Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****TAMMITENAVAT VKONLOPPUUN****

07.12.2007 |

Huomenta!

Aloitin uuden pinon.

Tässä linkki alkuviikon keskusteluihin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11858227&p=2&tm…

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvää viikonlopun alkua kaikille.

Ja kiitokset teille, jotka olette päivittäneet sukupuoligalluppia LA ketjuun.

Ametisti: Hyvä, että pääsit vielä kotiin ä-polilta. Toivottavasti väsymys hellittää pian. Kylläpäs meillä sattuu nuo kontrollit samoille päiville! Toivottavasti molemmat saadaan olla kotosalla sinne asti.

Strutsi: Minä olen sitä mieltä, että jokaisella on juuri niin rankkaa kuin itse sen kokee. Voihan sitä joskus huomata, että muilla on rankempaa ja sillä lailla tulla itselleen parempi mieli ja hyvä jos niin käy, mutta eipä niitä omia oireita kuitenkaan tarvitse vähätellä. Kaikilla on kuitenkin varmaan niin eri tilanteet, että jokaisella jolla on raskas olla on sitä ihan " oikeasti" . Tulipa sekavaa tekstiä. Tarkoitus kuitenkin oli välittää ajatus, ettei kannata potea huonoa omaatuntoa siitä jos olo on raskas ja tekee mieli valittaa siitä. Tsemppiä vain sinullekin!

MiiKaro: Harmi, että pääset niin harvoin tarkastuksiin. Vaikka täälläkin olen paljon valittanut sitä, että olen riskisynnyttäjä enkä sen takia saa itse valita synnytyssairaalaa, niin on siinä ainakin se hyvä puolikin, että minusta ja vauvasta todella huolehditaan ja vauvan tilanne tarkistetaan usein (nyt on siis ultra joka toinen viikko ja mitä pidemmälle raskaus etenee niin sen tiheämpään eli jossain vaiheessa voin odottaa ultrausta kerran viikossa).

Toivottavasti teidän pienokainen myös kääntyy itsekseen pian.

Omia asioita: Eilen oli ihan järkyttävä päivä supistusten suhteen. Tuntui, ettei ne lopu laisinkaan. Näin ollen makoilin suurimman osan päivästä joko sohvalla tai sängyssä. Sitten illalla oli jaloissa ja sormissa todella tukala tunne ja tuntui, että puutuvat heti jos on toisella kyljellä. Kamala turvotuskin oli ilmaantunut (sekä jalkaterät että nilkat oli turvoksissa). Viime viikon päivystyskäynniltä oli postitse saapunut ilmoitus, että pissan kontrollinäyte pitää viedä labraan sekaflooran takia. Tämän näytteen mies aamulla veikin. Soitin kuitenkin uudelleen aamulla naistenklinikan päivystykseen, koska turvotus ei juurikaan ollut laskenut yön aikana. Lisäksi yläpaine oli heti aamulla 146 ja alapainekin lähempänä 80 kuin sitä mun normaalia 70. Sanoivat päivystyksestä, että pitää soittaa neuvolaan ja käydä siellä antamassa virtsanäyte stiksaamista varten. En kuitenkaan saanut omaa terveydenhoitajaa kiinni joten nyt odottelen soittoa häneltä, jotta saan luvan käydä antamassa näytteen sinne... Supistuksiakin on ollut heti aamusta. Toivottavasti en iloinnut turhan aikaisin hyviä tuloksia keskiviikkona...

Oikein hyvää viikonlopun alkua teille kaikille!

T: Emem rv 33+2

Vierailija
2/38 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tahdo pysyä hereillä sitten millään. Töissä joutuu silti kituuttaa, jos sitä jotenkin saisi itsensä pysymään kasassa viiteen asti¿ Kävin keskiviikkona siellä neuvolassa ja hemppa oli laskenut edelleen, nyt oli enää 112 lähtötilanteen 152:sta. Että kai sillä alkaa olla tähän väsymykseen jotain osuuttakin¿

Muuten oli kaikki ok, nyt vauveli kasvaa ihan käyrien mukaan ja vastaa viikkoja.

Tuli sitten viimeinkin hankittua se pinnasänky ja siihen tarvikkeita, mutta vaunut uupuvat edelleen. Saa nähdä, mitä niiden hankinnasta vielä oikein tuleekaan!!

Väsyttää niin kovasti, että tyydyn vain toivottamaan kaikille tasapuolisesti mukavaa viikonloppua!

Tolleroinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolleroinen: Oletko jotain rautavalmistetta ottanut? Mulle määrättiin ensin Obsidania, muttei auttanut. Sen jälkeen olen käyttänyt nestemäistä Maltoferia, joka auttaa (vaikka onkin kallista).

Yhden maissa olen menossa neuvolaan, siellä meidän ihana th lupasi kuunnella sydänäänet ja arvioida mun oireita muutenkin. Olivat kyllä aamuisen virtsanäytteen terveyskeskuksessa mitannut myös proteiinin varalta, mutta se oli negatiivinen, eli sen puoleen ei myrkytykseen viittaisi. Nyt vaan ihmetyttää, miksi on kovaa turvotusta ja verenpaineet kohonneet...

Vierailija
4/38 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ku sato sitä vettä niin että nyt ei pahemmin lumesta oo enään tietoakaan. no toivotaan että se taas kohta sataa luntakin.

Ihana ku on nyt pitempi viikonloppu ku tänään ei ole koulua. Haluttais mennä ostaan niitä lahjoja mut ei oo nyt autoa kotona ni ei oikeen voi.

yö meni melko huonosti ku närästi niin hirveesti ja rennie oli päässy loppumaan. tänään on pakko käydä ostaan sitä. en halua toista samanlaista yötä. pinosin kasan tyynyjä pään ja selän alle, mut ei sekään oikeen auttanu. sit ku en jaksanu enään niin nukkua sillain niin puoli viiden aikaan kävin syömään jukurttia et jos se auttais. no vähän autto mut ei tarpeeksi. sain unen kunnolla vasta sitten ku mies lähti puoli kuuden aikaan töihin. nukuttiinki neitin kans sit kymmeneen.

tänään pitäs koulujuttuja koneella tehä mut saas nähä miten onnistuu ku nyt jo meinaa tää istuminen supistaa.

Keskiviikkona kävin siellä neuvolassa ja sen jälkeen kaupungilla ja tuntu että selkä särkyy ihan oikeesti. Aamulla vein eka neitin kävelemällä hoitoon ja sit sieltä kävilin takas kottiin ja sit vielä neuvolaan ja sinne neuvolaan mennessä pitää nousta sellanen iso mäki. siinä vaiheessa jo tuntu että en pääse sitä mäkiä ylös ku ottaa niin selkään ja mahhaan. naurattikin että sitä kävelee yhtä hittaasti ku vanhat mummut.

neuvolassa terkkari sano että vauvanpää tuntuu jo aika hyvin kiinnittyneeltä. Ja aiko tarkistaa sit ens viikolla kohdunkaulan tilanteen ku pitää taas ens viikolla mennä uudestaan ku nyt ei voinutkaan ottaa sitä verikoetta ku tuli nää pyhät ni veret ei kuulemma kulje labraan sit tarpeeksi ajoissa.

Hb oli 119 laskenu vähän (viimeksi 124)

painoa oli viikkoa kohden tullut 175g

verenpaineet oli 118/79

lahjanostot meni kyllä vähän mönkään sit sen neuvolan jälkeen ku selkä oli jo valmiiksi niin kipiä että oli oikeesti ihan tuskaa kävellä siellä kaupoissa. ja kaikenlisäksi ei löytynytkään sitä lahjaa mitä olin lähteny hakemaan. en sit saanu ostettua mitään lahjoja. mut ens kerralla sit on pakko tehä silleen et yks kauppa missä käyn ja sieltä ostan mitä ostan enkä muualle samana päivänä lähe. oli sitä sen verran kipiä toi häpyluukin että tuntu ihan hirveeltä. no pitää ottaa uus yritys tässä viikonloppuna.

pipali ja masumyllertäjä rv 35+2

Vierailija
5/38 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivotan vielä myös hyviä Itsenäisyyspäivän juhlia, kyllä noin komeita pyöreitä voi juhlia parikin päivää! :)

Ememin päivityksiin tiedoksi, että tyttö tulossa =)

Eilen oli kontrolliultra ja lapsivesi pysynyt samana eli ei onneksi enään vähentynyt! Virtaukset kaikki normaalit, joten seuraava kontrolli vasta ensi viikon keskiviikkona. Liikelaskentaa teen päivittäin ja luoja kiitos kotona on doppleri, jota olen joutunut muutaman kerran käyttämään kun vauva ei ole suostunut liikahtamaan ei sitten millään. Syke oli kyllä noussut pienellä jo 170 ja se itseä vähän huolettaa. Mutta lääkärin mielestä noilla virtauslukemilla ei ole mitään hätää, joten sen mukaan tässä edetään!

Mieli on kyllä parempi, vaikka huoli on päällä koko ajan..

Vanhempani ja nuorin siskoni saapuvat siis 17.pv ja toivon, että vaavi malttaisi pysyä masussa ainakin sinne saakka!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

-Allu ja Pupu rv33+ (sunnuntaina maaginen 34 viikkoa täynnä!!! )

Vierailija
6/38 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

KÄytiin eilen 500km autoreissu hakemassa miehen harrastusvälineitä.Matka meni muuten hyvin ja istuminenkin onnistui, mutta osan matkasta vauvan pää painatti aivan järkyttävän paljon, supistelikin sitten pitkään yöhön,ajattelin jo että tulikohan lähtö. Jos ne olikin sitten liitoskipuja.

tänään olen sitten siivoillut taas aikani kuluksi. huomasin tuossa kun otin sukat pois jalasta että nilkat on ihan järkysti turvoksissa, tää on ihan uutta mulle jolla ei turvotusta ole minkään vertaa ollu. Voiko turvotus olla näillä viikoilla merkki alkavasti synnyksestä? hieman hirvittää, vatsakin on ollut sekaisin =( ah, toisaalta niin odotan että pääsen tästä masusta eroon, sillä olen tehnyt päätöksen että tämä lapsi on meille se viimeinen.

vatsassa on sellainen outo olo, ei sellainen vatsatauti sairauteen viittaava vaan jotain muuta, selkääkin särkee. voiko nämä olla merkkinä käynnistyvästä synnytyksestä. Itsellä kun ei sillätavalla ole kokemusta on kun ensimmäisellä meni loraus lapsi vettä ja illalla alkoi supistelut ja tyttö syntyi, nää oireet on mulle ihan uus juttu.

tearangel 35+4

Vierailija
7/38 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään täällä viikkoja 35+3 ja vauva perätilassa. Meillä oli siis neuvolalääkärin kontrolli aamulla ja sain lähetteen ulkokäännöksen yritykseen. Olen Hyvinkään sairaalan asiakkaita ja sinne olisi nyt sitten aika ensi tiistaille. Onko Hyvinkäästä kellään kokemuksia?

Minulla on kyllä itse ulkokäännösyrityksistä kokemusta esikoisen ajalta mutta silloin asuttiin vielä Päijät-Hämeen alueella. Silloin kääntämistä yritettiin kahdesti, mutta ei onnistunut. Itse toimenpide ei ollut todellakaan kaikkein mukavimmasta päästä - varsinkin kun on erittäin supistusherkkä vatsa.

Tämän aamun ultran mukaan vauva painaa n. 2,8 kg ja olisi laskettuna aikana n. 3,8 kg. Esikoinen muuten syntyi viikolla 38+6 ja painoi silloin 2830 g, eli jonkin verran suurempi vauva on tällä kertaa tulossa. Tosin esikoinen olikin pienikokoinen ja tämä mahassa oleva vastaa kooltaan viikkoja (normaali :)

Yöt ovat levottomia ja supistuksia tulee tuskastuttavan helposti. Kohdunkaula oli hieman lyhentynyt ja pehminnyt, mutta kiinni. Saa nähdä päästäänkö ensi vuoden puolelle. Voihan olla että jo ensi tiistaina käy jotain dramaattista kun vauvaa koitetaan kääntää...

Se meikäläisten kuulumisista. Sukupuoliarviot ovat tällä hetkellä 2-1 tytön eduksi. Itselläni on koko ajan ollut tunne että poika tulee, mutta kai se on uskottava kun rakenneultrassa sanoivat tytöksi ja samaten tänään. Mutta tammikuussahan se viimeistään nähdään :)

ReettaE 35+3

Vierailija
8/38 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaita; pitkää ja synkkää!

Meillä kävi vieraita, oli esikoiselle leikkiseuraa ja mulla naisseuraa. Päivä meni mukavasti, eitullut koko ajan kytättyä omia jalkoja, käsiä ja mahaa.

Kaverit taitavat mennä uusiksi. Sen kyllä huomasi jo esikoisen jälkeen. Vanhat kaverit eivät oikein pidä yhteyttä enää ollenkaan. Ihmeellistä kyllä uusia ystäviä on ilmaantunut, lapsiperheitä. He tietävät tilanteeni ja ovat sanoneet, että koska vaan voi tulla vaikka yöpaidassa kylään, jos siltä tuntuu. Sinkkuystävillä/lapsettomilla on kiirettä ja ressiä. Oletteko huomanneet saman asian? Toisaalta surkeaa, että ystävyys ei kestä lasten tuloa.

Emem: Tilanteet muuttuvat näköjään nopeasti. Sun verenpaine on vielä OK. Verenpaineen pitää olla siinä 100/150, että tulee lääkitys ja lähtö osastolle makoilemaan. Mulla on kans turvotusta, ei onneksi pysyvää. Menee ja tulee omia aikojaan. Öisin särkee jalkoja. Pumppaa nilkkoja ja nostele käsiä; ravista ja jumppaa sormia. Imunesteet ei liiku. Toivotaan, että ollaan vielä kasassa parin viikon päästä!

Mulla on ohjeet mennä heti päivystykseen jos pissassa prot. +, verenpaineet 100/150, päänsärkyä, nokipilkut silmissä, puristava vanne ylävatsalla tai muuten huono olo. Eli noihan on raskausmyrkytyksen oireet.

Pipali: Mua on kans ruvennut närästämään, karvas tunne ruokatorvessa. Mies meni juuri hakemaan Rennietä.

Allujapupu: Hyvä että sait vielä jatkoaikaa. Ihme, että lääkäri ei suositellut totaalilepoa. Viiko 37. ja lapsi olisi täysiaikainen. Enää 3vk. sulla.

ReettaE: Onnea käännökseen Ei ole kokemusta esikoinen oli pääalaspäin jo rv. 28 ja samoin tämä uusi on jo pää alaspäin. Joku kertoin, että vyöhyteterapeuteilla on konsteja kääntää vauva. Hierottiin pikkuvarpaan kynnen syrjiä.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Ametisti + vauva rv.33

Vierailija
9/38 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa...Muutto on ollut päällimmäisenä ja nettikin oli poikki jonkin aikaa.Ärsyttää olla täällä keskeneräisissä maisemissa.Kauheesti on saatu kaikkea laitettua, mutta kuten jotkut ovat asuneet jo vuodenkin tai pari " uudessa" saamatta verhotankoja paikalleen, tietää sen ettei kaikkea saa hetkessä. Juu, sen niinku TIETÄÄ; mutta silti ärsyttää ku kaikki ei ole tiptop. Mies tuossa juuri kasaa jotain hyllyä.

Ihanaa kun joku muukin oli ollut Ikeassa kiukuttlemassa=D Mekin olimme tänään ja kauppa oli tupaten täys. aloin kiukutella miehelle ihan tosissaa, kun hän ei muka osannut valita sanojaan ihan oikein minun mielestäni.Kaikki kolme lasta olivat mukana, kaksi isointa sentään leikkipaikassa. No, saimme ostettua jotain mitä pitikin, mutta hermot ei riittäneet kaikkeen. Olimme sitä ennen jo käyneet antiikkiliikkeessä ja vielä piti mennä Prismaan, mutta auto tuli täyteen, joten Prisma on vielä tänään edessä.

Neuvolassa kävin.

Rv 35+2

paineet 68/110

pissa ok-jee!!!

hemppa 120-JEE!!!!

liikeet ++

sydänäänet 158

Mulla on nyt uusi neuvolan täti ja aivan ihana tyyppi!!! Miltei eläkeiässä, mutta mahtava persoona, aurinkoinen, sydämellinen ja kokenut.Oli erittäin positiivinen yllätys=)

Mulla on nyt myös alkanut supistella. Ikeassakin supisteli ja päätä särki.

mies ärsyttää mua koko ajan.Hän ei ole mitenkään varmaankaan muuttunut epäedukseen, vaan mulla heittää hormoonit.

Levottomat jalat on äityneet pahoiksi taas, kuten viime raskaudenkin lopussa.Välillä tekisi mieli leikata molemmat irti!!!

Vauvan hoitopöytä on nyt paikallaan ja vaatteet odottavt selvitystilaa. Pitää alkaa tsekkaamaan mitä on ja mitä vielä puuttuu. Pieniä talvipukuja on 2kpl, kuopuksen makuupussikin pitäis olla jossain, vaatteita olen ostanut ja säästänyt, Ruskovillan 60cm haalari ja silkkimyssy on, pinnis on jo kasattu muttei pedattu, vaunut on, turvakaukalo on...Eli ei mitään tuikitärkeää puuttune.Tutteja ostan , pulloja on.Kuopuskin juo vielä pullosta (täytti just 1v).

Hyvä ettei ennenaikaisia synnytyksiä ole ollut. Tämä on siitä onnekas ketju.

Allulle tsemppiä tilanteeseen!!! Hyvä että vedet ei ole enää vähentyneet.

Nyt menen kaivamaan jotain syötävää ja sitten Prisman reissu, huoh.

Rv 35+5

Vierailija
10/38 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeää on!

Vielä keskiviikkona oli niin upean valkoista ja pihalla ja eilen sitten kaikki lumi hävisi =( Onneks oli eilen muuten upeaa juhlittavaa.

Olipa mukava kuulla allunjapupun parempia kuulumisia. Luin vasta alkuviikonkin pinon ja rupesi jo murehduttamaan. Onneksi tuli parempia uutisia.

Myös tässä miettinyt, ettei ole vielä ennenaikaisia tamikuisille syntynyt, ja nythän alkaa olla jo hyvät viikot kaikilla =)

Itsellä on supistellut edelleen, muutamana yönä jo monta tuntia säännöllisestikin, mutta sitten lopahtaneet. Eivätkä ihan " synnytyssupistuskipeitä" ole olleet. Ite kokeilin kohdunsuuni ja hiukka lyhentynyt ja auennut obn, mutta voipi olla, että vie vielä kauankin ennen kuin syntyy. Itsellä oli tunne, että vauvan syntymäpäivä olisi 15.12 (kuten jollain muullakin). Mutta katotaan vaan, että kaiken tänsupistelun jälkeen menee lasketun ajan yli (8.1)! ;) No, eipä sitä voi ennustaa.

POikaa meille on arvaillut parikin lääkäriä. Kai sen voi siis jo melko varmaksi uskoa.... Itse en satavarmana ole noihin ultriin luottanut =)

Mulla oli alkuviikosta neuvola, siellä kaikki kunnossa paitsi verenpaineet edelleen kohollaan 130/87, kun lähtöarvot 110/58. Mutta siinä huitteilla ovat keikkuneet jo kuukauden päivät, ja tällä kertaa proteiini oli -.Sain jo joku aika sitten mittarin neuvolasta kotiin niin voin seurailla täällä sitten paineitani.

Sf mitta oli 32.5, eli yläkäyrän tuntumassa menee =/ En voi ymmärtää, kun kuitenkaan itellä ei painoa paljon ole eikä ole tullutkaan paljon (n 7kg). Ja vauva on jo aika alhaalla kiinnittyneenä. Mutta ehkä tää on sitten vaan iso pojankölvi, joka vie ravinnot multa =)

Seuraavan ajan sain vasta kahden ja puolen viikon päähän eli 37+3 viikolle (silloin on lääkärikin)! Aika reippaan pitkä aika! Mutta terkka vaan sanoi, että otat yhteyttä, jos jotain tulee. No otanhan minä....

Jouluilahjaostoksilla kävin kanssa tänään. Onneksi suurin osa paketeista alkaa olla hankittuna! Kamalasti ei enää jaksais kaupoissa rampatakaan. Ja kun uni maistuis aina tuonne puolille päiville asti!

Te, joilla lapsia ennestään, ootteko nukuttaneet vauvaa äitiyspakkauksen laatikossa, vieressä vai pinnasängyssä, kun olete kotiin tulleet? Tosi oleellista, mutta tuli mieleen, kun saatiin pinnasänky tällä viikolla.

Mukavat viikonloput!

Floora ja masuasukki 35+3

Vierailija
11/38 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tympäsee tämä ilma, lumi on näiltäkin korkeuksilta lähes kokonaan sulanut ja tilalla on sohjoa ja jäätä...

Tänään kävin minäkin ostoksilla täpötäydessä ostoskeskuksessa, joka avattiin tänään. Äkkiä sieltä oli päästävä pois, kun oli Kappahlin tarjouskupongit käytetty, ostin imetysliivit ja vauvalle jotain pientä kuten sukkahousuja. Minusta on vain niin kertakaikkisen ihanaa ostaa jotain sellaista kuin sukkahousut kahden pojanvintiön jälkeen =) Muuten tulee ostettua aika unisex-vaatteita, toki niissä kukkaa on ja muuta, mutta päävärit beige ja ruskea.

Ametisti: saman huomion olen tehnyt tuossa kaveriasiassa. Pikkuhiljaa välit viilenee lapsettomien ystävien kanssa, vaikka itse yrittäisikin olla aktiivinen. Meillä on ystäväpiirissä hauska yhteensattuma, että ollaan vauvauduttu/vauvautumassa lähes kaikki tässä samaan syssyyn. Luulisi puheenaiheita nyt piisaavan. Ja edellisessä raskaudessa minä ja kaksi siskoani oltiin kaikki yhtä aikaa raskaana =)

Sammermannille tsemppiä keskeneräisyyden sietoon! Mulla ärsyttää myös tuo ukko, välillä tuntuu että se provosoi tahallaan ja minä menen aina halpaan ja huudan ja meuhkaan sille niin että kaulasuonet pullistelee... Ja sitte paineita mittaamaan ja ukkoa syyttämään...

Flooran nukkumisjärjestelykysymykseen: Meillä vauva nukkuu pinnasängyssä, siis periaatteessa... Mutta käytäntö voi olla se, että kun otan viereen tissille ja vauva nukahtaa siihen, ei henno enää takaisin nostaa. Toisaalta oon niin hermoheikko vauvan kanssa että nukun sitten itse koiranunta kun pelkään esim. vahingossa laittavani tyynyn vauvan päälle tai että minun huomaamatta vanhemmat lapset kömpii vauvan päälle tms. No, kohta se selviää, miten käytännössä tullaan toimimaan. Edellisen kanssa jouduin yöaikaankin nousemaan keinutuoliin imettämään, kun tissit oli niin pinkeinä ettei saanut otetta makuultaan.

Omaan masuun ei kummempia, välillä parempia, välillä huonompia päiviä lähinnä verenpaineen ja turvotuksen suhteen. Liitoskivut on vähän helpottaneet, johtuu luultavasti siitä että vauva on tosi ylhäällä, peppu tuntuu tuossa oikean rinnan alla.

Jaahas, pakko lähteä saunaan koska kuopus haluaa VÄLTTÄMÄTTÄ käydä siellä äidin kanssa.

Hyvää viikonloppua kaikille!

aksiina 32+2

Vierailija
12/38 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moiks!

Luin (vasta) tänään varoituksen uuden äitiyspakkauksen ruokalapusta (sisältää haitallisia aineita, mutta lähtee pesussa). En ole ainakaan itse huomannut täällä mainittavan asiasta, joten laitan tähän aiheesta linkin, missä kerrotaan asiasta:

http://www.elisa.net/ruokajaviini/uutiset/3179.html

Jokuhan tuskaili, kun äitiyspakkaus ei ole tullut. Niiden jako on nyt siis keskeytetty toistaiseksi :(.

Floora kyseli nukkumisjärjestelyjä. Meillä esikoinen nukkui äitiyspakkauksen laatikossa, joka oli pinnasängyssä. Aika nopeasti laatikon reunat alkoivat ryskymään, kun kävi liian pieneksi ja siirryttiin pinnasänkyyn. Imetin öisin sängyssä ja oma uneni oli tosi levotonta, jos satuin nukahtamaan kesken imetyksen. Eli aina kuin vain jaksoin, siirsin vauvan takaisin omaan sänkyynsä. Nyt esikoinen tulee 1-3h ennen herätystä meidän väliin ja sekin vaikuttaa mun uniin. Sen kun saisi kitkettyä pois ennen vauvan syntymää!

Olikos se pipali, joka kertoi saunan jälkeisistä supistuksista? Olen tainnutkin mainita, että silloin ei kyllä kannata käydä saunassa, jos lisää supistuksia.

Te jotka olette öljynneet/hieroneet välilihaa, niin miten ihmeessä teette sen? Mulla on sitä Weledan öljyä ja ohjeessa sanotaan, että pitäisi hieroa 10min kerralla. Kaksi kertaa olen testannut ja molemmilla kerroilla pinna paloi alle minuutissa. En keksinyt siis mitään sopivaa asentoa, missä olisin jaksanut olla pidempään.

Vettä sataa ja ulos pitäisi lähteä esikoisen kanssa. Ei paljoa innosta, mutta pakko mennä, tai seinät kaatuu päälle.

Mukavaa viikonlopun jatkoa!

Justus rv34+

Vierailija
13/38 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aikanaan kaksi parasta ystävääni olivat yhtäaikaa raskaana, esikoiset nyt koulussa. Yritin olla heidän raskaudessaan mukanaan aktiivisesti mukana (aihe kiinnosti tosi paljon, vaikkei ollutkaan mulle itselleni ajankohtaista), mutta kun vauvat syntyivät, huomasin toisesta että hän jotenkin eristäytyi täysin muusta maailmasta. Yritin olla edelleen mukana hänen elämässään, mutta yhteydenpito väheni koko ajan. Kun hänelle syntyi toinen lapsi 2v myöhemmin, välit viilenivät lähes kokonaan. Ystävyys toisen kanssa on pysynyt paremmin (mutta yhteydenpito väheni hänenkin kanssaan), mutta hän on itsekin jotenkin sosiaalisempi tapaus kuin tuo toinen. Kun itse sain esikoiseni vajaat 3v sitten, olin kuvitellut, että yhteydenpito molempiin paranisi. Mutta näin ei käynyt. Toisen kanssa yhteydenpito loppunut lähes kokonaan ja toisenkin kanssa vähentynyt tosi paljon. Meidän rakennusprojekti rajoittaa myös mun elämää ja yhteydenpitoa kaikkiin kavereihini (energia ei riitä kaikkeen), mutta eipä kukaan tunnu olevan kiinnostunut miten meillä menee, joten taitaa ainakin nuo kaksi ystävyyttä olevan nyt lopullisesti ohi. Harmittaa tosi paljon, mutta täytyy sitten vain löytää uusia ystäviä.

Nyt ollaankin muuttamassa uudelle paikkakunnalle, joten sekin tulee muuttamaan kaverikuvioita huimasti - toivottavasti positiiviseen suuntaan, ettei ihan erakoiksi päädytä :).

Vierailija
14/38 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tearangelille turvotuksesta ja muista oireistasi. Voisin veikata, että tuo sun turvotus johtuu siitä autoreissusta, 500km tässä vaiheessa on jo aika paljon ja elimistö saattaa reagoida yllättävästi. Mulla ainakin turvotus pahenee, jos en liiku tarpeeksi ja/tai syön liian rasvaista ja suolaista ruokaa.

Selkäsärkykin voi hyvin olla autossa istumisesta. Tuntuiko särky ihan särkynä vai voisiko olla supistuksia?

Mulla kun oli esikoisen odotuksessa kivuliaita supistuksia, ne tuntuivat vain mahan puolella. Kun synnytyssupistukset alkoivat pari päivää ennen synnytystä, ne alkoivat tuntumaan myös selässä.

Mahan sekaisin olosta taas muistelen sellaista, että joillain elimistö saattaa reagoida ennen synnytystä niin että paksusuoli tyhjenee. Mutta vaikkaan, että sulla tuo on myös reissun syytä.

Voisin siis olettaa, että kaikki nuo oireet olisivat nyt hellittäneet, kun olet toipunut reissusta???

ReettaE:lle tsemppiä käännösyritykseen!

Ametistille tuosta varpaan hieromisesta. Jos sitä haluaa testata, niin kannattaa ensin selvittää se, ettei tuon yhden pisteen lähellä ole muita akupisteitä, joiden hierominen voi tehdä hallaa! Jaloissa kun on jokaiselle kehon osalle oma akupisteensä, niin voi olla todella vaarallista, jos hieroo raskausaikana väärää pistettä. Itse en ole pahemmin selvitellyt eri akupisteiden paikkoja, mutta erilaisten hoitojen yhteydessä asiaa on korostettu. Nytkin kun käyn lymfassa, niin hoito keskittyy vain käsiin ja kasvoihin.

Ememille tsemppiä oireisiin! Sullahan oli diabetes? Eikös turvotus ja sitä myötä myös verenpaineiden kohoaminen ole aika normaalia diabetestä sairastaville? Ettet vain ole syönyt jotain sellaista, joka olisi aiheuttanut nuo oireet?

Vielä alkuviikosta jännitin, että miten joulunajan neuvolakäyntien kanssa käy. Tällä viikolla kun kävin neuvolassa, niin seuraava on 2vk päästä ja samalla viikolla (eri päivänä vain) viimeinen neuvolalääkäri ja tuosta viikon päästä seuraava neuvola. Seuraavalle viikolla pitää myös saada neuvola-aika, mutta silloin ei ainakaan oma neuvolatäti ole käytettävissä. Pääasia kuitenkin se, että yhtään käyntiä ei jää pyhien vuoksi väliin, ihanaa!

Vierailija
15/38 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonosti nukuutu yö takana...Näin painajaisia, päätä särki, selkää jomotti, asiat kieppui päässä...Illalla puhkesi massiivinen riita miehen kanssa. Lapset ja minä itkettiin, mies oli pyhää raivoa täys. en ole vieläkään voinut antaa anteeksi, sieltä tuli sellaista tekstiä ja muutenkin tilanne oli sellainen että olis oikeesti tehnyt mieli heittää se pihalle. Mut eihän tässä pärjäisi yksin neljän lapsen kanssa, joista kaksi on vaipoissa. Ja kyllä tämä tietenkin on ylireagointia osin, koska mun mies on todellinen kultalimpale suurimmaksi osin. Oma huono puoleni on etten voi ympäristön keskeneräisyyden lisäksi sietää ihmistenkään keskeneräisyyttä kovin hyvin (ainakaan raskaana) ja se on huonompi homma, koska täydellistä ihmistä ei ole. Nyt sitten muhin huonossa olossa ja vaalin loukkaantumistani sen sijaan että päästäisin vihasta irti ja yrittäisin jatkaa sovussa eteenpäin...

Neuvolakuulumisista unohtui että sf-mitta oli huikeat 34cm ja painoa oli tullu 1100g/vko eli turvotustakin on...Mutta kun paineet on ok ja pissa puhdas, ei se sen vaarallisempaa ole.

Pitäis lähteä ulos lasten kanssa tihkusateeseen ja harmauteen rämpimään...Ehkä siinä vähän virkistyy kumminkin, kun olo on ihan nukahtamaisillaan oleva ja tympeä.onneksi ukko on töissä koko viikonlopun, niin ei tarvi sen kanssa irvistellä..

Kuopus nukkui muuten äippäpakkauksen laatikossa sängyn vieressä monta viikkoa.Sitä on helppo liikutellakin paikasta toiseen.

Tämmöstä ruikutusta tänään...

Valoisampaa meininkiä muille toivottaen!!!

Sammermanni rv 35+6

Vierailija
16/38 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti mikä ilma, vettä ja loskaa tulee taivaantäydeltä.

Hienoa, että allu sai jo parempia uutisia. Tsemppiä sinne. Yritä olla stressaamatta, vaikka se varmaan vaikeaa onkin.

Sammermanni; mun sf oli tuon 34 jo 2 vkoa sitten... Jännityksellä odotan ens keskiviikon mittausta... Toivottavasti siellä mieli jo rauhoittunut. Itse tiedän et rakennus/muuttaminen on niin raskaita asioita koko perheelle, että riidan aloittamiseen ei tarvita paljoakaan.

Ametisti; itse olen vain hyväksynyt sen, että kaveripiiri muuttuu aikojen myötä. Joskus toinen on aktiivisempi kuin toinen ja elämäntilanteetkin muuttuvat niin paljon, että aina ei yhteistä enää löydy hakemallakaan. Joitakin ystäviä on säilynyt vuosia, osa taas jäänee unholaan. Ja joskus voi vanhankin ystävän " löytää" uudestaan. Periaatteena, että mennään elämässä eteenpäin avoimin mielin ja takertumatta, niin hyvä tulee.

Nukkumisjärjestelyt; Ajatuksena ainakin vielä on ottaa pinnasänky meidän sänkyyn kiinni, minun viereen. Eli vauva nukkuisi omassa sängyssään, mutta olisi helposti seurattavissa ja syötettävissä. Vieressä en uskalla kokonaan pitää, kun ollaan levottomia nukkujia miehen kanssa ja lisäksi koira nukkuu sängyssä myös...

Samaa olen miettinyt kuin Justuskin et miten yllätte mitään lihoja rasvailemaan? Mulla tekee tiukkaa vessan jälkeen pyyhkiminenkin, kun vauva painaa kylkiluihin, et ei taivu välillä mihinkään.

Tearangel, musta ei olisi enää tuollaisia matkoja istumaan autonkyydissä... Olen myös sitä mieltä et tuo turvotus johtuu varmaankin istumisesta ja näillä viikoilla (ollaan lähes samassa) lähes kaikki tuntuu turvottavan... Mullakin nyt viime viikkojen aikana ilmestynyt turvotusta ja pahenee vaan...

Oma (.) Supistukset lähes jatkuvia, mutta ei kipeitä. Eilen huomasin vessassa käydessä, että paperiin jäi ihan kirkasta hyytelömäistä limaa (?), mitähän se on? Ei ole aiemmin sellaista tullut... Tää keli tympii totaalisesti, kaikki lumet on sulanu ja märkää ja roskasta ja rapasta on taas. Turvotus vaan paranee kun muistaa illasta syödä suolaista paistia... Mutta pirteyttä meille tammimammoille! Kuukauden päästä ei ehkä keretä loskaa suremaan ;)

PaksuPore &Papunen 35+6

Vierailija
17/38 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän ipu luurailee, kun ei oo kuulunu mitään? Vai oliko sekin jossain nettipimennossa?

P&P

Vierailija
18/38 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vain se sun hyytelömäinen lima vain ollut osa limatulpasta?

Jos sitä tulee vielä, niin kokeile onko se sellaista tosi sitkeetä ja katso näkyykö veriviiruja. Nimittäin sitten se on limatulppaa!

Mulla irtosi limatulppa kolmessa erässä, ekassa raskaudessa. Ensimmäisen kerran samoihin aikoihin, missä sä oot nyt ja viimeisen kerran vajaa vuorokausi ennen synnytystä.

Turvotuksestakin vielä pieni varoituksen sana: se saattaa pahentua synnytyksen jälkeen! Mulla se paheni ekan synnytyksen jälkeen heti seuraavana päivänä ja oli tosi vaikeeta pukea vauvaa, kun sormet oli ihan turpeet ja sattui vietävästi. Tästä asiasta ei juuri puhuta, joten tulee monelle yllätyksenä. Mua kaveri osasi varoittaa asiasta, kun itse joutui kokemaan saman puolisen vuotta ennen mua.

Esikoinen mummilassa yökylässä ja isäntä firman pikkujouluristeilyllä. Mulla sormet ihan syyhyä tekemään jotain hyödyllistä, kun olen viimeisen kuukauden ottanut rennosti - lääkärin kehoituksesta. En vain tiedä mistä aloittaisin, joten tulin koneelle notkumaan :).

Vierailija
19/38 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justus tota limatulppaa mietin itsekin, mut oli aivan väritöntä. No pitää seurailla. Kiitos turvotusvaroituksesta. Kaikki puhuu et se lähtee heti synnytyksen jälkeen eli hyvä tietää, ettei se välttämättä olekaan niin. Yritän nyt syödä aikaisemmin eli ei just nukkumaan mennessä, jos vaikka olis edes hieman taipuisampi olo huomen aamulla...

Heipä taas!

Pore again

Vierailija
20/38 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen, että mulla olis ollu aika väritöntä se limatulppa, eikä joka kerta näkynyt noita veriviirujakaan. Tunnistin sen sitkosta.

Mäkin kyselin ainakin kolmelta hoitajalta sairaalasta ennen synnytystä ja sen aikana, että voiko turvotus pahentua - kun se oli jo synnytyksen aikaan niin paha - ja kaikki sanoivat ettei voi. Toisin siis kävi!