Työhaastattelukutsu, millaisia olette saaneet? ov
Minun pitäisi kirjoittaa kutsut työhaastatteluun yrityksemme palkatessa kaksi uutta työntekijää. En ole aikaisemmin tarvinnut sellaisia tehdä. Millaisia kutsuja te olette saaneet. Millaisella varoitusajalla on kutsu haastatteluun tullut ? Kiitoksia neuvoista :)
Kommentit (15)
" Kuulin että olisit kiinnostunut työstä? Pääsisitkö huomenna haastatteluun.."
Seuraavan päivänä haastattelusta aloitin työt..
Ja ihan johtajan pyynnöstä. Meillä loppui hakuaika eilen ja ilmoitimme kaikille hakijoille että kutsut haastatteluun lähetämme jo nyt viikonlopun aikana koska paikkojen täyttämisellä on kiire. Kaikki hakemukset ovay tulleet sähköpostilla joten miksi ei kutsu haastatteluunkin....
Kyllä minulle on aikoinaan ( ei tässä työpaikassa ) tullut kustu kirjallisena.
ap
Vierailija:
Ja ihan johtajan pyynnöstä. Meillä loppui hakuaika eilen ja ilmoitimme kaikille hakijoille että kutsut haastatteluun lähetämme jo nyt viikonlopun aikana koska paikkojen täyttämisellä on kiire. Kaikki hakemukset ovay tulleet sähköpostilla joten miksi ei kutsu haastatteluunkin....
Kyllä minulle on aikoinaan ( ei tässä työpaikassa ) tullut kustu kirjallisena.ap
oikeasti siitä kiinnostunut ( ja jos asia on niin kuin ap kirjoitti että ovat ilmoittaneet että kutsuvat nyt viikonlopun aikana ) niin yritääisin kyllä olla tavoitettavissa niin puhelimella kuin sähköpostilla.
Voihan siihen kutsuun laittaa mikäli aika ei sovi niin olla yhteydessä. Meillä on lähetetty kutsut haastatteluun tuleville myös kirjallisena ja jos on huomattu että sähköposti ei ole mennyt perille niin sitten on soitettu.
tossa on sekin vaikeus et jos on jo töissä niin ei välttämättä sun " määräämä" aika sovikaan eli puhelurumba tulee kuitenki
olla yhteydessä jotta voidaan sopia uusi aika.
ap
Vierailija:
tossa on sekin vaikeus et jos on jo töissä niin ei välttämättä sun " määräämä" aika sovikaan eli puhelurumba tulee kuitenki
Itse olen saanut kutsun haastatteluihin molemmilla tavoilla eikä sähköpostilla tavoittaminen ole ollut mikään ongelma. Luen sähköpostini päivittäin ja niin tekevät luullakseni suuri joukko muitakin.
tv. työnhakija
Vierailija:
Itse olen saanut kutsun haastatteluihin molemmilla tavoilla eikä sähköpostilla tavoittaminen ole ollut mikään ongelma. Luen sähköpostini päivittäin ja niin tekevät luullakseni suuri joukko muitakin.
teidät kotoa hakemaankin........ :) Kyllä tänä päiväna lähetetään kutsuja haastatteluun paljonkin sähköpostilla. Tässäkin tarvitaan omaa aktiivisuutta. Ei varmaan ole iso vaiva tarkistaa sähköpostia, varsinkin jos on työhakemus päällä.
pitänyt sitä ollenkaan kummallisena.
Siinä kiiteltiin avoinna olevaa paikkaa kohtaan ja ilmoitettiin haastatteluaika. Menin ja sain työpaikan :)
Joku kirjoitti että haluaisiko edes työskennellä sellaisessa yrityksessä jossa haastattelukutsu tulee sähköpostilla. Ole onnellinen jos työtilanteesi on noin hyvä että on vara valita miten kutsu tulee.
Moni olisi iloinen jos saisi kutsun keinolla millä hyvänsä.
Jos sähköpostitse on ilmoitettu että seuraavaksi kutsumme sähköpostitse haastateltavat niin kyllähän siinä kuka tahansa paikasta kiinnostunut käy reloadaamassa sähköpostiaan. Toisaalta se on jopa parempi, koska puhelun voi aina missata, sähköposti jää sinne muhimaan. On minullekin soitettu saadusta työpaikasta ja parin tunnin päästä kyselty tietoja joita tarvitsivat työsuhteen aloittamiseen tektiviestillä. HUIJUI! Kuka hakuaa organisaatioon jossa käytetään TEKSTIVIESTEJÄ?!
niin työnhakijoille kuin työssä oleville :)
tv. ap
Onpa alkeellinen työnantaja, kun ei osaa edes kutsua ihmisiä työhaastatteluun. Kannattaako noin heikkotasoiseen firmaan mennä töihin?
Mä en ole koskaan saanut kirjallista kutsua. Yleensä haastattelija tai rekrykonsultti on itse soittanut ja sopinut saman tien ajan. Samoin olen tehnyt itsekin rekrytoidessani.