Miten kertoa 2-vuotiaalle, että hoitotäti on irtisanoutunut?
Päiväkodin ns. omahoitajasta on kyse, ja tyttö on ollut alkuvaikeuksien jälkeen häneen hyvin kiintynyt, toistelee nimeä kotona ollessaan yms. Elokuussa aloitti tarhan, ja nyt hoitaja vaihtaa työpaikkaa. Harmittaa lapsen puolesta tosi paljon. Miten tuo asia kannattaa kertoa? Kovin abstrakteja juttuja ei oikein vielä ehkä ymmärrä. Entä milloin pitäisi kertoa, ennen kuin se hoitaja lähtee, vai sitten kun on uusi tilalla? Vai vasta vähän ajan päästä siitä kun uusi aloittanut?
Auttakaa, mua potuttaa tarpeeksi jo ilman tuota kertomisprobleemaakin. ;(
Kommentit (5)
Tyttö tuskin osaa itse kertoa enempää kuin että " ***** pois" (***** siis hoitajan nimi).
hoitajia tulee ja menee.... niin aliarvostetussa hommassa vain harva jaksaa...
minä puhuisin lapselle asiasta sitten; kun vanha hoitotäti on lähtenyt ja lapsi ottaa asian puheeksi.
tai viimeistä päivää, koska lapsen voi olla vaikea käsittää asiaa muuten.
Sanot että X lähtee töihin toiseen päiväkotiin ja sinun päiväkotiisi tulee joku toinen hoitaja.
Luulen, että lapsesi kertoo asian sinulle itse.