Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen jäi makkarin siivous ja järjestely pahasti kesken kun kaveri tuli yllättäen pistäytymään. Mukavampaa se on tietysti jutella, kuin siivota. Tänään täytyy sitten jatkaa projektia.

Kohta olen lähdössä tapaamaan vanhaa lapsuuden kaveria keskustaan. Hän asuu nykyisin yhdysvalloissa ja siitä on varmaan 4-5 vuotta kun ollaan viimeksi nähty. Samalla voisin käydä katsomassa löytyisikö imetysliivejä.

Miehen sain eilen illalla myöhään kotiin. Olipa ihanaa. Tosin ei paljon ehditty edes juttelemaan, kun täytyi jo käydä nukkumaan. Eiköhän tänään sitten ehdi vähän enemmän.

Tuntuu muuten, että aika monien miehet tekevät reissuhommia. On se kyllä aina välillä aika rasittavaa kun toista ei näy, vaikka itsenäinen taidankin olla.

Raskausarvista on monet jutelleet. Minulle niitä on tullut aivan kaikkialle. Alan hiljalleen muistuttamaan tiikeriä. Maha on ihmeellistä kyllä,ainoa paikka joka on selvinnyt ilman arpia. Arpia on rinnoissa, kyljissä, reisien sisäpinnoissa ja jopa toisessa pohkeessa. Kiva tästä lähtien käyttää hametta...

Nyt olen saanut hienon selkäjumituksen. Eilen päivällä ei tiennyt miten päin olisi. Yö meni samoin. Yritin tunkea tyynyjä vähän joka väliin tueksi, että saisin jotenkin mukavan asennon nukkua. Tässä koneella taas huomaa kuinka jumissa tuo selkä oikein onkaan. Onkohan loppuaika sitten selänkanssa taistelua.

Nyt heippa, täytyy alkaa laittautumaan kaupunkireissua varten.

Terveisin mapemaukka 34+6

Vierailija
42/113 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen pölyjen määrä on kertynyt talven aikana nurkkiin, vaikka imuriakin on meillä joskus nähty käytettävän ; ) Varsinkin sohvan ja TV:n takana/alla oli oikein kennelinverran kertymää...

Nyt pidän tuumaustaukaon ,kun pitäisi keksiä jotain ruokaa. Taidan jatkaa eilisiä kanapihvejä ja tehdä niistä muhennosta riisinkera...

Ihan uskomattomalta tuntuu, että tää kiertolaisuus on nyt tässä : ) Tosin edelleen painotan, että talo on vaiheessa, eli ihan täysipainoista elämää tuskin tulen näkemään ihan heti... Mutta on sitä tilaa kuitenkin - se on mulle nyt tärkein!!!!

Nettipimennossahan olen sitten ainakin maanantaihin, eli lueskelen sitten kuulumiset kun ehdin. Tänään vielä notkun täällä ja huomenaamuna varmaan ehkä vielä...

Olispas nyt kiva saada joku pikkuinen kesäkuinenkin tähän (ei siis meidän) lämpenevää on muutenkin luvattu : )

Voimia siskot loppumetreille,

art rv38+4

Ps. käykää kurkkaa miten projekti on edistynyt tunnuksella5niemi6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori kuvat vähän vinksin vonksin, mut korjaan asian kun ehdin : )

Vierailija
44/113 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kävin neuvolassa ja kaikki oli ok, hemppa oli tippunut 113 ja raudan syönti jatkuu, vauva rt:ssa ja laskeutunut/kiinnittynyt, painoa tullut tähän mennessä 6,1kg.

Neuvolan tätin mielestä noin käsikopelo tuntemuksella olisi jo lapsivesikin vähentynyt. Supistuksia riittää täälläkin joka päivälle, kipeitä että kivuttomia. Alapäässä on lisäksi sellainen tunne ollut eilisestä asti että niinku jokin pieni pallo olisi tulossa/roikkuisi ulos päin...neuvolassa veikkasi että olisikohan limatulppa tulollaan tai jotai..No, itse jokatapauksessa toivon että ainakin viikon vielä saisi pysyä masussa että saadaan esikoisen eskari päätökseen ja kuopuksen 4v synttärit juhlittua ensi viikolla ja mikä tietty tärkeintä niin pikkuinen ehtii viikossakin vielä huimasti kasvaa kohdun suojissa. Mulla oli muuten kuopustakin odottaessa la kesäkuussa (3.6) ja poika syntyi 29.5 joten odotellaan milloin kuulemme alkukuulaisten jakautumis uutisia =)

Artille onnittelut uuteen kotiin!

Jeps, eipäs tässä kummempia..nyt vain jännäillään kukas se eka käärön saapi =) Onkohan aj lähtenyt jo nyytin hakuun??

Kauris ja pulla rv36+0

Vierailija
45/113 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kotona pyörin, supistukset ovat lähes lakanneet. Noin tunnin välein niitä saattaa tulla, ja silloin ovat kyllä kipeitä. Nukuin sitten pari tuntia, ja nyt ajattelin käydä siivoamaan... Eilen illalla käytössä oli noista ässistä paras, saa nähdä, saisikos miehen taas innostumaan siitä. Teki ainakin tehokkaasti niitä suppareita.

Mansikkapirkko: ei minulta lapsivettä selvästi tule, vaan nimenomaan limatulppaa. Eiliset lorahduksetkin olivat varmaan vain valkovuotoa, jotka jouduttivat limatulpan tuloa. Neuvolan ohjeiden mukaan olen pitänyt välillä sidettäkin eikä se ole kastunut, tulee siis vain kunnon limaklönttejä. Aika paljon sitä limaa sinne kohdunkaulaankin mahtuu!

Toiveikkaana nyt sitten odottelen, josko vaikka viikonlopun aikana kuitenkin pääsisi synnyttämään. Nyt nimittäin tulee kyllä niin herkästi jo aika kipeitä supistuksia, että ihan puolikuntoinenhan täällä on.

Onkohan a_j tosiaan lähtenyt synnärille, kun ei ole tainnut tänään vielä kirjoitella?

Onnea artille uuteen taloon pääsemisestä minunkin puolestani!

Suppareita kaikille niitä toivoville, muille vielä mukavia odotuspäiviä!

Niina 38+0

Vierailija
46/113 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo taas pariin viikkoon vissiin jaksanu kirjotella, oon kyllä käyny lueskelemassa täälä teidän kuulumisia :)

Oon täs aamupäivän tehny viikkosiivousta ja nyt sitten ajattelin pitää pienen tauon... Imurointi ja vessan pyttyjen kuuraus olis vielä jäljellä- mies saakin sitten töistä tullessaan luututa lattiat...

Kuulostaapa tosiaan lupaavalta joidenkin kohdalta :) Josko jo viimeistään viikonlopun aikana syntyis ensimmäinen kesänuppu! Ittellä ei kyllä taida olla toivettakaan vielä moneen viikkoon että pääsis tosi toimiin...No pitää vaan malttaa odottaa...

Meilläkin alkaa olla asiat jo melko lailla vauvaa varten valmiina- muutama juttu vielä puuttuu, mitkä toki voi käydä ostamassa sairaalasta tulon jälkeenki. Vaatteet oon pessy, mutta osa on vielä silittämättä. Iso pinkka niitä onkin kertyny- mies on kattellu sitä vaatemäärää ja kommentoinu että vauvalla näköjään on enemmän vaatteita ku hänellä ittellään :D Oli muuten aivan ihana se Espritin haalari, minkä Art oli ostanu!!!Mistä kaupasta sen löysit ja oliko minkä hintainen? Mulla itellä ei taida olla mitään niin pientä vanu/fleecehaalaria, joka menis vauvan päälle nyt kesällä...Onkos sellanen tarve hankkia? Kertokaapa te kokeneemmat :) Pinnasänky on jo valmiina tuola vierashuoneessa odottamassa- siirrämme sen sitten meidän makuuhuoneeseen ku vauva on syntyny...Vaunuihin en kyllä yhtään oo tyytyväinen- tuli hiukan liika kiireessä ostettua työkaverilta käytetyt Ora-merkkiset ja nyt ku oon niitä tarkemmin tiiraillut, niin tuntuu että ne vaunut on ihan liian matalat "meille pitkille ihmisille" (mulle ja mun miehelle). Joutuu hirveesti kumartumaan ja se kuomukin avautuu (menee kasaan) jotenki kummasti- sori ku en ihan osaa selittää mitä tarkoitan...Nyt onkin ruvennu tekemään mieli uusia vaunuja, mutta en oo oikein saanu miestä innostumaan ajatuksesta...:( No pitää varmaan yrittää vaan noilla mennä sitten...huoh

:| :| :|

Ens viikolla on mullakin muuten se synnystystapa-arvio OYS:ssa äippäpolilla. Oikeasti se ois kuulunu olla mun omassa TK:ssa, mutta ku terkalla oli pieni epäilys siitä että oisko vauva perätilassa niin mennään tarkistamaan se ultralla (meidän TK:ssa kun ultraa ei oo) ja samalla sit se synnytystapa-arvio tehdään. Olikos jollakin muullakin Oulun suunnasta olevalla käyntiä sielä ens viikon tiistaina?Muistanko väärin?

Sori ku en nyt muista mitä muuta piti kommentoida...Ai niin, Nappulallakos se oli hermot menny miehen työmatkan takia? Ymmärrän täysin tunteen :x Meilläkin mies "kysyi lupaa" mennä johonki työpaikan "virkistyspäivään/-iltaan" viikkoa ennen laskettua aikaa (jossa tietenkin maistellaan miestä väkevämpää)...En kyllä oikein tykänny ajatuksesta...

Sitä piti kans kysyä että miten ihmeessä teillä joillakin on paino noussu niin vähän???Mulla siis jo 12-13kg tähän mennes...En oo pystyny olemaan herkuttelematta välillä vähän rankemminkin...:D No onneks lähtöpainoa ei hirveesti ollu, BMI 21. Välillä oon pitäny tiukkaa linjaa herkuttelujen suhteen ja välillä taas aatellu että mitä väliä- lähtee ne kilot sitten synnytyksen jälkeen...

Artille kans onnea uuteen kotiin :) Kävin kattomas noita teidän raksa-kuvia ja kyllä tulikin ihan omat raksa-ajat mieleen. Me siis muutettiin tähän meidän taloon 10/07-viikko ehdittiin täs asua ku tein positiivisen testin. Ihania muistoja :) Ja kun se positiivinen oli ihan eka kerta- oltiin kyllä ihan täpinöissä :D Paljonhan sitä omakotitalossa on laittamista, mutta on silti mukavaa ku tilaa on enemmän! Meidänkin takapiha on vähän vaiheessa vielä...Mies on värkänny tuota terassia takapihalle ja levittäny kalkit maahan. Kohta pitäis vissiin mullat ja nurmikon siemenet laittaa itämään. Ja maalatakin pitäis....Huh!

Jaahas pitäisköhän mun mennä jatkamaan tuota siivoamista...Palaan varmana taas illalla :)

Suvi ja maha-asukki rv 37+1

Vierailija
47/113 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan:)

Kauris ja Niina, täällä mä olen.. en oo vaan aiemmin tänään kerinny viel kirjottaan mitään :D

Enpäs ookkaan eilisaamun jälkeen kirjotellut.

Oon ollu tosi väsy ja sit on ollu onneks tekemistä ja ohjelmaakin ettei kerkee liikaa miettimään.

Eilen kävin kaupoilla kierteleen, löyty 2v kummitytölle lahja.

Päivällä sain nukuttua päikkärit ja illalla oltiin kavereilla sitten grillaamassa ja saunomassa. Oikein kivaa ja piristävää.

Koko eilisillan oli menkkamainen tunne alavatsalla ja saunomisen jälkeen supistelikin kivasti mutta sinne ne taas loppui ku kotia pääs ja omaan sänkyyn. Pöh.

Yökin meni aika hyvin, 5.30 vasta heräsin ekan kerran. Sit valvoinkin 9 asti. 9-10 sain nukuttua aamupäikkärit sitten :)

Sit kävin tossa kylässä kaverin luona, se siel kotona 6,5kk pojan kanssa. Oikein kivaa.. ja just kotiuduin..

Mies tulee poikien kanssa varmaan ihan tässä tunnin sisään..

Onkin kiva keli :) Ne varmaan tykkää touhuta taas tossa pihalla kaikenlaista. Jospa sitä itekin yrittäis kävelyä taas, eli laahustamista ;)

Nyt tossa päivälläkin supisteli mutta tunnin päästä loppuivat. Pöh pöh. Tämä vauva taitaa haluta viihtyä masussa vielä hyvin pitkään....

Niina: sulla on tosiaan jänskät paikat koko ajan siellä! Toivottavasti pääset pian tositoimiin :)

Ananaksellakin on ollut jännät paikat!

Nappula: Ymmärrän täysin myös hermostumisesi miehesi ens viikon työreissusta!! Voi kurjuus...

Artille onnea uuteen kotiin ja kovasti tsemppiä tietysti itse muuttoon! On se aina rankkaa puuhaa..

Jännää jännää.. kuka on eka joka kesäkuisista synnyttääpi? :) Aatella että on jo 23.5 eikä vielä kukaan ole synnyttänyt...

Mukavaa perjantaita,

a_j + pötkis 38+1

Vierailija
48/113 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa taas käyty, kaikki oli ihan ok, jopa verenpaineet pysynyt tuossa 82/112 lukemissa. Ens viikolla pääsee ultraan, jos en ole synnärillä siihen mennessä...

Ihanaa, kohta meillä varmasti on täällä kesäkuisissa eka vauva!! On jo niin loppukuu ja monilla lupaavia oireita, ettei tässä ny kauaa tarvi vartoa :)

Tänään ollaan oltu pojan kaa mummolassa, äsken kotiuduttiin kaupan kautta. Jääkaappikin sai vähän täytettä.

Mun alapäähän ei nyt kummempaa kuulu, väliin supistelee kipeään muttei mitenkään säännöllisesti. Että ootellaan.

Niin, anteeksi tyhmyyteni, mutta mistä niitä ARTin kuvia voi katsella?

Rouva 38+3

Vierailija
49/113 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

;)

Vierailija
50/113 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vihdosta viimein tänään tuli se kutsu sinne synnytystapa-arvioon. Se onkin sitten vasta 2.6. aamuaikaisin...oikeastaan toivon, että ehtisin jo jakautua siihen mennessä...la on 6.6. Voihan olla, että ottavat sisään taas samoin kuin viimeksi, kävin kontrollissa ja pyysivät tulemaan seuraavana päivänä käynnistykseen. :) Olisipa hieno juttu!

Minulla on ollut myös tänään jomottelua alavatsalla. Menkkamaista jomotusta ja limaa tulee, mutten ole varma onko se limatulppaa vai mitä, kun ei ole sellaisesta aiemmin ollut kokemusta. Lasken kyllä tuon jomottelunkin supisteluksi, vaikka tiedän kyllä millaisia suppareiden kuuluu olla...

Kävin tänään lasten kanssa kaupassa ja enkös sitten viiltänyt sen sormessa olleen haavan uudelleen johonkin hemmetin hyllynreunaan ja verta tuli taas kuin E-pers*****. Juoksin kädet veressä lähimpään vessaan ja jätin lapsukaiset odottelemaan ostoskärryjen kanssa Prisman kassojen viereen. Loppuostokset hoidin sitten kääre sormen ympärillä...tuon haavan yläpuoli on ihan tunnoton, eli kait minä sitten osuin johonkin hermoon sen veitseni kanssa. Saa nähdä paraneeko ennalleen ollenkaan.

Se on sitten viikonloppu edessä. Ja uusi raskausviikkokin alkoi tänään. 38 viikkoa täynnä. Vaikea uskoa, että minulla on ihan oikea, valmis ihminen kohdussani odottamassa otollista hetkeä syntyä. Aika on mennyt aivan liian nopeasti :)

Hassua on, että eilen ja tänään ei ole ollut mitään vaivoja. Yölläkin oli hyvä nukkua, vaikka vessaan meno taas tuottikin vähän vaikeuksia. Nuo SI-nivelet ovat naksuneet viime aikoina sen verran useasti, että ehkä ovat sitten jo tottuneet löysyyteen. Hyvä niin, nyt minulla olisi energiaa...pitäisiköhän koota se pinnasänky?

Sunnuntaina olisi tarkoitus käväistä vielä Helsingissäkin. Saa nähdä päästäänkö sinne saakka, jomottelee alaosastossa nytkin niin mukavasti... :)

Kanelisokeri 38+0

Vierailija
51/113 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kuka tietäisi??? Kuinka kauan voi olla kohdunsuu 2,5-3 cm auki ilman että vauva syntyy? Itse kuvittelin tuon keskiviikon hässäkän jälkeen että ei tässä nyt päiväkausia enää mene... Mut uudelleen synnyttäjllä voi kai mennäkin? Kun ei menisi viikkoja!

Viime yö oli outo. Se koiralenkki aiheutti sen, että olin taas liitoksistani tosi-tosi kipeä, vaikka liitoskivut oli jo vähän helpottaneet vauvan laskeutumisen myötä. Särkylääkkeen oton jälkeen nukuin, mutta muutaman kerran heräsin supistukseen. Kuitenkin olin niin väsynyt etten onneksi jäänyt kuppelehtimaan ja odottamaan aina seuraavaa. En tiedä sitten mitä tapahtui, liikahdinko pahasti vai junttasiko vauva itsensä hartioita myöten tuonne lantion sisään, kun kerran tuntui ihan järkyttävä, viiltävä kipu häpyliitoksessa. Nyt on sellainen olo kuin greippi pimpassa kävelisi. :D

Supistuksia on tässä päivän mittaan tullut, muttei niin kipeitä kun silloin yöllä.

Aamupäivällä oli armoton masis ja lamaannus, en kyennyt mitään tekemään. Nyt olisin muuten pirteämpi, mutta fyysinen väsymys alkaa painaa päälle.

No, aurinko paistelee vielä mukavasti. Menen seuraamaan ukkelin terassin rakennuspuuhia, kun en ole tänään ulkoillut yhtään. Ja kohta grillaillaan. Oikein iltapalaa kevyimmästä päästä, grilliruokaa... Aattelin tietty tehdä myös salaattia ja grillata lihojen lisäksi maissia ja ananasta, jos keskittyisi niihin.

Vierailija
52/113 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tosiaan toivoa että synnytys tapahtus vasta 2.5 eli la:na tai sen jälkeen. Mies on tällä hetkellä ripulissa ja joku tunnistamaton tauti sillä on, joten ei pääsis synnytykseen mukaan. Parantus nopeasti, niin ei olis siitä huolta.

Mä olen ton miehen sairastelun vuoksi joutunut olemaan jalkojen päällä enemmän ja kuskaamaan tyttöä, niin iltasin painaa lonkkia tosi kovasti. Päivällä osu vauva taas hermoon, niin että jalka meinas mennä alta. Onneksi ei kuitenkaan autolla ajon aikana. Supistuksia ei ole ollut, ainakaan kipeitä. Vauva on kyllä rauhottunu melkoisesti, alkaa tila olla varmaan vähissä.

Mä jouduin itekki käymään tk:ssa. Sairaanhoitaja totesi poskiontelotulehduksen ja sain siihen sitten antibioottikuurin. Etukäteen ajattelin että vaadin punkteerausta mutta kun lääkäri oli tehnyt vain yhden punkteerauksen aikasemmin niin en uskaltautunut potilaaksi. Toivottavasti tilanne parantuu viimeistään synnytyksen jälkeen.

Huomenna mennään tytyön kanssa käymään yhden tutun luona. Hällä on sellanen reilu 1,5 vuotias poika ja heinäkuussa vauva tulossa. Kiva päästä juttelemaan... meillä juttua rittää vaikka viimeksi on nähty varmaan reilu vuosi sitten.

t. SannaNu ja tiuhti rv 38+4

Vierailija
53/113 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivariahan me ollaan etsitty, mutta löytyi kerrostalon ekasta kerroksesta -96 rakennettu kolmio, missä on reilun kokoinen oma piha + sauna. Meen maanantaina katsomaan sitä (tai itse asiassa niitä on kaksi myynnissä). Että nyt taas ei kyllä ehdi synnyttämään. Saapi ainakin maanantaihin iltapäivään odottaa ennen kuin meinaa tulla ulos. Onneks ei ole mitään supistuksia. Pitää ottaa viikonloppu iisisti. Harmittais jos menis unelmien kämppä sen takia sivu suun, että ois just synnyttämässä.

Tää meidän neiti hyppii täällä miun 4v veljen kanssa ihan höyrypäänä. On kyllä semmoinen vauhti päällä, että mitenköhän nuo malttaa käydä nukkumaan. Saapi ainakin huomenna nukkua yli seitsemään kun näin myöhään valvoovat. Tiedänpähän vaan, että itse herään takuuvarmasti kuudelta. Ostin tään uuden Me naiset-lehden, joten onpahan lukemista jos muut vielä nukkuu.

Öitä kaikille!

Tytteli-83 rv 38+4

Vierailija
54/113 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kaava, josta kyselit:

Sf-mitta + vatsanympärys, jaettuna neljällä. Näin kätilökirjan mukaan... antaa kait osviittaa... :-)

Sitten muutakin...

Tajusin vasta tänään miten lähellä synnytys on. Enää pari viikkoa ja laskettu aika on käsillä. Vitsit, että toivoisin pääseväni yhteisymmärrykseen Taysin lekurin kanssa siitä käynnistyksestä.

Vieläkin peräänkuulutan niitä puudutuskokemuksia. Luin juuri puudendaalipuudutuksesta (toivottavasti nimi meni oikein). Se on kuulemma sikiön hyvinvoinnin kannalta turvallisin ja tarkoitettu nimenomaan ponnistusvaiheeseen...onko joku saanut sen täällä aiemmissa synnytyksissä?

En tiedä kumpaa vaihetta pelkään enemmän, sitä avautumista vai ponnistamista. Ponnistaminen menee hienosti jos vauva tarjoutuu oikein, mutta taivas jos taas synnytän lapsen, jolla on kasvot ylöspäin niin kuolen varmaan siihen paikkaan. Se nenä nimittäin kyntää viillon paikkaan, joka ei veny niin kuin väliliha, eli tuohon emättimen yläosaan...ja sitten pelottaa yhtälönä nuo peräpukamat ja ponnistaminen...argh näitä ajatuksia... :-/

Avautumisvaiheessa pelottaa taas se, jos ne supparit ovat jälleen kerran tauottomia, enkä kykene rentoutumaan niiden välissä...ja jos käyn niin kuin kuopuksen kanssa, että sikiön sydänäänet heikkenevät ja minun pitää mennä kontilleni siinä helvetillisessä kivussa ja kun se liikkuminen on mitä on niin, eihän siitä tule yhtään mitään ja hätä vauvan hyvinvoinnista on suuri. Siis tuo minun viimeinen synnytykseni oli jotain ihan hirvittävää...

On hyvä, että pääsen kertomaan peloistani sinne sairaalaan. Älkää nyt kukaan täällä pelästykö näitä minun pään sisällä meuhovia asioita. Kyseessä on kuitenkin yksi synnytys kolmesta, joka ei ole mennyt ihan putkeen. Olen kuitenkin nuo kaksi muuta synnyttänyt hienosti ja lempeästi maailmaan...

Nyt pitää vain ajatella muuta ja mennä aikanaan synnärille rohkealla mielellä sitten kun on sen aika...Kun ei nyt ensi viikolla vielä synny, kun on ne lasten kevätjuhlatkin ja ristiäiset...sen jälkeen saa tulla ihan milloin vain :)

Kanelisokeri (joka miettii mihin on taas itsensä laittanut...)

Vierailija
55/113 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi samalla lailla kuin ananakselle...

eilen touhusin koko päivän, siivosin kolmekerrosta, vaihoin lakanat, pesin ikkunat, leikkasin osan meijän tontin nurmikosta...

limatulppa irtosi aamulla ja ajattelin et nyt on lähtö lähellä...kun äijä tuli töistä niin sanoin et lähetään pesee vielä auto mummulaan, no pesin auton, sen jälkeen alkoi hirveät viillot alamahassa :_|

kävelin kuin ankka ja sattu niin pirusti edes hengittää...tultiin kotia ja sit alko supistukset klo 15.30...alko heti tosi voimakkaina, et oltiin varmoja et lähtö tuli.

soitin mummulle, et tuodaan lapset hoitoon...

soitin kätilökke ja sano et tulkaa näytille...

kävin suihkussa ja laitoin vielä huushollin kuntoon :p

sit lähettiin ajelee...supistuksia 3 minuutin välein...jee syntyy tänään!

päästiin tunnin ajelun jälkeen sairaalaan, suoraan käyrille...supistukset ihan hyvät, synnytystä ajatellen (60-83), kipu ei niinkään...on se kumma et odottaa noita supistuksia ja kipua, mut kun on se tilanne niim toivois jo loppuvan...

oltiin käyrillä puol tuntia...kätilöillä oli kiire. sit kätilö tuli ja tutki alakerran 2,5cm auki...ehkäpä tulee ;)

lähettiin ulos kävelee, kun viimeksi edes autto tosi hyvin...

käveltiin puoli tuntia, oli täyttä tuskaa, supistuksien väli 2 min...

tultiin sisälle odotus tilaan ja alettiin kattoo salkkareita ja odottaa kätilöä...

SUPISTUKSET LOPPU!!!!

no kätilö tuli ja sanoin, et loppu ku seinään...uudestaan käyrille, tosi hentoja suppareita, sanoin äijälle, et ei näillä synnytetä ?:|

lähettiin kotiin, kun saatiin lääkärin lupa...sanoin tulevani seuraavan kerran kun lapsivesi menee ja ambulanssilla!

arvatkaa oliko turhauttavaa?????????

oltiin niin varmoja, mut nuuskis oli eri mieltä ja hän se päättää...

nyt jatketaan odotusta!!!

aurinko07+nuuskis

Vierailija
56/113 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkoi tänä aamuna se tuttu "meloni jalkovälissä" -kävely :S Koko alapää on lisäksi ihan hellänä. Miten ihmeessä tässä vielä synnyttää kun joka paikkaan sattuu jo valmiiksi? :(

Aurinko: No johan oli reissu teilläkin...sieltä ne nuput pyrkivät itse kullakin maan pinnalle ;-). Olen kyllä tosi ihmeissäni jos eka nuppu syntyy vasta kesäkuussa...sen verran lupaavan kuuloista täällä joillakin on :) En huomannut niitä sinun viikkojasi, mutta olet varmaan kesäkuun alkupäästä, kuten minäkin? Onkohan se jokin tilastollinen ihme, jos käy niin, ettei kukaan kesäkuisista ota varaslähtöä? Aika käy vähiin sen puolesta...

No, meikäläinen kävelee tosi vaikeasti nyt ja joka paikkaan sattuu. En jaksa enää miehellekään valittaa kun tuo on tosiaan joutunut tätä vinkumistani kuuntelemaan nyt parin viikon ajan. Särkylääkkeitä en halua ottaa kun ajattelen, että ne jotenkin haittaavat paikkojen pehmentymistä...

Supistelee, muttei niillä ole mitään merkitystä kun eivät ole edes säännöllisiä.

Eilen pakkailin kuitenkin sairaalakassia jo valmiiksi. Se äitiyspakkauksen vanuhaalari onkin itseasiassa tosi hyvä ja pakkasin sen varuilta mukaan. Mitään ihmeitä en mukaan aio pakata. Vauvalle vaatteet, itselle kotiutumisvaatteet, kaunistautumisvälineitä, peräpukamavoidetta yms. tarpeellista + tietty omat sandaalit.

Josko tänään saisin koottua sen pinnasängyn ja raivattua sille tilaa...jalkapohjatkin oli muuten yöllä ekaa kertaa turvoksissa :O.

Kanelisokeri 38+1

Vierailija
57/113 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana keli! Eilen oli kyllä kans! :)

Eilen illalla mua taas supisteli napakasti jonkun aikaa mutta sitten ne taas loppui kun seinään, ylläri..

Yön nukuin ihan hyvin. Heräsin ekan kerran vasta 5.30! Kävin sit vessassa ja taas tuli limatulppaa!!!!!!! Ekan kerran sitä tuli viikko sitten la ja sit joka päivä paitsi ei eilen eikä to. Oikein sitä ihanaa venyvää limaa.....

No, sit hyörin ja pyörin sängyssä hereillä 7.30 asti mut katos, oonkin nukahtanut ja heräsin sit vasta 9, jeee!!

Nyt on taas supistellut tunnin ajan tässä.. saas nähdä, loppuvat taas pian. Potkuakin sais olla hiukka lisää kyllä.

Kehoni kiusaa mua vaan!!

Mutta, MAX 3-4 viikkoo enää!! ;) ;)

Ja Aurinko, voi että.. sullakin jännät paikat siellä, kuten Ananaksella.

Ei kyllä enää voi mennä kauaa kun eka kesänuppu syntyy! Mitenhän Niina?

Tänään me varmaan ulkoillaan ja mies ja pojat menee ainaskin onkimaan tonne meidän rantaan.

17 jälkeen ollaan sit menossa mun kummitytön 2v synttäreille.

Varmaan grillaillaan myös jossain vaiheessa.. että lisää turvotusta vaan tänne :D

Sormet on kyllä niin nakit, niin nakit..

Mukavaa lauantaita!!

a_j + pötkis 38+2

Vierailija
58/113 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain ilmoittautumaan. Koko yön on supistellut 5-20 min. välein, mutta ei koskaan yhtä kyytiä niin kauan 5 min. välein, että olisi päästy lähtemään. Tosi kipeänä olen, supparit vetää polvilleen. Ja haluaisin niin nukkua, mutta ei siitä oikein tule mitään, muutamia 20 min. pätkiä vain.

Hitaasti siis täällä etenee, mutta vaikea kuvitella, että nämä tästä enää kokonaan loppuisivat. Saisi nyt tapahtua jokin käänne, kun tämä tilanne on todella kurja... auh.

Niina 38+1

Vierailija
59/113 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi kun jännittää jo tulla tänne, milloin on eka kesäkuinen syntynyt!!! Ihan tässä pitää vissiin laittaa veikkausta menemään, että kuka teista ensimmäisenä saa vaavinsa kainaloon. Tosi lupaavalta kuulostaa niin kovin monella. Ihanaa!!!

Täällä kyllä ei ole mitään sen suuntaista vielä aikoihin, joten jännäilen teitä vain. Molemmat aikasemmat synnytykset on kyllä tulleet kuin salama kirkkaalta taivaalta ilman ennakkovarotuksia. Mutta tää kaveri on kyllä niin ylhäälläkin vielä eikä supistuksen supistusta ole missään. Mua kävi oikein pelottamaan, kun Kanelisokeri sanoi, että kolmas synnytys oli vaikea! Ja juuri kun mulle synnytyslääkäri sanoi, että eihän sitä kolmatta tarvitse oikeastaan enää edes ponnistaa, tulee ihan itsestään ;) Jaahas, haluisinpa nähdä en äidin, keneltä on tullut lapsi ulos ihan ilman ponnistamista. Oli kyllä mieslääkäri, jospas se synnytys näyttää niin helpolta ;)

Mutta nyt esikoisen kanssa ostamaan synttärilahjaa kaverille ja kesäkukkia pihalleTulkaahan ilmottamaan kun jotain tapahtuu!!!

Selma

Vierailija
60/113 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selma...älä huoli, minulla ei mennyt se synnytys ihan putkeen alun alkaenkaan...kaikki eteni aivan liian nopeasti, kiitos käynnistyksen (synnytys kesti 3h 20min ja oli yhtä supparia ilman taukoa), ponnistusvaihe kesti vain 6min, ja olisi muuten varmaan ollutkin ihan ok, mutta kun neiti tuli kasvot taivasta kohden ulos...ei mikään helppo tarjonta.

Keskusäitiysneuvolan gynekin minulle pari viikko sitten siellä käydessäni myönsi, että se on yksi hankalimmista pään tarjonnoista kun kudokset venyvät vääristä kohdin...mutta minkäs sille voi kun ei tuohon pään tarjontaan voi mitenkään vaikuttaa. Tulee miten tulee...

Niina, peukutan täällä sinulle! Jos kovin kipeäksi käyt niin lähde ihmeessä näytille! Ymmärsin jo aiemmin, että sinulla oli jo avautuminen hyvin käynnissä...voisit varmaan kohta jo päästä saliin jos olisit sen vaadittavat 4cm auki :)

Jännää...!!! Jokohan pian saadaan vauvauutisia?

Kanelisokeri