Toimittaja oli tehnyt testin, että pystyykö juoksemaan Alisa Vainion maraton tahtiin.
Kommentit (38)
Mä juoksen paljon ja oon juossu monta maratoniakin, mutta jo toi kaks kilsaa olis mulle liikaa
Joo, sitä on tavallisen tallaajan vaikea käsittää, miten järkyttävän kova tahti siinä Vainion maratonjuoksussa oikeasti oli.
Siis kyllä täytyy olla fysiikka ja psyyke kohdallaan, että pystyy lähteä juoksemaan tuollaista matkaa ja Alisa oli vielä ylivoimainen.
18 km/h on se vauhti jolla ajan pyörällä.
Maratoonarit on pieniä ja keveitä kuin keijukaiset.
Jos on yhtään isompaa lihasta tai kehollista massaa, niin energian kulutuksen minimointi ei toimi eikä keho salli pitkäkestoista kovaa vauhtia.
En pidä maratoonareita kummoisina urheilijoina, heikot on käsi- ja ponnistusvoimat.
Vierailija kirjoitti:
Joo, sitä on tavallisen tallaajan vaikea käsittää, miten järkyttävän kova tahti siinä Vainion maratonjuoksussa oikeasti oli.
Ei se vauhti, mutta se matka siinä vaudissa. 100m pystyn juoksemaan samaa vauhtia, mutten 42 kilometriä.
Vierailija kirjoitti:
Maratoonarit on pieniä ja keveitä kuin keijukaiset.
Jos on yhtään isompaa lihasta tai kehollista massaa, niin energian kulutuksen minimointi ei toimi eikä keho salli pitkäkestoista kovaa vauhtia.
En pidä maratoonareita kummoisina urheilijoina, heikot on käsi- ja ponnistusvoimat.
No just. Sohvalta stobe kädessä ja vapaa käsi kaukosäätimellä on hyvä vapautella aivopieruja.
Eikä näyttänyt edes väsyneeltä kun maaliin pääsi 😆 Itse olen 3km reippaannkävelyn jälkeen pari päivää aivan paskana, täytyis vissiin tehdä jotain asialle.
Tää on jotenkin söpöä miten tavis miehet tosi monesti on silleen että nyt pitää hei kokeilla sitä ammattilaisnaisen suoritusta ja varmaan jossain sisällään ajattelee että kylhän tää nyt lähtee <3
Heppu juoksi tasaisella matolla, eli koko mäkihomma jäi kokematta, lisäksi matto toimii jäniksenä. Puhumattakaan siitä että oli kamalan näköistä rykimistä koko homma..
Olis varmaan vetässyt toisen maratonin perään samaa vauhtia.
Alisa juoksi kuin robotti, ilmekään ei värähtänyt eikä puna noussut kasvoille kuin vasta lopussa.
Arjessa voi kokeilla monta 400 metristä menee 80 sekunnin vauhdilla.
Seuraavaksi toimittaja voisi kokeilla kuinka 6 metriä ylittyy seiväshypyssä.
Vierailija kirjoitti:
Tää on jotenkin söpöä miten tavis miehet tosi monesti on silleen että nyt pitää hei kokeilla sitä ammattilaisnaisen suoritusta ja varmaan jossain sisällään ajattelee että kylhän tää nyt lähtee <3
Heppu juoksi tasaisella matolla, eli koko mäkihomma jäi kokematta, lisäksi matto toimii jäniksenä. Puhumattakaan siitä että oli kamalan näköistä rykimistä koko homma..
Yleensäkin asioita oppii arvostamaan paremmin kun kokeilee itse.
Juokseminen on niin raskasta että pelkkä ajatus masentaa.
Täytyy löytää ne lajit jotka motivoi. Itselle jätemäkiporrastreeni on helpompi.