LA heinä-elokuu 08
Yritän uutta pinoa, kun ei kukaan vastaillut tuohon toiseen aloittamaani.
Kertokaa ihmeessä hölmölle, jos jossain on vasta plussanneiden pino valmiiksi! Minulla siis menossa rv 4+3 ja vaihtaisin mielelläni kuulumisia tuntemuksista, ilon ja pelon tunteista.
Vehnis
Kommentit (133)
Viitearvo oli muistaakseni jotain 84000 saakka eli on siinä vaihteluväliä. Eikös se niin ole että hcg tuplaantuu 2-3 päivän välein. Eli varsin nopeastihan tuo arvo kasvaa tässä vaiheessa.
En oikein usko tupliin, mullehan siirrettiin vain yksi alkio joten kai se on kohtuullisen harvinaista että olis 12-soluvaiheen jälkeen jakaantunut. Tai enpä kyllä tiedä milloin identtiset jakaantuu. No, tuplat olis kyllä tervetulleet, mutta jos yhdenkin saan niin olen ikuisesti kiitollinen ja onnellinen!
Mies kysyi että jos tämä kolmas syntyy niin " riittääkö" lapset mulle sitten vai haluanko vielä lisää. Yritin selittää ettei ole lainkaan kysymys riittämisestä. Riittää nämä jotka on ja kumpikin yksinäänkin riittäisi, mutta en vaan voi heitä katsoa ilman että toivon lisää samanmoisia, ovat parasta mitä ikinä olen saanut/saavuttanut. Teistä ne joilla on lapsia ymmärrätte sen varmaan ja ne joilla ensimmäinen/-iset on tulossa, tulette se todentotta ymmärtämään! Jotenkin olen tässä viime päivinä taas korostetusti tiedostanut sen että lapsen kasvun ja kehityksen seuraaminen on parasta elämässä, riippumatta sitä tuleeko se lapsi perheeseen omasta kohdusta vai ulkomailta lentokoneella.
Näin iltamyöhään sitä käy näköjään jutut liiankin " julistaviksi" joten taidan vetäytyä yöpuulle. Hyvää ja rahallista yötä kaikille teille!
t. pöppis vähän sekaisin
Eipä se raha kellekään pahaa tee, mutta ajattelin kyllä alunperin raUhallista yötä... ;)
t. pöppis
Pikaseen täällä kävin tutkailemassa mitä palstalle kuuluu ja teidänkin ketjua lukaisin. Monella tuntuu jonkinmoisia vuotoja olevan ja ajattelin rohkaista teitä kun itse painin vuosi sitten samojen huolien kanssa.
Eli mulla kanssa vuoteli tuhrua viikot 6+0- 11+0 välillä tuli kirkkaampi pieni vuoto, ultrissa juoksin ja aina pieni siellä kunnossa oli. Sitten 11+0 olin kaupassa ja yhtäkkiä tunsin kuinka holahti lämmin tulva housuihin, jätin ostoskärryt siihen paikkaan ja ryntäsin vessaan. Järkytys oli melkoinen kun huomasin että vuodan kirkasta verta ja paljon..kaupasta menin suoraan ensiapuun jossa ultrassa todettiin elävä ja vilkas sikiö ja kohdussa jonkun verran verta. Koko sen päivän vuosin ihan kunnolla, kirkasta verta useita täysiä " siteellisiä" Sitten vuoto loppui ja muuttui taas tuhruksi. Seuraavalla viikolla kävin omalla hoitoklinikalla niskapoimu-ultrassa ja lääkäri sanoi heti kun katsoi ultralla,että täällä on etinen istukka. Määräsi lepoon kunnes istukka nousi, eli rakenneultraan asti. Siellä istukka oli 1,5cm kohdunsuun yläpuolella ja sain luvan liikkua.
Terve poika syntyi päivää ennen laskettua aikaa ja viettää kohta puolivuotispäivää =) Että älkää heittäkö sitä kirvestä kaivoon vielä. Itse olin takuuvarma koko ajan että vuoto raskausaikana on varma keskenmenon merkki tai enne mutta niin vain tuo " Sisu" syntyi ! Onnea kaikille kovasti raskauksiin, ja voimia epätietoisuuteen! Tarraliimaa pikkukavereille! Ja terkkuja tutuille =)
T:Ipanapiina (hoitoja IUI nega, IVF + ja km, IVF + ja tuplat 3,5v ja PAS + ja " Sisu" 5,5kk)
Hienoa pöppis että sulla on kaik hyvin!!!
Olis kyllä hienoa jos olis sellasia koti testejä millä vois tota hcg:tä seurata kun se nyt tuntuu olevan meillä kaikilla aikas tärkee juttu =))
Onkos teillä tuntemuksia ollut oikealla puolella alavatsassa?? Tuli tässä vain mieleen että onko ne sellaset kivut ihan normia oireita..on ollu aina välillä sellasta lievää kipuilua sillä puolella..
Tissit on tosiaan vaihtelevasti enemmän tai vähemmän kipeenä, mikä on sitte varmaan normaalia..toivon mukaan.
Ihan hyvä se Vehnis sinunki hcg oli... =))
Kiitos Ipanapiina, aika hurjilta kuulosti sunkin vuodot, mutta onnex Sisu piti pintansa. Aina nää rohkasee!!!!
Se on aamulla onnex heti 8 jälkeen se meitsin ultra, että pääsee piinasta, oli miten oli.....Kuvotus on yltynyt, toiv. ei vaan korvien välistä, ja kahvi ei putoa (yleensä menee 5 kuppia päivässä heh), noh aamulla sitten tietää!
Mullakin olut välistä outoja kipuiluja, millon oikealla, ja millon vasemalla, ja tokassa raskaudessa oli myös, ja ne oli normaaleita. Kyllähän sitä kehoonsa kuunteelee nyt aivan eri lailla, ja syystäkin!
Tulen sitten laittelemaan kuulumisia, nyt vaan sormet ja varpaat pystyssä ; )
Hyviä vointeja teille masukkien keralla!!!!
Toivottvasti hyvien uutisten putki jatkuu! Ipanapiina, kiitos kun tulit kertomaan tarinasi. Meillä onkin ollut poikkeuksellisen paljon näitä " jatkuuko-ei jatku-jatkui sittenkin" tapauksia! Voi kun kaikki päästäisi jo niin pitkälle että uskaltaisi alkaa uskoa omaan raskauteen ja sen jatkumiseen.
Mulla on eilen illalla ja tänään aamulla ollut vähän yökköilyä. Jostain kumman syystä se tuntuu aina alkavan, kun käydään kaupassa. Siis kaikissa raskauksissa ekan kerran on joutunut paniikissa etsimään esim. henkilökunnan tai inva vessan että on " päässyt" kakomaan. Eilen illalla tosin pelästyin, kun tuli tosi kovia kuukautiskipuja muistuttavia kramppeja. Vuoto ei kuitenkaan yltynyt tätä normaalia ajoittaista tiputtelua runsaammaksi. Mullahan oli eilen se tähystys, mistä ei tullut hullua hurskaammaksi kun koepalaa ei voinut ottaa. Näkyi siellä kuitenkin muutos ihan paljaalla silmälläkin kuulemma, mutta menee joulun yli ennen kuin tiedetään miten edetään. Pelkäsin, että ehkä se ronkkiminen ja sorkkiminen kumminkin vahingoitti raskautta, mutta eipä sitten kai. Perjantain ultraan tuntuu olevan NIIN pitkä aika...
Mietin tässä että uskaltaisikohan sitä aloittaa kunnon joulusiivousta, vai aiheutanko sillä taas vääntelyä, kramppailua ja vuotoa? Jotenkin kaikki fyysinen hommailu tuntuu pahalta. Pitäis vaan maata sohvalla ja kutoa <:)
Yök. Nyt pitää taas mennä halailemaan pönttöä tai sitten syömään jotain. Koira kun pieraisi vieressä ja haju riittää näköjään laukaisemaan tän... On tietty kiva että oireet on voimistumaan päin!
Haleja ja huiskutuksia,
Tiuhtiainen
Heissan,
ja kiitos kaikille tsemppailusta!!!!
Ei ollut turhia tsemppailut ; ) Pikkuiruisen syke jumpsutti hyvin ruudulla ; ) Ja uskaltaa taas " hengittää" tää mama! Mutta arvatkaas, ultrassa näkyi myös toinen ruskuaispussia muistuttava jutska, joka valitetavasti oli tyhjä, eli lekuri epäili että olisi ollut mahd. kaksosraskaus, tuulimuna, tai selittämätön vuoto???? Sanoi että vuotoa voi vielä tulla (ultrasa näkyi harmaata aluetta, joka voi vuotaa),tai sitten ei....Päivystykseen vaan, jos epäilyttää! Oli hyvä lekuri!
Aamulla sanoin himassa, kun avasin jääkaapin, ja meinasin oksentaa, että perkele on kohtuutonta jos oireet on näin vahvat, ja masukki on hävinnyt, mutta hyvin kävi!!!!!
Koita Tiuhtiainen syödä aina jotain, kun iskee se äklö, tai juoda jotain raikasta. Muistan myös raskausesta sen, että kauppareissut olivat KARSEITA, siellä rupes ruuan näkeminenkin oksettaa.
Mutta nyt lähden päikkäreille, ihan poikki, taitaa olla myös henkinen puoli nyt tehnyt tämän totaali väsyn....
Bertta, ja nyt uskaltaa kirjottaa 6+5 ; )
Eli sulla on saattanut olla luomusti tuplat alunperin mukana? Aika hurjaa :) Mutta siis hienoa että edes yksi tyyppi on kyydissä. Onnittelut!
*@&&% tästä mun siivoamisesta tuu yhtään mitään. Ehtisköhän vielä ennen joulua saamaan kodin hengettären jostain (ja sit jonkun joka sen maksais...)? Joo. Meen takas sohvalle, piti vaan tulla katsomaan olisko B:lla jo jotain kerrottavaa.
Tosi hienoa, uskomattoman ihanaa lukea hyvät uutisenne.
Mulla ei suurempia oireita oo, väsyttää vain ja sellanen pieni ällötys hiipii välillä päälle. Mutta ei mitään raflaavia pahoinvointeja joita oli esikoisen kanssa, tosin en niitä kyllä kaipaakaan:)
Maanantaina olisi se ultra, vielä kyllä jännittää näkyykö siellä ketään.. Esikoisen ultrassa lääkäri sanoi että kun sydänäänet löytyy, keskenmenoriski pienenee.
Hyviä vointeja mammoille masuineen.
Joulua odotellessa ja siinä sivussa vauvaakin,
Suhonen
Toivottavasti itselläni on yhtä hyvää kerrottavaa iltapäivällä..
Kyllä täytyy sanoa että jännittää aivan kamalasti! Kestohiki päällä,kädet tärisee ja sydän hakkaa. Miten mä nyt näin stressaan? Toiveet on päässeet taas niin korkealle että jos uutiset on huonoja niin koko suruprosessin saa aloittaa ihan alkutekijöistään. Mutta eihän niihin huonoihin uutisiin voi oikeastaan koskaan varautua, täytyy vaan toivoa parasta!
Jouluvalmistelut on jääneet ihan toissijaiseksi tämän raskauspohtimisen kanssa. Onneksi melkein kaikki joululahjat on hankittu ja ruokalistat suunniteltu, tein ne sentään hyvissä ajoin. Nyt väsyttää ja öklöttää siinä määrin että vapaahetket menee makoillessa ja lepäillessä. Sinänsä varmaan ihan fiksua että vatsakipuja mulla on edelleen lähes päivittäin.
Tulen sitten kertomaan tuloksia kun palaan ultrasta. Pitäkää peukkuja!
t. pöppis 6+5
Toivon kovasti, että Pöppiksellä tulee iloista kerrottavaa iltapäivällä.
Suhonen, olikos sulla koska se ultra? Ei muista... Ei mullakaan ole vieläkään kauhean paha olo, vaan silloin kun tulee nälkä.
Mulla on huomenna iltapäivällä ultra, mutta voipa olla etten pääse sitä kertomaan en ainakaan heti illalla koska käyn Jyväskylässä ultrassa (pitkä tarina) ja sit viikonloput menee niin tän talon laittamisessa varsinkin kun joulupaniikit iskee. Mutta maanantaina viimeistään tulen kertomaan. Mulla jatkuu edelleen menkkatyyppiset kivut, en tiedä mitä niistä pitäisi päätellä :/
Nyt on jo sudennälkä, joten pitää mennä laittamaan lounasta.
sori mun sisälukutaidottomuus. Ihan selvästihän sä kerroit että maanantaina. Pannaan hormonien piikkiin?
Vastasi viikkoja ja sydän sykki... siinäpä lyhykäisyydessään. Kohdussa näkyi myös laajahko hematooma joka oli päinvastaisella puolella kuin alkio eli sieltä vuoto on peräisin. Nyt sitten vaan toivotaan ettei enää tarvitse vuodella ja että kaikki menee hyvin loppuun asti.
Olo helpottunut, mutta myös huolestunut. En ole koskaan ollut kauhean " hyvä" olemaan raskaana; olen kova stressaamaan ja huolehtimaan masuvauvan hyvinvoinnista ja sen tulette huomaamaan tämän 9kk matkan aikana.
Mutta onhan tässä tavallaan yksi etappi takana. Joko olette varanneet aikaa neuvolaan? Pitäisi kai alkaa soitella...
t. pöppis ja sisu 6+5
Voi että mitä ihania uutisia! Sullakin on niin vahvat oireet, että pitihän se Sisu kyydissä olla, mahtavaa!!!!!
Nyt vielä jännätää Tiuhtiaisen huomista ultraa, josta myös on tultava hyvät uutiset, ja Suhonen maanantaina!!!! Mitens muiden ultrat, alkaakos lähestyä?
Mulla 24h kestävä kuvotus nyt päällä¨sekä väsymys, että jos musta ei aina kuulu, niin saatanpa nukkua tai syödä......
Ihania vointeja kaikille tasapuolisesti, kylläpä mennään samoilla " päivillä" ; )
Bertta 6+6
Mukavia uutisia täällä taas kaikilla =)
Mulla on ultra 20.päivä..eli viikon päästä... jännittää iha sikana..
että onko siellä ketään..
wiivi 6+2
Ehdinkin pikapikaa koneelle ennen junan lähtöä. Siellähän se köllötteli, 7 mm hemmo ja sydän tikitti aivan vimmatusti. Täytyy sanoa että viittä vaille itku pääsi siinä pöydällä. Näin pitkälle en olekaan koskaan päässyt. Koko vastasi täysin viikkoja ja laskettu aika on 5.8. Sain neuvolakortinkin :) Jota heti maanantaina pääsen käyttämään.
Hyvää viikonloppua ihan kaikille!
T:Onnesta pöllämystynyt Tiuhtiainen (6+3)
...olen seurannut tarinaasi jo pidemmän aikaa ja oli kyllä ihanaa nähdä hyvät kuulumisesi :) Jotenkin vaan sun tarina on koskettanut ja saanut täällä palstalla seuraamaan teidän hoitojen kulkua ja takkuista taivalta...
T.Yksis ja papuprinsessa rv 20+4
Onnea kaikille muillekin plussanneille. Itse sain kokea sen eilen, ihan ekaa kertaa ikinä! 3. alkionsiirto takana, ja hyvin odottavat tuntemukset! Hiukan vaan on tota oireilua kans ollu. PAS oli 30.11 ja viikko sen jälkeen (sama kun viime kerralla) alko aikamoiset vatsakrampit pari kertaa päivässä ja olin jo käytännössä luopunut toivosta, joten testejä oli pakko tehdä 2 ennen kuin uskoin. Krampit jatkuu edelleen (on huomattavasti voimakkaampia ku menkkakivut), ja eilen oli niukkaa veristä vuotoa (jäi paperiin ku kävi vessas, mut ei tullu pikkuhousunsuojaan asti). Mutta se on loppunut yön aikana. En nukkunu ku muutaman tunnin, jännitti niin paljon, että mitä tästä eteenpäin, onnistuuko vai ei. Ja vessassa tuli ravattua tarkistamassa vuototilannetta. Mutta nyt voi jo hiukan hengähtää. Katoin netin laskureiden mukaan la on 21.8. tienoilla. Piti mennä naimisiinkin heinäkuussa, mutta taidetaan ne juhlat siirtää suosiolla vuodella eteenpäin, liikaa stressiä aiheuttamasta.:) On tää vaan ihanaa, toivottavasti saa nauttia tästä olosta elokuulle asti, sivuvaikutuksista viis!
Moi pitkästä aikaa
Mä olen elänyt vähän hiljaiseloa, koska olen voinut niin äärettömän huonosti 24h¿ En oksenna, mutta öklötys ja yökkiminen on kamala ja jatkuvaa..
Tänään on eka päivä, kun on vähän helpompaa. Ja heti tietty huolestun¿!!! Hullua. Mutta sitten muista, miten oireet voivat hävitä ja kaikki voi olla kuitenkin hyvin ;o)
Ihania uutisia kaikilta täällä! Toivottavasti pääsen jatkamaan hienoja uutisia. Mulla on se uä maanantaina klo 8:30. Ihan heti en pääse kuulumisia kertomaan, koska ultra on reilun tunnin ajomatkan päässä. Ja jos kaikki on hyvin, käydään varmaan vähän jouluostoksilla isommassa kaupungissa ja syömässäkin jotain.
Öklötys on siis tänään vähäisempää, mutta nälän tunne ei. Kuitenkaan ei tee oikein mieli syödä mitään. Tähän asti olen halunnut syödä jotain rasvasta ja suolasta, nyt tekee enemänkin mieli jotain raikasta, kuten hedelmiä. Join ihan hulluna tähän asti Frissiä, mutta nyt se tuntuu jotenkin liian makealta. Joten ehkä vanhat oireet vaihtuu uusiin ;o) ???
Wiivi: niin, ultraa on aikas raskasta odottaa. Tuntuu, että päivät matelee. Mulla se on ylihuomenna ja nyt tuntuu, että aika menikin suht nopeasti. Kyllähän toi ultra jännittää. Mutta mulla on kaikesta huolimatta hirmu hyvä fiilis tän raskauden suhteen. Aion nyt nauttia fiiliksestä ja uskoa hyvään. Vasta jos toisin todistetaan, on surun aika.. Mun mies on aika skeptinen, mutta hänelle keskenmeno oli tosi kova paikka ja myös se, että pas:sta ei raskauduttu. Minä olin meistä aiemmin se epäileväinen, mutta nyt osat ovat vaihtuneet.
Aika hyvä idea toi, että vois olla joku koti-hcg-seurantalaite. Se olis kyllä tarpeen!
Jee Tiuhtiainen ja Pöppiäinen ja Beretta, hienoa! Ihana uutinen. Nyt vain nautitimaan raskaudestasi, koska olette raskaana! Olipas ihana joululahja!
Suhosella on siis myös ultra maanantaina, kuten mulla?
Mukavaa viikonloppua kaikille ja nauttikaa masu-asukeistanne!
Vehnis
Onkohan sulla tuplat!!?? Sanoivatko mitään hcg-tason viittauksesta sellaiseen, vai onko taso normaali?
Ihanaa, kyllä nyt vaikuttaisi, että sulla on asiat hyvin.
Taas tekis ite mieli mennä uudelleen veritestiin, mun arvo kun oli rv 5+2 (?) 8000. Sen pitäis nyt olla jo lähellä sun arvojasi. Tosin nopeastihan tuo arvo kasvaa, jos kaikki on hyvin.
Nyt menen nukkumaan.
Tsemppiä ja hyviä uutisia kaikille!
Vehnis