Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut laittavat supisuomalaiset lapsensa esimerkiksi suomalais-ranskalaiseen tai suomalais-saksalaiseen kouluun?

Vierailija
03.12.2007 |

En ymmärrä, mutta haluaisin ymmärtää. Nehän ovat vielä niin mitättömiä kieliä nykyään. Suomalais-englantilaisen vielä jotenkin ymmärtäisin.

Haluan tietää, kun poikani uusi ystävä käy tällaista koulua ja haluaisin ymmärtää sen perheen sielunelämää.

Kommentit (144)

Vierailija
1/144 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jatketaanko tästä huomenna illalla, kun täytyy lähteä nukkumaan. Täytyy katsos sileiden aivojenkin saada unta ;)

t. 17

Vierailija
2/144 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa tulla lisää vaan, nauran täällä vedet silmissä =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/144 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tarvinnut Suomessa asuessani koskaan ruotsin kieltä! Numero oli aina 10, ylioppilastodistuksessa L (pidemmän ruotsin koe). En minä ala varta vasten etsimään tilaisuuksia joissa minulla olisi mahdollisuus käyttää ruotsin kieltä, esim. että matkustaisin satojen kilometrien päähän vain jotta saisin tilaisuuden puhua ruotsia. Sen sijaan kotoa oli matkaa 5 km Venäjälle, joten sitä kieltä tuli kyllä kuultua.

Vasta nyt kun muutin Ruotsiin olen oikeasti tarvinnut ruotsin kielen taitoa, turistimatkoilla pärjää kyllä englannilla.

Vierailija
4/144 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on se sama eilinen tyyppi, joka hyökkäsi sen nro 17/opettajan kimppuun ja väitti olevansa huippulahjakas kielissä ja koko sukunsa myös!

*ulvoo naurusta*

Ja kuitenkin kaikki, mitä tämä huippulahjakas on " suustaan" päästänyt, on toisten kopiointia tai alatyylistä haukkumista.

Luulisi kielellisesti huippulahjakkaan kykenevän vähän parempaan :-)))

141, ei, ne on tuon tollo-open sahajauhot,

jotka pölisee kun hän avaa suunsa.

Vierailija
5/144 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kirjoittelee uudestaan ja uudestaan ja vastailee jo itselleenkin. Hyvähän se on idiootin siellä hytkyä itselleen.

Vierailija
6/144 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaavan minun ja opettajan teksteissä olevat selvät rakenne-erot.

Ja voi sinua, taas keksit vain haukkumista :-)))

Vierailija
7/144 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sontaa alusta loppuun.

Ja minä muuten kirjoitin sinulle imbesillille saman asian asiallisesti ainakin 20 kertaa ja joka kerta vastaukseksi tuli sama tympeä sahanpurujen kohahdus ja sanoma kimposi täysin sileistä aivoista. Sääliksi käy kyllä sen koulun oppilaat, jossa on tuollaisia opettajia.

Vierailija
8/144 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska et nyt millään näytä uskovan, että minä en ole se opettaja :-)))

Opettaja on vastannut numerolla 17.

Toivottavasti et IRL ole ihan yhtä vainoharhainen...

Ja kysyn uudelleen, koska en saanut aikaisemmin vastausta, keskustelisitko asioista tällä tyylillä ja näillä sanoilla kasvokkain?

Vierailija
9/144 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena kielia oppii paljon helpommin kuin nuorena tai aikuisena. Jos lapsi oppii lapsuudessaan esim. suomen ja ranskan taydellisesti, on hanen myos helpompi oppia vaikka englanti sitten myohemmin, aikuisena tai nuoruudessa. Lapsi oppii toisenkin kielen lahes itsestaan, jos kuulee sita paivittain. Jos molemmat vanhemmat ovat suomalaisia niin vieraskielinen paivakoti/koulu on hyva vaihtoehto. Kuka voi sanoa etteiko kielitaidosta ole jarjettomasti hyotya?

Vierailija
10/144 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallinen oma luokka, motivoituneet opettajat ja loistavat tilastotulokset. Siis ihan ilman sitä lisäkieltäkin ehdottomasti hyvä koulu ponnistaa eteenpäin.

Vierailija
11/144 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta kielitaidosta olisi hyötyä. Ehkä ymmärtämättömyyteni syynä on sitte huono kielipääni. Sarjassa enkku, ruotsi, saksa oli mulle jo liikaakin. (Matikassa olen taasen hyvä.)

Vierailija
12/144 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet ns. kielikoulut ovat muutenkin hyviä kouluja. Se kieli on vain lisäbonus.

3

Vierailija
13/144 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon yhteen kommentoin sen verran että lapsi ei missään tapauksessa saavuta äidinkielen tasoista kielitaitoa vain olemalla esim. ranskankielisessä koulussa! Äidinkielen veroiseen taitoon tarvitaan toki paljon muutakin kuin se koulussa kuultu kieli.

Vierailija
14/144 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut kieliä ja kyllä ranskalaisesta koulusta tulee yliopistoon äidinkielentasoisesti ranskaa osaavia.

Vierailija
15/144 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat olleet sitä ennen jo siinä koulun vieressä päiväkodissa tottumassa venäjän kieleen. Lapsi oppi pienenä paremmin ääntämisen kuin vanhempana.

Kielen lisäksi toinen hyvä syy laittaa lapset siihen kouluun on siinä, että ei tarvi olla jatkuvasti koulua vaihtamassa, kun siellä on luokat eskarista lukioon. Eikä meiltä ole sinne kouluun edes pitkä matka.

Vierailija
16/144 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö mitä? En minäkään ymmärrä sinun sielunelämääsi. :) Vai että mitättömiä kieliä? Oletko muuten koskaan kuullut sellaisesta asiasta kuin Euroopan unioni?

Vierailija:

En ymmärrä, mutta haluaisin ymmärtää. Nehän ovat vielä niin mitättömiä kieliä nykyään. Suomalais-englantilaisen vielä jotenkin ymmärtäisin.

Haluan tietää, kun poikani uusi ystävä käy tällaista koulua ja haluaisin ymmärtää sen perheen sielunelämää.

Vierailija
17/144 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma. Meiltä vain täysin mahdottoman matkan päässä.

Ja tuo pysyvyys on yksi erittäin tärkeä syy noissa ns. erityiskouluissa. Ei se kieli.

Siksi mekin pantiin kielikouluun. Eskarista lukioon sama luokka.

Vierailija
18/144 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, jos lapsi haluaa esim. diplomaattiuralle isona, ranskan, saksan, venäjän, espanjan tms. kielen osaaminen on välttämätöntä.

Vierailija
19/144 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokoon tämä huippulahjakas mitä haluaa. Mitä enemmän hän täällä meuhkaa, sen hauskempaa =).

t. 17

Vierailija
20/144 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla paineita työpaikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä