Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LA heinä-elokuu 08

28.11.2007 |

Yritän uutta pinoa, kun ei kukaan vastaillut tuohon toiseen aloittamaani.

Kertokaa ihmeessä hölmölle, jos jossain on vasta plussanneiden pino valmiiksi! Minulla siis menossa rv 4+3 ja vaihtaisin mielelläni kuulumisia tuntemuksista, ilon ja pelon tunteista.

Vehnis

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Addikti, kun ei malta pysyä pois?

Mandu, toivottavasti oli vain samanlaista vaaratonta vuotoa kuin meillä melkein kaikilla. Koska sun eka ultra olis? 5+ viikolla näkyy jo raskauspussi, eli jos alkaa huolestuttaa voi hyvin mennä naistentautien polille tarkistukseen!

Pöppis, mulla oli eka ultra julkisella jotain 5+3, siinä katsottiin onko raskauspussi näkyvissä ja oikeassa paikassa. Sit sain toisen ajan kahden viikon päähän jotta nähdään syke. Siinä välissä piti käydä omalla klinikalla " hoidon lopetus ultra" eli katsottiin onko kaikki kunnossa ja neuvoi lääkkeiden lopetuksen. Nää julkisen puolen tiheät tarkistukset alkuun johtuu siitä että mulla on neljä keskenmenoa alkuraskaudessa ennen tätä. Tästä eteenpäin on enää normaalit seulonnat (NT ja rakenne) ja sen lisäksi lääkäri suositti että vkolla 24-30 vois katsoa ylimääräisen kerran että lapsella on kaikki hyvin, kun mun geenivirhe (hyytymistekijät) aiheuttaa lisääntyneen riskin kohtukuolemaan noilla viikoilla.

Hyvää viikonloppua!

Tiuh (7+3)

Vierailija
122/133 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiuhtiaiselle kiitos hienosta listasta! Meitin la 31.7.

Wiiville Onnea ultanäkymistä, on se ihana tunne nähdä pikuruinen syke!!!

Mandu, toiv vuoto tosiaan harmitonta, sitähän ollut kovasti tässä ketjussa liikkeellä.....

Tiukkunen nyt koittaa pitää pirpanat matkassa, ja ei muuta kun nesteytykseen, ettet mene kovin heikolle hapelle, voi parkaa!!!

Vehnis,kiva tosiaan kun olet jaksanut laitaa kuulumisia, vaikkakin surkeita...Olet ajatuksissamme! Paljon voimia ja halauksia!!!

Täällä vietetty hiljaiseloa, on niin väsy, ja öklö, ja sata-ja tuhat Joulujuttua pitää yrittää hoitaa, noh ei auta kun hammasta purren...Täällä kanssa Joulu tohinoita, ja vähän hiljaiseloa tulee varman olemaan, vaikka aina täytyy vähän yrittää käydä teidän kuulumisia lukemassa ; )

Piparintuoksuista Joulun odotusta, ja pidetään masukeista hyvää huolta!!

Bertta 8 tänään, ohoo.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mandu. Kovasti voimia odotukseen! Mutta kuten todettu tässäkin pinossa, vuodoista ei voi päätellä mitään. Ei auta kun odottaa ultraa. Se on tosi raakaa, kun ei voi saada väliaikatietoja ja se on väärin. Mutta niin se vain on. Yritähän kestää ;o)

Wiivi: onnea ultrauutisista! Turvallista ¿matkaa¿ ;o)

Tyhjennyspäivä takana..

Olihan se rankkaa, mutta onneksi vuoto oli heti tosi runsasta. Toisin kuin viime kerralla, kun sain vielä sen kohtu- ja munasarjatulehduksen.

Kivuliain aika kesti noin 20min ja siinä kyllä ehti miettiä vaikka mitä ja tulla siihen tulokseen, ettei koskaan enää..

Seuraava päivä oli fyysisesti huomattavasti helpompi ja minulla oli terapia-aika (olin käynyt jo tiistaina ja itkenyt ja puhunut koko 45min). Huomasin ihmetyksekseni torstaina, että olo on aika hyvä, sekä fyysisesti että henkisesti. Mä luulen, että terapia toimi minulla tässä tilanteessa kriisiterapiana. Pääsin ja minun piti käsitellä heti tuo tapahtuma. Se varamsti auttoi eteenpäin. Jos joudutte samaan tilanteeseen (toivottavasti ette!!) hankkiutukaa puhumaan jonnekin. Vaatikaa sitä. Se auttaa ¿ ainakin minun mielestä. Asia kannattaa yrittää kohdata heti.

Kysyin psykologilta, että mikähän minussa on vikana, kun ei enää satu (henkisesti). Hän sanoi, että ei mikään. Kukin työstää tavallaan ja mina olen oppinut työstämään tunteitani. Saattaa olla, että pahin ryöppy on ohi. Asia pongahtelee tietysti mieleen myöhemmin, sehän on selvää. Hän sanoi, että mitään ei pidä ¿väkisin¿ tuntea. Jos ei tunnut pahalta, ei tunnu.

Mulla on nyt menossa sellinen ¿kiukku¿-vaihe tässä. En jaksa juuri kenenkään kyselyitä (niin hyvää kun tarkoittavatkin) saati sitten heidän selityksiään: onhan se vaikeaa, epäreilua, miksi näin jne. Tekisi mieli huutaa, että nämä ihmiset eivät yhtään tiedä, mistä puhuvat: heillä ei ole takanaan lapsettomuutta + keskenmenoja. Vain yhdellä ystävälläni on takana lapsettomuus ja useampia keskenmeno. Hän on aino, joka voi ymmärtää. Hän on ainoa, joka osaa suhtautua.

Nyt sitten olen hyväksynyt sen, että on ok että olen ok. Olen jopa jo valmis uuteen yritykseen, kun sen aika tulee. Kaksi-kolme kuukautta on odotettava lisätutkimusten vuoksi. Ja täytyy sanoa, että tuo taukokin on paikallaan. Kroppani on MINUN JA VAIN MINUN sen aikaa. Mun ei tarvii elää laskien päiviä, vuotopäiviä, pistoksia, katsoa kelloa ja jännittää. Nyt tarviin tauon.

Tänään on kipuilu tänään vähän lisääntynyt, olen tosin vähän särkylääkkeitä vähentänyt. Vähän pelottaa, että eihän vain ole kohtu- ja munasarjatulehdus tulossa.. Mutta odottelen nyt muutaman päivän. Olo on kuitenkin aika totaalisen eri, kun viimeksi. Sitä paitsi eihän nämä kivut voi vielä ohi olla.

Toivotan teille kaikille Lämmintä ja Ilmoista joulua ja yrittäkää nauttia kaikesta piinaavan odotuksen lomassa ;o)

Vehnis

Vierailija
124/133 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin näköjään eka joka tänne kirjoittaa joulun jälkeen. Mulle ei kuulu mitään uutta, vuotoa on edelleen välillä, ja sit taas on pari päivää ettei tuu mitään. Mutta jotenkin on sellanen outo olo. Kävin tänään ostamassa raskaustestin, ajattelin tehdä varmistaakseni onko vielä 2 viivaa. Vai mitenkä kauan mahtaa näkyä keskenmenon jälkeen? 4.1. ois se eka ultra, eli viikon päästä perjantaina, kun joku kysyi.

Mutta takas hommiin!

Vierailija
125/133 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että haluat varmistaa raskauden jatkuvuuden testeillä.

Täytyy kuitenkin sanoa, että tuhlaat rahasi ihan turhaan ;o( Keskenmenon jälkeen kestää viikkoja, ennen kun hcg poistuu verestä, joten testi näyttää positiivista hyvin, hyvin pitkään. Herkimmät apteekin testit näyttävät plussaa hcg:n ollessa yli 10 IU ja lähes kaikki sen ollessa yli 20 IU.

Edellisen keskenmenoni jälkeen meni viisi viikkoa, ennen kun hcg-arvo laski alle 10, jolloin se voitiin vielä havaita verestä.

Nyt tuulimunaraskauden ollessa kyseessä, hcg voi kuulemma nousta ihan normaalisti pitkäänkin, joten edes veritesti ei kerro tuulimunasta. Sen kertoo vain ultra.

Yritähän nyt nauttia raskaudestasi niin kauan, kun olet raskaana ;o) Ja sinähän olet raskaana, kunnes lääkäri toisin havaitsee, mitä ei toivottavasti tapahdu!!!!!

Yritä jaksaa odotella ja uskoa parasta!

tsemppiä teille,

Vehnis

Vierailija
126/133 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vielä aatonaattona oksetti, mutta ilmeisesti pyytämäni " joulurauha" vatsan suhteen onnistui ja aatto meni ihan ok vaikka välillä meinasi tulla huono olo. Nyt on ollut paljon rauhallisempaa - merkki paremmasta vai syytä huoleen? Kukapa tietää. Mulla ei ole nyt sovittu enää ultria, joten kai se on uskottava että kaikki on hyvin jollei vuoto ala kunnes tulee nää rutiiniseulat.

Mandu-rassu, kurjaa että on tuollainen olo. Mutta ihan niinkuin Vehnis sanoi, hukkaan kyllä heitit rahasi. Vaikka raskaus olisi keskeytynyt, ei pissitesti enää kerro mitään kun on näinkin pitkällä. Tai siis kertoo, jos on ihan alkumetreillä keskeytynyt mutta nyt liikutaan jo niin useissa kymmenissä, jopa sadoissa tuhansissa että menee tosi pitkä aika ennen kuin tilanne nollautuu niin ettei virtsassa yhtään olisi, 4-6 viikkoa.

Vaikeaahan sitä on olla rento ja rauhallinen itse kunkin, kun vaikeaa on ollut tähänkin asti. En mitenkään jaksa itsekään luottaa vieläkään että kaikki menee kunnialla ja että ensi kesänä olisin äiti. Pelko on jokapäiväinen seuralainen.

Kuitenkin kaikille yhäti raskaana oleville toivotan hyvää talven selkää ja mahdollisimman hyvää oloa!

Tiuhtiainen (8+2)

Vierailija
127/133 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis kyllähän periaatteessa tiesin, ettei se mitään kerro se testi tässä vaiheessa. Tuli vaan niin hyvä olo kun se raskauden osoittava viiva oli tosi tumma. Mutta joo, parempi kai ottaa järki käteen ja rauhassa odotella. Ei se olo tästä sen paremmaksi muutu kuitenkaan ennen perjantaita. Onneks " enää" viikko!

Vierailija
128/133 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kirjoitin pitkät turinat ja nyt se viesti katosi bittiavaruuteen! :(

No, eipä voi mitään. Viestin ydin oli se että edelleen väsyttää ja edelleen voin pahoin, tosin vaihtelee päivittäin. Joulu meni rattoisasti, nyt otan kiinni menetettyjä päiväunia. Lapset ei tunnu ymmärtävän ettei äiti ole nyt ihan leikkivireessä... Onneksi on miehellä taas 4 päivän loma edessä!

Mandu, ymmärrän sua tosi hyvin. Itsekin kaipaan jatkuvaa vakuuttelua raskauden jatkumisesta, mietin että pitäiskö tässä varata vielä jotain ultraa ennen np:tä.

t. pöppis ja sisu 8+6

Vierailija
129/133 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei täällä mitään hyvää kuuluu. Väsy on armoton, ja huono olo vahvistunut, piti käydä joulunpyhinä kurkkaa wc-ankkaa.....Omatunto on huono, kun pikkuneidin kanssa ei jaksa juurikaan mitään, pakolliset vaan, ja sekin tuntuu välillä tuskalta...että tämmönen valitus. Mutta joo, jostain luin että jos voi huonosti, keskenmenon riski on pienempi, ja ainakin tietää olevansa raskaana, ja kyllähän tää joskus helpottaa!!!!!!

Hienoa Vehnis kun sait apua terapiasta, ja jaksat kirjotella tänne. Kyllähän se on totuus, että puhuminen auttaa aina, varsinkin ulkopuoliselle ja ammatti-ihmiselle! Siitä se toipuminen lähtee...

Mandu, koita nyt vaan jaksella tämä viikko, pitkältähän se tuntuu, mutta kyllä se palkitaan, usko pois!!!!!

Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti ; )

Bertta tasan 9

Vierailija
130/133 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli sitten käytyä ekassa neuvolassa missä meni tunti höpötellessä..katto verenpaineen, hemoglopiinin ja painon ja vielä piti purkkiin pissiä =) loput verikokeet otetaan sitte myöhemmin...

Olis kyllä ollu kiva jos olis vielä kuunneltu edes sydänääniä, kuuluuko niitä vielä kun tosiaan on sellanen fiilis että koko ajan pitäis olla jotakin mikä vakuuttais että kaikki on hyvin ja vauveli kasvaa. Siihen 12vko:n ultraankin on vielä aikaa... Pahoja oloja ei ole ollut olleskaan koko aikana, mikä sinänsä on outoa mutta ei tietenkään mahdotonta, ei niitä kaikille tule. Sen verran on ollu että saattaa yhtäkkiä tulla kauhea jano kesken kauppareissun esim. ja sitte pitää päästä nopeesti kaupasta ulos jotaki juomaan =) mistä lie seki johtuu.. 8vko:n jälkeen on saanu ravata enemmän vessassa kuin aikasemmin. Älytöntä tää itsensä tarkkailu :D

mutta on se kiva että on olemassa tällänen palsta missä voi käydä seuraamassa muidenkin vointeja ja fiiliksiä ja verrata niitä omiinsa ;)

wiivi 8+3

Vierailija
131/133 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki.

Outo juttu tälle päivälle: mun huono olo on siis väistynyt tosi voimakkaasti ja tänään on vähän väliä ollut tosi kova, terävä kipu tuolla kohdun tienovilla. Tuli mieleen että a) onko noi jotain supisteluja ja b) pitäiskö olla tosi huolestunut?

Wiivi, ei ne sydänäänet kuulu neuvolavehkeillä kuin vasta 12 rvk:n jälkeen. Nythän ne lähinnä *näkyy* ei kuulu (siis ultrassa). Janoa ja vessaa täälläkin, pari kertaa yössä pitää herätä.

(.)Tympeänä lisänä flunssa, joka tosiaan puski vauhdilla päälle ja nyt joka paikkaa särkee ja kurkku on kaktusta täynnä mutta ei oikein uskalla ottaa mitään tropia.

Mites teidän muiden masut? Joko näkyy, tuntuu jotain? Mulla on tää turvotus ollut alusta asti (siis IVF-hoidosta) enkä muutenkaan ole mitenkään hoikka, mutta nyt musta tuntuu että siinä on joku pieni pömppö joka tuntuu vaikka makais selällään. Onkohan tää jo vauvamahan alku, voiko se näin aikaisin tulla?

Oikein hyvää viikonloppua kaikille, vaikka tuntuu ihan hölmöltä että nyt on viikonloppu kun just ollut pitkät vapaat, ei tullut tätä " viikkoa" paljon...

T:Tiuhtiainen (8+3)

Vierailija
132/133 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noi oireet on tosi yksilöllisiä, mulla ei kahdessa aiemmassa raskaudessa ole juurikaan ollut pahoinvointia, ainakaan mitään tämän veroista. Nyt tämän todellakin huomaa ja haittaa elämääkin merkittävästi vaikka en oksennakaan. Silti aiemmat raskaudet päättyi vauvoihin ihan suunnitellusti. Ei kannata olla oireiden lievyydestä huolissaan. Samoiten sellaiset terävät kivut kohdun suunnalla viittaa ennemmin ligamenttien venymiseen kuin mihinkään vaaralliseen. No, paraskin sanoja kun itse olen melkoinen stressierkki ;) Varasin ajan np-ultraan ja siihen on vielä kuukausi joten melkein pakko käydä jossain näytillä tässä välissä. Siis muuallakin kuin neuvolassa koska eihän ne sydänäänet siellä vielä kuulu. Kohdun koosta en osaa sanoa, mulla on sektioarpi alavatsalla ja sen alta en kyllä tunne mitään. Jonkun oppaan mukaan kohdun pitäisi olla nyt suunnilleen appelsiinin kokoinen.

Joo, tosiaan hyviä vapaita taas kaikille!

t. pöppis

Vierailija
133/133 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiuhtis: ei syytä huoleen, kasvu/venymiskipuja ne on, välillä voi olla tosi kipeitä!!!!

Wiivi, ei ne yleensä ekalla neuvolakäynnillä sydänääniä kuuntele, kun harvoin ne kuuluu ennen 12 vkoa.

Mulla onkin neuvola ensi keskiviikkona. Onkos teidän miehet mukana neuvolakäynneillä, tai siis tuleeko? Mietin että raahaanko omani mukaan+tytön, vai kelpaakohan niille edellisen raskauden tiedot miehestä, kun mikään ei ole muuttunut, hehhh......Meitin isukki oli urheesti, ja omasta tahdosta JOKAISELLA neuvolakäynnillä, kun neitiä odotin. En tiedä onko " harvinaista" , mutta oli kiva juttu. Tietty hänen duuninsa antoi perix, että on viikollakin vapaata.

Nyt alan iltapuuhiin, ja jospa pääsis ajoissa nukkumaan zzzzzzzz

Hyvät viikonloput, taas ; )

Bertta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi