Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun tuiki tuntematon ihminen kadulla kommentoi ulkonäköäsi negatiivisesti

Vierailija
03.11.2013 |

Mitä siinä voi enää sanoa? Hymyillä hölmösti takaisin?

Kävi siis niin että kävelin 2-vuotiaan lapseni kanssa kadulla, normaalisti, käsi kädessä. Näin jo kaukaa kun kaksi miestä käveli puiston toiselta laidalta meitä vastaan. Meidän kohdalla toinen mies pysähtyi (ihan tavallinen suomalainen mies, n. 45-vuotaias, ei mikään spurgu tai alkoholin vaikutuksen alaisena, ihan normaalin näköinen, no, ihminen) ja sanoi jotakuinkin näin; "Tossa just kaverillekin sanoin että onpas kaunis näky... siis ihan pakko sanoa että sulla on todella todella kaunis tyttö." Hymyilin ja sanoin että joo, onhan hän. *hymy* Mies jatkoi; "Joo-o, todella kaunis, on varmaan täysin isänsä näköinen?" Vastasin jälleen hymyillen; "Juu, onhan hän" *hymy* Mies lopuksi letkautti; "No, loukkannuitsä nyt kamalasti kun noin sanoin?" ja hymyili ivallisesti.

Häkellyin ihan täysin että no nyt kun noin kysyit niin pitää ihan pysähtyy miettimään että pitäiskö mun nyt ottaa tuo loukkauksena (vaiko niin että lastani kehuttiin kauniiksi, piste).

Olin ihan tavallisesti laittanut hiukset suoristusraudalla, meikkannut itseni, ja oli tavallisesti normaali takki päällä ja farkut. Olen ihan normaali vaaleahiuksinen nainen, en missään mallin tai missin mitoissa tai edes sen näköinen. Mä en käsitä mikä minussa on herättänyt tuollaisen vittuilun tarpeen? Oi jos sinä mies tätä nyt luet, niin voin kertoa että olen kamppailut koko 25-vuotisen elämäni huonon itsetuntoni kanssa ja tuollaiset kommentit jäävät mieleeni hautumaan todella todella pitkiksi ajoiksi.

Kotiin tullessa itkin ja mies yritti sanoa että tuskin mies sitä niin tarkoitti, mutta miksi se olisi sanonut niin ivallisesti sen viimeisen lauseen? Ja ennenkaikkea olenko ihan hölmö kun tälläistä suren, että vieras ihminen tulee kommentoimaan ulkonäköäni, vaikka se kuinka olisikin rivien välistä luettavissa?

Olen hölmistyneenä joskus aiemmin lukenut kirjoituksia joissa joku kertoo että hänen ulkonäköään on kommentoitu negatiivisesti kadulla, en ole todellakaan voinut uskoa että tälläistä tapahtuu, mutta kyllä, nyt se on todistettu, tälläistä oikeasti tapahtuu ja olen niin pöyristynyt!! :o

Kommentit (85)

61/85 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin on sattunut tuollaista. Kerran n. 5-kymppinen mies kadulla vastaantullessaan tunki naamansa eteeni ja sanoi "ruma".  Kerran taas kun nousin linja-autoon parikymppiset miehet huusivat kovaan ääneen, että tuon kanssa ei kehtaisi liikkua. Eli kyllä tällaista sattuu. Tulkitsen sen olevan naisvihaa/naispelkoa.

Olin 13-vuotias kun kadulla käveli vastaani aikuinen mies, pysähtyi eteeni ja sanoi: sä oot ruma. Tässä vain yksi esimerkki Näistä tulisi melkein kirja jos alkaisin kaikki kertomaan...

Vierailija
62/85 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisille miehille voi sanoa takaisin, tai kysyä, että tuollaista käytöstäkö pienimunaisuus aiheuttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/85 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 10:58"]

Mä en kyllä edelleenkään usko että suomessa haukuttaisiin avoimesti jonkun ulkonäköä, muiden kuin korkeintaan humalaisten tai teinien toimesta. Koskaan en ole moiseen törmännyt enkä tiedä ketään jolle olisi noin käynyt. Veikkan että tässä on kyse vain huonoitsetuntoisten ylitulkitsemisesta, tai korkeintaan jostain repliikkkilapsuksesta ja osassa tapauksissa varmasti suoranaisista harhoista.

[/quote]

Kyllä minullekin viime vappuna vanha mummeli sanoi, että oletpa lihava, hyi kamala. MT-potilas ilmiselvästi, mutta silti se sattuu. Ja tiedän kyllä, että se mitä sanottiin oli totta. Ehkä siksi se sattuikin.

No nämä toisten ulkonäköä pilkkaavat ovat kaikki MT- ihmisiä mutta ikävältähän se silti tuntuu...

Vierailija
64/85 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta se on outoo, että 2 tuntematonta miestä tulee sanomaan 2-vuotiasta kauniiksi. Siis tietenkin lapset on kauniita, mut mun mielestä se olis jotenki sopimatonta. :D

Ja se mies tuskin tarkotti mitään pahaa. Ehkä se yritti iskeä sua ja kyseli isästä, koska halus tietää, onko kuvioissa. Sitten meniki iskurepliikki vähän pieleen. :)

Tai sitten oli pedo, niitä riittää Suomessa...

65/85 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta se on outoo, että 2 tuntematonta miestä tulee sanomaan 2-vuotiasta kauniiksi. Siis tietenkin lapset on kauniita, mut mun mielestä se olis jotenki sopimatonta. :D

Ja se mies tuskin tarkotti mitään pahaa. Ehkä se yritti iskeä sua ja kyseli isästä, koska halus tietää, onko kuvioissa. Sitten meniki iskurepliikki vähän pieleen. :)

Tai sitten oli pedo, niitä riittää Suomessa...

On outoa vieraalta mieheltä. Mummot usein ihastelevat lapsia.  Minunkin tyttärestäni joskus mummo sanoi toiselle että katos kun nätti tyttö...

Vierailija
66/85 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota myös mietin, mutta mielestäni se oli niin tarkkaan mietitty heitto siihen loppuun että niin säälimättömästi itseäni kohtaan en jaksa uskoa että olisi ollut "lipsahdus" missään vaiheessa. Ihan rennosti siinä kuitenkin jutteli ja kun oli sanonut sen viimeisen lauseen, poistui kylmän rauhallisesti pois paikalta virnistellen.

ap joka varmaan vaan ylianalysoi liikaa mutta sattuu silti :(

Vaikea tietää totuutta mutta joillakin miehillä on tapana purkaa pahaa oloaan tai muuten vain alistaa naisia haukkumalla tuntemattomien naisten ulkonäköä kadulla tai sitten  nimittelemällä h-sanalla, voi olla jonkinlaisesta sadismista kyse.

Vierailija
67/85 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipahan taas satu. Uskottavuus ihan 0/5. 

Vierailija
68/85 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tapahtuu onneksi aika harvoin. Viimeksi tietysti juuri kun olin menossa tärkeään tilaisuuteen, jossa olisi ollut tärkeää olla itsevarma. Olin sen verran yllättänyt, etten tajunnut sanoa miehelle tämän lyhyydestä mitään. 

Vierailija
69/85 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota myös mietin, mutta mielestäni se oli niin tarkkaan mietitty heitto siihen loppuun että niin säälimättömästi itseäni kohtaan en jaksa uskoa että olisi ollut "lipsahdus" missään vaiheessa. Ihan rennosti siinä kuitenkin jutteli ja kun oli sanonut sen viimeisen lauseen, poistui kylmän rauhallisesti pois paikalta virnistellen.

Vaikea tietää totuutta mutta joillakin miehillä on tapana purkaa pahaa oloaan tai muuten vain alistaa naisia haukkumalla tuntemattomien naisten ulkonäköä kadulla tai sitten  nimittelemällä h-sanalla, voi olla jonkinlaisesta sadismista kyse.

Vajaamielisyydestä nyt ainakin 🥴

Vierailija
70/85 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä tätä valitettavasti tapahtuu. Itsekin olen saanut tuntemattomien taholta paljon kuraa niskaan, erityisesti nuorempana (olen 32-vuotias).  On nimitelty suoraan rumaksi, huudettu hyi vittua ja päästelty oksennusääniä. 

Vierailija
71/85 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutäti vauhdissa, ei susta ainakaan kirjailijaksi ole. :D

Vierailija
72/85 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lukioaikoina olin kaverini kanssa silloisessa Keskuskadun Carrolssissa Helsingissä. Oli talvi ja rusketukseni määrä sen mukainen eli nolla. Poskessani oli iso punainen finni, joka ei ollut vielä riittävän kypsä puristettavaksi. Ovesta astui sisään kaksi miestä, joista toinen meni ohi, mutta toinen näki finnini, pysähtyi pöytämme viereen nauramaan ja huusi vielä kaverilleen, että "hei tuu kattoon millanen finni ton naamassa on!" Kaveri tuli ja siinä sitten vierekkäin nauroivat finnilleni, kunnes onneksi vuoropäällikkö tuli hätistämään miehet pois.

Vierailija
73/85 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä1973 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 10:58"]

Mä en kyllä edelleenkään usko että suomessa haukuttaisiin avoimesti jonkun ulkonäköä, muiden kuin korkeintaan humalaisten tai teinien toimesta. Koskaan en ole moiseen törmännyt enkä tiedä ketään jolle olisi noin käynyt. Veikkan että tässä on kyse vain huonoitsetuntoisten ylitulkitsemisesta, tai korkeintaan jostain repliikkkilapsuksesta ja osassa tapauksissa varmasti suoranaisista harhoista.

[/quote]

Kyllä minullekin viime vappuna vanha mummeli sanoi, että oletpa lihava, hyi kamala. MT-potilas ilmiselvästi, mutta silti se sattuu. Ja tiedän kyllä, että se mitä sanottiin oli totta. Ehkä siksi se sattuikin.

No nämä toisten ulkonäköä pilkkaavat ovat kaikki MT- ihmisiä mutta ikävältähän se silti tuntuu...

Kyllä, myös netissä toisten ulkonäköä pilkkaavst ovat mt-ihmisiä ja niitä vauvapalstalla on paljon!

Vierailija
74/85 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että sulle tai sun tuntemillesi ei ole koskaan tapahtunut jotain, ei tarkoita, etteikö jollekulle toiselle olisi. Ei mullakaan ole koskaan ollut peräpukamia, mutta uskon kyllä, että muilla voi olla. 

Vierailija
75/85 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun olisit älynnyt viileästi heittää että vaikee sanoa kun ei oo isästään tietoa ja sulta se nyt eiainakaan  onnksi näytä, nauranut paskasta päälle.

Vierailija
76/85 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä keski-ikäisiä setämiehiä tulee joskus vastaan. Ei niistä tarvitse välittää tai voihan niille sanoa että et sitten ole itse katsonut peiliin viime aikoina ja jatkaa matkaansa. 

Vierailija
77/85 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha, läskiintynyt ja nuoria naisia saamaton alemmantason setä-mies. Herää aggressiot kun tajuaa, ettei ole enää haluttava kenellekään varteenotettavalle nuorelle naiselle ja purkaa patoumat noin.

Vierailija
78/85 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsistit,sosiopaatit ym luonnehäiriöiset tekee tämmöistä. eli aina kun joku aukoo suuta ja negaa,älä reagoi ,vaan poistu paikalta sanomatta mitään.

haluavat nähdä loukkaantumista, riitaa,vastaväitteitä,hämmennystä.eli älä anna mitään reaktioo. tiedät myös, että näillä ihmisillä on paha tarkoitus toisia ihmisiä kohtaan.

itse kokenut myös tälläistä,mutta olen lukenut myös paljon psykologiaa yms. analysointia..

Vierailija
79/85 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku tuntematon, lähestyy seurassasi olevaa lasta tai laukoo jotain hyypiömäistä,niin tajutkaa häipyä heti ,viekää lapsi turvaan.

vie myös itsesi turvaan verbaalipahoipitelyltä. evakuoi itsesi pois tilanteesta. tollaset miehet on sadistisia ja luulee voivansa tehdä mitä vaan.älä jää miettimään mitään,vaan poistu heti. ei luonnehäiriöistä ja sairasta pysty auttamaan.

älä pidä itseäsi surkeana, vaan fiksuna kun lähdet pois ja ei vaikuta suhun hyypiön sanat yhtään.

Vierailija
80/85 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia sitten ulkoiluttamassa koiraa ja ohi meni pari nuorta miestä. Ohitettuaan toinen huusi "hyvä perse" ja tauon jälkeen jatkoi "-koiralla!" Oma perseeni ei ollut talvitakin alta näkyvissäkään, joten oletetusti kyseessä oli hassunhauska vittuiluvitsi. Jotkut näitä harrastaa.

Voi hyvin olla että kohtaamasi luuseri oli oikein etukäteen miettinyt tämän hassunhauskan letkautuksensa, ja sinä satuit vain olemaan ensimmäinen henkilö jolle pääsi esiintymään. Ei ulkonäössäsi ole todennäköisesti mitään vikaa. He yrittävät käyttää valtaa sinuun. Parempi vaan pyöritellä silmiä näille vajakeille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme