onko kotihoidon tuki euromäärältään sama kuin mitä vanhempainrahaa on saanut?
Kommentit (58)
Minähän vain totesin, että kyllä minä oman osuuteni kustannan tuolla ja siitä sitten ruvettiin inttämään, että en muka maksa. Edelleen odotan tähän perusteluja, että miten tuo ei muka kata minun osuuttani julkisista palveluista.
Ja julkinen = avoin ei todellakaan ole nimetön nettipalsta, täällähän nimenomaan ei olla avoimia, eikä julkisia. Vaan täysin piilossa ja nimettömiä.
Jos täällä kirjoitettaisiin omalla nimellä tai tunnistettavalla nimimerkillä, tämä olisi julkinen/avoin.
18
Kirjoitus 24 väitti aluksi, sen jälkeen kun luettelin mitä palveluja käytän. Ja senjälkeisiin kirjoituksiin kerroin, etten käytä niissä lueteltuja palveluja. Eli edelleen olisi mielenkiintoista kuulla esim tämän 24:n käsitys siitä, mitä palveluja saa 50 000 eurolla vuodessa ja miksei se muka riitä lähellekään minun osuudekseni. Kun minusta se kustantaa paitsi minun ja lasteni palvelut, myös aika lailla vielä muitakin.
18
minusta on aika mahdotonta laskea kenenkään yksittäisen henkilön saamisia. Minusta ainakin verorahoilla ylläpidettävä järjestelmä mahdollistaa kunnallistekniikan (esim. puhdas ja likainen vesi omissa järjestelmissään, tiet ja niiden ylläpito, jätehuolto), yleisen turvallisuuden (esim. koulutetut poliisit, lääkärit, lennonjohtajat, oikeuslaitos, pelastuslaitos) ja niin monta muuta asiaa, joita kukaan ei pystyisi ostamaan itselleen.
Siis vaikka maksaisit yksityislääkärin palveluista, niin lääkäri on kuitenkin koulutettu verovaroin. Lapsesi ovat yksityiskoulussa, mutta opettajat on koulutettu verovaroin. Köyhät saavat toimeentulotukea, heidän ei tarvitse tulla varastamaan rikkailta henkensä pitimiksi. Verovaroin kustannettu terveydenhuolto estää kulkutautien riehumisen jne. jne.
Toki voidaan laskea keskimääräiset verokertymät ja ajatella että kaikki, jotka maksavat yli keskiarvon eivät saa rahoilleen vastinetta. Toisaalta näkisin, että kaikki ovat hyötyjiä, sillä todella harva pystyisi yksin omien verojensa summalla saamaan itselleen kaiken sen hyvän, mitä järjestelmä ainakin välillisesti tarjoaa.
Mulla ainakin on tosi usein sellainen tunne, että onpa ihanaa saada maksaa veroja. Niin makeita juttuja, kaupunkikulttuuria, hyvinvointipalveluita, yms. olen saanut osakseni.
Minusta on ainakin kätevämpää maksaa veroja kuin järjestää omat konsertit ja ylläpitää omaa museota.
etten saisi verorahoilleni vastinetta, että en niitä veroja haluaisi maksaa tms.
Sanoin vain että jos maksan 50 000 euroa vuodessa, minun kuluni kyllä tulevat niillä katetuiksi. Uskomaton ajatus, että eivät tulisi, koska jos tuo ei riitä autottoman, terveys- ja päivähoitopalveluja, kouluja käyttämättömän ihmisen kustannuksiksi, systeemi romahtaa minä hetkenä tahansa!
Koska keskivertoperheenäiti maksaa takuulla alle puolet tuosta, käyttää useammallekin lapselle päivähoito- ja koulupalveluja, käyttää julkista terveydenhuoltoa, julkisia teitä, ajaa autoa jne.
Eli edelleen nyt vaan väitän, että jos en aja autoa, en juuri kuluta teitä edes julkisilla, terveyspalvelut rajoittuvat lasten neuvolakäynteihin jne. minun palveluni kustantuvat tuolla.
Varsinkin kun olen maksanut tuollaisia summia jo 15 vuotta, ja palvelujen käyttö on ollut ennen vielä pienempää.
18
Ja paikkaansa pitävä.
Verovaroista nimenomaan maksetaan niin paljon erilaisia asioita, ettei kenenkään ihmisen yksittäiset verovarat riittäisi niitä kaikkia kattamaan...!
Jos pitäisi itse kustantaa paloauto takapihalle, turvamiehet suojelemaan, järjestää kaivo ja jätevedenkäsittelylaitos, maksaa itse kaikki koulutus ja lääkärinpalvelut -kenekään rahat eivät siihen riittäisi, ap:n 50´000euroakin olisi aivan olematon summa.
Kannattaa myös muistaa, etteivät vain yksityishenkilöt, vaan myös yritykset maksavat veroja! Eli vain tavallisten veronmaksien rahoilla ei tätä valtiota pyöritetä.
Ja kannattaa myös muistaa, että myös työtön maksaa veroja. Ja vaikka ei olisi penniäkään verotettavia tuloja, niin jokainen maksaa veroja jossakin muodosa, polttoaineverona, alvina jne.
Kotihoidon tuki on tuloista riippumaton, mutta sen lisäosa, verojen jälkeen muistaakseni reilun satasen verran maksetaan vain, jos tulot eivät ole suuret.
Lisäksi kunta voi maksaa kuntalisää, joka siis avihtelee kunnittain. Suurimmassa osassa kuntia kuntalisää ei ole ja jos on sitä ei yleensä makseta siihen asti kunnes lapsi on 3-v vaan vaikka vuosi vähemmän.
ylläpidettyä sitä julkista liikennettä, jonka kyytiin hyppäät pysäkin väliksi kerran viikossa?
Saisitko 50 000:lla vuodessa koulutettua kaikki ne ihmiset joiden palveluita käytät, opettajia, lääkäreitä, kampaajia?
Vaikka käytät teitä ihan vähän, niin saisitko rakennettua vuoden aikana käyttämäsi tien pätkät 50 000:lla vuodessa?
Saisitko 50 000:lla vuodessa yhteiskuntarauhan?
50 000 vuodessa on ihan hurja summa, mutta ehkä se kävisi aika pieneksi, jos et saisi käyttää mitään palveluita, joiden kehittämiseen tai tuottamiseen on käytetty verovaroja.
18, ihan varmasti maksat oman osuutesi ja loistohomma niin!
Uskaltaisin silti väittää, että saat ja käytät palveluita yli 50 000 euron arvosta vuosittain, ihan niin kuin me kaikki.
t. 58 & 67
Jos käytän julkista liikennettä ehkä kerran viikossa (voi tosin mennä viikkokausia, etten käytä sitäkään), lapseni käyvät sen kerran vuodessa neuvolakäynnin, emme käytä päivähoitoa, koulu on yksityinen, ei ole autoa, maksan lähinnä yleisestä järjestyksenpidosta ja siitä risasta katulampusta.
Ja yhtä kaikki, edelleen sanon, että minä maksan oman osuuteni ihan kirkkaasti.
18
Voisitteko siis lopettaa? Jank, jank.
18
miksi lapsesi käyttää neuvolapalveluja, jos kerran on kouluikäinen?
Epäilenpä, että käytät julkisia palveluja enemmän kuin myönnät. titaa jopa se lamppu siinä teidän kohdalla oikeasti toimia...
He ovat nyt alle kouluikäisiä, ovat menossa yksityiskouluun. Mainitsin koulun, koska tiesin, että siitä jankataan seuraavaksi.
En keksi mitään muuta, mitä käyttäisimme. Mihin sinun väitteesi perustuu? Mitä muka käytän?
18
on kustannettu ja ylläpidetään verovaroin.
---> verovaroilla on heidät koulutettu.
Ja yksityisetkin koulut saavat tukea kunnalta, ei se vanhempien maksama muutama satanen lukuvuodessa kata todellakaan kaikki koulun kuluja...!
kerrotaan kaikkia niitä palveluita, joita käytät?
Ettekö todella käytä kunnalistekniikkaa?
Et koskaan juo missään kraanavettä?
Et koskaan liiku ulkona talvella? (auraus, hiekoitus)
Ui meressä tai järvessä? (Jäteveden puhdistus)
Et koskaan äänestä?
Et koskaan käy kirjastosta?
Et koskaan käy teatterissa?
Et koskaan käy Korkeasaaressa?
Et koskaan käy leikkipuistossa, luistinradalla, hiihtoladulla, uimahallissa?
Lapsesi eivät käy musiikkiopistossa, kuvataidekoulussa, urheiluseurassa?
Et saa lapsilisiä?
Et ole koskaan saanut äitiyspäivärahaa?
Et ole käynyt koulua?
Et ole saanut rokotuksia?
Et ole synnyttänyt sairaalassa?
Ymmärrän. Jos et koskaan tee mitään niin et tietenkään saa mitään palveluita. Suosittelisin todella tutustumaan kuntien ja kaupunkien tarjontaan. Vaikka mitä kivaa on tarjolla!!
Hyvää yötä kuitenkin!
se että maksatte veroja miehenne kanssa yhteensä 100´000euroa vuodessa, on toki enemmän mitä suurin osa suomalaisista maksaa, mutta Bjön Whalroosit ymv. maksaat paljon enemmän mitä te...
Kumma juttu, etten ole koskaan nähnyt kenenkään oikeasti rikkaan, valittavan " kovista veroista" ja siitä miten he maksavat enemmän veroja mitä " käyttävät" ...!
...Johtuneeko siitä, että heillä on sydämen sivistytä hiukan enemmän kun sinulla...?
Kannattaa muuttaa vaikka Monacoon, jos kaipaa eroon köyhistä luusereista jotka elävät sinun rahoillasi.
Ja kannattaa myös nöyrtyä sen edessä, että vaikka SINULLA on nyt rahaa, niin lapsesi/lapsenlapsesi saattavat olla aikuisiksi varttuessaan täysin yhteiskunnan elätettävänä.
Mieheni vanha koulukaveri esim. sai miljoonien eurojen perinnön, sijoitti niitä pariin yritykseen jotka laman vuoksi menivät konkurssiin. Mies sortui huumeisiin, ja viimeksi kun hänestä on kuultu, hän asui asunnottomien asuntolassa...
Ei kannata olla liian ylpeä!