Ahdistava lomalta paluu
Työt alkoivat, ahdistus täyttää mielen. Tosi vaikea olla. Haluaisin vaan kadota johonkin, kaikki ahdistaa. Onko muita samassa tilanteessa?
Kommentit (15)
Kyllä. Ahdistaa kun työpaikka ei ole mieluinen, mutta vaihtaakaan ei voi. Olen eläkkeeseen saakka sidottu tähän ja pitää olla "kiitollinen jos työt säilyy".
Semmoista se monella on, mullakin oli tänään niin hirveä päivä töissä että tekis mieli irtisanoutua. Harmi vaan kun tulee karenssi ja joutuu myymään auton pois ja muuttamaan kaverin sohvalle kun ei saa rahaa mistään 3kk.
Onko nykyistä työelämää vaan pakko jaksaa?
Uuden työn etsimiseen tai uudelleenkouluttautumiseen ei tunnu olevan voimavaroja tai mahdollisuuksia. Tuntuu, että joka paikassa se on sitä samaa, tehokkuutta ja oman sielun myymistä. Tekisi mieli vaan luovuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Semmoista se monella on, mullakin oli tänään niin hirveä päivä töissä että tekis mieli irtisanoutua. Harmi vaan kun tulee karenssi ja joutuu myymään auton pois ja muuttamaan kaverin sohvalle kun ei saa rahaa mistään 3kk.
Karenssi on nykyään maksimissaan 45 kalenteripäivää.
En ole vielä palannut kun sairastuin mutta aion irtisanoutua pian. Ehkä jopa sairasloman aikana.
Se on hirveää. Ja parin viikon päästä tuntuu kuin ei olisi ikinä lomalla ollutkaan. Kun työ ei ole mieluinen..
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä palannut kun sairastuin mutta aion irtisanoutua pian. Ehkä jopa sairasloman aikana.
Minua painostetaan tekemään sairaana "muutama pikku homma". Jos irtisanoudut, saavat pärjätä ilman minua.
Pakkohan se on tätä hirveyttä jaksaa, kun on vielä alaikäisiä lapsia. Ei voi ottaa riskejä. Kamala työpaikka minullakin.
Miten teidän muiden mielenterveys kestää?
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan se on tätä hirveyttä jaksaa, kun on vielä alaikäisiä lapsia. Ei voi ottaa riskejä. Kamala työpaikka minullakin.
Mulla ei pumppu varmaankaan enää kestäisi tuollaista stressiä.
Pakko käydä töissä että saa rahaa. Tehostus on ainainen seuralainen. Tahtoisin vain kadota johonkin. Pakotietä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Pakko käydä töissä että saa rahaa. Tehostus on ainainen seuralainen. Tahtoisin vain kadota johonkin. Pakotietä ei ole.
Olet sentään terve?
Tekisi mieli vaan vetää kaljaa, työt ovat yhdentekevää pakkopullaa.