Perunankuorimakone. Mistä löydän?
Sellaisen tahdon kotikäyttöön. Olen niitä nähnyt myytävän joskus muinoin. Nyt tulee vain vastaan lisäosa yleiskoneelle. Ja jota mulla ei ole.
Kommentit (30)
Perunoita voi käyttää monella tapaa myös kuoren kanssa, ei tarvitse kuoria. Muusiin tietysti tarvitsee kuoria, mutta eikö sitä varten voi ostaa vaikka pakasteesta Oolannin muusiperunaa?
Mutta valmiiksi kuorittuja perunoita olen nähnyt usein Valmakaupassa, kannattaa käydä katsomassa. Tukusta löytyy myös valmiiksi kuorittuja pienemmissäkin pusseissa. Noi kuluttajakäyttöön tarkoitetut kuorimakoneet eivät ole hyviä.
Kysy jos tuo olisi vielä myytävänä
Saksan Amazonilla (amazon.de) on upouusia perunankuorimakoneita (Kartoffelschälmaschine) pilvin pimein. Kieleksi voi valita englannin, jos saksa ei suju.
Vierailija kirjoitti:
Olis joo kiva ja pakko saada. Kohta taas se 10 kilon perunan kuorinta urakka.
Ja muutoinkin muussia tehdessä tai keittoja niin pottuja menee.
ap
Laita puoliso tai lapset töihin. Vai meinasitko, että on taas kiva uhriutua isosta kotityömäärästä?
Vierailija kirjoitti:
hei...haluisin tietää lähteekö se "raastinosa" irti miten siitä koneesta.uusille perunoille oiva vehje :)
Uudet perunat kesällä vain pestään hyvin juuresharjan kanssa. Eivät ne mitään kuorimista kaipaa, ei edes kypsinä.
Vierailija kirjoitti:
Perunoita voi käyttää monella tapaa myös kuoren kanssa, ei tarvitse kuoria. Muusiin tietysti tarvitsee kuoria, mutta eikö sitä varten voi ostaa vaikka pakasteesta Oolannin muusiperunaa?
Mutta valmiiksi kuorittuja perunoita olen nähnyt usein Valmakaupassa, kannattaa käydä katsomassa. Tukusta löytyy myös valmiiksi kuorittuja pienemmissäkin pusseissa. Noi kuluttajakäyttöön tarkoitetut kuorimakoneet eivät ole hyviä.
Nuo valmiiksi kuoritut perunat ovat niitä kouluista tuttuja kumiperunoita. Eli siis ei kiitos.
En olisi ikinä uskonut, että tällainen laite on olemassa! Mulla on sama homma, kuin ap: lla, etten pysty kuorimaan perunoita, ja olisin todellakin valmis maksamaan vekottimesta, joka tekisi sen puolestani. Kaikkea sitä oppii, kun vanhaksi elää!
Tinderistä voi löytää. Saattaa joskus kuoria perunoita tai sitten ei.