* * ELOHAAVEET VKO 49 * *
Kommentit (58)
Täällä alkoi menkat aikaisin aamulla... V...tus on maksimissaan mutta ei auta masentua. Illalla ehdin jo testata haalean haamun ja aamulla oli tarkoitus testata uudestaan, odotukset oli jo korkealla mutta rytinällä tultiin alas taas. Kierto oli nyt 30/29 vaikka clomien pitäisi aikaistaa ovista ja näin ollen myös menkkoja vai olenko väärässä? Onkohan kellään muulla noista kokemusta. Taidan vielä jatkaa niiden popsimista kuitenkin ja ens kiertoon otan ovistestit taas käyttöön. Onneksi joulu on tulossa ja tuo ihana esikoinen pitää kiinni arjessa. Kaikille testaajille tsemppiä ja pahoittelut kohtalotovereille! ja tietenkin onnittelut plussanneille!!!
-aaroilona-
Ulkopuolisena vastaan, kun komemusta löytyy :) En tällä hetkellä ole kuumeilija, nämä kolme saavat riittää...
Mulla on aina ollut tosi pitkä kierto (jopa parhaimmillaan 90 päivää), joten en ovuloinut ollenkaan...
Clomit otettin käyttöön, kun toista ei alkanut kuulua kolme vuoden yrittämisen jälkeen. Mulla clomit sai aikaan munasolun irtoamisen ihan normaaliin aikaan, eli kp 14. Eli omaan aikatauluuni tosi aikaisin, mutta siis normikiertoon verrattuna samaan aikaan... Ja kannattaa niitä tikkuja käyttää, niin tietää oviksen varmasti ja osaa sitten päätellä myös mahdollisten kk ajankohdan.
Kolmannesta clomikierrosta tulin itse raskaaksi toisen kerran ja pari vuotta myöhemmin ihan " luomuna" ilmoitti kolmas tulostaan :)
Plussaonnea kaikille :)
eli täti sieltä tuli aamulla. syyskuisiin paremmalla onnella.
Plussatuulia jäljellä oleville!!!!! ++++++++++
RouvaK
vastauksestasi. Tuli pieni toivonkipinä jospa meillekin se kolmas kerta toden sanoisi. Nyt päiväunille, pulkkamäessä taas ajatukset sai hetkeksi pois tästä masentavasta menkkaolosta..
Pahoittelut kaikille tädin kylään saaneille.
Hjo85: On kyllä tosi lupaavia oireita sulla. Jospa se testi kohta näyttäisi plussaa.
ON: Lämmöt pysyy edelleen ylhäällä ja viluttaa. Eilen illalla alkoi olemaan rinnoissa jotain outoja tuntemuksia. Ei ne silleen kosketusarat ole, mutta välillä tuntuu jotain outoa, niin kuin kihelmöintiä. Rintojen kipeytyminen on mulla kyllä jonkinlainen tätioire.
Eilen oli jotain pientä jomottelua alavatsalla ja olin jo aika varautunut, että vuoto voi alkaa. No, ei ainaskaan vielä ole alkanut. Aamulla jo luulin menkkojen alkaneen, kun jotain lorahti, mutta se olikin vain valkovuotoa.
Ja nuha jatkuu...nenä valuu ihan koko ajan. Nipukka muuten tuntuu vielä kiinteältä, mutta sen sijainnista en oikein osaa sanoa. Niin kuin se välillä olisi ylempänä ja välillä alempana :s
Joie kp 25/?
oireet pysyneet ja lisänä oksensin tänään aamulla ennen ku kerkesin syödä mitään...!!!!!en tajua miks nää oireet on tämmöset ku kerran negaa näytti testit..=(?!on tää kumma et miks ihmistä tälleen kiusataan..nipukka edelleen kiinni,kiinteä ja ylhäällä joten ei kai tätiä edes luvassa...
pahoittelut tädistä niille kellä se paikalle saapui=(
pahoittelen...en ole kerennyt oikein tänne kirjoitella vaikka joukkoon jo kierron alussa liityinkin...joten tuskin mun nimi kenellekään paljoa sanoo...
meille tuli se ihana odotettu plussa, ja nyt kurkinkin että saadaanko odottajiin elokuisia ollenkaan vai yksinkö kirjoittelen siellä sitten....vielä en ainakaan elokuisten palstaa sieltä löytänyt....
pahoittelut kaikille tädin löytämille ja onnea vielä piinaaville!
mammeli ja pikkukolmonen (huimat 4+1)
täti kai tulossa vihdoin,sillä pientä punaista väriä havaittavissa vessassa käydessä..kiva et tuli ettei kierto ihan tajuttomaksi veny,mut silti surku,kun nyt se pienikin toivo plussasta katosi tuuleen...
ennen raskautta mul oli kierto 25-26 mut ilmeisesti nyt siis vaihtunu,koska tänään kp30..noh,seuraava la ois sitte 9.syyskuuta,joten sinne siirryn=(
onnea plussien metsästykseen...
Mammeli: Kyllä täällä ainakin pari plussaa on ollut jo sua ennen. Ja onhan meitä täällä vielä monen monta potentiaalista jäljellä sun seuraksi elokuun odottajiin, vaikkei odottajien pinoa vielä oliskaan pystyssä. :)
).( Mun lämmöt heittelee tosi hurjasti ja oon vähän huolissani. Onko täällä ketään aktiivisia lämpöjen mittailijoita? Mulla on yleensä alkukierrosta lämmöt pysyneet suhteellisen hyvin samassa, mutta nyt on tällaista sahalaitaa: http://www.fertilityfriend.com/home/1c6741
Ja mun normaalilämpö on yleensä ollut 36,3 mutta nyt se on paljon alempana. Onko syytä olla huolissaan? Viime kierrossa en ovuloinut ja pelkään että nyt käy samoin.
-Annique, kp 11/26-29, yk10-
Täytyy nyt kattoa, kaipa sinne syyskuisiin vois listautua. Mutta en näihin elokuisiinkaan paljoa kirjotellu, vaikka nimi listalla olikin. Pidän joka tapauksessa peukkuja sulle tähän kuuhun.
Aikamoista sahalaitaa näyttää toi sun käyrä. Samanlaista ku mulla alkukierrossa, loppukierrossa on sit ollu joskus vähän tasasempikin. Paitsi nyt oon kyllä hukannu mittarin, enkä oo mittaillukkaan lämpöjä moneen viikkoon. Eipä siinä kai mitään menetäkään, jos ei niitä mittaile. Eipähän tuu niistä turhaa stressiä, jos näyttää pahalta.
- bee kp 5/27-30 -
Hjo85: Voih, olin ihan varma, että kohta plussaat...Tsemppiä ensi kiertoon.
Onnittelut plussanneelle (oliko mammeli?)!
ON: Viluttaa...oon ihan jäässä täällä töissä. Lämpöä en aamulla mitannut, kun nousin niin aikaisin. Nenäkin valuu edelleen. Jotain outoa tuossa alavatsassa kyllä on. Kohdun seudulla tuntuu sellaista painetta ja välillä viiltelee vasemmalta. Rinnoissakin on sellaista pakottavaa tunnetta, vaikka käsin kosketellen ei varsinaisesti kipeältä tunnu. Ja pissahätä on jatkuvasti. Nyt alkaa vähän tuntua siltä, että jospa sitä oiskin raskaana. bd
Testailla en aio kuin aikaisintaan viikonloppuna, jos tätiä ei näy.
Joie kp 26/?
Olipas paljon tätiläisiä :-/
Päädyin olematta testaamatta tämän päiväisestä glögin tms. maistelusta huolimatta kun on noi kiertopäivät vasta noin vähän. Eipä tosin ole oireitakaan. Kohdun nupukka tosin on ylhäällä ja kova (joku mainitsi että näin voisi olla jos on raskaana?). Yritän relata ja heittäytyä viihteelle.
T: Vacsuli kp 26/28-37 yk 2
Meillä tietokone hajos pari viikkoo sitten... Nyt vihdoin veronpalautuksilla saatiin ostettua uusi. Siksipä olen pakosta päässy vieroittautumaan näistä sivuista, mutta heti piti päästä katsomaan, mitä tänne kuuluu!!!
Tosi paljon on tullu uusia nimiä kuumeilijoihin (tai sitten en vaan muista...). En hirveen paljoa vielä nähny elokuisissa plussanneita? Onko jo kuinka monta? ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE! Ja harmittelut tädin saaneille...
Täällä näkyi olevan keskustelua törkeistä sukulaisista ja tutuista, jotka kyselee. Minä en ole sellaisiin " vauvauteluihin" törmänny, kun nyt kolmatta yritetään ja kukaan ei tiedä. Kai se kaksi on monien mielestä se tavallinen lapsiluku ja me ollaan vielä satuttu saamaan molempia sukupuoliakin...
).( Viime kierto oli ihan ennätys pitkä 53kp.! Kuitenkin satuin silloin käymään gynellä, joka ultras ja väitti että ovulaatio oli juuri parin päivän sisään tulossa. Eli ovuloisin kuitenkin, vaikka pitkä kierto on. Gyne kirjoitti Terolut-reseptin, mutta en käyny niitä hakemassa, kun aika todennäköisesti en ehtis ovuloida lyhyissä kierroissa, niin ajattelin mennä vielä tämän kierron ilman. Mulla on tammikuun alussa aika KYS:n gynen polille, jossa tutkitaan tarkemmin mun pitkien ja epäsäännöllisten kiertojen syytä (ellen siis ole silloin raskaana). Eilen kohdun napukka oli pehmeämpi (ei mielestäni ihan pehmeä) ja aukikin, ja lisäksi tuli venyvää limaa sekä oli alamahalla jomotuksia. Tänään taas napukka kova ja ei mitään limoja... Tahallaan en ostanu tähän kiertoon ovistikkuja, kun en halua ruveta niiden kans stressaan. Harrastellaan nyt sitten enemmän tuolla makkarin puolella! Eilen kyllä pupuiltiin, että eihän sitä tiedä, vaikka...
Joulun odotus on kivaa, mutta tämä odotuksen odotus ei niinkään... Hyvää huomista itsenäisyyspäivää kaikille!!!
Terveisin; Mimmi75, kp33/35-??, yk2
Oli pakko saada johonkin purkaa, kun jänskättää niin pirukseen, ettei malta housuissaan pysyä..
Mulla on 1 v poika jota vielä imetän, ja menkat tulleet vain joka toinen kuukausi. Tässä kuussa kuitenkin bongasin oviksen kp 26 ja juuri ennen sitä olimme pupuilleet ilman ehkäisyä! Jos lapsi tulisi olisi toki toivottu ja rakastettu, mutta pelottaa niiin pirukseen synnytys ja se miten pärjää kahden pienen kanssa..
Esikoista yritettiin 3 vuotta tehdä ja 4 chlomikuurin jälkeen olin jo luopunut toivosta, ja aika oli varattu tutkimuksiin. No sitten luomuna tulla tupsahti chlomien lopettamista seuraavalla kierrolla!! Synnytys vain vajaa 2 tuntia ja ilman kipulääkkeitä. Paraneminen kesti kauan repeämän ja kohdun kaapimisen vuoksi (jäi verta joka hyytyi kohtuun). Seuraava kuulemma tulee vielä nopeammin. Siksi tuo niin pelottaakin..
Jännitän sekaisin tuntein syntyykö elokuussa pikkusisko tai -veli esikoiselle.
Pahoittelut tädeistä!
Onnittelut mammelille +:sta. Oli sie jo muitakin elokuisia odottajissa..
kunpa itekin olis siellä loppukuusta!
Ja lupaavia oireita tosiaan löytyy täältä joiltakin..
Tänne ei kummenpaa, ovista ootellessa! Harjoitukset aloitettu ja nyt vois olla jo oviksen aika ihan oikeestikin pikkuhiljaa, viimestään viikonloppuna ja nyt kun lomailua loppuviikko niin yritän saada miehen kellistettyä silleen niinkun aikas tarkkaan :) puolentoista vuorokauden välein makkarin puolelle ;)
Menkkakipuilua alavatsalla tuntunut jo noin kolmisen päivää, et eiköhän se sieltä tule.. Viimeks gyne totes sen kp 14 ja sano, et joko ois jo ollut, kun tuli samana päivänä oikein kunnon limat, tai sit ihan lähiaikoina.. joten siis oli varmaan juuri sillä hetkellä ja myöhästyttiin pupuilus.. tai no illal vie kokeiltiin, mut ei tuottanut tulosta :( Ja se ovis oli siis sillon koska kierto oli juurikin se 28 vrk!
Nyt tänään vissiin alko hedelmällinen kausi, jonkun kalenterin mukaan ja loppuis ma.. katsotaan miten käy.
Mä aattelin, vaikka luulin ettei tarvitse oviksen bongaukseen ruveta, mutta kun tää ei tosiaan mitään helppoo oo, niin siis aattelin et kokeilisin enskierrossa ovistikkuja. Mitä merkkiä suositellaan? Monta niitä tarvii yms? Siis tietoa olis kiva saada niistä nyt, kuitenkin pakko niihin ruveta, kun ei tääkään kierto tuota tulosta.. vaikka niin toivonkin.. mut usko on nyt loppunut..! En oo ikinä kokeillu, mut jos ne auttais asiaan..
PlUsSaOnNeA ++++++++++
Emmuli kp 12/28-30 (kohta kp:t 13.. jee jee)
Kiertopäivä on tänään 28, ja negaa näyttää... Ei edes haamuinta haamua. Sitäpaitsi eilen jo suututti niin, että täti tulee hetkenä minä hyvänsä. Ovien paiskominen on yhtä varma merkki kuin negatiivinen testi :)
Vähän haikeat fiilikset, kun nyt varmaan pidetään taukoa yrittämisessäkin... Tai sit luovutaan hankkeesta kokonaan. Kaks kuukautta annettiin tulla jos on tullakseen, mutta syysvauvaa en enää tähän taloon jaksa. Toinen pojista syntyi syksyllä ja kävin läpi tosi pahan masennuksen joka meinasi viedä hengen. En yksinkertaisesti uskalla... Katsotaan sitten myöhemmin, josko vaikka taas kevääksi yrittäisi...
Parempaa onnea kaikille muille!!! Ja viimeistään syyskuisissa monella varmasti jo tärppä :)
ihan ensiksikin, pahoittelut niille, jotka täti pääsi yllättämään! =(
Mammelille ONNEA PLUSSASTA!!
ON: siis en nyt käsitä ollenkaan mun kroppaani. Kokeilin bongata ovista ihan " huvikseni" vielä tästä kierrosta, vaikka omasta mielestäni se menikin jo. No, nyt testi näytti kaksi viivaa ja minusta ne olivat samanvahvuiset! Siis olen ihan ymmälläni!!?! Tietysti eilen piti heilutella peittoja kun kerran on ovis (siis kai se nyt sit on). Tunsin eilen " jomotusta" ja luulen sen olevan oviskipuja (ei kai niitä voi kuvitella!?) Katsotaan mitä tapahtuu...
kp16/26-28 yk3
Ei näy tätiä. Nipukka on vielä kova ja mielestäni noussut nyt tosi ylös. Lämpö vaan oli tänään hieman laskenut. Jouduin tosin mittaamaan tosi aikaisin, kun esikoinen päätti nousta jo kuuden jälkeen. Saas nähdä miten käy. Voipi olla, että lähetän miehen tänään ostamaan testin. Ulkona sataa vettä, niin ei varmaan lähdetä pojan kanssa niin kauas kävelemään.
Jos nyt niitä oireita pitää jostain repiä, niin tosiaan on se tunne tuolla alavatsalla ollut jo viikon, nännit on mielestäni tummentuneet (esikon odotus ja imetysaikana olivat tosi tummat) ja iholle on noussut jotain hormooninäppyjen tapaista. Esikosta tuli heti odotuksen alussa ensi otsa täyteen pientä näppyä. Lisäksi on tää palelu ja flunssaoireet, joita on ollut jo hyvän aikaa. Turvotustakin löytyy ihan kivasti ja rinnat silleen jännästi kihelmöi välillä. :) Voishan nää olla ihan tätioireetkin :D
Joie kp 28/?, yk 1
Pahoittelut tätiläisille :( ja plussaonnea testaaville ja muille piinailijoille... Toivottavasti joku nyt tästä äkkiä plussais ja tartuttais sen muihinkin. Monilla kyllä näyttää oireet lupaavilta... Hjo85 - on se kumma, että negaa vaan näyttää???
Itse oon kehittänyt kaikki oireet, mut aika pessimistinen oon silti... Palelee, kuvottaa aamulla (tuskin oire, koska viime raskaudessa ei ollu ollenkaan pahoinvointia), rintoja jomottaa (niin kyllä viime kierrossakin ainakin viikon ajan), ohimeneviä menkkakipuja alituiseen... Tuota lorinailmiötä näytti olevan muillakin (anteeksi ällötys). Luulin tunnistaneeni noi ovislimat, mutta samanlailla on lorahdellu ny pitkin kiertoo, joten enpä tuostakaan tiedä.
No, jos ei menkat ala, niin oon päättäny etten testaa ennen 30. kp - menee vaan testejä hukkaan, kun kuiteskin vaan taas kehitän noita oireita.
T: elwa kp 22/26-28