LA heinä-elokuu 08
Yritän uutta pinoa, kun ei kukaan vastaillut tuohon toiseen aloittamaani.
Kertokaa ihmeessä hölmölle, jos jossain on vasta plussanneiden pino valmiiksi! Minulla siis menossa rv 4+3 ja vaihtaisin mielelläni kuulumisia tuntemuksista, ilon ja pelon tunteista.
Vehnis
Kommentit (133)
(poimin huvitutista näitä yleisiä ja lisäsin pari omaa)
Tiuhtiainen rv 4+5:
väsyttää - armottomasti
paleltaa - välillä
oksettaa - ei vielä (onneksi)
rinnat - valtavan isona ja kipeät
mielitekoja - suolainen, oliivit nam
ällötysruokia - ei vielä
hajut - en ole huomannut eroa
mieliala - yllättävän tyyni ja tasainen
pissihätä - öisin saa pomppia pari kolme kertaa
nälkä - usein ja paljon
vihlaisukivut - välillä
kipuja munasarjoissa - välillä (oisko IVF-jäljiltä? ei *saa* olla KU)
muutokset vatsan toiminnassa - en ole huomannut
tukkoinen nenä - en ole huomannut, ehkä vähän
tarve siivota - hiipimässä, nyt vielä enemän leipomishimo
---
Tosi kiva että on tässä pinossa jo sellaisia tuttuja, joiden kanssa jännättiin IVF:n tulosta. Aatella, että meistä pienestä porukastakin kolme pääsi tänne puolelle! Kyllä nyt pitää olla aika megahedelmällinen aika käynnissä.
Mietin tossa että kun me kerran ollaan näin heinä-elokuuta odottelevia eikä pelkkää yhtä kuuta, niin oliskos meidän pinon hyvä nimi esimerkiksi Leijonanpennut? Kun vaikuttaa siltä että monella osuisi horoskooppimerkki tuohon ja se vois olla aika söötti nimi.
Minkälaista perhettä tässä itse kukin on perustamassa? Mä en osaa noita listoja ylläpitää, mutta joillainhan on sellaisia missä lukee odottajan ja puolison ikä, muu perhe, laskettu aika, synnytyssairaala. Osaisko joku ottaa tehtäväkseen? Meidän tiedot on:
Tiuhtiainen 30 v, vaimo 36 v.
Muu perhe: lapsen isä, koira
LA: 4.8.08
Sairaala: Lohja tai Tammisaari
Äh, nyt pitää lopettaa tää hengailu koneella ja mennä siivoamaan. Isoisä on tulossa tänään, leipää pitää tehdä, imuroida, pestä pyykkiä ja vaikka mitä.
Hyvää viikonloppua ihan kaikille!
väsyttää - aikasin iltasella
paleltaa - illalla
oksettaa - ei vielä (onneksi)
rinnat - kipeät ja varsinki illalla kun ottaa rintsikat pois..
mielitekoja - suolainen, makea =)
ällötysruokia - ei vielä
mieliala - itkettää helposti (tosin olen aina sellanen)
pissihätä - ei vielä mitään suurempia muutoksia
nälkä - useimmin kuin ennen
vihlaisukivut - välillä ja ne ajoittuu useimmiten aamupaivään ??
kipuja munasarjoissa - välillä tuntuu jotain siellä suunnalla
muutokset vatsan toiminnassa - en ole huomannut
tukkoinen nenä - en ole huomannut
tarve siivota - ei muutoksia ;)
Se olis ihan kiva nimi pinolle se leijonanpennut vai mikä se ny olikaan =))
Oireita
väsyttää - aamupäivällä ja päivällä
paleltaa - aika usein, vuorokaudenajasta riippumatta
oksettaa - jo 1 1/2 viikkoa, muutaman päivän oli " hiljaisempaa" , mutta tänään on etonut taas ihan riittävästi, ekan kerran en voinut juoda kahvia
rinnat - kipeät ja etenkin yöllä kun nousen ylös ja rappusia kulkiessa
mielitekoja - suolainen
ällötysruokia - ei vielä
mieliala - kiukkuinen, tosin miheni mukana olen aina... ;o)
pissihätä - ei vielä mitään suurempia muutoksia
nälkä - usein, välillä olen joutunut nousemaan yölläkin syömään
vihlaisukivut - välillä öisin kun käännyn tai venyttelen tai äkkinäisten liikeiden yhteydessä
kipuja munasarjoissa - välillä tuntuu jotain siellä suunnalla, viime yönä sattui myös kun painoin, mutta meni ohi. Toivottavasti tosiaan ei KU
muutokset vatsan toiminnassa - joudun istumaan useampaan kertaan päivässä vessassa, tosin mun vatsa toimii muutenkin aika " hyvin"
tukkoinen nenä -etenkin iltaisin, joskus niistäessä tulee verta
tarve siivota - ehkä vähän enemmän huvittaa siivota, yleisesti en tykkää siivota.
valkovuoto- lisääntynyt ja pistävän hajuista
Tuosta valkovuodosta halusinkin oikeastaan kysyä. Tiedän, että pahanhajuinen valkovuoto on huono merkki, mutta entä pistävänä hajuinen? Se ei ole varsinaisesti pahan hajuista, mutta en mä huomannut mitään erikoista pahaa hajua keskenmenon aikaankaan. Pitäiskö käydä lääkärissä tai ainakin soittaa klinikalle?
Mäkin edelleen pähkäilen sitä verikoetta, ajattelin mahdollisesti mennä maanantaina. Varsinkin nyt kun tuota valkovuotoa on alkanut tulla ja haju on pistävä.... Hitto kun pitää joutua pelkäämään kaikkea mahdollista...
Leijonanpennut käy ihan hyvin. Osakohan seuraavat plussanneet siihen pinoon? Odotellaanko siihen asti, kun ei enää tule heinä-elokuisia?
Vehnis
Ollaan oltu loppuviikko reissussa, sillä aikaa tänne on tullut paljon uusia, tervetuloa kaikille! Raskausfiiliket vaihtelevat edelleen pienestä epäuskosta suurempaan, selviä oireita ei juurikaan ole ja ne vaihtelevat paljon päivittäin. Flunssaa olen potenut ja se tekee yleisvoinnista aika kehnoa. Ens viikolla ajattelin kuitenkin varata ultran, jos saisi jotain selvyyttä tähän " odotukseen" .
väsyttää - aina
paleltaa - jonkin verran
oksettaa - ei oikeastaan
rinnat - vähän kasvaneet
mielitekoja - ei
ällötysruokia - ei, mutta kaikessa on kitkerä sivumaku
hajut - flunssaan nähden aika herkkänä
mieliala - yritän olla ajattelematta
pissihätä - ei uutta
nälkä - on koko ajan
vihlaisukivut - alavatsaa juilii ajoittain
kipuja munasarjoissa - ei
muutokset vatsan toiminnassa - ei
tukkoinen nenä - flunssa päällä
tarve siivota - oliskin ;)
Enpä oikein osaa muuta kirjoittaa. Toisaalta on mietitty nimiä, toisaalta pelottaa keskenmeno niin etten uskalla ajatella. Toivon että nää alkuviikot menis nopeasti...
t. pöppis 5+1
Saisikos liittyä joukkoon 1 vanha palstailija.....
Meidän historiaa: selittämätön lapsettomuus,1 tuulimuna 2005, 1. IVF tuoresiirto toi tyttölapsen 10/2006. PAS suunnittelussa käytiin, ja nyt odotin marraskuun loppuun menkkoja, jotta olisimme ainokaisen pakkas-asukin koitaneet hakea matkaan mukaan, mutta luonto yllätti luomuplussalla, testin tein(en uskaltanut aikaisemmin)29.11, kun menkat olivat jo 10 päivää myöhässä....Laskurin mukaan LA 30-31.7. Ultraan pääsemme klinikalle 12.12, eli vielä on piinaa jäljellä. EI vaan oikein usko todeksi......
Että tälläinen tarina. Olisi mukava välillä vaihdella kanssanne kuulumisia, kun samoissa mennään ; )
Pidetään kyytiläiset mukana!!!!
Bertta
väsyttää - aina
paleltaa - jonkin verran
oksettaa - välillä öklöttää
rinnat - vähän kasvaneet
mielitekoja - ei
ällötysruokia -
hajut - herkkänä
mieliala - vaihtelee
pissihätä - no joo, useammin
nälkä - on koko ajan
vihlaisukivut - alavatsaa juilii ajoittain
kipuja munasarjoissa - joo-o
muutokset vatsan toiminnassa - ei
tukkoinen nenä - flunssa päällä
tarve siivota - no eipä juuri
Muutoinkin mennään hissun kissun eteenpäin ultraa ootellessa, se olis sitten 17.12.
Hyvää joulunodotusta kaikille, niin ja jonkin muunkin odotusta:)
Suhonen Rv 5+0
Moi
Meillä on siis ultra samana päivänä!!! Minulla klo 8:30. Se on Tampereella, joten en ihan äkkiä ehdi tulla ultrakuulumisia kirjoittamaan. Toivottavasti on hyvää kirjoitettavaa, sinulla myös :o)
Kävin tänään lääkärissä. Multa otettiin näyte hiivaviljelyä ja muutamaa muuta bakteeriviljelyjä varten. Laborantti sanoi, että ei kyllä vaikuta pahalta. Lääkäri sanoi, että saattaa olla hiivatulehdusta, mutta se ei ole vaarallista, ei alkuraskaudessakaan. Paikallista voidetta voi tarvittaessa käyttää, ei suun kautta otettavaa eikä emättimeen laitettavaa. Mutta odotetaan kuitenkin bakteeriviljelyn tulokset ensin.
Samalla multa otettiin se hcg. Vastauksen saan vasta keskiviikkona, lääkärikeskus (kävin työterveyslääkärillä) kun ei tee tuota analyysia itse, vaan se lähetetään Helsinkiin.
Joo, joku vois muuten tosiaan tehdä sellaisen " jutun" , jossa on me kaikki tarvittavine tietoineen. Mä voisin koota, mutta en tiedän osaanko käyttää hienoja värejä yms. joita moni näyttää käyttäneen ;o) Mutta jos musta-valkoinen kelpaa, niin ok. Jos joku osaa tehdä hienosti ja jaksaa ja haluaa- siitä vain ;o)
Palaillaan!
Vehnis
Varasin nimittäin myös ultran tänään ja se on 17.12. Tosin vasta iltapäivällä. Nyt tuntuu ihan mahdottomalta odottaa tuo kaksi viikkoa. Tarkkailen itseäni aika neuroottisesti eikä auta yhtään vaikka hcg oli viime viikolla tosi hyvä (kuka tietää mitä sen jälkeen on tapahtunut!)
Tänään on mielialat menneet ihan vuoristorataa ja nyt illalla tuli nenästä verta, mielestäni lähes varmoja keskenmenon merkkejä (miehestäni ei niinkään...), mulla aina mielessä kummittelee se eka keskenmenoja silloin oli muistaakseni juuri näin...
Luulen että teen raskaustestin uudelleen vielä tällä viikolla. Ainakin näen tuleeko testiin vielä viivaa. Mulla kun nuo lääkkeet pitää vuodon pois niin saattaa muuten asiat tosiaan selvitä vasta ultrassa.
Mites te muut? Tyyniä kaikki?
t. pöppis toivottavasti edelleen rv 5+2
Mä muistaisin lukeneeni jostain, että alkuraskaudesta nenäverenvuoto on ok, koska kaikki elimistön limakalvot muuttuu. Tuo hcg-hormooni muuttaa niitä. Mullakin on tullut verta, tosin vain niistäessä. Miten sulta tuli verta, niistäessä vai " muuten vain" ?
Raskaustestin tekeminen ei varmaan nyt auta asiaa. Keskenmenon kokeneena sinäkin varmaan muistat, että kestää viikkoja, ennen kun hcg laskee niin alhaiseksi, että ei näy testeissä ;o) Mutta jos se sinua helpottaa, tee ihmeessä.
Mielialojen vaihteulsta et ainakaan voi keskenmenoa päätellä!! ;o) Eiköhän se kuulu tähän " toiseen taudinkuvaan" eli raskauteen.
Mutta ymmärrän hyvin huolesi!!! Samassa veneessä ollaan. Toisinaan minulla on hyvin luottavainen olo, uskon jopa tupliin ;o) mutta toisinaan jostain syystä, joku fyysinen tuntemus, tai joku mielialavaihtelu saa pelkäämään pahinta. Olen yrittänyt nyt elää niin, että uskon tähän raskauteen ja uskon kaksosiin. Ehkä se, mitä koko ajan ajattelee toteutuu! :o) Siksi ajattelen kahta pientä masuasukkia.
Jos hcg-arvo on matala tai ultrassa kuulemme ikäviä uutisia, se on sen ajan asia. En kuitenkaan voi varautua siihen pettymykseen, minkä tulen kokemaan, jos emme saa edes yhtä vauvaa kotiin loppukesästä.
Tsemppiä sinulle kovasti, ja meille kaikille!
Vehnis
pöppiäinen:
Varasin nimittäin myös ultran tänään ja se on 17.12. Tosin vasta iltapäivällä. Nyt tuntuu ihan mahdottomalta odottaa tuo kaksi viikkoa. Tarkkailen itseäni aika neuroottisesti eikä auta yhtään vaikka hcg oli viime viikolla tosi hyvä (kuka tietää mitä sen jälkeen on tapahtunut!)
Tänään on mielialat menneet ihan vuoristorataa ja nyt illalla tuli nenästä verta, mielestäni lähes varmoja keskenmenon merkkejä (miehestäni ei niinkään...), mulla aina mielessä kummittelee se eka keskenmenoja silloin oli muistaakseni juuri näin...
Luulen että teen raskaustestin uudelleen vielä tällä viikolla. Ainakin näen tuleeko testiin vielä viivaa. Mulla kun nuo lääkkeet pitää vuodon pois niin saattaa muuten asiat tosiaan selvitä vasta ultrassa.Mites te muut? Tyyniä kaikki?
t. pöppis toivottavasti edelleen rv 5+2
... jotenkin se ei nyt kuitenkaan rauhoita. Vaikka olet tietenkin täysin oikeassa. Tuntuu että hajuherkkyys ja etominenkin ovat poissa. Tiedän että turha tätä on murehtia koska selvyyttä asiaan ei saa ennen ultraa. Tai saisi tietysti uudella hcg-mittauksella, mutta miehen mielestä se on turhuutta johon ei pitäis laittaa rahaa (ja oikeassahan tuo on kun kysymys on kuitenkin vaan parin viikon epätietoisuudesta). JOtenkin tuntuu vaan niin kiduttavalta tämä oireettomuus. Olin kyllä ekassa raskaudessa ihan yhtä hermoheikko joten tuttua tämä on. Ja tiedän kyllä ettei se helpota ennen kuin vauva on sylissä ;) Tuon kakkkosen kanssa ei ehtinyt sellaista vauvakuumetta syntyä kun lähtikin ekasta PASista raskauden jälkeen, olin silloin esikoisesta niin poikki että en edes muista raskausajasta juuri mitään. Kävin kyllä silloinkin 2 kertaa mittauttamassa hcg:t ennen alkuraskauden ultraa.
No, pitänee keksiä paljon tekemistä näiksi viikoiksi jotta saa ajan kulumaan rivakasti. En vaan voi mitään sille että syli on tajunnut miten I-HA-NA sellainen pieni käärö taas olisi. Eikä tilannetta helpota se että käly on 4vk pitemmällä raskaudessa kuin minä...
Kun olis oireita niin voisi olla reilusti raskaana! Taidan olla vähän outo kun toivon itselleni armotonta pytyn halailua seuraaviksi viikoiksi ;)
t. pöppis taas yksi päivä pitemmällä rv5+3
Hei kaikille,täällä odotetaan pikkukakkosta(esikoinen 10/07 3.IVF:n tuoresiirrosta, nyt lääkkeellilnen PAS).ihan pakko nyt pinoutua kun eilen oli ultra ja siellä se sydän sykki.Olin ihan varma että asiat huonolla mallilla kun mulla on ollut vuotoja pp 10 asti aina välillä ja viime viikolla oli reilusti toispuoleista alavatsa kipuakin.Kävin silloin päivystyksessä 6+1 ja yksi vauva löytyi oikeasta paikasta mutta ei vielä silloin sykettä(2 siirrettiin).Olin jo siirrossa ihan varma ettei taaskaan onnistu kun raukat olivat sulaessa menettäneet kumpikin melkein puolet soluistaan.Mutta itse asiassa kumpikin on kiinnittynyt,koska vauvelin vieressä oli tyhjä sikiöpussi.Lisäksi oireet vaihtelee välillä kuvottaa ja rinnat on arat ja tietysti eilen ei ollut aamulla juurikaan oireita ja sunnuntai iltana aloin taas vuotaa.Mutta klinikalta tullessa nännit oli superkipeet ja illalla taas kuvotti.Että onkohan osa näistä oireista psyykkisiä?
Onnea Je-Nille ja Pöppiäiselle(tietysti myös muillekkin) plussasta!!Tänään uskaltaa vielä hehkuttaa mutta muistelen esikoisen raskaudesta että jo seuraavana päivänä huoli alkoi kummittelemaan mieltä.Ai niin laskettu aika on 20.7.08.
T:Tyynetuulia rv 7+1 (ompa iiihanaa kirjoittaa taas noin)
Valitettavasti taisi vaan jäädä lyhyeksi meikäläisen vierailu tällä puolella. Nimittäin aloin noin tunti sitten vuotaa ihan kunnolla ja vatsa on kipeä. Näköjään sitä voi joissain asioissa luottaa omaan fiilikseen :' (
t. murtunut pöppis
Ymmärrän kyllä, ettei mikään rauhoittelu auttanut eilen, eikä auta varsinkaan nyt.
Jos jakselet, käy kertomassa kuulumiset. On ihan kauheeta, että ensin annetaan toivoa, sitten se viedään pois (jos niin on käynyt).
Itse mietin ensimmäisen km:n aikaan, että miksi sitten edes raskauduin ja varsinkin: miksi sain kuulla sydänäänet!!!???
En oikein osaa sanoa mitään, vaikka saman olen kokenut.. Anna tunteiden tulla ja yrittäkää lohduttaa toinen toisianne.
Vehnis
Ootko käynyt nyt naistenklinikalla tarkastuttamassa tilanteen? Jos kumminkin olisi väärä hälytys? Vaikka ymmärrän hyvin jos ei ole kauhean optimistinen olo... Mutta silti, olisi varmasti hyvä käydä. Olen valtavan pahoillani, tiedän miten tyhjältä nyt tuntuu!
Bertta ja Tyynetuulia, tervetuloa mukaan. Tarrasukkia teidän pienoisillenne, kuten meidän kaikkien muidenkin!
(.) Mullapa olikin jo tänään ultra. Ihan hölmöä että näin aikaisin, mutta neljästä keskenmenosta on ainakin se hyvä puoli että tilannetta seurataan todella todella tarkkaan. Yksi raskauspussi siellä näkyi oikeassa osoitteessa, eli kaksosia ei ole tulossa mutta ihan hyvä niin. Tulisi edes se yksi... Samalla otettiin hcg, mutta en tiedä vielä tulosta. Seuraava ultra on ensi viikon perjantaina eli 14.12. Silloin pitäisi näkyä jo syke, jos siis kerrankin sinne asti pääsen! Kyllä täällä on pelko pyllyssä, varsinkin kun olen tiputellut jo yli viikon. Ei juurikaan runsastu, mutta ei myöskään lopu. Sattuu toki myös melkein koko ajan sillä lailla menkkamaisesti. Eli hysteeristä vessapaperin kyttäilyä ympäri vuorokauden on taas täällä käynnissä. Oireita ei kamalasti ole vieläkään aiempiin raskauksiin verrattuna. No ne tissit, tietty, mutta ei siis okseta yhäkään. Mieliala on alkanut kyllä heitellä, raivoa ja itkun tuherrusta ja silleen.
Kunpa voisi pikakelata nää varsinaiset piinaviikot. Parin viikon päästä sitä jo tietää varmemmin mihin suuntaan on menty, kun voisikin esimerkiksi nukkua siihen asti ja herätä sitten edelleen onnellisen raskaana...
Voimia itse kullekin ja terveiset täältä lumen keskeltä!
T:Tiuh 5+1 (?)
että tää on taas helppoa tää kirjoittaminen kun kaik karkaa käsistä..
Voi pöppiäinen miten sulle nyt kävi noin... on se niin väärin!!!
Kyllähän tässä itsekkin pelkää kaikenlaista kun on niin alussa viel kaikki.
Ultra on vasta 20.12. mutta onneks ennen joulua... ellei sitte sitä ennen käy huonosti.
Veritestissä en vieläkä ole käyny mutta jos perjantaina vaikka menis..
Oireita on väsymys, tissikipuilu ja nippailut alavatsalla ja jossain munasarjojen kohdilla.. toivottavasti tietää hyvää ja kuuluu asiaan.
Niin ja heips vaan kaikille uusille odottajille mitä tähän pinoon on jo kertyny =)
wiivi rv5
(meikä oikein " käsi" alotti sit uuden ketjun, vaikka tähän piti jatkaa, taitaa olla liikaa aikaa tänne kirjuuttelusta ; ) )
Ei tohon tunteeseen löydy sanoja, lohtuhalauksia vaan, jos pahin tosiaan tapahtuu.....
Tiuhtiaiselle mega paljon tarrasukkia, olen seuraillut sun tarinaasi...Nyt pidät pienokaisen matkassa!!! Koskee myös kaikkia muitakin!
Kiva kun löytyi tälläinen pino, kaikki mennää niin samoissa aikatauluissa, vähän eri tyyleillä, mutta toivottavasti lopputulos on kaikilla yhtä ONNELLINEN!!!
Omia tuntemuksia,aikas oireeton edelleen, lukuunottamatta että pinna tosi kireellä, menkkamaisia alamaha kipuiluja, siinä ne! Mutta enpä sitä kuvotusta haluaisikaan, koettu on, HUH, saattahan ne kaikki olla vielä edessä?!
Nyt vaan koitan pitää jalat maassa ultraan asti, tuntuu tosiaan että sinne on kamalasti aikaa, vaikkakin on jo ensi ke 12.12.
Lumista tiistai iltaa, ja koitetaan pysyä " täysipäisinä" meidän ultriimme asti, ei helppo homma ; )
Bertta
... että oonko käynyt näytillä missään. En ole, soitin vaan omalle klinikalle ja käskivät sieltä tarkkailla tilannetta. Lääkkeitä pitäis jatkaa niin kauan kuin pysyvät sisällä, ensi maanantaina pitäis mennä hcg-kontrolliin. Kivut on nyt helpottaneet ja vuotokin rauhoittunut, mutta en uskalla toivoa mitään kun olen kuitenkin muutamassa tunnissa vuotanut enemmän kuin yleensä kuukautisten aikana (mulla on normaalisti todella niukat menkat). Vuoto on ihan kirkasta verta, mutta ei mitään hyytymiä (sorry yksityiskohtainen kuvaus). Aiempi km neljä vuotta sitten oli suunnilleen samoilla viikoilla (6+0) eli mitään tyhjennystä ei tarvittu, silloin menin Jorviin seuraavana päivänä ja kohtu oli jo tyhjä. Hatara pää elättelee toiveita että ehkä siirretty alkio olikin jakaantunut kahdeksi ja toinen vielä jatkaisi. Taitaa olla aika epätoivoista...
t. pöppis
Onpa sulla pitkä odotteluaika, jos maanantaihin asti pitäisi kärvistellä. Mikä sun hcg oli viimeksi ja koska otettiin? Mä oon ite niin pessimistinen, että halusin ton hcg:n mitattavaksi ensisijaisesti tuon takia...
Kuulostaa tietenkin aika hurjalta toi sun vuoto, jos mä olisin sä niin menisin kyllä kuitenkin käymään naistenklinikan (tai Jorvikin on ihan ok) päivystyksessä sillä siellä pystytään jo näkemään ainakin raskauspussi jos ei muuta. Jos kohtu on jo tyhjentynyt, turhaan kiusaat itteäs mönjälääkkeillä ja epätietoisuudella. Sitä paitsi kaikista keskenmenoista on tosi tärkeää saada dokumentit julkiselle puolelle, koska niitäkin voidaan tutkia ja niiden taustalta voi löytyä syitä!
Mä niin toivon että kaikki kääntyisi sun kohdalla vielä positiiviseksi yllätykseksi.
Vuoto on nyt rauhoittunut, mutta kokonaisuudessaan oli reilumpaa kuin mulla yleensä menkkojen aikaan. Asennoidun siten että homma oli tässä. Lääkkeet kyllä pysyy sisällä ihan hyvin!?
Kontrolli maanantaille oli oikeastaan oma toive, olisivat ottaneet mut verikokeeseen jo tänään tai perjantaina, mutta haluan että hcg on kunnolla laskussa kun koe otetaan ettei siellä tarvii juosta yhtenään. Ei se lääkkeiden jatkaminen ole mulle mikään ongelma, en kuitenkaan elättele mitään toiveita enää.
Pakko suunnata katse tulevaisuuteen, meillä se tarkoittaa alusta aloittamista. Miehen kanssa juteltiin eilen ja todettiin että palataan nyt sitten piikityksiin ja ICSIin heti kun mahdollista. Käytännössähän se tarkoittaa aikaisintaan helmikuuta koska seuraavia menkkoja saa varmaan odottaa.
Vetäydyn nuolemaan haavojani takavasemmalle, mutta toivotan teille muille sydämestäni mitä onnellisinta raskausaikaa ja mitä ihmeellisintä lopputulosta, sillä se on parasta mitä ikinä voi kokea!
t. pöppis
Meille siis tehtiin IVF ja tänään käytiin eka ultrassa :) 4,6mm " ukkeli" siellä näkyi.Meillä on myös 3-vuotias poika,inseminaatiolla saatu.Hoidoissa käytiin Oysissa.
Kirjoittelen myöhemmin lisää :)
Ankka rv 6+1