Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun tuiki tuntematon ihminen kadulla kommentoi ulkonäköäsi negatiivisesti

Vierailija
03.11.2013 |

Mitä siinä voi enää sanoa? Hymyillä hölmösti takaisin?

Kävi siis niin että kävelin 2-vuotiaan lapseni kanssa kadulla, normaalisti, käsi kädessä. Näin jo kaukaa kun kaksi miestä käveli puiston toiselta laidalta meitä vastaan. Meidän kohdalla toinen mies pysähtyi (ihan tavallinen suomalainen mies, n. 45-vuotaias, ei mikään spurgu tai alkoholin vaikutuksen alaisena, ihan normaalin näköinen, no, ihminen) ja sanoi jotakuinkin näin; "Tossa just kaverillekin sanoin että onpas kaunis näky... siis ihan pakko sanoa että sulla on todella todella kaunis tyttö." Hymyilin ja sanoin että joo, onhan hän. *hymy* Mies jatkoi; "Joo-o, todella kaunis, on varmaan täysin isänsä näköinen?" Vastasin jälleen hymyillen; "Juu, onhan hän" *hymy* Mies lopuksi letkautti; "No, loukkannuitsä nyt kamalasti kun noin sanoin?" ja hymyili ivallisesti.

Häkellyin ihan täysin että no nyt kun noin kysyit niin pitää ihan pysähtyy miettimään että pitäiskö mun nyt ottaa tuo loukkauksena (vaiko niin että lastani kehuttiin kauniiksi, piste).

Olin ihan tavallisesti laittanut hiukset suoristusraudalla, meikkannut itseni, ja oli tavallisesti normaali takki päällä ja farkut. Olen ihan normaali vaaleahiuksinen nainen, en missään mallin tai missin mitoissa tai edes sen näköinen. Mä en käsitä mikä minussa on herättänyt tuollaisen vittuilun tarpeen? Oi jos sinä mies tätä nyt luet, niin voin kertoa että olen kamppailut koko 25-vuotisen elämäni huonon itsetuntoni kanssa ja tuollaiset kommentit jäävät mieleeni hautumaan todella todella pitkiksi ajoiksi.

Kotiin tullessa itkin ja mies yritti sanoa että tuskin mies sitä niin tarkoitti, mutta miksi se olisi sanonut niin ivallisesti sen viimeisen lauseen? Ja ennenkaikkea olenko ihan hölmö kun tälläistä suren, että vieras ihminen tulee kommentoimaan ulkonäköäni, vaikka se kuinka olisikin rivien välistä luettavissa?

Olen hölmistyneenä joskus aiemmin lukenut kirjoituksia joissa joku kertoo että hänen ulkonäköään on kommentoitu negatiivisesti kadulla, en ole todellakaan voinut uskoa että tälläistä tapahtuu, mutta kyllä, nyt se on todistettu, tälläistä oikeasti tapahtuu ja olen niin pöyristynyt!! :o

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ne mielenterveysongelmat aina päälle näy. Meinaan että tuskin minusta ainakaan näkee, vaikka hullu olenkin.

Ja kylläpä tuota jokunen av-mammakin taitaa olla jolla ainakin netissä nimettömänä ja kasvottomana hämärtyy mitä voi toiselle ihmiselle sanoa. Mikäpä ettei jollain ala jo irl olla samaa vikaa.

Vierailija
22/85 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 19:26"] "No, loukkannuitsä nyt kamalasti kun noin sanoin?"

[/quote]

Olisin vastannut tähän: "Oliko tarkoitus loukata?"

Jos mies olisi vastannut myöntävästi, olisin kysynyt: "Miksi?" Jos kieltävästi, olisin vain jatkanut matkaa.

Idioottien kanssa kannattaa heti selvittää ihan henkilökohtaisesti syy siihen, miksi käyttäytyvät idioottimaisesti. Jälkikäteen arvaileminen ei yleensä tuota tulosta eikä myöskään poista pahaa mieltä. Jos taas syy selviää jo itse tilanteessa, sitä pahaa mieltä ei ehdi yleensä edes tulla. Idiootille itselleen korkeintaan.

[/quote]

Sepä se kun noinkin yksinkertaisesti kysyttynä; oliko tarkoitus loukata, en ikinä keksisi siinä tilanteessa mitään vastaan sanottavaa. En niin yksinkertaisesti yhtään mitään kun olo on niin häkeltynyt ja pölläsmystynyt että anteeksi mitä?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 21:23"]

No eihän ne mielenterveysongelmat aina päälle näy. Meinaan että tuskin minusta ainakaan näkee, vaikka hullu olenkin.

Ja kylläpä tuota jokunen av-mammakin taitaa olla jolla ainakin netissä nimettömänä ja kasvottomana hämärtyy mitä voi toiselle ihmiselle sanoa. Mikäpä ettei jollain ala jo irl olla samaa vikaa.

[/quote]

Ehkä tuossa tarkoitettiin sellaista stereotyyppistä kylähullua? Kotikylältä löytyy yksi tapaus, joka aina huutelee kaikkea häiriintynyttä ohikulkijoille ikään ja sukupuoleen katsomatta. Kuulemma sillä on skitsofrenia, mutta jättää lääkkeet ottamatta. Välillä käy jossain osastolla, mutta aina se sieltä päästetään pois.  Ihan harmitonhan se pappa on, mutta lapsena kyllä pelotti ne jutut, kun uhkaili tappamisella ja huuteli pikkupilluista jne.

Eiköhän kaikki tajua että harvat mielenterveysongelmat näkyvät päällepäin. Itselläkin on lievä masennus ja paniikkihäiriö.

Vierailija
24/85 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 19:26"] "No, loukkannuitsä nyt kamalasti kun noin sanoin?"

[/quote]

Olisin vastannut tähän: "Oliko tarkoitus loukata?"

Jos mies olisi vastannut myöntävästi, olisin kysynyt: "Miksi?" Jos kieltävästi, olisin vain jatkanut matkaa.

Idioottien kanssa kannattaa heti selvittää ihan henkilökohtaisesti syy siihen, miksi käyttäytyvät idioottimaisesti. Jälkikäteen arvaileminen ei yleensä tuota tulosta eikä myöskään poista pahaa mieltä. Jos taas syy selviää jo itse tilanteessa, sitä pahaa mieltä ei ehdi yleensä edes tulla. Idiootille itselleen korkeintaan.

[/quote]

Sepä se kun noinkin yksinkertaisesti kysyttynä; oliko tarkoitus loukata, en ikinä keksisi siinä tilanteessa mitään vastaan sanottavaa. En niin yksinkertaisesti yhtään mitään kun olo on niin häkeltynyt ja pölläsmystynyt että anteeksi mitä?

ap

[/quote]

Vastaisuuden varalle: jos joku kommentoi jotain törkeää ulkonäöstänne, katsokaa terävästi ja pitkään ja kysykää: "Miksi luulet että minua kiinnostaa sun mielipiteesi?"

Vierailija
25/85 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kommentoijamies on mielenterveyspotilas, ehkä jopa piilevästi? Ei se perinteinen, huonolla itsetunnolla varustettu juntti? 

Vierailija
26/85 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, se vaan yritti päteä ja kohottaa omaa egoaan sillä että "uskaltaa" vittuilla tuntemattomalle. Juur tuo ivallinen hymy viittaa siihen. Selvästi vielä odotti, että loukkaannut hirveästi ja alat huutaa, kun Hänen Korkeutensa arvosteli ulkonäköäsi. Kai itsekin ymmärrät, miten säälittävää sellainen on. Jätä omaan arvoonsa! Äläkä anna sitä iloa hänelle, että välittäisit pätkääkään :)

Vierailija
27/85 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, miksi et ole onnellinen , että joku kehui tyttöäsi? Kiva kun Suomessakin tuntemattomat puhuu toisille. Ei tarvi olla niin herkkänahkainen... Esim äijille aina heitetään tuota läppää jonka mies sano sulle. Miehet nauraa  vitsille, vaan naiset voi ottaa sen loukkauksena. Ja vaikka mies olisi tarkoittanutkin tosissaan että olet ruma , niin mitäs sitten.

Vierailija
28/85 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin puistattavaa, että aikuinen mies kehuu pikkutytön ulkonäköä. Olisin jatkanut kiireesti matkaa, hrr.

Vierailija
29/85 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on huudeltu vitun rumaa läskiä yms. nuorempana. Vielä ap:n ikäisenä eli siinä parikymppisenä ja 25-vuotiaana näitä tyyppejä riitti, joiden piti päästä tölväisemään. Muistan muutaman tapauksen, jotka harmittivat, kun oltiin juhlimassa ja olin laittautunut ja mielestäni näytin ihan kivalta. Vitun ruma läski -kommentti latistaa huomattavasti tunnelmaa, samoin väisty vitun läskiperse -komento baaritiskillä. Mittani oliva 162/68 eli toki olin pullukka, mutta en todella ylilihava, kuten nykyään. Ja ah, kukaan ei enää kommentoi! Pelkäävät varmaan, että tukehtuvat jos käyn päälle ja jäävät vaikka alleni ;)

Vierailija
30/85 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää juttu on vaan niin tarpeeksi outo, että jotenkin vaikea uskoa todeksi.. 

Enemmän mua olisi hirvittänyt, että kaksi aikuista miestä lasta kattelee ja vielä ääneen sanoo.. suomessa. Sairasta. Tarkistaisin lukot ja ikkunat hyvin huolellisesti.

Vierailija
31/85 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh, joku juntti vaan halus esitellä "loistavia" vitsailutaitojaan. 

Vierailija
32/85 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa näköjään muutkin ovat saaneet tuntemattomilta haukkuja. Minua on tölväisty rumista hampaista ja rumasta naamasta, ihan puskista. Juurikin miesten toimesta.

En ymmärrä näitä vajaapäitä, jotka saavat ilmeisesti jotain mielihyvää toisten haukkumisesta. 

Vierailija
33/85 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ap ! Mutta älä ota itseesi jonkun tuntemattoman kommenttia, kertoo pelkästään siitä, ei susta !!

Mutta tiedän tunteen. Itsekin olin joku aika sitten kaupungilla kaverini kanssa, kun joku mies tuli sanomaan kaverilleni: "sä olet teistä kahdesta kyllä ehdottomasti paremman näkönen !" sillon kyllä sattui, varsinkin kun oon just kärsinyt teini-iästä saakka ihan hirveistä ulkonäköongelmista, siis oikeasti ihan sairaalloisista, en esim. pysty katsomaan itsestäni otettua valokuvaa. Ei ne kommentoijat taida ajatella mitä saattavat typerillä kommenteillaan aiheuttaa :( 

Vierailija
34/85 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 00:57"]

Ymmärrän sua ap ! Mutta älä ota itseesi jonkun tuntemattoman kommenttia, kertoo pelkästään siitä, ei susta !!

Mutta tiedän tunteen. Itsekin olin joku aika sitten kaupungilla kaverini kanssa, kun joku mies tuli sanomaan kaverilleni: "sä olet teistä kahdesta kyllä ehdottomasti paremman näkönen !" sillon kyllä sattui, varsinkin kun oon just kärsinyt teini-iästä saakka ihan hirveistä ulkonäköongelmista, siis oikeasti ihan sairaalloisista, en esim. pysty katsomaan itsestäni otettua valokuvaa. Ei ne kommentoijat taida ajatella mitä saattavat typerillä kommenteillaan aiheuttaa :( 

[/quote]

Törkeää!! Käsittämätöntä, että ihmiset luulee, että ulkonäkö on pelkkä kuori, 

jota voi haukkua kuinka paljon tahansa. Mutta eihän se ole! Ainakaan silloin, jos saa ulkonäöstään negatiivista palautetta. Se palaute menee valitettavan usein suoraan sieluun ja sydämeen ja rikkoo ihmisen minäkuvan. :( 

Vierailija
35/85 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 23:33"]

Tää juttu on vaan niin tarpeeksi outo, että jotenkin vaikea uskoa todeksi.. 

Enemmän mua olisi hirvittänyt, että kaksi aikuista miestä lasta kattelee ja vielä ääneen sanoo.. suomessa. Sairasta. Tarkistaisin lukot ja ikkunat hyvin huolellisesti.

[/quote]

Mutta kaksi aikuista naista olisi ollut eri asia? Miksi?

Vierailija
36/85 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että tässä on taustalla jokin toistaiseksi tunnistamaton mielenterveyden häiriö joka muistuttaa itsensäpaljastamista. Itsensäpaljastajat haluavat järkyttää. He eivät paljastele itseään katuprostituoiduille vaan siveän näköisille naisille koska haluavat maksimoida aikaan saamansa järkytyksen. Joten miksei olisi olemassa "itsensäpaljastajia" jotka haluavat järkyttää sanoillaan? Ap oli erittäin sopiva kohde kuten, niin huomaatte, hän järkyttyi.

Vierailija
37/85 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita tosi järkyttäviä ihmisiä olemassa. Mut ap, syyhän ei ollut sussa. Tuollaiset ihmiset tuhoavat vuosien kuluessa kaikkien läheistensä itsetunnon, jos pystyvät. Aivan sama millaisia nämä ihmiset ovat. Useinhan tuollaisilla ihmisillä on puolisona joku tosi kaunis ja hoikka, jota läpi elämän haukutaan rumaksi ja lihavaksi.

Minä tunnen yhden tällaisen ihmisen, ja hän on jättänyt vammat kaikkiin lapsiinsa, juuri tuolla että arvostelee heitä törkeästi ihan mistä vaan, ja pitää heidät koko ajan varpaillaan. Yksi heistä on julkisuudessakin tilittänyt perheolojaan, ja on ihmeellistä että hän on päässyt niinkin pitkälle elämässään sellaisessa perheilmapiirissä, jossa lapsi ei eroa koiranpaskasta mitenkään.

Vierailija
38/85 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kokenut itsekin, sitä todella menee hieman sanattomaksi, kun huutelija itse on pystyyn nostetun sian näköinen. On se surkeaa, kun nämä tyypit eivät muuta keksi kun haukkua normaalipainoista naista läskiksi, halpahintaista vittuilua. Itselleni ei ole koskaan mieleen juolahtanutkaan aukoa päätäni jollekin ventovieraalle, mutta minull aonkin käytöstavat toisin kuin näillä "miehillä, jotka katsovan oikeudekseen haukkua vieraita naisia, miehiä eivät tietenkään uskallakaan haukkua.

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 23:32"]

Minulle on huudeltu vitun rumaa läskiä yms. nuorempana. Vielä ap:n ikäisenä eli siinä parikymppisenä ja 25-vuotiaana näitä tyyppejä riitti, joiden piti päästä tölväisemään. Muistan muutaman tapauksen, jotka harmittivat, kun oltiin juhlimassa ja olin laittautunut ja mielestäni näytin ihan kivalta. Vitun ruma läski -kommentti latistaa huomattavasti tunnelmaa, samoin väisty vitun läskiperse -komento baaritiskillä. Mittani oliva 162/68 eli toki olin pullukka, mutta en todella ylilihava, kuten nykyään. Ja ah, kukaan ei enää kommentoi! Pelkäävät varmaan, että tukehtuvat jos käyn päälle ja jäävät vaikka alleni ;)

[/quote]

Vierailija
39/85 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohita tällaiset radaltaan suistuneet moukat. Varmaankin taas näitä " Aamulla" yleensä klo 13 jälkeen yöllisten pleikkapelien jäljiltä herääviä pillerihuurukkoja, jotka ovat taas lähteneet etsiskelemään scifiä elämäänsä. Ei se aina ulkonäöstä näy.

Onneksi eivät esim. ottaneet lähempää kontaktia lapseesi, tai jopa pahempaa.

Vierailija
40/85 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 07:43"]

Onhan noita tosi järkyttäviä ihmisiä olemassa. Mut ap, syyhän ei ollut sussa. Tuollaiset ihmiset tuhoavat vuosien kuluessa kaikkien läheistensä itsetunnon, jos pystyvät. Aivan sama millaisia nämä ihmiset ovat. Useinhan tuollaisilla ihmisillä on puolisona joku tosi kaunis ja hoikka, jota läpi elämän haukutaan rumaksi ja lihavaksi.

Minä tunnen yhden tällaisen ihmisen, ja hän on jättänyt vammat kaikkiin lapsiinsa, juuri tuolla että arvostelee heitä törkeästi ihan mistä vaan, ja pitää heidät koko ajan varpaillaan. Yksi heistä on julkisuudessakin tilittänyt perheolojaan, ja on ihmeellistä että hän on päässyt niinkin pitkälle elämässään sellaisessa perheilmapiirissä, jossa lapsi ei eroa koiranpaskasta mitenkään.

[/quote]

Herlin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi