Jestas, kuulutaan miehen kanssa ylimpään tuloluokkaan, joita on vain 1% suomalaisista!!!
Nyt liitteen mukaan yli 7000e kk ansaitsevia on Suomessa ainoastaan 1% koko väestöstä! Mieheni kanssa kuulutaan ilmeisesti tähän tuloluokkaan, koska miehen tulot ovat n. 14 000 e/kk, minun tulojeni ollessa 0 e/kk tällä hetkellä. Emmekä tosiaan ole mitään ökyrikkaita, vaan ihan tavallisia keskiluokkaisia espoolaisia. Kyllä suomalaiset on sitten köyhää porukkaa...
Kommentit (87)
Minusta on esim. käsittämätöntä, että yit maksaa johtajilleen aivan tolkuttomia palkkoja, minusta kukaan ei tee kuukaudessa sellaista työtä, että siitä pitäisi maksaa enemmän kuukaudessa kuin keskiverto suomalainen saa vuodessa!
Kukaan esim. 10v. talossa olleista tuotekehityspuolella olevista tutuistamme mieheni mukaan lukien (joukossa myös esimiesasemassa olevia) ei todellakaan tienaa 7000¿/ kk peruspalkkaa. Tuo " pidempään" sitten ilmeisesti tarkoittaa yli 20 v. tai sitten pk-seudulla Nokia maksaa paljon parempia palkkoja tai sitten on kyse esim. talouspuolen ihmisistä.
Ja tiedän kyllä, että Nokian palkat eivät ole huippuja (muut edut ovat hyviä ja bonukset välillä isoja), mutta fakta on, että Nokia työllistää tuhansia akateemisia edelleen Suomessa, ja harvat heistä ovat mitään huipputuloisia.
Täytyypä laittaa mailia sinne ja kysyä kumpia tuloja nyt oikein tarkoitetaan nimittäin kyllä siellä kuvauksessa myös mainitaan.....
Siis oikeastiko tämän kirjoittajaa kiinnosti tuo asia niin paljon, että hän ihan ajatteli lähteä sitä selvittelemään? Mitä ihmettä tiedolla tekee, miten se muuttaisi kenenkään elämää? :O
Koko ketjusta pikaselauksella pisti silmään muutenkin vain yksi järkevä kommentti:
se mua ihmetyttää, että miten ihmiset tietää kavereidensa tulot.
mulla ei suoraan sanoen ole hajuakaan.....
Itse lisäisin, että se ei voisi myöskään vähempää mua kiinnostaa, tuntemattomien ihmisten palkoista saati kansalaisten keskipalkoista puhumattakaan. Itselleni riittää, että tienaamme sopivasti ja saamme tehdä itsellemme mielekästä, koulutusta vastaavaa työtä. Uteliaana ja ihmeissäni lähdin tätä ketjua lukemaan, mutta aika nopeasti alkoi kyllä ahdistaa ihmisten pinnallisuus :-/ No, avartava havainto ehkä tämäkin oli toisaalta, elän itse aika lintukodossa.
PS. Onko muulla lopulta merkitystä kuin ylimääräisiksi jäävillä tuloilla taloudellista elämänlaatua mitattaessa? Verotus, perhekoko, asumisen kalleus, perheenjäsenten terveydentila jne. tasaavat kummasti isojakin tuloja. Mielenkiinnonkohteista ja elämänarvoista puhumattakaan!
Silloin on kyllä todellisuus hämärtynyt.
Se ehkä selittää oman kehnon palkkasi...
vanhanakin saa elää köyhää elämää. Toinen mikä harmittaa on se, että kun ei jää mitään perittäväksi. Joudun kuitenkin tulevaisuudessa elättämään kolme lasta ja mieheni noin 1200-1300e nettotuloilla + lapsilisillä. Mies kun ei aio koskaan mennä töihin.
mikään alansa johtaja. Sitä monet DI:t jopa karttoivat nimenomaan siksi, että se maksaa heikommin kuin muut. Nyttemmin talon muut edut vetävät väkeä.
Nokialla tienaa yli 7 000 kun on ollut talossa pidempään. Ei tarvitse olla mitään ylempää johtoa.
Naisilla on viestintäalalla todelliset kuoppapalkat miehiin verrattuna eli sekään ei välttämättä kerro yhtään mitään!