* ~~~~ KESÄNUPUT to-su ~~~~ *
Kommentit (113)
Ananaksella (muistinko oikein) on kyllä jännää!!!!! HUI!
Ja Niina tosiaan, eipä ole nyt kuulunut mitään. Kotha saadaan varmaan uutisia :)
Eilinen päivä oltiin kiihdytysajoissa, epävirallisissa ja ihan amatööritason. "Ihanasti" oli illalla sitten koivet ja sormet turvoksissa! Ei ole ennemmin tämän luokan turvotuksia ollut... Saunassa sitten tain pitkän kaavan jalkahoidot niin yön sain nukkua rauhassa ja nyt aamulla näyttää koivet suht normaaleilta.
VIIKKO vielä KESÄKUUN alkuun, vielä kerkeää jakaantua ;) Vaikka ei mulla nyt mitään kummempaa ole ollut, oikeestaan helpompaa. Tyyntä myrskyn edellä? Vauvakin oli eilisen ainakin hiljainen?? aamun mittaan on kyllä kylkeään kääntänyt, että elossa siellä ollaan.
Aurinkoista on nyt, jospa lähettäis ulkoileen tänään :)
Rouva 38+5
AURINGOLLE piti tsempittää! jännät hetket!
Aurinko: tsemppiä matkaan, jos lähtö tulee!!Lupaavalta kuulostaa. Hui, kun tosiaan on jännää.
Mäkin tulin hetimiten herättyäni katsomaan, onko tullut viestiä. Niinasta ei tosiaan ole kuulunut mitään, varmaan pian tulee viestiä.
On kyllä ihana lukea näitä teidän viestejänne, ihana runo, en muista nyt kuka sen laittoi, ja Mansikkapirkko, voi että olet mainio tapaus!!!
Mulla on ananasnektari vähän samanlaisia ajatuksia tästä vauvasta. Kaksi aiempaa lasta oli aina rt, mutta tämä on pyörinyt ja hyörinyt, enkä ollenkaan tiedä mitenpäin masussa luuraa. Ja mä pelkään myös lapsiveden vähyyttä. En tiedä miksi, en koskaan aiemmin pelännyt. Synnytyskin on ruvennut jännittämään, kun aikaisemmilla kerroilla menin vain ja otin mitä tuleman piti. Ahdistaa. Mietin näitä viime yön, kun juoksin vessassa. Jotenkin tuntuu, että maha olis alempana, ainakin olo on eilisen ja tänään ollut ekstrahankala. Nivusiin ottaa ja mahaa särkee, ei kuitenkaan supistuksia. En jaksais mahaa enää yhtään, olen tosi kärsimätön. Aikaisemmin ei tällaista kärsimättömyyttäkään ole ollut.
Mutta uutisia odotellen mukavaa sunnuntaipäivää!
Selma 35+5 (hei ananasnektari, meillä on sama la!)
Täällähän syntyy kohta vauvoja! Niin lupaavalta kuulostaa jo =) Onnea matkaan lähtijöille.
Eilen en jaksanut kuin käydä lukemassa teidän juttuja, siivottiin koko huusholli ukon kans, vaihdettiin petivaatteet ja vessat pestiin ihan perusteellisesti kaappeja myöten ja illalla olin sitten niin väsy etten jaksanut enää mitään. Nyt on mukavaa kun on puhdasta, tosin tästä saa nauttia tasan pari päivää kun noi kaksi pojan koltiaista saa kyl hetkessä tän kämpän näyttään siltä ettei täälä olisi siivottu IKINÄ =)
Voinnissa ei mitään uutta. Toissayönä näin unta synnytyksestä ja kappas sieltä mun kohdusta tulikin ulos kaksi tyttöä ja yksi poika!! =) Kyllä siellä vain yhden pitäis olla....=)
Jeps, ei muuta kuin odotellaan niitä ensimmäisiä vauvauutisia kuuluvaksi, oliskohan niina ensimmäinen??
Kauris ja pulla rv36+2
Huomenta,
Kukahan tosiaan ekana tuo uutisia? Mullekin tuli Niina mieleen kun ei oo eilisaamun jälkeen kuulunut mitään.
Auringolla kans tosi jänskät paikat siellä!!!
Mua alko illalla supisteleen 22 aikaan kun alettiin kattomaan Viisuja miehen kanssa. Niitä kesti 23.30 asti, sit loppuivat kun seinään. Osa oli ihan tosi kipeitä ja osa taas miedompia. Osa tuli 2min välein, osa 10min välein.
Yö meni hyvin, heräsin ekan kerran vasta 5.30. Sain uudestaan unen 6 jälkeen ja heräsin vasta lähempänä 9.
9 aikaan tuli taas yks tosi kipee supistus mutta vain yksi. Nyt tulee taas vaan noita miedompia. Ja menkkaolo on.
Tänään ei ihmeempää tiedossa. Oleilua ja ulkoilua poikien kanssa.
Mukavaa su:ta kaikille,
a_j + pötkis 38+3
Huh, täälläpä on oikeasti jännät paikat meneillään. Kohta alkaa ilmestymään ihania vauvan tuoksuisia uutisia.
Auringolle hirmuisesti tsemppiä matkaan ja h-hetkeen.
Mua on alkanut pelottaa synnytys yhtäkkiä, ja nyt ei haittaisi ollenkaan vaikka vauva olisikin perätilassa ja joutuisin sektioon. Tosin fiilikset voivat muuttua hetkessä. Ensi viikolla tarkastukseen asennosta. Kipeitä supisteluja on päivittäin, mutta alkuviikon säännölliset kadonneet. Toisaalta hyvä, kun on näitä viikkojakin niin vähän vielä. Limatulppaa ei ole näkynyt, voisi jo alkaa irtoamaan, jos sitä kerta tulee useamman viikon ajan.
Mapemaukka; miten sulla se haikaranpesään pääsyn kävi? Oliko vauva liian iso sen suhteen etteivät ota? Vai selviikö vasta myöhemmässä tarkastuksessa? Täällä mies myös reissu työssä. On ensiviikolla ruhtinaalliset kaksi yötä kotona, v...ttaa!! Vielä kun esikoista odotetaan, menen aivan paniikkiin kipeistä ja säännöllisistä supistuksista. Kaikki on niin uutta.
Onko kukaan muuten Porvoosta päin? Kätilöopistolla kun sanottiin, että Porvoo suljetaan juhannuksesta ja synnyttäjät tulee Helsinkiin, eli ruuhkaa tiedossa ainakin Kättärillä. Täytyy toivoa omaa nyyttiä syntyväksi ennen jussia. Perhehuone meillä toiveessa, mutta varmaan vaikeasti saatavilla. Kaikkea (turhaa) sitä stressaakin, kun on aikaa ajatella, pah.
Kohta ottamaan aurinkoa :)
Mariia ja pieni 35+6
Täälläkin supisteltiin viisujen aikaan, mutta tosin välillä kuorsasinkin... Ja supistuksia tulee ja menee nyt aamullakin, muttei niitä oikeita.
Itsellä on kyllä sellaset fiilikset, että tänään olis hyvä päivä synnyttää, mutta vauvelilla näköjään ei.
Takana on jotenkin huono viikko, täytyy tänään yrittää purkaa tuota pyykkivuorta ym. vaikka onkin pyhäpäivä. Ulkoilmasta ja auringosta aion nauttia myös.
Kuulumisiin!
Hirveä yö takana. Erehdyin euroviisujen jälkeen nukkumaan kuopuksen pinnasängyn puolelle ja heräsin neljän maissa kun hän itki tuttinsa perään. Siinäpä sitten yritin päästä ylös toisen itkiessä tuttiaan ja totesin, että sattuu alapäähän niin paljon, ettei paremmasta väliä...hirveät liitoskivut, siihen lisäksi vielä pissahätä ja vauva kiinni ihan alhaalla ja takamuksen haavaa kirveli. Meinasin pyörtyä kivusta, mutta pääsin kuin pääsinkin ylös sieltä sängystä, annoin tutin ja menin sinnikkäästi vessaan ja kaivoin vielä Panadolin käsilaukun pohjalta. Nyt olo on parempi, mutta kyllä tuo vauvan pää on alhaalla...
Pitää varmaan tästä lähtien ihan automaattisesti ottaa se Panadol ennen nukkumaan menoa. Miten te muut kestätte näitä alapääkipuja heräämishetkellä?
Yöllä oli niin kuumakin, ettei paremmasta väliä. Nyt on jalkapohjatkin turvoksissa, vaikka söin vain muutaman sipsin illalla.
Minä niin toivoisin, että pääsisin pian synnyttämään. Nämä yöt ovat yhtä tuskaa. Hajoan, jos Taysissa sanotaan, että mennään yli lasketun, ennen kuin aletaan käynnistelemään...
Varmaan saadaan pian kuulla vauvauutisia! Jännityksellä täällä odotan kuka saa ensin ja tottakai synnytyskertomukset kiinnostavat kovasti myös.
Huomenna on taas neuvolakin...tympii siellä käyminenkin jo ihan kympillä...
Kanelisokeri 38+2
supistukset hyyty klo 8...mut ei kokonaan, välillä tulee aikas mojovia! yritin tossa nukkua, mut kun taas alkoi supistelee! kirosin äijälle, et tämmöstäkö on seuraavat 2 viikkoa??? hulluksiahan täs tulee, jos ei sa edes nukuttua!
katotaan nyt, alkaako tapahtua!
on vaan niin outoa, ku edellisistä olisin jo synnyttänyt näillä suppareilla, tai siis melkein synnyttänyt, et sairaalaan olin lähtenyt...
saa nähä millasiksi nää muuttuu, kun synnytys "oikeesti " käynnistyy...
sitä paitsi istumminen hankalaa, kun vauvan pää on ihan alhaalla...
täytyy varmaan yrittää sekstailla ukon kans, jos vaikka mömmöt sais vauhtia tähän, kun olen ny pidättäytynyt, kun ei tunnu kauheen hyvältä, kun toiden päähän hakataan ;-)
katotaan...
aurinko07
Mulla on pitänyt vähän kiirettä joten en ole tästäkään lukenut viestejä kuin pikaisesti läpi. Meille nimittäin syntyi tolle tammalle KAKSOSVARSAT eilen päivällä! Kaksoset on hevosilla harvinaisia (1%) ja niistäkin tosi harvat jäävät henkiin tai ainakin toinen kuolee, tai molemmat syntyy kuolleina. Nämä varsat kuitenkin on ISOJA ja pirteitä ja reippaita joten hyvältä näyttää, ja emäkin voi hienosti.
Olen kuitenkin itse todella poikki nyt kun eilinen oli niin raskas ja viikon olin jo etukäteen valvonut tamman perään ennen varsomista. Toissayönä nukuin alle 2h ja viimeyönä vielä vähemmän, nyt olen nukkunut yhdet pikaiset päiväunet. Lisäksi tuo koko päivän hevosten vahtiminen yms yleinen häsellys sai olon semmoiseksi että tuli jo mieleen että joko tämä asukas pukkaa mahasta pihalle, maha oli yöllä kipeä (ja vauva painoi tosi alas) kuin myös tänä aamuna on ollut välillä. Mulla ei olis todellakaan vielä vara lähteä laitokselle koska varsoja pitää vielä vahtia jatkuvasti jonkun. Onneksi sukulaiset ovat olleet apuna.
Semmoinenkin uusi vaivadiagnoosi löytyi, kun mulla on ollut jo keväästä asti välillä useita päiviä ukkovarpaat juuren nivelestä kipeät - äidille satuin mainitsemaan kun ovat taas ja äitihän sanoi ettei se vaan ole kihtiä (äidillä kun on psoriasis + kihtioireet lisäksi itsellään). Oireet kyllä sopisi, kun netistä niitä selvittelin. Niveliä vihloo koko ajan aika voimakkaasti.
Jos nyt yrittäisin mennä taas nokosille, äiti on ollut aamusta asti tallissa päivystämässä ja täti oli yön ajan ja tulee taas ensi yöksi. Onneksi varsat kasvavat kirjaimellisesti silmissä ja tänään niitä ei enää ole tarvinut auttaa (eilen piti vielä toista juottaa tuttipullosta ja autella niitä makuulle ja ylös ja pois emän jaloista jne).
Alcatraz 37+2
Hä, laitoin viestiin linkin mutta eipä sitä minnekään tullut? Kokeillaan uudestaan.
Lisäksi unohtui sekin että illalla/ yöllä vihloi kovasti oikealle sivulle nivuseen kanssa aina kun johonkin suuntaan liikuin.
Varsakuvia:
[http://kuvablogi.com/blog/1758/23/]
Onnea Alcatrazille. :)
Myö ollaan miehen kanssa ulkohommissa painettu koko aamu. Kuoppia ollaan täytetty ja nurtsin siemeniä kylvetty paikkakohtiin. Minä noita kukkapenkkejä olen kuoputtanut ja alkaa kieltämättä piha näyttää ihan toiselta kuin mitä se vuosi sitten oli. Entinen emäntä ei ollut välittänyt hoitaa enää penkkejä kun varmaan talon myyminen oli takaraivossa tykyttänyt. No, onpa mulla hommaa.
Punkero pitää bileitä masussa. Oikein kipeetä tekee kun venyttelee jalkojaan ja jopa käsien liikkeet tuntuvat ilkeiltä. Pylly on ollut koko aamun pystyssä niin, että tuossa vatsan päällä on semmoinen kuhmu. Ja kun taputin siitä kohtaa, niin siirsi takamustaan hivenen :)
Vatsa on napsahdellut tänään ja eilen pariin otteeseen. Jokohan tuo nahka on niin siukunut että meinaan ratketa ihan kokonaan? Kanelisokeri kyseli että narkkaako muutkin Panadolia liitoskipuun. Täällä on toinen. Vihloo niin pirusti jo kyljen kääntäminen että pakko joskus ottaa apuja. Yöllä, kun käyn kuspissillä, lantio lumpsaa kävellessä aina makeasti.
Jahas.. Formuloita.
Niin ja keskiviikkona synnytystapa-arvio Kysissä. Jesh!
- Pirkko ja punkero rv 35+3
Minä ja Niina oltiin samaan aikaan kättärillä tutustumas ja vaihdettiin numeroita, molemmat asutaan vantaalla tosin Niina itä ja mä länsipuolella.
Oli ihan pakko textata sit Niinalle kun täällä niin veikkailtiin ekaa kesänuppua ja tottahan se on eka kesänuppu on syntynyt!! Niina varmasti tulee ite kertoo enemmän mut mun oli ihan pakko kertoo teille! Onnitelkaa sitten kun Niina ite kirjottaa ja pääsee koneen ääreen. Sai oikein herkistyy Niinan viesti.
Sroigh: säkin taidat olla täällä vantaan suunnalla?
Zurite rv 39
Ananas: itselläni oli ekassa raskaudessa kohdunsuu tuon 2,5cm auki jo vko 32 alkaen ja synnytykseen meni siitä melkein viisi viikkoa. Sitä ennen yhdelle sormelle auki joskus 27 viikon tienoilta jos oikein muistan. Eli kyllä sitä voi kestää tosi pitkäänkin ennen kuin vauva päättää syntyä.
Kanelisokeri: pudendaalista minäkin haaveilen. edellisessä synnytyksessä minulle sanottiin ettei meidän sairaalassa sitä saa ja eräs kätilö sanoi sen haittapuoleksi sen, että ponnistaessa kuulema voi revetä helpommin kun ei itse tunne sitä kipua sillä hetkellä.
Nyt taas (sama sairaala) toinen kätilö sanoi että sen saa mikäli vuorossa on sellainen lääkäri joka sen osaa antaa,eikä itse ollut kuullut näistä haittavaikutuksista mitään. Että tiedä sitten...
Viimeksi mulla oli paracervikaali (ehti vaikuttaa peräti vartin kun piti jo ponnistaa) mutta sehän ei vaikuta ponnistamiskipuun mitenkään. Epiduraalia en tässä halua kuten ekalla kerralla oli. Että aika vähissä on meikäläisen puudutteet, tuo paracervikaali ehdottomasti ja ehkä kokeilen aquarakkuloita - jos ehdin ;)
Weledan teestä joku kyseli, en mtiedä oletko saanut vastauksia...
Monet äitiystarvikeliikkeet myy sitä, samoin nettikaupat. Itse ostin luontaistuotekaupasta, olisikohan weledan sivuilla ollut jälleenmyyjien tiedot? Koitahan googlata...
Ja omaa napaa:
Mä en muista milloin olen ollut näin hemmetin masentunut ja raivoissani!!!! Tämä pikkukaveri ei siis tosiaan saisi syntyä ennen ensi viikonloppua! Ei ole mitään paikkaa mihin iskisin lapse ja elukat siksi ajaksi kun olen itse laitoksella, synnytyksen ajaksi voi ottaa vaikka lapset mukaan jos niin paha tilanne on päällä. Mutta 2-4vrk sairaalassa????? Mihin lapset???? Laskeskelin tuossa että jos olisi nyt vkonloppuna syntynyt niin olisin ehkä juuri ja juuri saanut käytännön asiat järjestymään alkuviikolla, nyt sitten olisi tuo pikkupossu pidettävä sisuksissa viikon verran hinnalla millä hvänsä!!!!!
Alkuviikkohan mulla tuli öisin supparit tosi kipeinä ja säännöllisinä mutta loppuivat aina siinä vaiheessa kun kiskoin farkkuja jalkaan. Nyt sitten pariin yöhön ei ole ollut enää yhtään mitään! Ei kolotuksen kolotusta, onneksi. Virtaa on vaikka muille jakaa - mitä nyt vatsa lakkasi toimimasta viime viikon täystyhjennysten jälkeen ja se ainoastaan kirvottaa ärräpäitä. Olo on vähän heikko, pyörryttää jatkuvasti mutta muuten näin hyvää oloa ei ole koko raskausaikana ollutkaan.
Mahastani en tosiaan haluaisi luopua piiiiiiiiiitkään pitkään aikaan - ja toivottavasti ei viikkoon tarvitsekaan. Tähän mennessä vaan nuo aikaisemmat lapste ovat jo syntyneet että saas nähdä kuinka käy.
Nettikin temppuilee meillä, ukolle olen vieläkin vihainen (ei ole edes kertonut työnantajalleen että meille on vauva tulossa ja tuo työreissu ei ole mikään pakollinen vaan vapaaehtoinen messumatka. Ja olutkin on tuolle taas maistunut, että avioeropaperit alkaa jo kiillellä meikäläisen silmissä....)
Mutta nyt valivalit sikseen ja ruuan laittoon, odotellaanpas niitä vauvauutisia piakkoin luettavaksemme!
(ja pitäkäähän peukkuja meikäläiselle että tuo urpo tosiaan päättäisi ennen ens lauantaita syntyä!!!!!)
Aurinkoista päivää t: Epätoivoinen nappula ja U-U 38+5
Kiitos Zurite tiedosta!! Ihanaa oli kuulla että eka kesänuppu on syntynyt!!! :)
Nyt vaan odotellaan Niinan kuulumisia sitten..
Ja jospa nyt ne 'hanat aukeais' sitten että alkaa tippua muiltakin uutisia.. :)
Mua on vaan väsyttänyt, vihlonut ja supistellut..huoh.
Tuli oltua ulkosalla monta tuntia. Mun äiti tuli käymään ja laiteltiin kukkasia siinä sitten. Mä en tosin hirmusti pystynyt kyykkimään.
Mies innostu myös siivoomaan..mikäs siinä ;)
Mua alko oksettamaan ihan kamalasti 11 aikaan ja se olo jatkuu, ihan kuten alkuraskaudessa. Olen käynyt yökkimässä.. :(
Ruoka kuitenkin on maittanut hyvin ja äsken heräsin 1h päikkäreiltä kun niin väsyttääkin kamalasti.
Alapäässä hirmu painontunne ja vihloo vihloo. Ja koko ajan menkkamaista supistelua, on mietoja ja napakampia.
Onnea Alcatrazille.. söpöjä oli pikkuiset kuvissa :)
Nappulalle tsemppiä...
Palataan taas,
a_j (38+3)
Olipas huippua kuulla että eka kesäkuun vauva on syntynyt! Toivotaan että Niina pääsee pian itse kertomaan synnytyksestään! Uskon kyllä että joku muukin kesäkuinen on jo tositoimissa mutta ei ole vielä päässyt siitä uutisoimaan.
Alcatrazille onnea "perheenlisäyksen" johdosta! Ihania varsoja!
Mulla ei ole vielä mitään viitteitä siihen että synnytys alkaisi mutta eipä vielä oo aikakaan. Mä ihmettelen omaa rauhallisuuttani sillä viime raskaudessa olin näillä viikoilla jo ihan tulisilla hiilillä ja toivoin pääseväni raskaudesta eroon. Nyt mulla on semmonen ihanan seesteinen olo ja toivon että ainakin ensi viikko menisi vielä kotioloissa. Kesäkuun eka viikko olisi sopiva viikko synnyttää vaikkakin siinä tapauksessa en luultavasti pääsisi häihin joihin meidät on kutsuttu 7.6.
Me oltiin eilen ja tänään mökillä mutta yöksi ei uskallettu jäädä kun sieltä on sen verran pitkä sairaalaan jos olisi tullut tarve lähteä. Eilen haravoin siellä ja olin illalla aika poikki. Tänään sain lähteä miehen ja lasten mukaan sillä ehdolla että en tee mitään hommia! Kuinka ollakaan, miehen tehdessä huvimajan kattoa mä salaa pesin mökin ikkunat ja raahasin isoja kiviä kukkapenkin reunaan. Sitten välillä muina miehinä aurinkotuoliin istumaan ;) On se kumma kun ei osaa olla tekemättä mitään vaikka luvan perästä sais ihan vaan lorvia. Nyt aion pian mennä täällä kotona istuttamaan kukkia puutarhaan ja samalla pitäis kastella istutuksia kun on niin kuivaa.
Mun maha on nyt tosi alhaalla ja kaikki jotka ovat mut nähneet tällä viikolla ovat sanoneet että vauvan täytyy syntyä tosi pian kun mun maha on sen muotoinen. No, pian ja pian, neljän viikon sisällä luultavasti kuitenkin.
Mun liitoskivut on toistaiseksi olleet suht siedettäviä vaikka pelkäsin paljon pahempaa. Viime raskaudessa ne oli ihan järkyt mutta ehkäpä silloin asiaan vaikutti se kun tuo toinen raskaus oli niin pian ensimmäisen synnytyksen jälkeen. Supistelee ehkä vähän intensiivisemmin kuin aikaisemmin mutta vielä ei ole montaa kertaa ollut oikein kunnolla kivuliaita suppareita.
Uskaltaiskohan käydä vielä uimahallissa uimassa? Olen luvannut kuopukselle käydä hänen kanssaan kahdestaan uimassa kun esikoinen kävi uimahallissa kahteen kertaan päiväkodin porukan kanssa. Jotenkin nyt oon vähän alkanu jännittää julkisia paikkoja kun mistäs sen tietää jos lapsivedet hulahtaa vaikka kaupan kassalla. Mulla ainakin silloin ekalla kertaa sitä lapsivettä tuli niin paljon että olisin ollut liemessä jos en olisi ollut kotona. Aika harvoin silti kuulee että jollakin olisi vedet menneet jossain yleisellä paikalla, vai mitä? Yhdellä mun kaverilla meni lapsivedet pankkijonossa.
Nyt pää lyö tyhjää enkä muista mitä piti kertoa tai kommentoida! Palaillaan!
GeddyLee 36+5
Tuosta Puudendaalista minäkin sitä ajattelin, että josko sitä repeää ihan kamalasti, kun ei tunne kipua, mutta toisaalta, tämä on kuitenkin minun neljäs lapseni, eiköhän sitä olle revetty jo aiemminkin ihan kiitettävästi. Se ponnistuskipu vaan on niin sietämätöntä ja kun ei tiedä miten isopäinen lapsukainen sieltä taas pönkää ja missä tarjonnassa. Meidän keskimmäisen päänympärys oli 39cm, mikä oli melkoisesti, ei ihme, että repesin.
Aquarakkuloita kokeilin kuopuksen synnytyksessä ja täytyy sanoa, että ne vain minun kohdallani lisäsivät kipua. Se, että supistaa ja sitten joku tunkee vielä vesipallukoita selkänahkaan sai ennemminkin mieliteon läimäyttää sitä ihmistä sielläselän takana häärimässä. Minulle ei siis ollut niillä rakkuloilla muuta vaikutusta kuin entistä kipeämpi olo...
Paracervikaalin olen saanut joka synnytyksessä, mutta ei se kauan auta. Sen saakin vasta kamalan myöhään, kun on ensin kärvistellyt iät ja ajat suppareissaan ja puristanut miehen käden likimain poikki, eikä se välttämättä ehdi edes vaikuttaa kun kipu on jo siirtynyt ponnistusvaiheeseen, puhumattakaan siitä, että se piikki osuu edes kohdilleen.
Ilokaasun voimalla selvisin viimeisen synnytykseni ja kylläpä sitä maskia iminkin kuin hengenhädässsä niin, että silmät pyörähtivät päässä ympäri ja koko naama oli kaasusta turtana. Kyllä sillä saa autuaan olon kun tarpeeksi syvään hengittelee...eri asia on miten paljon sitä saa ja voi hengitellä. Viime kerralla kätilö ei juurikaan sen käyttöä rajoittanut kun näki, että olin ihan hengettömässä tilassa niiden kipujen keskellä, mutta muistan, että keskimmäistä synnyttäessäni kätilö alkoi jo sanallisesti ilmaisemaan hätänsä kaasun käytöstä :)
Nyt pitää lähteä mökillä käymään. Kivaa kun eka kesänuppu on nähnyt päivänvalon :D Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin ja pian kuullaan lisää uutisia :)
Kanelisokeri
Heippa!
Täällä on viikonloppu mennyt niin vauhdilla, että ei ole ehtinyt käydä edes lukemassa viestejä.
Vai on se ensimmäinen kesänuppu sitten syntynyt :)
Miehen sain pitää kotona eiliseen iltaan saakka ja kylläpä oli kivaa. Eilen tuli tirautettua muutama kyynel olin haaveillut, että mies olisi ollut kotona edes sunnuntai aamuun. No tuo muutama päiväkin oli mukavaa nähdä ja tod.näk miehellä menee enää vajaa viikko reissussa ja sitten saan hänet kotiin. Eilen käytiin kävellen ostamassa kuusiokoloavaimia, että saatiin vauvansängyn pohja nostettua ylös. Prismassa nähtiin kaveripariskunta ja he tulivat meille grillaamaan.
Illalla miehen lähdettyä tulin sitten siskolle yökylään. Olen vahtinut tänään siskon lapsia, että hän pääsi naisten kymppiin. Aamulla käytiin lasten kanssa Tuomarinkylän hevosfestivaaleilla. Tuli aivan hirmuinen polte päästä takaisin hevosen selkään. Onneksi siihen ei enää hirveän pitkä aika ole. Tosin mietityttää mahtaako heppa olla enää ollenkaan sama, kun silloin kauan aikaa sitten kun sen selässä viimeksi olen ollut.
Eilen käveltiin siskon kanssa kioskille ja tuolla lyhyellä matkalla sain kolme todella kipeää supistusta, aivan kasaan täytyi mennä. Tai ainakin ne minusta oli todella kipeitä. Tämä kun on ensimmäinen raskaus niin vaikea tietää. Myös yöllä heräsin kunnon supisteluihin. Ne eivät olleet kipeitä, mutta tosi napakoita. Tänään ei sitten suipisteluista ole ollut mitään tietoa.
Mariia: Vauva on ihan normaalikäyrien yläpäässä ja jos siellä pysyy niin päästään synnytttämään Haikaranpesään.
Painonnoususta: Minulle painoa on tullut 20 kg ja viimeksi vaassa on käyty melkein kaksi viikkoa sitten. Katsotaan, miltä tällä viikolla neuvolassa näyttää... EI tässä kovin viehätttävä olo tällaisena mammuttina ole, mutta synnytyksen jälkeen täytyy kävellä sisukkasti ja jättää herkut pois, niin eiköhän ne kilot siitä hiljalleen vähene.
Alcatrazille onnittelut varsoista.
Terveisin Mapemaukka 35+1
Täällä on nautittu sunnuntaista, tehtiin kunnon 1,5h kävelylenkki, mäkeä ylös toista alas eikä tunnu missään. Kohta saunaan ja sitten myöhemmin täytyy vietellä mies josko päästäs tässä hommassa eteenpäin. Vko LA-aikaan muttei taida haluta tulla tän kuun puolella.
Niina antoi ihan luvan että voin sanoo että hän oli synnyttämässä, tarkempia tietoja sitten häneltä.
Huomena siis neuvolaan 14.15
Toivottavasti aurinko paistaa enskin viikolla.
-Zurite
Näin unta, että Niina1983 oli käynyt jättämässä viestiä, että oli synnyttänyt tytön :) Piti tulla mahdollisimman pian katsomaan.. Jännät paikat jo tosi monella!
Painonnoususta, täälläkin yksi tonnikerholainen. Olisko noin 17kg nyt kasassa. Pulttia en ota moisesta, miulla on muutakin mietittävää. Onpahan joku elämän mittainen haaste odottamassa pikkuvauva-ajan jälkeen :D En voi hyljätä ihania farkkujani tuonne kaapin perälle, ne jaksavat sitten kannustaa hoikistukseen. Aikanaan.
Perätilasta, minua pelottaa ihan vietävästi vauvan asento. Ei ole edelliset olleet näitä aikoja mitään muuta kuin rt koko ajan. Ja mitäs tämä meidän viimeinen.. Heittää häränpyllyä non stop!!! En ole moneen päivään tuntenut vauvan jalkoja ylhäällä, ennemminkin vasemalla navan alla, eli eiköhän se siellä istuskele. Itku! Tulee kaikki mahdollinen mieleen lapsiveden vähyydestä ja vauvan "viasta" mieleen.. Ja jos tämäkin meinaa olla yhtä iso kasvaja kuin edellinen, ei siellä enää mahdu kääntymään :(
Sairastelut taitaa toistaseksi olla ohi, joten tänään onkin ohjelmaa. Ensin kerhojen päättäjäiskirkko, sitten muksut tivoliin ja vielä lasten tädin 11-vuotissynttärit. Ja kaunista säätä :) Kukkia pitää muutama iskeä tänään multaan. Tjaahas, menenpäs silittämään pojalle paitaa.
Piia ja masukki rv35+5