Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat ja lääkärit! Millaisia kiitoslahjoja haluaisit?

Vierailija
06.12.2007 |

Haluaisin muistaa lastamme hoitaneita hoitajia.

Osastot ovat isoja ja kolmella eri osastolla on ollut, joten mieluummin muistaisin muutamia omahoitajia (joskin monta hoitajaa on ollut hoitamassa, mutta jotkut käyneet tutuiksi ja hoitaneet enemmän) henk koht lahjoilla. Mutta mitä: kukkakimppu tai suuri suklaajuttu ja kiitoskortti lienevät perinteiset??

Koko osastolle on vaikea viedä muuta kuin jotain syötävää. Tosin epäilen, että yhdelläkin osastolla on 40 hoitajaa ja lääkäriä...

Niin. Siis tarkoitus muistaa myös lääkäreitä, joten heiltäkin kommentteja. heidät on helpompi yksilöidä, kun ei niin monta.

Muistetaanko teitä yleensä henk koht lahjoilla?

Haluaisin kovasti muistaa lastani hoitaneita.

T Kiitollinen äiti

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut potilaalta kukkakimpun terveyskeskuksessa työskennellessäni, kun lähdin pois ja olin hoitanut häntä pitkään. Sen jälkeen olen työskennellyt vuosia sairaalassa. Mutta jos joskus on saanut kiitoksen, on sekin tuntunut kivalta. Älä osta mitään kallista, on epäeettistä ottaa mitään isoja lahjoja vastaan, ajatus on tärkeä. Olen kuullut joidenkin lääkäreiden saaneen potilailta tauluja, konjakkipulloja tms. mutta itse en koskaan ottaisi niin arvokkaita lahjoja vastaan. Joten mielestäni kukkakimppu, suklaa, täytekakku tm leivonnainen on maksimi, mitä voit antaa. Se, että kiität, joko suullisesti tai kortin muodossa, on tärkeämpää ja saa varmasti hoitajat ja lääkärit hyvälle mielelle ja auttaa työssä jaksamisessa.

Vierailija
2/8 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä olen potilailta joskus saanut. Mitään lahjaa ei muuten tarvitse, ihan maksimissaan kahvileipä osaston kahvihuoneeseen.

t. lääkäri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisenlaisen lahjan eli koulupuvun kirkon ulkomaanavun kautta.

Vierailija
4/8 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko tehdä vaikka lapsen kanssa yhdessä kortin, jossa olisi joku lapsen piirustus (riippuu tietty lapsen iästä) ja vaikka toisella puolella äidin kirjoittamat kiitokset? Kiitoksia saa lopulta aika harvoin tässä työssä ainakaan niin konkreettisessa muodossa, ja ne tuntuvat aina hyvältä. Kannattaa myös panostaa siihen tekstiin, eli kertoa mikä oli erityisesti kiittämisen arvoista.

Yksittäistä lääkäriä tai hoitajaa nyt voi hyvin kiittää vaikka sillä konjakkipullolla, mutta ei sovellu oikein tässä tapauksessa, kun kiitettäviä on monia.

Joissain paikoissa arvostetaan tosi paljon kahvihuoneeseen tuotua herkkua, joissain paikoissa taas lääkärit etenkin saavat niin paljon pullaa ja kakkua lääke-esittelijöitä, ettei tee kyllä mieli yhtään ylimääräistä.

Vierailija
5/8 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korttikin olisi kiva kiitos, tärkeintä kun on se, että sen kiitoksen saa jos siihen on ollut aihetta.

Vierailija
6/8 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on panostaa korttiin (kahdelle hoitajalle on kuva tytöstä hoitajan kanssa) ja kauniisiin sanoihin kiitollisuudesta.

Ilmeisesi kukat ja muu tavallinen siis riittää...

enpä usko että kovin moni liikaa kiitosta työstään saa...

Vierailija
7/8 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten aiemmatkin vastaajat olen samaa mieltä,että kortti on ihan melkein parhaasta päästä lahjoja. Olen saanut lahjaksi kukkia,suklaata,viinipulloa yms,mutta parhaiten mieleen jäänyt on ollut synnyttäjältä saamani kirje,missä hän henkilökohtaisesti kiittää kaunein sanoin saamastaan hoidosta. Erityisesti juuri erittely siitä,mikä on hoidossa ollut mieleenpainuvinta on kiva kuulla. Tekee myös tekstin paljon henkilökohtaisemmaksi kuin pelkkä kiitos.

Vierailija
8/8 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin joulun alla herkkuja tuodaan osastolle aika liikaa (siis me hoitajat tuodaan myös itse).

Kyllä se henkilökohtainen kiitos tuntuu kivoimmalta, ja ihan sama onko se kortti tai avaimenperä tai mikä vaan.

Se että sanoo sen kiitoksen ääneen on jo iso juttu. Vaikka itselleni kyllä riittää kiitokseksi jo ihan se luottamus ja turvautuminen, jonka potilailta ja omaisilta saan. Tosin olen saattohoidon puolella, eli työ on erilaista ja tärkeintä on se, että kaikki ovat lopussa mahdollisimman levollisin mielin. Siinä se minun kiitokseni jo on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme