* * ELOHAAVEET VKO 49 * *
Kommentit (58)
kp on siis tänään 37/40 (yk 4) muistaakseni vai oiskohan jo 38/40???? heh
Huomenta vaan kaikille ja mukavaa uuden viikon alkua!
Viikonloppu meni täällä ihan mukavasti, joulukoristeita alettiin jo pikkuhiljaa kaivelemaan esille, ensi viikonloppuna aiotaan laittaa loput kaikki valot sun muut jo. Ehkä tekokuusikin laitetaan olkkarin nurkkaan, se kun ei varise niin mukava pitää vähän pidempäänkin kuusta sitten. Laitetaan valot siihenkin, koristeet sitten aatonaattona tai aattona vasta toki. Fiilistelen aina etukäteen joulujuttuja, alkukuusta asti ja mulla tuleekin sitten aina kyllästyminen joulujuttuihin heti aaton jälkeen, joulupäivän ja tapaninpäivän yleensä on kuusi ja sitten aletaankin purkaa koristeita tehokkaaseen tahtiin ja ryhdyn jo kevättä odottelemaan. :D
Jokos on uusia testituloksia tältä aamulta?
[b]2poj@näiti[/b], [b]Tähtitiuku[/b], [b]Piiperö-78[/b] ja [b]hjo85[/b], kaikilla jännät paikat... plussauutisia odotellaan! :)
Flunssaoireet ja palelu on olleet mulla ekoja oireita molemmissa raskauksissa, samoin noita menkkamaisia kipuja on ollut siinä pois jääneiden kuukautisten aikoina reilusti. Kovasti lupaavan tyyppisiä oireita piinailijoilla, joten eiköhän sieltä ala kohta plussia tulemaan!
).( Täällä on yritykset taas aloitettu, ovistesti on näyttänyt negaa vielä (aloitin tarkoituksella tosi aikaisin testailun koska haluan varmuudella bongata nyt oviksen tässä kierrossa, jos se edes tapahtuu). Mutta niinkuin mies sanoi tuossa perjantai-iltana, hyvähän se on aloittaa harjoitukset jo varmuuden vuoksi hyvissä ajoin... :D
Nyt tulee sitten kuvailuja joita herkempihermoiset ei ehkä halua lukea. Nimittäin meillä on nyt ollut kokeilussa viime kierrosta asti kuukautiskuppi yhdynnän jälkeen, että pysyisi siittiöt tarjolla siellä kohdunduulla ihan seuraavaan aamuun asti. Niin ja sitten kun kuppi on paikallaan, " harjoitukset" jatkuvat siinä muodossa, että yritetään saada kohdunduu imaisemaan siittiöt kohdun puolelle eli naisen laukeaminen vasta/taas silloin. Noh, tänä aamuna sitten kun otin kupin pois niin siinä oli ihan kirkasta verta muutama tippa. Nyt siis kp 12 ja vuoto loppunut jo aikapäiviä sitten (kp 5-6). Vähän säikähdin, kun en koskaan muista tämmöistä tapahtuneen, ettei vaan olis jotain häikkää jossain. :[ Vaikka kai se voi olla ihan sitä, että joku paikka on hankautunut vähän auki tms.
Tutkin neuvolakortteja tuossa, kun olen selvitellyt kaikkia raskautumis apukonsteja... Luin että minidisperiinistä olisi apua niille, joilla on korkea hb ja matala verenpaine. Onnistuneessa raskaudessa mulla oli ollut hb 136 alussa (toki laski siitä sitten ennen kuin aloitin rautatabletit) ja verenpaine koko ajan 110-120/60-70. Keskenmenneessä raskaudessa hb myöskin 136 mutta verenpaine tosi matala, 92/56 (kerran vaan ehdin käydä neuvolassa ennen np-ultran huonoja uutisia). Ajattelin sitten kysellä lekuritutulta uskaltaisiko minidisperiniä kokeilla ns. varmuuden vuoksi. Pitäisi myös soittaa potilastietoja äitiyspolilta (yksityisellä käyntejä varten, vuodenvaihteen jälkeen tarkoitus mennä taas juttelemaan meidän tilanteesta) ja kysyä patologin vastaus meidän kohtuun kuolleesta pienestä... Jotenkin en ole pystynyt/uskaltanut sitä kysyä, lupasivat kyllä ilmoittaa jos jotain vikaa löytyy, eli ilmeisesti pikkuinen on ollut ihan normaali. Sukupuoli sieltä nyt selviäisi jos haluaisimme sen tietää, en tiedä haluanko...
Eikähän siinä ollut kaikki tällä kertaa, nyt katsomaan josko niitä plussauutisia olisi tullut, niin kauan meni tätä kirjoitellessa. :)
Eilen pidin alle vuorokaudne ikäistä kaverin vauvaa sylissä. Ihanaa!! Mutta samalla asioista tietämätön isoäiti tärytti kommnetin ettei me ei saada omia aikaiseksi. Nyt jälkene päin ottaa päähän. Haluaisin olla jo raskaana.
Clearbluen ovistestillä en ole saanut mitään näkyviin ja parina päivänä olen sen unohtanutkin tehdä. En taida jatkossakaan ostaa, kun on rahaa kankkulan kaivoon heittämistä (kaksi ostin eli melkein 80eepiä meni *shock*.
Limat: on muuttuneet, lähes loppuivat, tänään taas join outoa. En mä tiedä. Kohdun nupukka oli eilen illalla laskeutunut alas ja kova. Olen ihan että Täh? Kannattaakohan tässä edes mitään seksi enää harrastaa?
Lauantaina join 2 puolen litran siideriä ja pari drinksua, seurauksena kaamea darra lauantaina sekin että: Täh?
Niin ja onhan mua paleltanutkin viimeviikolla.
Toivon kovasti ja kova darra ja palelu siihen viittaisikin, mutta, mutta toisaalta pessimisitinen olo että en ole edes ovuloinut. Kuluisipa aika nopeaan.
Peittojen heiluttelu-pakko syö parisuhdetta, meillä onkin välillä Muumimuki-metodi käytössä kun miehellä on paikat hellinä.
t: Vacsuli kp 24/28-37 yk 2
Vacsuli75:
Eilen pidin alle vuorokaudne ikäistä kaverin vauvaa sylissä. Ihanaa!! Mutta samalla asioista tietämätön isoäiti tärytti kommnetin ettei me ei saada omia aikaiseksi. Nyt jälkene päin ottaa päähän. Haluaisin olla jo raskaana.Alma: Siis mitä?!?! Voi pyhä jysäys, eikö ihmiset ajattele ollenkaan. Voiko olla vielä jollekin epäselvää se, ettei se lastenteko aina onnistu niin käden käänteessä, ja että joskus se voi olla arkakin paikka? Siis en nyt tietysti tiedä, kuinka arka paikka tuo teille on, mutta tiedän monia, joille se on ollut, ja kuinka tuollaisesta kommentoinnista voi tosissaan loukkaantua.
Vacsuli: Toivon kovasti ja kova darra ja palelu siihen viittaisikin, mutta, mutta toisaalta pessimisitinen olo että en ole edes ovuloinut. Kuluisipa aika nopeaan.
Alma: Jos pessimistinen olosi liittyy siihen, että moni jättää marraskuussa ovuloimatta, niin voin vain todeta, että kyllähän toisaalta moni ovuloikin. Mun lähipiirissäni on tosi monta elokuun lopussa ja syyskuun alussa syntynyttä, ja kai siitä jotain voi päätellä. Ja mäkin olen aika varma, että ovuloin viime perjantaina.
Vacsuli: Peittojen heiluttelu-pakko syö parisuhdetta, meillä onkin välillä Muumimuki-metodi käytössä kun miehellä on paikat hellinä.
Alma: No tuo on ikävä kuulla. Meillä kaikki on ollut ihmeen hyvin kaikista työ- ym. kiireistä huolimatta ja on jaksettu yrittää. Miehellä kun on ollut ihan yhtälainen, ellei kovempi, vauvakuume kun mullakin. Viime viikolla vain tuli ekaa kertaa otettua yhteen asiasta... Toivottavasti ei rupea nyt menemään ikäväksi. Tänä aamuna taas otettiin yhteen joulunvietosta (pitkä juttu, ehkä kerron joskus toiste), ja voi olla, että varmistuspupuilut (siis jos se ovis olisi vaikka vielä tulossa) jää ainakin tältä illalta - sanoin olevani menossa illalla salille ;-). Mutta tsemppiä!!! Kyllä se siitä. Mä olen ajatellut myös, että jos oikein alkaa rassaamaan, niin pidetään tauko yrittämisestä.
terv. Alma
Juttelin eilen enoni kanssa puhelimessa. Ensin kysyi muuten vaan kuulumisia ja sen jälkeen hän töksäytti " onkos siellä lihottu viime aikoina ja varmaan tiedät mitä tarkoitan" . En oikein tiennyt mitä olisin sanonut ja vastasin vaan että eipä oo ollut mitään lihoamisia havaittavissa. Serkkuni on menossa ensi kesänä naimisiin ja koitin heittää siihen vitsillä että ei kai sitä nyt sovi itseään lihottaa kun pitää näyttää häissä hyvältä. Sanoi että saa siellä kahdenkin edestä syödä. Vaimo sieltä taustalta sanoi että " lopeta nyt toisen kiusaaminen" . Koko illan mulla oli ihan inhottava olo. Nuo sukulaiset voi kyllä välillä olla ihan uskomattomia uteluissaan, eivät varmaan pahaa tarkoita eivätkä tiedä kuinka kipeään kohtaan iskevät... Kunpa vaan tietäisivät kuinka kovasti yritetään. :( Muuten olisin voinut vaikka töksäyttääkkin että ei niitä lapsia niin vaan tule, mutta en halua kuitenkaan muiden sukulaisten korviin tätä yrittämistä.
Yksi toinen sukulainen joskus aikaisemmin sanoi että kannattaisi teidänkin aloittaa pikku hiljaa lasten tekeminen, kun ette enää niin nuoria ole. Silloin emme vielä edes yrittäneet. Sanoin vaan että kyllä me vielä ehditään. Sitten hän alkoi yrittää että olisihan se kiva että serkut olisivat samaa ikäluokkaa ja heistä olisi seuraa toisilleen. Onko lasten " tekeminen" sitten joskus ennen ollut niin paljon helpompaa? Kun ei kukaan tunnu käsittävän että niitä ei " tule" , vaan niitä saadaan jos luoja suo!! =(
-Annique, kp9/26-29, yk10-
Taitaakin olla piinaviikko. Lämpö on edelleen hiukan koholla ja nenä meinaa edelleen pikkuisen vuotaa. Nipukka tuntuu kiinteältä, mutta mielestäni se ei kauhean ylhäällä ollut. Eikös se ollut niin, että jos on raskaana, nipukka on ylhäällä ja kiinteä? Muuten ei ole mitään oireita. Mahaa vähän nippailee vasemmalta, mutta rinnoissa ainakaan ei tunnu mitään.
Eilen illalla tuli yhtäkkiä kauhean pessimistinen olo ja alkoi tuntua siltä, että kohta ne menkat tulee.
Meidän sukulaisilta ei onneksi ole tullut mitään vihjailuja, vaikka ihan oletettavaa olisi, kun esikkokin on kohta kolme vuotta.
Joie kp 24/?
Unohdin aamulla kiireissäni vastata sulle. Mukaan vaan kiva jännätä yhdessä ja testailla sitten to jos ei menkat ala. Onko sulla uusia oireita ilmaantunut? Entäs tähtitiuku mikä on tilanne?
(.)Itsellä tämä palelu jatkuu, vaikka aamulla ei ollut lämmöt kovin korkealla. Eilen paleli kans ihan älyttömästi. Välillä nippailee alamahaa ei muuta. Miehelle en näistä raskausepäilyistä ole kehdannut puhua ku aiemmin olen puhunut ja menkat tullu niin höperönä vaan pitäis ku edes kuvittelen. Joten sitten ku kaks viivaa tikussa niin sitten vois jotain vihjaista...=) Voi ku tää olis se plussa kierto. Taas mie toivon.
Musta tulee tän piinailun myötä palstaaktivisti ja täti ku tulee niin sitten nuolen haavoja yksin ja vaivun epätoivoon. ääh.
Peukut on täälläkin meille kaikille pystyssä. Nyt plussauutisia seuraavaks jookosta joo?? =)
RouvaK
meinasin tänään illemmalla testata uusiksi ku sillon la testasin negan,mut menkat edelleen pois ja palelu/tissikipu jatkuu....myös järjetön känkkäränkkä ja itkuherkkyys ilmeni eilen!mut nekin voi olla menkka oireet yhtä hyvin ni tiedä sitte....
onko muita testailijoita tänään??????????jos yhes testattas=)
ja nyt niitä plussia,kiitos=)
tänään... Arvasin. :/ Yk 4 alkaa. Ja siirryn syyskuisiin. Eilen näin aivan ihanan reilu 2kk ikäisen tyttövauvan joulukonsertissa... *huokaus*
Tsemppiä kaikille! ? :) Plussatuulia!!!
Miten piinailijoille on käynyt, onko testanneita?? Plussia kehiin nyt!
Tänne ei kummenpaa, mieli ihan ok.. vaikkakin jo (?) viides yrityskierto, mut jotenkin on olo taas ihan jees, kun ovisaika lähenee taas ja odotukset on positiiviset! Mennyt vauhdilla tää aika tähän ovikseen, onneks.. tai no vasta tämän viikon puolenvälin jälkeen sitä oottelen, mut harjoitukset aloitettu jo ;) Ja eihän sitä koskaan kait tiedä sitä oviksen aikaa täysin?!? Mistä saisin jotain sivustoja oviksen ajankohdan arvailuun, joku mainitsi jonkun hedelmällisyyskalenterin tai jonkun??? (siis jonkun muun kun tän sivuston ovislaskurin..)
Kunpa se luoja sois meille sen toisen pienokaisen, kamala vauvankaipuu! Eipä niitä vauvoja kyl tehä vaan saadaan!! (Vaikka en oo kyl ikinä sitä itsestään selvyytenä pitänytkään.)
Kaikille tsemppiä tärppeihin!!
Emmuli kp 10/28-30
Mulla on aina ollut korkea hemppa ja matala verenpaine. Meinaatko siis, että nämä haittaisi alkion kiinnittymistä ja/tai altistaa keskenmenolle, tyhjäsyli?
Mulla oli ekassa (ehkä tokassakin) kierrossa luullakseni kemiallinen raskaus (haamu aconissa ja clearbluessa, selvät raskausoireet ja sen jälkeen kummalliset menkat). Voiskohan nämä kemialliset johtua hemoglobiinista ja verenpaineesta? :/
Ei niitä minidisperinejä kai voi omin päin ryhtyä syömään...? Pitäisi konsultoida lääkäriä ensin..
2poj@näidille pahoittelut :(
Muille jännääjille pidän edelleen peukut pystyssä! :)
tein testin ja negaa edelleen,mut oireet jatkuu ja tätiä ei kuulu!!!suututtaa!!!en taas tahtois niit teroja,ku luulin/toivoin et oma kierto ois jo palautunu ku viime kuurin kasken alko menkat kp26/26 eli ihan normaalisti=(=(miks ei ees menkat vois tulla normaalisti ni pääsis uuteen yrityskiertoon=(!!!!!kurjuttaa...
noh..taas uutta testiä parin päivän päästä jos ei täti ilmesty...
turhauttaa...
Bee poistuu häntä koipien välissä. Joulu siis tuli pari päivää sitte. Meillä kun on joulunodotus saanu uuden merkityksen. " Joulu" tarkottaa siis sitä jokakuista punasta väriä, ja sillä en tarkota tonttulakkeja :( Lauantaina tuliki niissä mietteissä pipareita maisteltua. En oikein jaksanu tässä kierrossa enää ees uskoa. Saa nähdä, viittiikö sitä syyskuulle listautuakkaan :( Plussaonnea teille muille!
- bee kp 3/27-30 yk 7 -
Ajattelinkin viikonloppuna että olisko tämä kierto juuri se kierto kun sua onnistaa. Ei sitten ollut. :( Tottakai listaudut syyskuisiin! Kyllä se on kuitenkin lohdullista kun on kohtalontovereita joille saa jakaa tunteitaan. Samoja tunteita täällä varmasti käydään läpi ihan jokainen. Mulla on nyt jostain syystä menossa joku yltiöoptimistinen vaihe. :) Ihanaa kun tulee joulu. Pientä piristystä pimeyden keskelle. Kyllä se siitä Bee vielä iloksi muuttuu, usko pois! :)
-Annique-
Pahoittelut teille, tsemppiä kyllä se vielä tärppää. Itse taidan seurata teidän perässä sillä tänään alkoi tuhru. =( kerkesin jo toivoa ja äsken syönnin jälkeen tuli tosi huono olo. kaipa ne on niitä menkkaoireita. Eli taidan tästä kuitenkin kohta syyskuulle suunnata. Katotaan nyt yltyykö tuo vuoto.
Surullinen Rouva K
Mua jännittää ihan hirveesti.
Joku tiesi kertoa että lämmöt jää koholle, jos raskaana on. Äsken mittasin ja laskenut oli:(
Käskin miehen tuoda töistä tullessaan testin, vaikka kirjoitinkin aiemmin, että en häitäile sen testin kanssa.
Huomenna olisi _the päivä_ ja ajattelin josko heti aamusta testaisi. Mutta jos millään riittäs kärsivällisyyttä odottaa ainakin torstaihin, niin ei menisi nekin rahat ihan hukkaan..
Toisaalta taas vatsakin on sen verran kipeä ollut, että taitaa ne menkat sieltä alkaa ennenkun ehdin minkäännäköstä testiä tehdäkään:(
Piiperö-78(?): mukaan vaan jännäämään!
(Mulla on hirveän huono nimimuisti, että toivottavasti meni edes sinne päin!)
Sekavin tunnelmin
huitshapeli kp 27/25-28
[b]adalea[/b], katso täältä
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=74&m=11822989&p=2&tmo…
Jos ei onnistunut tuo linkitys niin lapsettomuus puolella oleva keskustelu " Ootko saanut avun raskautumiseen minidisperiinistä?" on siis kyseessä. Enempää en tiedä vielä, mutta kerron kun olen kysellyt lääkärin mielipiteen. :)
viitsiskö joku kertoa josko tietää että miltä kohdunkaula/nipukka tuntuu kun menkat ovat tulossa/alkaneet??kaiken järjen mukaan pehmeä,alhaalla ja avoin??
ku mulla tosiaan ois pitän to/pe alkaa menkat ja ei tietoakaan vielä..
nipukka kiinteä,kiinni ja ylhäällä...niin ku raskaana ollessa,eikö?testi tosiaan oli tänään nega mut oireet niin vahvat et sekottaa kyl ajatuksia..koko ajan miettii et jos oiskii ovis ollu myöhemmin ja jne,ku en sitä bonganu kovin tarkasti!tissit kuumottelee ja on kipeät...palelee muuta kroppaa...
hjo kp29/26
Täti-pahoittelut kaikille jos käytte vielä lukemassa.
Kiitos kommenteista Alma. En juurikaan tuota marraskuun ovuloimattomuutta mieti vaan ihmettelen tuota Clearbluen testiä kun ei mitään näyttänyt ja rahan meno ketuttaa.
Muiden lapsettomuus kommenteilta ollaan aika hyvin välttytty tähän asti, mutta ihmiset (sukulaiset erityisesti) möläyttelevät kaikenlaista. Yhden työkaverin sian hiljaiseksi kun täräytin jotain tyyliin että kerron sitten kun on jotain kerrottavaa (jatkuva utelu/piikittely). Nykyän eritotetn ärsyttää miehen kaverit jotka ovat sitä mieltä että sitten puoliso raskautuu heti ekata yritys kierrosta (no oma mies oli samanlainen, mutta ääni kellossa on nyt muuttunut vuoden aikana).
Toi minidisperin jtutu muakin mietityttää kun on matalat veren paineet (yli 100 tosin yläpaine) ja hb oli 146 viimeksi.
Mietin että testaanko keskiviikkona vai en kun olis illalla menoa ja glögiäkin mieli tekis maistaa.
T: Vacsuli kp 24/28-37 yk 2
Huomenia!
kiitos kaikille (nimimerkkejä en nyt muista anteeks) jotka jännää puolesta. Tänään huomasin et lämmöt laskenu 36.6 oli aamulla. Luulin et menkat alkaa ku vatsaa vihloi ja housuun aamulla " lorahti" (sorry kuvaus) mut se oli vaan valkovuotoa joka lorahti eli ei vielä tätiä. Mutta toiveet kyllä romisi alaspäin eli en oikein usko plussaan enää. Eikä oikeestaan oireita ole (paitsi rinnat tuntui ehkä tosi vähän omituisen aroilta) normaalit pms oireet puuttuu mm. turvotus. to ajattelin siis testailla itsenäisyyspv:n kunniaksi jos tätiä ei vielä kuulu kp sillo 40 eli normaalisti menkat alkanu tuolloin.
Jännäinen myös muitten puolesta ja sorry taas oli näin omaa napaista.
Plussia tänne++++++++++++++++++
RouvaK