Onko Hgin Saksalainen koulu jollain lailla " hienompi" kuin muut koulut?
Kommentit (71)
Saksalaiseen kouluun, ei tarkoita, että lapsi olisi tyhmä (ei sinne tyhmät edes pääse) tai vanhemmat kunnianhimoisia. Minusta on aika tyhmää ja typerää asua Helsingissä ja jättää käyttämättä hyvät koulut. Ymmärrän että maalla ei ole mahdollisuutta, mutta jos kätevän matkan päässä on huippukoulu - jossa on paljon ihan lapsen turvallisuuteen liittyviä hyvä puolia - niin en tajua, miksei vanhemmat lasta sinne laita?
mm matematiikan kirjat ovat ranskaksi.
" Mä oon kuullu, että ranskalisessa koulussa käytettäis ranskalaisia oppikirjoja."
mitä kokee tärkeäksi antaa lapselle. Jotkut antavat rahaa, toiset rakkautta, jotkut onnistuvat antamaan näitä molempia poissulkematta toista. Kaikilla ei ole mahdollisuutta tarjota molempia. Pelkkä koulumenestys ja kielitaito ei takaa onnea elämässä, mutta eteen päin ne varmasti auttavat.
Ota kuule se porkkana pois sieltä pe.. seestä niin on vähän helpompaa.
Suomessa ei todellakaan ole ollut mitään kattavaa ja pätevää kouluverkkoa kuin hetken. Itse kävin koulua 60- ja 70-luvuilla. Silloin hyvien ja huonojen koulujen ero oli valtava. Sitten tuli hetken huumassa tämä peruskoulu ja nyt ollaan taas liukumassa samaan kuiluun.
Se että uskoo sokeasti johonkin ideologiaan, ei anna ihmisestä hirveän kypsää kuvaa...