Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vielä koneelle näin illasta, just grillailtiin ja syötiin ja mummo lähti testaamaan uutta pyöränistuinta Lukan kanssa, puistossa aikovat käydä. Ompas täällä rauhallista, saa itsekin ihan istahtaa.

ONNITTELUT ekalle kesäkuiselle, ihania uutisia! Pian saamme varmaan lisää "poikineita" :)

Suloisia olivat VARSAVAUVATKIN, onnittelut!

Noista kertyneistä raskauskiloistakin oli puhetta, just laskeskelin että mulle on kertynyt nyt 11kg. Viimeksi oli jopa 2kg tullut!!!! En tiiä oliko mittavirhe vai turvotusta?!?! Nyt taas sormet on kuin paksut nakit, kiristää kun nyrkkiin kättä laittaa. Että ihan kiitettävät on turvotukset!

Rouva taas..

Vierailija
102/113 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, tää asia alkaa tulla uhkaavan todeksi kun joku jo saa vauvan...

Onneks meidän vauva on vielä pysytellyt mahassa, huomenna on se asuntonäyttö. Jännittää ihan kauheasti. Mie niin toivon, että se ois hyvä ja saatais ostettua se. Haluaisin jo kovasti päästä pois vuokralta. On helpottavaa kun tietäis, että pääoma alkaisi karttua. Nyt menee joka kuukausi 700e kankkulan kaivoon. Tuntuu ihan hullulta!

Ens viikko ois muuten kyllä ihan hyvä hetki vauvan syntymälle. Tulis nyt edes sitä limatulppaa. Ei mitään tällä rintamalla... Eikä yhtään napakoita supistuksia, pelkkää kovettumista vaan. Vielä tää päättää varmaan yliaikaiseksi mennä... hiddo!

Nyt pitää lähteä viemään neiti suihkuun

Tytteli-83 rv 38+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin, voi ihanaa, kesänuppu saatettu maailmaan! Kerrankin näin enneunta, tietenkään sukupuolestahan en vielä tiedä..

Sitten olisi hyvät neuvot kalliit: menin oikein kehumaan, että taudit alkaa olla ohi. Nooh, miulle iski flunssa. Eipä tuo mitään, ahistaa vaan kivasti tän allergian lisäksi. MUTTA: keskimmäiselle on tullut vatsaan ja selkään näppyjä ja mitäpä ne muutakaan olisi kuin VESIROKKOA! Apuva! Neitihän oli noin 38-asteen kuumeessa ti-to ja nyt yskä. Yksi rakkulan näköinen on selässä, muut vielä punaisia näppyjä. Ongelmahan tässä on se, että mulla ei ole ikuna ollut rokkoa, ihan viime kesänä tutkitutin vasta-aineet (tähän ei sitten auta rokote-jossittelu..). Vieläkö se tämän murheen piti tulla? Kun esikoisella oli vuonna 2003 11-kuisena rokko, en saanut sitä kyllä sillonkaan.. Olisko teillä jonkinmoista tietoa aiheesta? Googlettamaan en jaksa alkaa, huomenna pirauttelen neuvolaan.

Sattuipa muuten niin, että perjantai-iltana minua supisti kipeesti, kerran. Todella, todella harvinaista mulla, toki jotain kovotteluja on toisinaan, mutta tuo jopa sattui! Ihan nauratti, koska ennen en ole saanut itse aikaiseksi yhtään kipeää supistusta, sitten vasta lääkkein sairaalassa..

Iltapuuhat kutsuu! Piia ja masu yhä rv 35+5 ja isot 6v, pian 4v ja 1v8kk

Vierailija
104/113 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvonnut on olo...sormet kun puristaa nyrkkiin niin kipeää tekee. Toinen (?) nilkka on turvonnut aivan järkyttäväksi ja toinen on ihan normaali. Aloin jo miettimään olenko sen jossain niksauttanut mutta en. Nilkka on ihan tulinen ja turvonnut. Pitää varmaan ens vkolla näyttää lääkärille jos tuo ei tuosta muutu. Raivostuttavaa...

Selkää polttelee toisinaan mutta muuten ei vielä mitään merkkejä siitä, että loppusuoralla ollaan.

Minun maha on aivan järkyttävän kokoinen. Onko muita joilla sf mitta suuri? Nyt meneillään vko 35+6 ja viimeksi kun mitattiin 34+4 oli sf jo 35. Koko ajan maha kasvanut yläkäyrillä. Jo aikaisemmin synnyttäneet, onko jollain ollut sf mitta suuri ja minkä kokoinen baby teille on tullut? Alkaa vähän jo huolestuttamaan....=( Parin vkon päästä on ultara ja synnytystapa arvio, sitten selviää millainen mötkö tuolta on tulossa..

Maha on kyllä tosi ylhäällä eli mukelo ei ole kyllä laskeutunut lainkaan..

Nyt lipittämään vettä ja hakemaan kauratyyny pakkasesta nilkan ympärille..

Vierailija
105/113 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti vastailen mahan kokoon ja vesirokkoon, täytyy sitten rientää silittämään miehen paitoja :-/

Eli vesirokkotartunta tässä vaiheessa ei ole enää niin vaarallinen sikiölle kuin alkuraskaudessa, itseasiassa sikiö kestää sen hyvin. Vaara on ainoastaan, jos äiti sairastaa rokon muutamaa vuorokautta ennen synnytystä (olikohan viisi vrk). Mutta soittelepa neuvolaan, siellä osaavat sanoa, mikä on tilanne.

Minulla on myös iso maha ja iso sf-mitta, viikolla 36 oli myös 35. Yläkäyrillä mennään ja vauvaakin on ennustettu isoksi, mutta tosiasia on kai se, että pelkästään kohdun koosta ei voi päätellä vauvan kokoa. Eihän sitä kokoa saada luotettavasti edes ultrasta tiirailtua. Eli ei auta huolestua, katsotaan sitten synnytystilanteessa, mikä mötikkä sieltä tulee :)

Kanelisokeri, onko se niin, että ponnistusvaiheesseen ei saa kivunlievitystä? Näin sanottiin myös perhevalmennuksen synnytysvideossa. Miksi se on näin? Entä jos on epiduraali, eikö sitä voi pyytää aina lisää, että varmasti riittää?

Tsemppiä Tyttelille asuntonäyttöön, toivottavasti on teidän unelmakämppänne siinä.

Ja ihanaa, että ensimmäinen kesänuppu on syntynyt :) :)

Poltsi 37 tasan

Vierailija
106/113 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä kateudesta aivan vihreänä. Minäkin haluan nyytin syliin! valivali ja ruikutiruikuti.

Tänään tuli semmoinen tunne että olen jossain kohtaa epäonnistunut kasvattajana tai sitten vanhimmalla lapsella on isältään perittynä niin dominoivat geenit ettei siihen mikään kasvatus pysty.

Tyttö lähti vielä kaverille yökylään. Siinä sitten aloin haistella että mikä ihme haju tulee ja leijuu sen huoneen ovella. Menin tutkimaan ja löysin sängyltä perjantaiset eväsretken eväät, oli voileivät ja pilaantunut banaani SÄNGYLLÄ. Lisäksi tyhjä pillimehun tetra nökötti vieressä. Siis hetken meni ennenkuin sain ajatukset kerättyä siitä tyrmistyksestä. miten voi jättää reppuun seisomaan ruokaa ja sitten vielä hylätä ne sänkyyn eikä vie roskiin????

Minä en ymmärrä. Tytöltä lähti tästä ilosta viikon viikkorahat. Jospa seuraavan kerran muistuisi mieleen siivota jälkensä ilman sanomista.

Ja sitten minä olen tyhmä äiti kun vien viikkorahat. TSIKH!

- pirkko

Vierailija
107/113 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D mukavia uutisia kerrassaan!

mustikka1981: Mulla on sf mitta huidellut yläkäyrillä molemissa raskauksissa, tässäkin raskaudessa oli 33 viikolla 34cm (tai enemmän) ja sen takia menin sinne kokoarvioon ja aika pieneksi arvio, esikoine oli 2,7kg syntyessään eli pieni ja sf mitta oli siinäkin raskaudessa sama. Mulla on ollut nyt isoimmillaan 35-36cm (mittaajasta riippuen), nyt tosin on mitta pienentynyt kun vauvan pää on jo jossain häpyluun takana lähtökuopissa... mulla on kuulemma jotenkin "korkea kohtu".

Mullakin supistellut tänään, mut lopahti levätessä.

KixNix37+6

Vierailija
108/113 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin nimittäin lukemaan s-postit tänne vanhalle asunnolle, kun meillä uudessa nettiyhteys ma-ti...

ONNEA NIINA!!!!!!!

Makailen tässä keittiönlattialla normaalisti näillä viikoilla pitäisi olla jo hankalaa, mutta eipä suuremmin ole niin ja niitä supistuksiakaan ei suuremmin heru. Mulla on varmaan maailman 1. vauva joka jää mahaa ikuiseksi ajaksi ; )

Onnea PIKKU HEPPOJEN OMISTAJALLE myös olipas hellyttäviä kuvia : )

Juu mutta nyt painun KOTIIn voitte vaan kuvitella miten IHANAA on kun on TILAA (tosin pahvilaatikoilla ym. vuorattuna)

art rv38+6

ps. sain muuten tänään pestyä ENSINMÄISET VAUVAN VAATTEET !!!! Hyvä minä :DDDDD

Vierailija
109/113 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin tuossa tosiaan miettimään, että mulla on nyt sormet turvoksissa ollut n. vkon verran ja toinen nilkka / jalkapöytä kuin norsulla. Idiootti sitten googlettelin ja sieltähän pompsahti, että jos on vain tois puoleista turvotusta (esim jaloissa) niin voi olla veritulppa. No voi perkele! Aloin nyt sitten panikoimaan, että onko mulla joku tulppa menossa sydämeen/keuhkoihin....En kyllä lähde päivystykseen. Pitääpä soittaa heti aamusta neuvolaan jos sitä kautta pääsisi käymään lääkärillä.

Miten teillä muilla on näiden turvotusten kanssa ollut, onko tuttua tällainen toisen jalan paisuminen? Voi vattujen vattujen vattu!

Helpottavaa kuulla, että sf mitat on muillakin huidelleet korkealla ja silti ei ole tullut mitään 8 kiloisia babyja..

Nyt tämä hysteerikko lähtee vetämään salaattia nassuun..

Vierailija
110/113 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas, että tuo meloni painaa tuolla haarovälissä. Enpä silti usko, että vauva olisi kiinnittynyt kun närästääkin välillä ihan simona.

Poltsille piti vastata noista puudutuksista, että ei siellä ponnistusvaiheessa anneta enää lisäpuudutetta, kun se voi viedä ponnistamisen tunteen pois ja varsinkin kun ensisynnyttäjillä ponnistaminen on himskatin vaikeaa. On ihan normaalia, ettei osaa ponnistaa ja se vaihe voi viedä jopa tunnin verran. Itse ponnistin esikoista 40min kun en kerta kaikkiaan tajunnut millä lihaksilla homma hoituu... :-/ ..niin, että jos siihen vielä laitetaan jotain puudutetta niin homma ei takuulla hoidu lainkaan.

En tiedä onko tuo puudendaalipuudutus sitten vain tarkoitettu meille, jotka olemme jo synnyttäneet, sillä sen nimenomainen tarkoitus on puuduttaa alapää ponnistusvaiheessa, eikä sillä pitäisi olla mitään suurempia haittavaikutuksia vauvallekaan.

Noiden puudutusten kanssa voi olla, ettei niitä saa ollenkaan, joko vauvan huonon sykkeen vuoksi, synnyttäjän liian alhaisen verenpaineen takia (puudutteet laskevat verenpainetta entisestään) tai sitten niin, ettei niitä ehdi kerta kaikkiaan saamaan. Niissä katsotaan aina ennen kaikkea turvallisuutta ja pahimmassa tapauksessa voi tosiaan joutua synnyttämään pelkän ilokaasun avulla. Monille ilokaasu aiheuttaa huonon olon, toisille sillä ei ole mitään vaikutusta jne...

Onneksi kipu loppuu vauvan ulos tulemiseen...pukamat, haavaumat sun muut ovat sitten ensimmäisen vessareissun ongelma, sitä ennen olo on autuaan tietämätön... :)

Kanelisokeri 38+2

Vierailija
111/113 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Niina!!! Ihanaa, joku aloitti, nyt vaan muut perässä!!!

Mä olen ollut ulkohommissa koko päivän, lapsetkin nukahti aikaisin kun temusivat aamusta iltaan tuolla pihalla.

Olen hieman huolissani, kun vaavi on pari päivää pitänyt hirmuista tsembaloa, ja nyt tuntuu, ettei liiku ollenkaan. Onkohan kaikki kunnossa. Stressaan koko ajan hirmuisesti. Pelottaa. Ylihuomenna on neuvolalääkäri, muistaisinpa nyt kaikki kysymykset, mitä mulla on.

Aquarakkuloita minäkin sain viime synnytyksessä avautumisvaiheessa, ja olivat mullekin enemmän haitaksi kuin hyödyksi. Pisti vaan ärsyttämään. Epiduraalin olen saanut molemmissa, mutta viimeisen synnytyksen jälkeen siitä jäi vähän paha maku, enkä oikein haluaisi sitä tällä kertaa, vaikka totaalisen helpotuksen supistuskipuihin toikin. Ilokaasu taasen tuo mulle huonon olon, en oikein ymmärrä, mistä siinä on kyse. Ponnistusvaiheessa tosiaan ei puudutetta ole enää saanut.

Olipa kertakaikkisen suloisia varsoja! Onnea vain sinnekin!!!

Mutta huomiseen, ehkä silloin tulee lisää uutisia! Uskomatonta, että mekin ollaan jo niin pitkällä, että vauvauutisia jo tulee.

Älä huoli art, täällä on kanssa ikuisesti masussa pysyvä vauva, luetaan sitten vain näiden muiden synnytyskertomuksia ;)

Selma

Vierailija
112/113 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihana uutinen...Ehkä sitä itsekin saa joskus sen vauvelin syliinsä, vaikka pitkältä kyllä tuntuu odotus tällä hetkellä...:(

Oma olotila on tällä hetkellä kerta kaikkisen rätti-poikki-väsynyt, jalkoja särkee...Koko päivä on tullu touhuttua jotakin. Puolen päivän jälkeen lähdin asioille kaupungille- kävin ostamas talon ulkomaalien kokeilupurkkeja, että voidaan testata mikä sävy passais parhaiten. Samalla otin myös kokeilupurkin pastellisävyä vauvelin huoneeseen, siellä nimittäin on ihan täysin valkoiset seinät vaan tällä hetkellä- jotakin väriä pitää saada! Sitten kävin hakemas kesäkukkia ja istutin ne ruukkuihin ulos terassille. Loppupäivä menikin tavaroiden siirtelyssä varastoon. Saatiin raivattua tuolta vauvelin huoneesta kaikki turhat romut pois, jotka oikeesti kuuluis varastoon. Se huone on tähän asti toiminu "varastona", mutta tänään mies sai varaston tehtyä valmiiksi ja saatiin tavarat siirrettyä...:)

Mahan koosta ja sf-mitoista täälä on ollu puhetta...Mulla on koko ajan menny ihan keskikäyrillä ja nyt sitten vähän alapuolella- varmaan sen takia ku vauva on jo laskeutunu. Mutta tosiaan niihin ei kyllä sen puolesta oo luottamista että vois ennustaa kuinka iso vauva sieltä on tulossa. Että eipä sitä varmasti voi tietää ennen kuin vauva on ulkona ja punnittu...

Mustikka: Sulla oli niitä turvotuksia...Ei noi sun oireet kyllä kuulosta laskimotrombilta, ku kerta turvotusta on sekä kädessä että jalassa. Yleensä trombi iskee yleensä jalkaan, pohkeeseen tai reiteen kai yleisimmin- ainakin mitä mulla on kokemusta työn kautta...En oo ikinä kyllä kuullu että kädessä ois ollu trombia...En sitte tiedä onko se mahdollista, ku en oo lekuri (Sh vaan). Mutta jos sua kovin huolestuttaa niin ota ihmeessä yhteys neuvolaan, nii ei jää mieltä painamaan :)

Noista ponnistusvaiheen kipulääkityksistä vielä...Luin jostain alan lehdestä, että sen vuoksikaan niitä lääkkeitä ei vissiin enää ponnistusvaiheessa anneta, koska ois suuri riski että ne imeytys vauvaan (eikä siis enää ehtis "palautua" äidin kroppaan napanuoran kautta), jos se ponnistusvaihe saattaa siis mennä aika nopeestikin...En nyt oo ihan satavarma muistinko asian täydellisen oikein- siitä on jo varmaan jotain puoli vuotta ku asiasta luin....

Jaahas kello näyttää olevan sen verran paljon, että tämänki rouvan pitää lähteä unten maille...Ylihuomenna päästään ultraan ja synnytystapa-arvioon :)

Öitä!!!

Suvi ja pötkylä 37+3

Vierailija
113/113 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen kesänuppu on syntynyt :)

ja onnea pikkuisista varsoista Alcatrazille :) olivat oikein suloisia.

onnea tyttelille talokauppoihin :)

olen ollut koko päivän tekemässä remonttia ja perunamaata!! ens ke muutto ja remppa vielä kesken!! kiirettä pitää..kuhan pääsis tiistaina siivoileen!!

nyt nukkuun..unirytmi ihan sekaisin ku ollaan tehty tota remonttia!! mut onneks kohta helpottaa!! ihme et ei ole tullut supistuksia oikestaan yhtään..vaik olen tehnyt vaik mitä remonttia ja kolmen s kaavaaki noudattanut!! kuhan ei menis yliaikaiseksi!!

tintti ja tiitiäinen 38+0