Kun tuiki tuntematon ihminen kadulla kommentoi ulkonäköäsi negatiivisesti
Mitä siinä voi enää sanoa? Hymyillä hölmösti takaisin?
Kävi siis niin että kävelin 2-vuotiaan lapseni kanssa kadulla, normaalisti, käsi kädessä. Näin jo kaukaa kun kaksi miestä käveli puiston toiselta laidalta meitä vastaan. Meidän kohdalla toinen mies pysähtyi (ihan tavallinen suomalainen mies, n. 45-vuotaias, ei mikään spurgu tai alkoholin vaikutuksen alaisena, ihan normaalin näköinen, no, ihminen) ja sanoi jotakuinkin näin; "Tossa just kaverillekin sanoin että onpas kaunis näky... siis ihan pakko sanoa että sulla on todella todella kaunis tyttö." Hymyilin ja sanoin että joo, onhan hän. *hymy* Mies jatkoi; "Joo-o, todella kaunis, on varmaan täysin isänsä näköinen?" Vastasin jälleen hymyillen; "Juu, onhan hän" *hymy* Mies lopuksi letkautti; "No, loukkannuitsä nyt kamalasti kun noin sanoin?" ja hymyili ivallisesti.
Häkellyin ihan täysin että no nyt kun noin kysyit niin pitää ihan pysähtyy miettimään että pitäiskö mun nyt ottaa tuo loukkauksena (vaiko niin että lastani kehuttiin kauniiksi, piste).
Olin ihan tavallisesti laittanut hiukset suoristusraudalla, meikkannut itseni, ja oli tavallisesti normaali takki päällä ja farkut. Olen ihan normaali vaaleahiuksinen nainen, en missään mallin tai missin mitoissa tai edes sen näköinen. Mä en käsitä mikä minussa on herättänyt tuollaisen vittuilun tarpeen? Oi jos sinä mies tätä nyt luet, niin voin kertoa että olen kamppailut koko 25-vuotisen elämäni huonon itsetuntoni kanssa ja tuollaiset kommentit jäävät mieleeni hautumaan todella todella pitkiksi ajoiksi.
Kotiin tullessa itkin ja mies yritti sanoa että tuskin mies sitä niin tarkoitti, mutta miksi se olisi sanonut niin ivallisesti sen viimeisen lauseen? Ja ennenkaikkea olenko ihan hölmö kun tälläistä suren, että vieras ihminen tulee kommentoimaan ulkonäköäni, vaikka se kuinka olisikin rivien välistä luettavissa?
Olen hölmistyneenä joskus aiemmin lukenut kirjoituksia joissa joku kertoo että hänen ulkonäköään on kommentoitu negatiivisesti kadulla, en ole todellakaan voinut uskoa että tälläistä tapahtuu, mutta kyllä, nyt se on todistettu, tälläistä oikeasti tapahtuu ja olen niin pöyristynyt!! :o
Kommentit (85)
ei mt potilaat yleensä lauo ilkeyksiä,kriminaalit,addictit ym. kyllä.
Mulle huuteli kerran vuosia sitten känninen akka TK:n päivystyksen käytävällä että Herranjumala miten iso perse ja nauraa räkätti, yhtä kännisen seurueensa kannustamana. Pysähdyin niille sijoilleni ja katsoin naista päästä varpaisiin ja takaisin murhaavalla katseella. Sanaakaan sanomatta istuin sitten paikalleni ja hetken kuluttua tämä naikkonen tuli vuolaasti pyytelemään anteeksi huutelemistaan. Ei siinä, mulla on iso perse mutta mulle on opetettu että on huonoa käytöstä puuttua kenenkään henkilökohtaisiin ominaisuuksiin. Katsoin siis häntä samalla lailla kuin meillä kotona katsottiin hölmöilevää lasta, joka käyttäytyy huonosti.
Tämähän oli alunperin vanha aloitus, mutta suurimman osan ihmisten hölmöjen kommenttien takana on joko käyttämisen halu ja huomion saaminen omassa porukassa, yksinkertaisesti huono käytös tai ajattelemattomuus.
Tämä on kyllä ihan vieras ilmiö. Missä te loukatut asutte, Porissa? Ei meil Tampereella tommosta ole.
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta säkin itket
Et näköjään ole koskaan itse kokenut ulkonäköösi kohdistuvaa pilkkaa. Helppo se sellaisen on väheksyä asiaa. Oletko ihan varma että se ei tuntuisi missään? Jos näin on, olet harvinaisen vahva ihminen. Koittaisit silti ymmärtää niitä jotka eivät ole.
Olisin ehkä nauranut tuollaisille ihmisille, ja sanonut jotain ilkeää takaisin. Idioottien mielipide on idiootin mielipide. Toisesta korvasta sisään ja ulos. Tämä mies halusi olla ilkeä. Jotkut nauttivat tuollaisesta.