Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen arvosana gradusta on non sine?

Vierailija
04.12.2007 |

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eximiaa odottelin...

C oli pettymys... Gradun tekoon tosin olin lähtenyt ajatuksella " kunhan nyt läpi menee" , kaksi pientä lasta jaloissa pyörimässä, mutta kun joka käänteessä hehkutettiin, että hyvältä näyttää...

Vierailija
22/65 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kertoa myös jostain yksittäisestä kömmähdyksestä, joka laskee arvosanaa perus-c:stä. Eli muuten ihan ok työ, mutta esim analyysi liian suppea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kukaan ei tule loppuelämäsi aikana sitä sinulta kysymään.

Vierailija
24/65 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kyllä gradua tosissani, mutta olosuhteet olivat kehnot (olin töissä, asuin pitkän bussimatkan päässä yliopiston kirjastosta, ohjaaja oli surkea, olin karmeassa raskauspahoinvoinnissa, äitin sai aivohalvauksen jne.). Kokonaisuus ei siis ollut mikään loistava, ja aihekin oli heppoinen. Kiva kuulla, että se kuitenkin on ihan hyvä arvosana. En ollut työhöni tyytyväinen, mutta pääasia, että valmistuin. Eikä sitä ole kyselty sen jälkeen. Vakivirkakin on:-)

Vierailija
25/65 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin työharjoitteluun, joka venyi 2 vuoden sijaisuudeksi. Tein gradua kaukana yliopistosta ja olin jotenkin etäällä jo sitä tiedemaailmasta. Työtäni kritisoitiin epätieteellisestä tutkimusotteesta. Se oli laaja, mielenkiintoinen ja hyvä kirjoitus, joka ei täyttänyt metodiltaan ja tuloksiltaan tieteellisen tutkimustyön vaatimuksia. Aihekin oli hyvin kaukana työstäni ja alkoi tuntua aika epäkiinnostavalta. Sain työn valmiiksi arvosanalla non sine. Jälkikäteen minulta kysyttiin useimmin tuon 2 vuoden työkokemuksen antia ja suosittelijoita kun gradusta mitään. Joskus olen jopa saanut pientä sympatiaa, että tein sen kokopäiväisen työn ohessa.

Vierailija
26/65 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuneeko siitä, että samaa gradua ehti ohjata neljä eri henkilöä ja jokaisella oli omanlaisensa näkemys gradusta. Että se tieteen objektiivisuudesta ;) Tein hommia kyllä ihan tosissani ja opinnotkin olivat menneet ihan keskiverrosti, jopa hieman keskimääräistä paremmin.

Vierailija
27/65 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

L: lisensiaattityön tasoinen työ, laitoksen historiassa 2 kertaa annettu

eximia: todella hyvä, näistä tuli tutkijoita

m: hyvä

c: keskitasoa laidasta laitaan

non sine: huono

b: aivan surkea, miksi koko tyyppi on ikinä mennyt yliopistoon

a: tätä ei edes annettu

Vierailija
28/65 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Muuten kukaan ei tule loppuelämäsi aikana sitä sinulta kysymään.

Vierailija
29/65 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut koko tutkinnon täysin irrallaan " tiedeyhteisöstä" , suurimman osan avoimen kautta, 200km:n päässä yliopistosta. Gardua olen tehnyt 1,5v (aloitin äitiyslomalla) ja perjantaina menen palauttamaan.

Koko ajan olen saanut sellaisen kuvan, että työni on huono. Ohjaajaltani siis. Nyt hän sanoi, että saan mahdollisesti c:n ja non sineenkin pitäisi varautua. Sain sellaisen kuvan, että työni ja tällaiset arvosanat on jotenkin paljon keskimääräistä heikompia :)

Vierailija
30/65 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono arvosana se mun mielestä on, ihan paska. Itse sain eximian. Mutta en tajua, mitä väliä sillä sulle on, jos et halua tutkijaks, ja jos ja kun se ei sulla ole työnsaantiinkaan vaikuttanut mitenkään. Itse ottasin ennemmin vakityön ja arvosanaks vaikka appron kuin eximian ja nykyisen tilanteen, jossa (vaki)työstä ei ole tietoa.

Tiedän yhden tutkijan, joka on tehnyt väikkärin ja sen jälkeen työllistynyt siis tiedealalle, joka sai aikoinaan gradustaan appron... Eli tutkijanurakaan ei olisi kohdallasi mahdoton, jos nyt sattuisi kiinnostamaan (en tajua, miksi sattuisi).

Että onnittelut vain vakityöstä ja älä puhu aivan naurettavia, se on yks ja sama, minkä gradusta saa - ainoastaan mun kaltaisille väärän opiskelualan valinneille muutenkin luusereille hyvä arvosana tuo jotain lohtua ;-P

Vierailija
31/65 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole vaikuttanut urakehitykseen millään lailla, vaan porskuttaa KTM:nä työmarkkinoilla ja saa hyvää liksaa. Itse sain magnan.

Vierailija
32/65 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka siksi, että täälläkin moni on kommentoinut non sineä aivan paskaksi, tosi huonoksi, yliopistokelvottomaksi jne. Ainakaan mulle ei gradu ei ollut mikään ei-sen-niin-väliä-juttu, vaan yritin tosissani parhaani. Olen oikeasti surullinen, ettei parhaani ollut aivan paskaa, tosi huonoa ja yliopistokelvotonta parempi.

Vierailija
33/65 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se tavallaan jaettu kahteen arvosanaan eli cumuun ja non sineen. Eli non sine on heikko c, josta vanhemmat opiskelijat joskus puhuvat. Siis hyvistä arvosanoista se huonoin mahdollinen.

Vierailija
34/65 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakityössä ollessa ei tarvi murehtia, mistä saa rahaa, voi keskittyä murehtimaan sitä, että ei menestynyt jossain symbolisessa jutussa paremmin. Todellista merkitystähän asialla ei sulle ole. Sulla on vakityö, haloo, ole onnellinen siitä!

Terv. se eximian saanut

PS. Eikä se non sine nyt sentään " yliopistokelvoton" ole, yliopistotutkinnonhan olet suorittanut ja paperit saanut, sillä hyvä.

Vierailija
35/65 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että skaala on laudatur, eximia, magna, cum laude, non sine cum laude, approbatur ja improbatur

Vierailija
36/65 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin tuo työ oli juuri suurin syy (ainakin näin haluan ajatella...) huonoon arvosanaan. Mutta kieltämättä, olen onnellinen, että sain sentään työn, vieläpä ihan ok:n. En mä osaa sanoa, miksi tää on mulle niin iso juttu.

Vierailija
37/65 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksikin kommenttini ovat suhteellisen kärkeviä, sorry =O Voin rehellisesti myöntää, että oon vähän kateellinen siitä sun vakityöstä, mikä kans varmasti vaikuttaa. Mutta uskon, että joskus itsekin sellaisen saan, ja uskon, että säkin pääset tästä non sine -kompleksista eroon ;-)

Kaikkea hyvää toivotellen,

" eximia"

*poistuu käyttämään puudelia iltap...lla*

Vierailija
38/65 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tieteellisen tutkimuksen teon osoitus, ei koko yliopistokelpoisuus. Se että on saanut kurssit tehtyä, on jollain tapaa järkevä tutkintorakenne, on saanut sitten sen vaikka non sine -gradunsakin tehtyä ja on saanut maisterin paperit ulos, se on kanssa hei jotain! Vaikka näköjään näin ei kukaan ajattele. Kai niillä kursseilla saaduilla tiedoilla joku merkitys on. Lisäksi huonokin gradu osoittaa jonkinlaista syventymistä tiettyyn tutkimuskysymykseen.

Vierailija
39/65 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä. Tällä menetelmällä sain itse non sinen vaikka olisi ollut mielenkiintoa pyrkiä parempaankin.

Vierailija
40/65 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Millainen ohjaus ja esitarkastus teillä on, jos siinä saatu arvio heittää noin paljon lopputarkastuksesta? Meillä ainakin non tai cumu on se mitä ekalla lukukerralla työstä sanotaan. Korjauksien tekemisen jälkeen on mahdollisuus magnaan, jopa eehen. Ohjeet vaan pitää ottaa tosissaan, eikä kaikkea saa ilmaiseksi vaan tekemällä työtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi