Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uumaya Abu-Hannalla on nyt adoptiotyttö

Vierailija
04.12.2007 |

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin etsiä tietoja. Onnea joka tapauksessa! Mulla on kaksi noin vuoden iässä tullutta ja Umaya on vanha opiskelukaverini.

Vierailija
2/2 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umayya Abu-Hannalle adoptiotytär Etelä-Afrikasta

4.12.2007 9:00

Johannesburgissa syntynyt adoptiotytär saapui Suomeen viikko sitten.

Umayya Abu-Hanna on nyt 11 kuukautta vanhan tyttövauvan äiti. (MARKO HANNULA)Kirjailija-toimittaja Umayya Abu-Hanna, 46, on 11 kuukautta vanhan tyttövauvan äiti. Adoptiotyttärestään Abu-Hanna kertoo kirjoituksessaan WSOY:n Olen suomalainen -sivustolla.

Tekstissä Abu-Hanna eläytyy vasta Suomeen Afrikasta saapuneen pikkulapsen tuntemuksiin.

- Afrikasta Suomeen tullessani vapaus on vain kutistunut, äiti on järjestänyt elämäni niin, etten voi rattaissa liikuttaa käsiä, juoda itse maitopullostani, siirtyä tai edes katsoa taakse. Hississä nauravat valkokasvot lirkuttelevat Helsingin murteella, vastaan järkevästi 11-kuukautisen zulun puheilla muttei se mene perille. Menee aikaa ennen kuin ihmiset oppivat, Abu-Hanna kirjoittaa.

Umayya itse saapui Israelista Suomeen 80-luvun alussa opiskelemaan. Hän on kirjoittanut teoksissaan ja kolumneissaan kokemuksistaan maahanmuuttajana ja arabina sekä lapsuudestaan Israelissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla