***Enskat viikonloppuun***
Huomenta!
Eiliset turinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9952439&p=1&tmode=1&smode…
Mammis
Kommentit (28)
Mooli päässyt käymään hierojalla. Autuutta. Itse olen koko aamun valitellut, ett taitaa jotakin lukko taas puuhata tuonne mun rintarankaan ja mies on joutunut vähän väliä nyt hieroskelemaan. Mulla on 4 kertaa muutaman vuoden sisällä tullut sellainen lukko tuonne rintarankaan ettei oikeastaan mitään ole voinut tehdä itkemättä kivusta. Hyvä jos hengittäminen on onnistunut. Täytynee kaivaa taas tennispalloviritelmä ja pyöritellä sitä pitkin selkärankaa.
Buuffalla Nuuron liikkeet alkavat voimistua. On se vain niin ihanaa saada varmistusta, ett joku sielä asustaa. Tosin minäkin alan tässä vaiheessa liittyä siihen ¿kyljet enemmän tai vähemmän potkiskelusta kipeänä¿ -joukkoon.
Leenis en koe olevani pienikokoinen, mutta sekä oman äitini ja mummoni lantionmitat ovat olleet todella ahtaat. Itse olen melkein jumiutunut kiinni vaikka olen painanut ¿vain¿ 3500g ja mummolta on kaikki lapset pitänyt sektioida, koska eivät ole yksinkertaisesti mahtuneet. Ja ilmeisesti isomummollakin ollut jotakin vastaavaa. Lekuri epäili tuon ahdaslanteisuuden periytyneen ja arveli olevan hyväksi jos tilanne edes tarkastettaisiin. Lisäksi itsellä on myös teinivuosina sattunut alaselän/lantionseudun trauma, jolla saattaa myös olla merkitystä.
Coltsfoot ei kannata todellakaan välitellä noista painonnousuista. Kyllä ne sieltä sitten lähtee, ja vielä jos kerta olet ollut herkuttelemattakin (miten olet onnistunut??) niin raskaudestahan ne silloin johtuvat..
Hyvä homma, että sappiarvokin oli Iida-Linnealla kohdallaan. Eiköhän ne kutinat ole vain turvotuksen aiheuttamaa, kun eikös sulla pientä turvotustakin ollut?
Serenity saanut nukuttua eilen ihan kunnon yöunet..Täällä tuollaisista vain haaveillaan..
Kanelin vauvat kuullostavat ihan mukavan kokoisilta. Eivät ainakaan ole mitään pieniä kaksosia. Mut kyllähän nekin varmaan pikkuhiljaa voisivat ulostautua etteivät kovin isoiksi kasvaisi
Eilinen päivä vierähti sit ostoksilla. Kierreltiin varmaan sen tuhat, tai no ehkei nyt niin paljoa, huonekalukauppaa ja lopulta päädyttiin vanhaan tuttuun lastentarvikeliikkeeseen, josta muutakin jo käyty hankkimassa. Ja saimme kuin saimmekin sellaisen lipaston, johon päälle tulee sitten myöhemmin irroitettava hoitotaso. Ja lipastollakin on tarpeeksi kokoa, ettei ole vain pari hassua laatikkoa. Sopiipahan Rimpulan vaatteet ja pikkutarvikkeet kaikki samaan paikkaan.
Eilen siten illasta tuli sukulaisperhe kylään ja saatiin vihdoin ja viimein tuo makkari sitä myöten tyhjemmäksi. He ottivat sen tilaa vievän pöydän tuolta itselleen ja nyt sinne sitten mahtuu sekä pinnis että lipasto. Mutta kyllä se olikin yhtä pyörittämistä noiden tavaroiden kanssa. Makkari sai ihan uuden ilmeen..
Ja ilmeisesti eilinen touhuaminen taas kostautui, kun yöllä heräilin supistuksiin. Onneksi ihan vain muutaman kerran, mut isommat touhuamiset ilmeisesti tulisi jo jättää väliin. Mietin myös sitä kun mulla noita ennenaikaisia supistuksia on aikaansaanut tulehdukset sekä virtsa että emätin. Ja tällä hetkellä virtsatientulehdusta ei ainakaan ole. Niin entäs jos emättimessä onkin joku tulehdus ja Rimpula päättääkin syntyä, niin vauvan riski saada tulehdushan on korkea..No, ehkä ne huomioisi tämän synnytyksen yhteydessä..
Hyvää viikonloppua enskoille ja supistuksia kaikille niitä kaipaaville. Tämä enska lähtee muutamaksi päiväksi vierailemaan muutamaksi päiväksi tulevien mummojen luo, joten varmuutta koneelle pääsystä ei ole.
-Ninca ja Rimpula 33+1-
COLTSFOOT, jaan tunteen tuosta shoppailusta. Ja etenkin KENGÄT!! :) Voih... mä ihan kärsin kun jouduin ohittaa koko kenkäosaston... mulla muutenkin menee koko repertuaari uusiksi, kun polvi leikattiin alkuraskaudesta ja kai se on kolmannen leikkauksen jälkeen uskottava että mun on turha niitä 10 senttisiä korkoja kiskoa jalkaani jos meinaan loppuelämäni pystyä kävelemään. On siis madallettava kantaa vähintään puoleen. Annoin viime syksynä jumalattoman säkillisen voih niin ihania korkkareita ystävälleni kun en itse niitä enää voi käyttää. Se oli tuskallista...
KANELI, siellä on paljon vauvaa sulla masussa :) Pääasia että kaverit voivat hyvin!
MAMMIS, joo kai sitä pitää muistaa levätäkin välillä. Ja niinkuin COLTSFOOT tuossa kommentoi aikaisemmin, alan mäkin vahvasti epäillä että kaupunkilegendasta on kyse tuon kolmen ässän kohdalla... kyllä se vauva sieltä tulee kun on tullakseen vaikka lepäis laakereillaan koko ajan. Teillä oli kiva ilta eilen miehen kanssa! :) Terde edistyy, hitaasti mutta varmasti! Lähdetään kohta rautakauppaan hakee maalia, ruuveja, yms. tarvikkeita. Pohjasorat mies myös hakee myöhemmin ja aloittaa tekee tänään aluspuita. Mä toimin hyvänä sivustakatsojana.... :)
NINCALLA supistelee. Se on jännä juttu, mullakin supisteli sieltä 25 viikolta eteenpäin heti kun vähänkin riehui, ja esim. kävely rajoittui pitkään postilaatikolla käyntiin. Nyt kun niitä supistuksia sais tulla niin vaikka kiskoo parin tunnin lenkin ei sitten niin mitään oireilua! Itse myös mietin noita tulehduksia, kun mulla on myös molempia ollut. Oon kyllä saanut niihin lääkkeitäkin, mutta esim. tuo hiiva on mulla päässyt jotenkin niin aggressiiviseksi että se uusii välittömästi kun kuuri loppuu. Ja se taas jotenkin edesauttaa jonkun emätintulehduksen uusimista... tosi ikävä kierre. Semmoinen kapseli kuin Flagyl jota viimeksi sain, vaikutti tosi hyvältä ja mun pitäis itseasiassa ma soittaa kättärille ja kysyä voisko ne kirjoittaa mulle sitä vielä kuurin kun tuntuu että valkkari haisee taas ihan hassulta...
(.) Kurkku on hiivatin kipeä... se on jo parina aamuna oireillut mutta nyt se tosissaan tuntuu pahalta. Oon koko viime yön pyörinyt hikipäissäni sängyssä kun en kurkkukivun takia uskaltanut ottaa peittoa pois ja hikoilin kuin pieni sika. Toivon että se tästä laantuisi vanhan kansan tropein, kuumaa lientä ja sitä rataa. Oon koko mennen talven pelännyt koska se jokavuotinen poskiontelontulehdus iskee, eikä sitä oo tullut, ja jotenkin nyt mua pelottaa että jos tää on oireilua jostakin kokonaisvaltaisemmasta. On nimittäin pää tuntunut jotenkin raskaalta ja olo ollut jotenkin höntelö jo viikon verrran ja tuo eilinen siivoilu tuntui myös tavallista raskaammalta. Ehkä soitan ma polille aikaa ja kysyn kandeeko tässä käydä näytillä. Ehkä se mun kauhuskenaario toteutuu.... joudun lähtee synnyttää kuumeessa... Voi ei!
Nyt pukemaan vaatteet niskaan ja kaupalle. Pitänee ottaa silti iisisti ettei tauti ainakaan pahene. Se siis terve kuin pukki -raskaudesta! Mä en nimittäin oikeastaan koko raskausaikana ole ollut minkaalaisessa taudissa, mutta pitihän se arvata että viimeistään nyt se kostautuu...
Mukavaa viikonloppua enskattaret! :)
Leenis & jr 38+4
Joo, eiköhän kohta kuulla vauvauutisia VIIPULIlta ja SADEYElta! Eipä sitten tarvinnut Viipulinkaan odotella käynnistykseen asti, hyvä niin!
NINCA oli ollut eilen ostoksilla miehen kanssa, ja olitte löytäneet sen lipaston/hoitpöydän! Ja olit myös pessyt Rimpulan vaatteita. Meilläkin tuntui, että joutui pesemään monen monta koneellista, kun piti pestä vaaleita värejä erikseen ja vielä eri pesulämpötiloissa. Mutta ihanaa puuhaahan se on!
MOOLI oli päässy hierojalle, ihanaa!
BUUFFALLA kaikki hyvin neuvolassa, ja olet jo tuntenut pikkuisen liikkeitä!
Te saitte kyllä MAMMIS aikaseks ihanan kylppärin! Kyllä varmasti helpottaa Tiitiäisen hoitoa. Teillä oli ollut eilen mukava ilta miehen kanssa, vaikkette sitä kivaa ässää enää jaksaneetkaan! Ehtiihän sitä...
LEENIKSELLÄ on viikonlopuks terassinrakennuspuuhia. Ihanaa keliä on ainakin luvattu, mut ei kuiteskaan kovin lämmintä, joten älkäähän vilustuttako itteänne!
SERE oli nukkunu perjantaina oikein kunnon yöunet, HIH! Kyllä on mullakin vaikeeta mennä sänkyyn ja päästä sieltä ylös, vaikka viikkoja on reilusti vähemmän kuin sulla. Että saapa nähdä, minkälaista mulla on sitte kun oon samoilla viikoilla kuin sä nyt!
COLTSFOOTILLE oli hulluilla päivillä käynti aiheuttanu suppareita. Ei muuta kuin kiertämään kauppakeskuksia!
KANELILLA on hyvänkokoiset vauvat masussa. Hienoa, että kaikki hyvin!
Mulle taitaa olla flunssa tulossa, jos ei sitten oo jo allergiaa. Eilen alkoi tuntua kurkku kipeeltä, ja sitä se on vieläkin. Toivotaan, et menis ainaki nopeesti ohi! Muuten kaikki OK, koitetaan laittaa tänä viikonloppuna Hipun huonetta vähä valmiimmaks, ettei tuu sitten kiirus viimisillä viikoilla...Niin ja mies on nyt pari viikkoa lomalla, joten kivaa, kun ei tartte yksin (tosin koirathan on muuten seurana) kotona kökkiä.
Nauttikaahan viikonlopusta!
Hippux ja Hippu 34+0
[color=4169E1] Täälläpä taas ollaan!!! Ja nyt vihdoinkin kera ihanan pikkupoitsun:)! Meidän Piksuliini syntyi keskiviikkona (28.3), klo 14.27:) Pojalla oli painoa syntyessään 3740g ja pituutta ihan hirmusti eli 54cm! Tänään kotiuduttiin sairaalasta. Nyt alkaakin sitten vauva-arkeen tutustuminen!
Ihanan täydellinen rakas tuo kyllä on! En olisi voinut pyytää enempää:)! Synnytys sujui hyvin ja oli hieno kokemus! Kertoilen lisää tässä joskus myöhemmin.
Tuolla meidän sängyssä pikkuinen nyt tuhisee maailman kauneinta tuhinaa:) Oma olo on onnellinen!
Lueskelen teidän juttunne tässä vähän myöhemmin ja palailen asiaan! Aurinkoista viikonloppua ihan jokaiselle!
~ ♥ ~ Viipuli ja suloisista suloisin Piksu, 3 pvä ~ ♥ ~
[color=#8B008B]IHAN EKAKSI AIVAN HIRMUISAN ISOT ONNITTELUT VIIPULILLE JA MIEHELLE IHANASTA PIKKUPOITSUSTA!!! :))) Ihania vauvauutisia.. Sitten kun jaksat, ois kiva kuulla synnytyksestä.
NINCAn makkari on nyt saanut uuden ilmeen! Kivalle kuulosti teidän shoppailut! :) Älä rehki liiaksi ettei supistukset ylly.. Muista levätä välillä!
LEENIS ¿ paljosta vetoa että me hullun lailla yritetään kaikkia ässiä ja muitakin konsteja jotta vauvat tulis ulos ja sitten kun me ¿luovutetaan¿ ja aletaan levätä niin alkaa tapahtua.. ;) Ja äläs nyt flunssaan tuu.. Ota etukäteen jo vaikka Panadol hottia, mulla se tais tepsiä kun lipitin sitä kun kurkku tuli kipeäksi, eikä kunnon flunssa tullut päälle lainkaan. Ja kun puuhastelet siellä pihalla, muistahan suojata ne daisarit!!!
Samat vinkit myös HIPPUXille ettei tuu flunssa.. Kiva kun mies on lomalla, kaksin on aina mukavampi puuhastella kuin yksin! :) Nauttikaahan toisistanne nyt kun vielä ehditte hanistella kahdestaan!
Äitini kanssa löydettiin ihan täydellisesti mummon virkkaamiin kappa-verhoihin sopiva sivuverho Tiitiäisen huoneeseen. Äiti aikoi ommella ylä- ja alakäänteet tänään, kenties huomenna saisin sitten jo ripustaa sen verhon! :) Sain myös työ/vierashuoneeseen äidiltä verhot jotka kummasti piristivät huonetta heti kun ne paikalleen laittoi. Pari tuntia järjesteltiin ja purettiin viimeisiä muuttolaatikoita miehen kanssa ja äiti-kulta pesi ikkunoita! Vielä lupasin itselleni imuroinnin ja luutuamisen tälle iltapäivälle ¿ lepäsin juuri pari tuntia, nyt voisin sen tehdäkin ¿ ja ottaa loppuillan relaa soffalla. Miehen kanssa voitaisiin vaikka katsoa lätkämatsi ja sen jälkeen saunoa.. Jossain välissä värkätään jotain ruokaa. Vaikka tuskailenkin välillä että saisi tuo Tiitiäinen jo tulla, niin tänään tämä pienikin puuhastelu sai ihmeellisen hyvän mielen aikaiseksi! :)
Jep, nyt imurin ja luudun varteen.. IHANA VIIKONLOPPU!
Voikaahan paksusti!
Palstaterroristi-Mammis[/color]
VIIPULILLE JA PIKSULLE!! :) Tuu kertomaan tarkemmin synnytyksestä kun jaksat ja ehdit. Voi miten ihanaa... mä melkein niiskutan täällä....
Leenis
Oikein paljon onnea VIIPULILLE ja tuoreelle isille PIKSUN syntymän johdosta!!
Ihan tuli kylmät väreet kun näin viestisi, mahtavaa!!
S 39+1
Viipulille perheineen sydämelliset onnittelut pojan syntymän johdosta! Ihanaa saada vauvauutisia tänne enskojen joukkoon! =) Innolla jään minäkin odottamaan synnytyskertomusta ja kokemuksiasi...
Kaikki joita flunssa meinaa kiusata, nyt kuumaa juotavaa, c-vitamiinia ja LEPOA! Toivotaan, että säästytte kovalta flunssalta. Ja Panadol Hot hunajan kera on myös oiva apukeino.
Miehen kanssa siivottiin aamusta. Eilen hänellä meni niin myöhään töissä että päätettiin suosiolla jättää tähän päivään. Siivouksen jälkeen käytiin pizzalla ja tekemässä ruokaostokset. Nyt on siis mukava viettää viikonloppua siivotussa kodissa. Ja kun ei ole mitään pakollisia menoja niin voidaan oikeasti ihan vaan nauttia toistemme seurasta ja kauniista keväisestä säästä. =)
Nyt tuonne telkun ääreen kiekkopeliä seuraamaan. Voikaa hyvin!
t. iida-linnea 36+3
Olenkin täällä käynyt aika kauan vakoilemassa että koska piksu syntyy, ja jännittänyt puolestasi. Kun omassa elämässä ei ole enää paljon jännittämistä. Hyvä että kaikki meni hyvin synnytyksessä ja tervetuloa tuonne vauva puolelle.
T: Hermione ja Milo (parin päivän päästä 2 kk)
Synnytyskuulumisia täälläkin odotellaan! Ihana kuulla, että olosi on onnellinen!!
Moolilla ollut tänään o i k e i n hankala itkutuherruspäivä valvotun yön jälkeen, on ollut taas niitä päiviä, kun on miettinyt tehneensä elämänsä virheen ja menettävänsä vapauden ikuisiksi ajoiksi ja mies vaan saa mennä ja pitää hauskaa...ja mä huonona äitinä vaan jäkätän ja tuherran itkua kotona vauvan kitistessä märissä vaipoissaan ja on niiii-iiin yksin...palailen ehkä huomenissa paremmilla fiiliksillä...
-mooli 34+1
Kovasti onnea VIIPULILLE ja miehelle Piksusta!!!! Ihanaa, että olette voineet hyvin!
Hippux ja Hippu 34+0
Tänään pidin toivottavasti viimeiset illanistujaiset tällä mahalla :D Kaverit tuossa juuri lähtivät. Saas nähdä minkälainen naama katsoo aamulla peilistä kun tuli tuota sipsiä vähän mussuteltua. Kovasti koitan tässä vielä vettä juoda... Potkin siipan ulos kavereiden alta, toinen sai nyt mennä viihteelle viimeisen kerran pitkiin aikohin. (Ei ole mokoma laittanut edes tekstiviestiä rellestykseltään!) Kun vauva on pieni, niin kökitään kumpikin kotosalla ja sitten onkin mun vuoro päästä jonnekin!
Kumma vaan kun ei yhtään väsytä. Piti tulla nettiin aikaa tappamaan kun tv-tarjontakin vaikuttaa niin heikolta. Viime yönä sain unta vasta kuudelta ja ysin maissa pitikin jo heräillä. Toivottavasti ensi yö sujuu paremmin. Jossain määrin on jo alkanut ahdistamaan tuo nukkumaanmeno.
[color=grey] Mammiksella [/color] aika hirmuiset verenpaineet! Ja hoitaja sua jo hoputteli synnyttämään :D Meillä oli siipan kanssa ei-raskaana 30 kg painoeroa, joten sentään häntä painavammaksi ei pitäisi tämän raskauden aikana enää päästä ;D (kai...?) Kaverit tuossa kovasti lohduttelivat, että varmasti katoavat kilot aivan hetkessä. Jotenkin sitä itsekin ajattelee, että sitten kotiin päästessä olisi ainakin kahdeksan kiloa hävinnyt. Varmaan kaamea pettymys jos ei synnärille jää kuin kilo tai kaksi...
[color=grey] Nincalla [/color] on nyt paikka Rimpulan vaatteille :) Voi että kun noita supistuksia pukkaa! Itelläkin on raskauden aikana pariin otteeseen ollut emätintulehdus ja vähän kyllä hirvittää, että mitä jos sellainen olisi taas päällä, tuo valkovuoto kun on musta koko raskauden aikana ollut ihan mystisen hajusta (oi näitä ihania aiheita) oli sitten lääkekuuri tehtynä tai ei...
[color=grey] Leeniksellä [/color] on flunssa päällä. ¿Positiivisesti¿ ajatellen, silloinhan juniori luultavasti haluaa tulla maailmaan kun itse olet mahdollisimman kipeänä...
[color=grey] Hippuxillakin [/color] pukkaa flunssaa! Ne on nämä salakavalat muka-lämpimät kelit! Elähän rehki liikaa Hipun huoneen parissa, ettei flunssa pahene!
Ihanaa! [color=grey] Viipuli [/color] kerkesi tulla ilmoittelemaan vauvakuulumisia! Hurjasti onnitteluja pitkästä pojasta!!
[color=grey] Moolilla [/color] huono päivä :( Noita tulee meille kaikille, mutta kummasti sitä on seuraavana päivänä asiat taas paljon paremmin.
Höh, tulihan luettua pino nopeasti läpi! Pitäsköhän sitä mennä vaan sänkyyn unta ha´kemaan. Toisaalta sitähän puhutaan, ettei sinne kannattaisi mennä ennen kuin olo on oikeasti väsynyt. On taas vaikeaa :D
Coltsfoot ja Elsa 39+6
ONNEA VIIPULILLE PIENESTÄ PIKSU-POJASTA!!! :))) Vaikutatkin todella onnelliselta tuoreelta äidiltä :)
MOOLI, kuuostaapa tutulta nuio tunteet :) Ja musta tuli kyllä ehdottomasti maailman onnellisin äiti, kun Sampo syntyi, vaikka vielä raskauden loppupäässäkin pelotti ja epäilytti, että mitä tuli tehtyä. Se on sitä äidiksi kypsymistä, kun oikeasti miettii sitä elämänmuutosta ja kenties vähän ahdistuukin siitä :)
COLSFOOT, oli vissiin kivat illanistujaiset :) Sullakin alkaa viikot loppua kesken...! Tuli mieleen niistä treffeistä, kun sanoit, että jos ne sopii tyyliin ens viikolle, niin varmasti jompikumpi teistä (Sere tai sinä) on synnärillä just silloin, niin eikös se ole vain hyvä asia? :O :DDD No, ehkä me kuitenkin sovitaan ne sinne toukokuulle.
MAMMIS, missä välissä sinäkin oot ehinyt kerätä tuollaiset viikot itsellesi?!? :O Samoin NINCAN viikkoja oon ihmetellyt, että etkös sinäkin ihan vasta tullut o-puolelle :D Niin se aikaa juoksee...
Han ja Sampo melkein 2kk
[color=#8B008B]IIDA-LINNEAn eilinen päivä kuulosti oikein mukavalle! Se siivoaminen sinänsä ei oo mun lempipuuhaa, mutta sitten jälkeenpäin on kyllä kiva fiilis kun koti on siisti ja kaunis. :) Ja laatuaika kahdestaan miehen kanssa.. Se voi jäädä vähän vähiin tulevaisuudessa, joten nyt kyllä kannattaa ottaa kaikki irti.. ;)
Voi MOOLI kun oli ollut kurja päivä eilen.. :( Mä en oo vielä päässyt vollottamaan, mökötystä olen kyllä harrastanut pari kertaa kun mies vaan menee harrastuksiinsa ja minä lyllerrän näiden turvonneiden koipieni kanssa kotona.. Sanoinkin eilen kun lätkäpeliä telkasta töllötettiin miehen & yhden sen kaverin kanssa, että oottakaahan, pääsette pojat vaipanvaihtopuuhiin ja tämä mamma lähtee huiteleen omiin harrastuksiin.. ;)
COLTSFOOTilla oli jäänyt ¿bilevaihde¿ päälle ja kukuit myöhään pystyssä.. ;) Toivottavasti ne sipsit ei ihan hirmusti turvota. Mä rakastan sipsiä + ranch-dippiä (erityisesti) ja olen kyllä muutaman kerran sortunut niitä ostamaan & syömään vaikka tää turvotus on ollut mitä on.. Mieskin on sitten päässyt viihteelle! Mun miehellä ois ens LA kauden päättäjäisbileet (eli LA 6.4. ja bileet 7.4.).. En ole vielä päättänyt annanko luvan juopotella. Mun tuurilla oikeesti sitten pitää lähteä synnyttämään ja mies on siinä kunnossa että ei huolita saliin.. Ja vanhemmat + sisko mökillä 6h ajomatkan päässä.. Ehkä en ota sitä riskiä. Ellei sitten Tiitiäinen päätä tulla aikaisemmin! ;) Toiveajattelua..
HAN ¿ älä muuta viserrrä, mistä nää viikot oikeen tulla tupsahti!? No, nyt alkaa jo olla fiilikset vähän ¿tylsistyneitä¿ ja kovasti odotetaan että saataisiin lähteä tositoimiin.. Kovasti jo jännittää ja synnytysunia on katseltu useana yönä.. Ja Sampokin jo 2kk! Ääk miten aika meneekin nopeesti..
Onkos muille jo alettu soitteleen niitä ¿joko joko-puheluita¿? Meille on tullut muutama. Vielä ei ärsytä, mutta ihmettelen että mitä ihmiset oikeesti ajattelee. Kuvitteleeko että me ei oikeasti kerrota sitten kun Tiitiäinen on tullut maailmaan!? Siis mun mieshän varmaan soittaa kaikki kummin kaimatkin läpi sitten.. ;) Omituinen ajattelutapa, tietysti kun se on erilainen kuin itsellä.. Mä kun ajattelen että jos ei vauvauutisia ole tullut lasketusta ajasta +3-4 vkoa, niin sitten vois jo ehkä varovasti kysellä että haloo haloo.. No, joo se siitä.
MÄ HALUAN JO TIITIÄISEN ULOS TUOLTA MASUSTA!!! Ulkona on ihana auringonpaiste ja ois aivan täydellinen keli lähteä kävelylle! Laittaa Tiitiäinen vaunuihin ja hikoilla oikein kunnolla.. Kun vielä oon jumppa-addikti, niin mulla on body pumppiin ihan hirmuinen hinku. En vaan oikein uskalla enää mennä noiden paineiden takia + kai tää mahakin on ¿jo vähän iso¿.. ;) Jos ei ala kuulumaan niin ehkä pitäiskin mennä body pumppiin ens vkonloppuna, josko sillä saisi hänet häädettyä yksiöstään..
Nyt aamupalan laittoon ja sitten taas jatkuu siivoilu! Aurinkoista sunnuntaita!
Mammis + Tiitiäinen 39+2
P.S. Mihis KESIS on mennyt?[/color]
Viipuli oli saanut Piksun syliin. Paljon onnea koko perheelle. Hyvä että Piksu tajusi tulla ennen eräpäivää :)
Kanelin Tiuhti ja Viuhti on kasvannet mukavan kokoisiksi. Hyvä Hyvä. Eikös se ole niin että jos on kovin pienikokoisia kaksosia niin saattavat joutua laittamaan keskoskaappin vaikka syntyisivätkin normaali viikoilla.
Coltsfoot oli pitänyt tyttöjen illan :) toisilla sitä virtaa riittää. Itse olen varmaan puoli kuollut ja niin turvoksissa että ei ovista mahdu noilla viikoilla. Povaavat vielä kuumaa kesää. Arg.
Muutamalla enskalla flunssa pukkaa päälle. Toivottavasti tropit auttaa eikä tarvi kenenkään synnärille tukossa lähtee.
perjantain ja lauantain välisenä yönä Nuuro veti kunnon potkua tuonne ihan alas kohdun suun tuntumaan. Oli ilmeisesti niin ahdas paikka että mieskin tunsi ne mahan päältä. Muutoin potkuja ei vielä mahan päältä tunne. Kyllä ne mun tuntemat muljahduksen on pakko olla ollu jo niitä liikeitä kun vastahan tunnistin sen kutittelunkin. :)
Nyt lopettelen kun noita trulleja jouksee tuossa ovella vähänväliä. Kohta loppuu jo karkit kesken.
T:Buuffa ja Nuuro 18+0
Ihanaa kun sai nukkua pitkään ja kaikessa rauhassa tehdä aamutoimet. Ei ole kiire minnekään. Aamuisin on kyllä niin vetämätön, ettei ennen puoltapäivää kykene mihinkään.
Molli ja Han_ puhuivat raskauden aikaisesta " ahdistuksesta" . Ihana kuulla että muillakin on ollut tommosia tunteita. itsellä raskaus vasta tosi alussa ja ihan tosissani halusin raskaaksi tulla. Mutta nyt kun sitä on raskaana, niin välillä mieleen juolahtaa ajatus, että mitä sitä on tullut tehtyä. Pelottaa synnytys ja kaikki muukin, että miten sitä pärjää ja onnistuu. Tuleeko minusta tosiaan 4 seinän sisälle suljettu ja mies vaan saa mennä miten huvittaa. Jotenkin ristiriitaista kun samalla on niin iloinen ja onnellinen, toisaalta hirveän ahdistunut, kun ei ole tulevasta tietoa. Mut minäkin olen ajatellut asian niin, että kunhan tuo masu kasvaa ja alkaa tuntea lapsen liikkeet, niin ne tunteet kyllä sieltä varmistuu ja kun lapsi syntyy, ei asioita pystyisi edes kuvittelemaan toisin. Kai tämä on tätä ensikertalaisen hermoilua!
Pitäsköhän tänään aprillipäivän kunniaksi kertoa vanhemmille tulevasta lapsenlapsesta... No taitaa jäädä vielä hieman myöhemmäksi.
Sanle ja DJ 7+5
Nappasin illalla nukahtamislääkkeen niin tulihan se uni sitten johonkin aikaan ja nyt on hieman levänneempi olo! Mieskin tuli puoli kahdelta riennoiltaan, kun lupasi tulla ennen kahta (yleensä puhumme termillä ¿ei mene myöhään¿ ja sitten tulee viideltä, joka musta on kyllä aika myöhään...). Ja tämä äippä lähtee kyllä saletisti juomaan shampanjaa parhaan kaverin kanssa Kämpin baariin, jahka vauva on kotiutunut;=)!!!!!
Kiitos lohtusanoista HANILLE ja MAMMIKSELLE! Joo, mun historialla mulle tulee babyblues ja raskaudenjälkeinen masennus, mut voihan se olla, että kaikki meneekin vaan tosi hienosti, kun ensiksi maalailen piruja seinille!:=)
Toivottavasti HIPPUXIN ja muiden flunssa-aikeet pysyy poissa!! Ite nappailin tossa parin viikon flunssa berocca-poreita 2 kpl päivässä, kun flunssa pääsi iskemään varkain lentokoneessa päälle, etten heti flunssaksi tajunnut...
I-L oli eilen siivoillut ¿ tänään onkin sitten mukava nauttia kauniista ilmasta! Onpa pääsiäiseksi luvattu viilenevää ¿ saas nähdä, tuleeko oikein lunta tai räntää vielä.
MAMMIS oli taas eilen ollut vauhti päällä ¿ sulla virtaa riittää...ja nyt iso läjä suppareita sinne, ett pääset pian tiitiäisen kanssa vaunulenkille!!!! Supsup*
Mikäs SEREN suppailutilanne?
SADEYEN kuulumisia ootellaan!!
Ja tosiaan, missä on KESIS??
COLTSFOOT; toivottavasti ei ole turvotusta eilisten bileiden jäljiltä ¿ mihis aikaan teillä mies tuli kotiin;=)?
BUUFFA oli tuntenut liikkeitä ¿ihan oikeasti¿ ¿ tosi hienoa! Lähetä pari trullia tännekin, kun ei ole vielä ovikello soinut;=)
Ihanaa, kun olette olemassa! Mukavaa söndaagia, palailen varmaan illemmalla!
-mooli 34+2
Eiliset vesitankkaukset selvästikin auttoivat ja olo ei ole ollenkaan normaalia turpeampi! Mutta kuuden maissa tuli taaskin uni vasta palloon, on se ärsyttävää, että kun kerrankin saisi kunnolla koisia niin ei vaan väsytä!
[color=green] Han [/color], vähän liioittelin ylempänä viikkojen kanssa. Ysin paikalla siis olisi pitänyt tietenkin olla kasi :D Niin sitä käy kun kirjoittaa nopeammin kuin ajattelee...
[color=green] Mammiksella [/color] mies pääsee vielä mahdollisesti viikon päästä viihteelle. Ehkä kannattaa toista olemaan ihan vesilinjalla, noita viikkoja kun on sulla sitten jo niin paljon (jos sinne asti aiot sinnitellä). Itselläkin oli pari viikkoa sitten kun illanistujaisia sovin mielessä se, että jos miehen ihan juomaan päästän (heh, kaamea pirttihirmu meikä...) niin silloin se muksu haluaa syntyä (mulla äiti ja sisko kumpainenkin asuu siht lähellä, joten sairaalaanmenon suhteen ei olisi ollut ongelmaa). Ikävä kyllä näin ei käynyt. Nyt koitan buukata pääsiäistä mahdollisimman täyteen. Alitajuntaisesti sitä kerta miettii, että jos on kamalasti suunniteltua ohjelmaa, niin silloin se vauva ehkä voisi haluta jo tulla maailmaan. Mutta jos taas sitä vaan kökkii koko pääsiäisen kotona ja odottelee laskettua aikaa niin mitään ei sitten satavarmalla tapahdu.
[color=green] Buuffan [/color] Nuuro oli potkinut isille :D Meillä muksu monesti yöllä on herätellyt omaa isukkiaan hillumalla mahassa kun itse olen koisinut maha siipan selkää vasten. Itse kuulemma olen vaan vetänyt sikeää...
[color=green] Sanle [/color] siellä myös hermoilee tulevaisuutta. Musta tuntuu, että yritän yhä edelleen siirtää esim. kaikki synnytykseen liittyvän ajattelun tulevaisuuteen. Ja myönnettäköön myös, että muutamaan (eli noin sataan...) kertaan sitä on miettinyt, että mitä jos sitä ei vaan yksinkertaisesti jaksa/osaa hoitaa omaa lastaan. Pääsääntöisesti olo on kyllä yllättävänkin itsevarma tuolla saralla. Mäkin aprillasin aamulla krapulaista siippaa, että nyt pitää lähteä sairaalaan, raukalla meni pasmat ihan selaisin, hehheh... Ois vaan pitänyt jujuttaa sitä kauemmin ;D
[color=green] Mooli [/color] meillä siippa kotiutui puoli viideltä, ei ollut saanut taksia ja selitti ihan marttyyrina kuinka oli pitänyt kävellä (alta kolme kilometriä!). Eli venähti paljon pidempään kuin teillä! Nyt se huokailee tuossa sohvalla, vahingonilo on parasta iloa :)
Juu, kaipa sitä pitäisi alkaa yleispätevästi taas hommailemaan jotain. Jos ei muuta niin vetämään päikkäreitä :D
Coltsfoot ja Elsa 39 tismalleen
MOOLI, voi mikä tunne, tiedetään... Tuo on kuinkin niin yleistä että melkeinpä jokainen odotusvaiheessa käy sen vapauden menettämisen ja sitä kautta huono äiti -fiilikset läpi... Susta tulee lapsellesi ihan varmasti paras mahdollinen äiti :) Jaksuja sinne!
MAMMIS - lähinnä oma äiti ja anoppi soittelee niitä " joko on oireita" -puheluita. Ne kai haluais tietää jo siinä vaiheessa kun ollaan menossa laitokselle että voivat henkisesti valmistautua... Onhan se toisaalta söpöä kunhan ymmärtävät ettei ihan joka päivä tarvi soittaa, kyl me sitten ilmoitellaan kun on hetki.
SANLE - tuosta aprillinpäivästä ja kertomisesta... meillä on miehen kanssa ollut kauhee kiusaus laittaa viestiä vanhemmille että poika on syntynyt, mutta ei taideta kehdata! :) Vaikka on kuinka aprllinpäivä, sais ne varmaan jonkin trauman ikuisiksi ajoiksi jos tällä asialla alkais pelleillä...
(.) VOI ITKUJEN ITKU!! Täällä on sitten virallisesti diagnisoitu poskiongelojen tulehdus ja antibiootti-kuurilla ollaan. Olo on aika hirveä suoraan sanoen, pää tuntuu painavalta kumipallolta vieterin nokassa ja olo on tosi huippiva. Kuumetta mulla ei ole, sitä ei mun kroppa muutenkaan kovin helposti kehitä. Olis itseasiassa hyvä että tulis, koska se vois edesauttaa paranemista, mutta ei tietystikään. Nyt toivon, että juniori ei synny hetkeen sillä en todellakaan halua lähteä laitokselle tässä olotilassa. En halua edes kuvitella miten rankalta synnytys tuntuisi...
Pakko mollata tuota julkisen puolen hoitoa, kävin nimittäin tä aamulla päivystyksessä ja siellä oli joku nuori daami, ehkä jopa harjoittelija, päivystämässä. Se totesi tilaneen jollakin ultralaitteella ja oli jo kirjoittamassa mulle penisiliinikuuria mutta kun kerroin että oon yliherkkä ko. aineelle, ei se löytänyt mulle mitään muuta antibioottia mikä olis sopinyut raskaana olevalle joten kirjoitti ainoastaan Duacteja. Tiedän kokemuksesta että Duactit ei tähän mun liimaräkään tehoa kun se on onteloissa kunnolla tukossa ja kerroin sen myös lääkärille mutta hän vain totesti että ei voi mitään. Kysyin sit vain että tarkoitatko että mun pitää lähteä synnyttämään tässä kondiksessa ja ei vain voi mitään? Se vain ruikutti että no kun ei sellaista antibioottia ole joka sopisi raskaana olevalle... Jumankautsi että olin vihainen kun lähdin vastaanotolta. Heti kun pääsin pihalle soitin yksityiselle lekurille ajan ja siellä oli sentään vähän pätevämpi lääkäri joka kirjoitti sopivat antibiootit eikä vain voivotellut. Mä en ole mikään lääkeaddikti, ja ymmärrän että raskaana ollessa pitää niitä välttää, mutta tiedän about sata kertaa vaikean poskiontelotulehduksen läpi käyneenä, että perinteiset höyryhengitys, nenäsumutteet, panadol hotit, tms. ei saa sitä räkää irtoamaan, jos se on kunnolla päässyt tiehyen tukkimaan. No, onneksi sain nuo lääkkeet ja toivon todella että ne alkaa tehota pikimmiten....
Edellisestä johtuen sitä on ollut tänään TODELLA itkuherkkä ja oonkin tihrustellut pitkin päivää. Ei edes mitään syytä muuta kuin itsesäälissä rypeminen....
No, nyt meen vaakatasoon toivomaan että sekin toisi oman osansa paranemiseen.
Aurinkoista päivää enskat! =)
Leenis & jr 38+5
[color=#8B008B]Mä näin koko yön unia joko synnytyksestä tai siellä laitoksella oleskelusta.. Tahtoo jo ulos tuon Tiitiäisen!!!
Kävin eilen sitten iltapäivästä mittaamassa neuvolassa paineet ja lukemat oli aika huimaavat 160/104.. Uh. No, päivystävä hoitsu otti sitten pissakokeet (puhdas), paineet mittasi ¿vanhanaikaisella¿ elohopeamittarilla 138/82, tunnusteli Tiitiäistä ja tuumaili että kaikki siellä on hyvin. Vettä on hyvin ja liikkeitä tuntui ja pääkin on kuulemma ¿ihan oikeassa paikassa¿. Sydänääniäkin kuunneltiin aika pitkään.. Eli siis loppu hyvin kaikki hyvin. Tuumasi hoitsu että ¿voisithan sä jo viikonloppuna vaikka synnyttääkin¿.. ;) Että joskus verenpaineiden nousu saattaa enteillä synnytystä. Ei saa nostaa toiveita.. Mä kuitenkin kökin täällä vielä 3 viikonkin päästä. Kääk.
Käytiin sitten ostamassa miehelle farkut ja pari paitaa sekä vein hänet syömään. Oli ihan ilahtunut. :) Sitten oltiinkin molemmat ihan naatteja, joten naureskeltiin vain Eddie Murphyn Prinssille morsian-leffalle soffalla ja mentiin aikaisin nukkumaan. Se niistä ässistä.. ;) Tänään sitten paremmalla onnella. Aion kyllä nyt aloittaa Tiitiäisen ¿häätö-operaation¿, eli kaikki ässät käyttöön ja jumppapallo on kaivettu esiin sekä kai niitä nännejä voi jotenkin ¿räplätä¿..
IIDA-LINNEA ¿ kiva kun sait sen sappikokeen tuloksenkin eilen ja se oli ok. Mukavammalla mielellä voit viettää viikonloppua! :) Ja shoppailemassa kävit sinäkin! Se on sitten kivaa..
SERE ¿ samma här. Alan olla aika ¿kypsä¿ lähtemään sinne laitokselle.. Todellakin liikkuminen on välillä vähän ankeeta, varsinkin kun jalat on niin turvonneet että nilkoissa nahka sinkuu niin että sattuu. Ei todellakaan ole mikään hemaiseva olo, että houkuttele siinä sitten miestä siihen ¿mukavimpaan ässään¿.. heh. Otetaan nyt vaan kaikki kotikonstit käyttöön ja toivotaan että joku tepsisi..
LEENIS ¿ kuinkas teidän terde edistyy? :) Samat mietteet on mullakin, kiva kun on viikonloppu, saa tuosta miehestä apua näihin kotihommiin.. Meilläkin ois tarkoitus siivota koko huusholli tänään KUNNOLLA, täytyy vaan yrittää olla riehumatta liikaa, sitä se hoitsu eilen sanoi.. ¿Kerää nyt voimia siihen synnytykseen¿..
COLTSFOOT ¿ anteeksi nyt mutta mun on pakko kiittää sun eilisestä kommentoinnista.. Siis ¿lyllertävä mursu¿ jne.. Nauroin ihan katketakseni!!! LOL Ihan samoilla linjoilla liikun minäkin.. Kun ekan kerran painoin enemmän kuin mies, arvatkaas masennuinko! Kunhan saan häädettyä tuon Tiitiäisen ulos yksiöstään, alkaa semmonen hampaat irvessä kuntoilu, jotta varmasti katoaa KAIKKI kilot mitä nyt on tullut..
Voi KANELI!!! Ihanan kokoiset vauvelit sulla siellä masussa kasvaa. :) Tosin voin vain kuvitella millanen fiilis sulla kun se on todennäköisesti 2 x meikäläisen olotila.. Jaksuja nyt vaan kovasti sinne!!! Ja tsemppiä, kohdunkaula melkein hävinnyt ja kohdunsuu sormelle auki. Nyt peukut pystyyn.. Sä saat kyllä ohitella ainakin mun puolesta, eli suppareita vaan sinne!
Nyt taidan mennä puuhaamaan taas aamupalaa ja kohta tuleekin äiti, jonka kanssa suunnataan kangaskauppaan ¿ Tiitiäisen huoneeseen pitää saada vielä sivuverho ja tuleva mummo haluaa sen ostaa.. Ihana on taas auringonpaiste, joten kenties käyn jossain välissä myös vähän happihyppelyllä (vaikka Helsingin ilmanlaatua juuri eilen lehdissä ruoskittiiin aika huolella).
Mukavata viikonloppua kaikille ja suppareita kaikille niitä kaipaaville!
Mammis + Tiitiäinen 39+1
P.S. Täytyyhän VIIPULIN ja SADEYEN olla jo nyytit kainalossa.. Ne on olleet jo niin monta päivää poissa palstalta.. MÄKIN HALUUN!!![/color]