Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas joku uramamma jätti pienet lapsensa autoon kauppreissun ajaksi :(

Vierailija
07.11.2008 |

Puhui kännykkäänsä jo autossa ja jatkoi kaupassa. Keräsi samalla ostoksia, eikä pitänyt mitään kiirettä. Kolme lasta odotti autossa, yksi niistä vauva.

Itsekin viivyin kaupassa suht kauan ja kun lähdin, olivat lapset vieläkin autossa odottamassa.

Miksi noita rakkauspakkauksia noin kohdellaan?

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joskus lapset ihan itse sanovat, että haluuvat mielummin jäädä autoon kuuntelemaan lasten musiikkia kuin tulevansa kauppaan. Siinä tilanteessa en viitsi heitä sinne väkisinkään raahata!

Mä en muuten ymmärrä kotiäitejä, jotka raahaavat kaikki muksunsa (pienimpänä turvakaukalossa nukkuvan vauvan), esim. pieniin kerhotiloihin yhtä lasta hakemaan. Kiva siellä sitten ahtaassa yrittää pukea omaa lastaan, kun puolet kotimammoista on tuonut koko perheen isää lukuunottamatta sinne pieniin tiloihin parkumaan ja kitisemään. Ja vielä tilanteessa, jossa se haku kestää ehkä noin kolme minuuttia. Ihan kun ne lapset sinä aikana saisi siellä autossa jonkun kauheen trauman!?

Vierailija
2/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vain olisi ollut kotiäiti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uramamma sitten teki? Itse en tajua... Tuskin kyse oli mistään isosta marketista vai seurailitko tätä ihmistä koko reissun? Kyse lienee ollut pikkukaupasta, niin eipä tuossa sen suurempaa riskiä ole.

Vierailija
4/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en myöskään jättäisi pieniä lapsia yksin.

Auto voidaan varastaa.

Joku voi törmätä autoon.

Auto voi syttyä tuleen (!!! miettikää kuinka usein uutisoidaan näistä autoista jotka ovat itsestään syttyneet!!!)

JNE JNE

Nyt kun nuorimmaiseni on 5, muut kaksi jo kouluiässä, saavat jäädä autoon.

Tällöin pääsevät itse irti turvavöistä (meillä autossa käytetään aina turvavöitä, myös pysähdyksissä ollessa) jos hätä tulee.

Varkaat tuskin noin isojen lasten autoon murtautuvat, koska voi olla kännykät yms.

Törmäys on edelleen riski. Sen olen valmis ottamaan:(

Vierailija
5/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nuo lapseni saavat jäädä autoon esim siksi aikaa kun juoksen sisälle unohtuneen tavaran (auto rapun edessä, kerrostalo).

Kauppareissun ajaksi eivät saa jäädä.

Vierailija
6/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

!!! miettikää kuinka usein uutisoidaan näistä autoista jotka ovat itsestään syttyneet!!!(

....mietitääns... hhhmmm... eipä tuu mieleen yhtä ainoata juttua.

Vierailija
7/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka törmää ja missä? Parkkipaikalla joku ajaa tuhatta ja sataa autonne ryttyyn? Kuinka te uskallatte ajella liikenteessä lainkaan...? ja mitäköhän mahdollisessa törmäystilanteessa pystytte tekemään autossa enemmän kuin vaikka kaupan ikkunan takana? Ainakin kaupasta pystytte tolpilanne menemään auttamaan toisin kuin olisitte itse tajuttomana autossa.

Ei tätä av-mammojen tyhmyyttä pysty käsittämään joskus.:)

Vierailija
8/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nuo lapseni saavat jäädä autoon esim siksi aikaa kun juoksen sisälle unohtuneen tavaran (auto rapun edessä, kerrostalo).

Kauppareissun ajaksi eivät saa jäädä.

Vierailija
9/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jatkuvasti lehdissä kirjotetaan kuinka meteoriitti on pamahtanut suoraan autoon keskellä prisman parkkipaikkaa.

Vierailija
10/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätän lapseni joskus autoon, kun vien kauppaostokset (siis kassit, en pura niitä) sisälle ja sitten ajetaan auto sen jälkeen parkkiin. Siis auto tuolloin ulko-oven edessä ja ekassa kerroksessa asutaan.

Ei tulisi mieleenkään jättää lapsia kauppaostosten ajaksi autoon, enhän jätä edes koiraamme. Että ihmiset osaavat olla vastuuntunnottomia ja tyhmiä nykyään.

Meillä ainakin onnistuu kauppaostokset lastenkin kanssa, ja pääsääntöisesti ilman kiukutteluja.

Vierailija
11/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten näkemäsi äiti on todennäköisimmin ollut lapsiinsa kyllästynyt kotiäiti joka halusi edes hetken omaa aikaa.

Vierailija
12/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin auto paloi autokatokseen viime talvena. Joskus vuosia sitten muistan lukeneeni miten auto paloi ruoholahdessa, sisällä oli 2 tai 3 lasta. Äiti oli jättänyt lapset autoon ja kun palasi oli auto tulessa. Lapset valitettavasti menehtyivät..

Vierailija
13/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jatkuvasti lehdissä kirjotetaan kuinka meteoriitti on pamahtanut suoraan autoon keskellä prisman parkkipaikkaa.

Vierailija
14/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän tämän siitä, että mieheni joka on palomies, on lukuisia itsestään (yleensä sähkölaitteista) syttyneitä autopaloja ollut sammuttamassa. Arvatkaapa vaan jätetäänkö meillä lapset yksin autoon parkkipaikalle?

Vierailija
15/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun käyn tyhjentämässä naapurin miehen kassit (ei ostoskassit). Silloin tällöin olen nähnyt myös ufoja leijuvan cittarin parkkiksen päällä kyttäämässä uramammojen lapsia. Ufoja liikkuu vantaalla paljonkin, mutta siitä ei vain kirjoiteta...

Vierailija
16/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meidän autoon tuli monen sadan remontti, kun kaupan parkkipaikalla tultiin kylkeen ja kovaa. Jotkut eivät nimittäin ajattele muita kuin itseään. Onneks olin yksin matkassa. Ja juuri nousemassa autosta, kun toinen ajaa suoraan pelkääjän puoleiseen kylkeen. En siis todellakaan uskaltaisi jättää lapsiani autoon kauppareissun ajaksi!

Siis kuka törmää ja missä? Parkkipaikalla joku ajaa tuhatta ja sataa autonne ryttyyn? Kuinka te uskallatte ajella liikenteessä lainkaan...? ja mitäköhän mahdollisessa törmäystilanteessa pystytte tekemään autossa enemmän kuin vaikka kaupan ikkunan takana? Ainakin kaupasta pystytte tolpilanne menemään auttamaan toisin kuin olisitte itse tajuttomana autossa.

Ei tätä av-mammojen tyhmyyttä pysty käsittämään joskus.:)

Vierailija
17/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun käyn tyhjentämässä naapurin miehen kassit (ei ostoskassit). Silloin tällöin olen nähnyt myös ufoja leijuvan cittarin parkkiksen päällä kyttäämässä uramammojen lapsia. Ufoja liikkuu vantaalla paljonkin, mutta siitä ei vain kirjoiteta...

Vierailija
18/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ne lapset pitäisi jättää, ettei eteisessä olisi ahdasta. Yksin pihalle vai?

Vierailija
19/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

!!! miettikää kuinka usein uutisoidaan näistä autoista jotka ovat itsestään syttyneet!!!(

Ei sillä että autojen syttyminen olisi kovin yleistä, ennemminkin varmaan tositosi harvinaista, mutta kyllä minut pysäytti pari vuotta sitten asiaa ajattelemaan, kun ystäväni meni käymään lääkärissä lastensa kanssa ja kun palasi parkkipaikalle, oli paikalla poliisi ja palokunta... Lähempänä selvisi, että seisoivat ystäväni siinä vaiheessa jo autonromun vieressä... Auto oli kuin olikin itsekseen syttynyt palamaan, jonkunlaisen sähkövian vuoksi. Kyllä silloin puhuttiin paljonkin siitä, että mitä jos olisi lapset olleet autossa... kamala ajatuskin.Tietty joku lääkärireissu sen verran kauan kestää, että auto ehtii palaa, toisaalta taas jos lähikaupasta juoksee puuttuvan maitopurkin tms, ei siihen kauaa mene, ja luultavimmin ehtisi hätiin, vaikka jotain kamalaa sattuisikin. Mutta toisaalta, mistä sitä koskaan tietää? Mutta edelleenkin kyllä silloin tällöin juoksen esim lähikaupasta hakemaan jonkun puuttuvan jutun ja jätän lapset autoon siksi ajaksi. En kyllä kuitenkaan ihan kunnon ostoskierrokselle niin lähtisi, että lapset autoon jättäisin. En muutenkaan tykkää käydä kaupassa lasten kanssa, joten meillä minä tai mieheni yleensä hoitaa ruokaostokset yksin ja toinen on sitten lasten kanssa kotona.

Vierailija
20/84 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi "syttyä palamaan", jos se on sammutettu ja virta-avainkin

on otettu pois paikoiltaan?

Vain jos esim. jättää radion päälle tai jopa auton käymään

itsekseen, se voi "syttyä palamaan". Ihan sama on muuten

kaikkien kodinkoneidenkin kanssa. Virta siis pois katkaisijasta

TV:stä ja tietokoneesta jne. silloin, kun niitä ei käytetä! Samalla

säästää sähköä.