Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++Toukotuhisijat vko 48+++

26.11.2007 |

Linkki edelliseen keskusteluun:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11762171&p=3&tm…

Hyvää viikonjatkoa!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo ajatellut, että en tällä kertaa liittyisi joukkoonne, mutta alkuviikon kauheiden tapahtumien aikana huomasin monta kertaa miettiväni, että hitsit kun saisi tämän porukan kanssa elää tätä raskautta loppuun asti. Ja kun nyt tällä hetkellä asiat taas näyttää ainakin stabiileilta, niin tänne sitten pöllähdin.

Itsestäni sen verran, että odotan kolmatta lastani, isommat ovat poikia ja syntyneet -03 ja -05. Tämä kyseinen raskaus tuli hieman hankalaan aikaan, keväällä meillä on lasketun ajan tienoilla rakennusprojekti kuumimmillaan, mutta ehkäpä me selviämme. Vauva on erittäin tervetullut perheeseemme, ja varsinkin isoveljet odottavat jo aivan innoissaan pientä sisarusta.

Tuosta alkuviikosta sen verran, että maanantaina mulle sattui ihan typerä pieni onnettomuus, olin työntämässä kuopuksen rattaita ulkoportaiden ramppia alas, ja laittaessani etupyörät maahan toinen niistä (matkarattaat) oli kääntynyt poikittain, ja lisäksi osui sen verran kuoppaan, että kävelin vauhdilla päin työntöaisaa ja mahani osui siihen. Olimme juuri menossa äitini ja poikien kanssa uimahalliin, ja ehdimme kävellä vielä n. 5 minuuttia, kun juuri kun aloin kertoa äidilleni että löin mahani ja se tuntuu omituiselta, tunsin kun housuihin hulahti kunnolla jotain. Kirkasta vertahan se oli, siitä sitten kävelin ihan hysteerisesti itkien neuvolaan joka oli n 100 metrin päässä, äiti meni kotiin poikien kanssa.

No lopputulos on tällä hetkellä se, että vuodan vieläkin kirkasta verta, joka tulee reilunkokoisesta hematoomasta kohdussa, syön kahta eri antibioottikuuria ja pari päivää tuli vietettyä Kättärillä tarkkailussa. Viikon päästä on eka kontrolli, että mihin suuntaan asiat ovat kehittyneet. Ja siihen asti rauhaisee eloa ja enimmäkseen vuodelepoa.

Toivoa on paljon, mutta myös keskenmenon riski koko ajan päällä. Mutta se ei siitä murhetimalla muuksi muutu, joten painelen taas takaisin tuonne vällyihin ihmettelemään miten saisi ajan kulumaan.

ELi tällainen odottaja liittyi jengiin, ja jos jollain on kokemusta edes yhtään vastaavasta, on ollut hematooma tai jotain, niin mielelläni kuulisin tarinoita miten kaikki on mennyt.

T: Rekkis, rv 16+1

Vierailija
2/23 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=teal]Kyllä [b]Kielo[/b] muistelit ihan oikein, että oululaisia ollaan. :) Viime raskaudessa hankin tukisukat neuvolan kehotuksesta " mittojen mukaan" Instrumentariumista. Käytännössä tapahtui niin, että aamusta menin sinne, jottei jalat olleet ehtineet turvota ja myyjä sitten mittasi muutamasta kohtaa ja tilasi mulle oikean kokoiset sukat. Hinta taisi olla 60¿ hujakoilla, sukat tuohon polvitaipeeseen asti. Kyllä ne hintansa haukku seisomatyössä ja joka päivä jaksoin niitä jalkaan vetää. Nyt on vähän käynnistymisvaikeuksia, että saisin itelleni aamurutiiniksi sukkien laiton ja jaksaisin illalla huuhtasta ne... :/ Onhan ne vähän kulahtaneet, mutta uskosin, että vielä tämän toisenkin raskauden noilla pärjään.

Mulla on tainnut myös jo muutaman kerran [b]supistaa[/b], kun alavatsa tuntui kireältä ja inhottavalta ja lepo auttoi. Onneksi ei enempää oo ollut. Kaivoinkin silloin jo tukivyön esiin ja se tuntui helpottavan.

Aika ikävää kyllä, että [b]Shelleyllä[/b] on jo liitoskivut alkaneet! :( Mulla meni alaselkä viimeksi raskaudessa tosi löysäksi ja selin makuulta ylös nouseminen oli aikamoista akrobatiaa. Nyt ilmeisesti on alkaneet jo hormonit vaikuttaa ja selkä sen kun löystyy... Mulla on muutenkin väljät nikamat, joten raskausaikana ne vaan sitten on entistä joustavammat! :(

[b]Rekkiksellä[/b] kyllä aika ikävä tilanne, mutta toivotaan kaiken menevän hyvin hematoomasta huolimatta!!! Miten pienestä ne asiat toisinaan onkaan kiinni... Tervetuloa tuhisijoiden joukkoon, toivottavasti pääset loppuun asti!

Myös [b]burmillalle[/b] tervetuloa, meitä on todella paljon listalla!:)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

t. cadavera rv 15+5[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Shelleylle uuteen elämäntilanteeseen! Ja Rekkikselle lähtee täältä paljon lämpimiä ajatuksia. Toivottavasti kaikki menee vielä hyvin!!

Burmilla: mulla liikkeet tuntui aluksi hentona kuplintana. Ihan niin kuin olisi mahalaukussa porissut tai ruoka kiertänyt pahasti, mutta tunne olikin navan alapuolella. Nyt alkaa jo tuntua selkeämmin liikkeinä ja potkuina.

Täällä podetaan flunssaa. Sain sen mieheltä, joka sai sen töistä. Kurkku on ihan kamalan kipeä. :( Muuten olo on kuumeinen. Päässä on sellainen tööt fiilis ja sormissa ja jaloissa tuntuu suonenvetoja. Miehen lääkärisisko oli sitä mieltä, että virustaudilta vaikuttaa ja pitää vain sairastaa pois.

Mulla näköjään yksi raskausoireista on ollut vastustuskyvyn heikkeneminen. Useampaan vuoteen en ollut syönyt esim. antibiootteja, ja nyt olen näiden 17 viikon aikana sairastanut jo kaksi virtsatietulehdusta ja nyt tämän flunssan. Vähän pistää murehtimaan tuon pikkuisen mahassa jumppaavan kaverin puolesta, ettei vain joutuisi näistä sairastelemisistani ja lääkekuureistani kärsimään. :/

Jaksamista kaikille koko raskausoireiden kirjon kanssa! Itse koitan välillä kääntää asian myös päälaelleen, että kestäisi paremmin pahoinvoinnin ja muiden ikävien " sivuoireiden" kanssa: ihmettelen sen pienen sintin elämänvoimaa ja saan siitä voimia myös itselleni. Ei se kysele olemassaololleen lupaa, eikä se pyytele anteeksi sitä, että se ottaa äidiltä sen mitä tarvitsee, ei se myöskään murehdi, rakastetaanko sitä ja huolehditaanko siitä tässä maailmassa. Se vain elää, taistelee oman olemassaolon oikeutensa puolesta ja antaa elämän kantaa. Siinä muistettavaa meille itse kullekin. :)

Vierailija
4/23 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Np ultrassa kaikki oli hyvin.Potkuja olen tuntenut nyt viikon verran muutaman kerran päivässä. :) Olo on hyvä.Aika menee hurjan nopeasti.Viime neuvolassa sf mitta oli 11cm.Painoa tullu lisää pari kiloa.10.12 on taas neuvola ja silloin laittelen kuulumisia.

Hiires 16rv

Vierailija
5/23 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen ylimääräinen neuvolakäynti. Normaalisti ei täällä ole neuvolaa näillä viikoilla, mutta minulle annettiin aika nukahtamisvaikeuksien takia. Tai siis, niitä on ollut ja lääkkeetkin olen siihen saanut. Nyt vaan sitten käytiin kontrolloimassa sitä miten nukun :)

On todella inhottavaa herätä keskellä yötä, ilman syytä ja valvoa sitten kolme-neljä tuntia. Aamulla, kun esikoinen herättää niin itse on todella väsynyt. Monta viikkoa meni tällä kaavalla, kunnes sain lääkkeet ja nyt nukahdan heti uudestaan esim. WC-käynnin jälkeen. Ah, tätä onnea :D

Neuvolassa kaikki oli kohdillaan. Terveydenhoitaja muistutti, että painon pitäisi hiljalleen alkaa nousta eikä laskea. Minulla on nyt raskauden aikana paino tippunut 4 kiloa. Aluksi se laitettiin huonovointisuuden piikkiin, kun mikään ei mennyt alas, mutta nyt en tiedä miksi paino vain laskee.

Rautaa en vielä aloita, ensi käynnin jälkeen varmaan voinkin jo sitten aloittaa. Niin se oli esikoistakin odottaessa, että puolen välin paikkeilla aloin niitä tabletteja syömään.

Sydänääniä kuunneltiin ja hyvin kuuluikin. Esikoista meinasi hieman pelottaa, mutta siitä yli päästyään alkoi tanssimaan sydänäänien tahtiin :D Oli hauskan näköistä.

Mukavaa ja toivottavasti rentouttavaa ensimmäistä joulukuun viikonloppua kaikille!

Amy ja Hippu rv 16+4

6/23 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein juuri tytöt hoitoon ja nyt olis hetkonen aikaa ns. itselle, ennenku tarvis töihin lähtee...ja voiko sitä aikaa paremmin kuluttaa ku netissä!?! ;o)))

Shelleylle kovasti voimia uuteen elämäntilanteeseen! Ite kans jäin aikoinaan kolmen kanssa yksin, ennenku lyötiin nykyisen miehen kanssa hynttyyt yhteen... Kyllä siitä selviää bd bd bd

Ja Rekkalepakolle kans kovasti tsemppiä - toivottavasti vuoto lakkaa ja kaikki menee hyvin!!!

Tänne ei oikeastaan mitää uutta...raskaus etenee lähes huomaamatta, yhtäkkiä vaan taas tulee viikko täyteen, ettei paljo edes oo asiaa ehtiny ajatella!?! Äääh, tuleeko ny sit rv17 täyteen...emmä edes tiedä sitä! Taitaa olla.

Supistuksia on joo ollu täälläkin. Enkä mäkää aluksi tajunnu supisteluksi, ihmettelin vaan kiristelyä masulla :oP Siivotessa tuli, olletinki ku konttasin imurin kanssa sängynalusia... Ja muutenki nyt rasituksessa huomaa. Noh, tuttuahan tuo aiemmistaki raskauksista, mut eipä sitä vaan taas meinaa tajuta!?! Täytyy varmaan ottaa vähä varovaisemmin esim. töissä, jossa joudun välillä nostelemaan hyvinki painavia taakkoja.

Mulla on kauhee ärsytys päällä miehen ex-vaimoo kohtaan tällä hetkellä. Oon jotenki ylikyllästyny...ugh! Sillä on edelleen ihme kontrollinhalu mun miestä kohtaan, vaikka on itekki jo uudelleen naimisissa ja noin. Käyttää yhteisiä lapsia aseenaan ja keinonaan manipuloida/ohjailla/määräillä mun miestäni. Välillä oli jo vähän rauhallisempaa asian tiimoilta, mut nyt taas on jostain syystä intaantunu... Kertakaikkiaan raivostuttavaa :o/

Saas nähdä, miten suhtautuu, kun saa tietää tästä meidän tulevasta vauvasta!?! Varmaan tekee ihan kirjallisen ohjeistuksen miehelle, miten tämän tulee sitten kohdella heidän yhteisiä lapsia ja silleen. Plääh.

Ja ahdistusta lisää se, että miehen lapset tulee nyt viikonlopuksi meille... Jotenkin en nyt jaksaisi :o(

Että valivalivalivali tällä kertaa... Jotenki ny vaan on semmonen olo, että paljo mikää ei huvittaisi. Ku sais vaan käpertyä peiton alle ja pysyä sielä.

Joko ootte joulua laittaneet/suunnitelleet? Miten vietätte yleensä joulua?

Mä en oo joulua paljo edes vielä ajatellut. Tytöt on jo ihan innoissaan, saahan huomenna avata ensimmäisen luukun kalenterista ;o) Ihana katella lasten innostusta :o)

Joulun vietto itsessään tältä vuodelta on vielä vähän auki, ku ei ole varmuutta, viettääkö tytöt joulun isällään vai minulla. Isänsä " vuoro" olis, mut tytöt haluais olla joulun mun kanssani. Ja mä tietysti haluaisin pitää lapset joulun, vaan exä tahtoo pitää kiinni oikeuksistaan... Mikä tietysti sinänsä on ihan ok, mut kyllä mun mielestä lasten tahto on kuitenkin se ratkaisevin. Noh, asiasta keskustellaan sit itsenäisyyspäivänä, ku exä tulee tyttöjä viikonlopuksi hakemaan. Jooh.

Tämmöstä tällä kertaa. Jos raahautuis suihkuun ja valmistautuis töihinsä.

Hyvää viikonloppua kaikille toukotuhisijoille!!!

KK ja AlmaElmeri

Vierailija
7/23 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekkikselle tervetuloa ja tsemppiä! Toivottavasti kaikki menee hematoomasta huolimatta hyvin. Yhdellä ystävälläni oli kyseinen ongelma ja se raskaus jatkui kaikesta huolimatta hyvin loppuun asti.

Täälläkin on ollut supistuksia ja liitoskipuja. Olen laittanut ne kaksosraskauden piikkiin, mutta jos muillakin on niin... Muissa raskauksissa vaivat on alkanut vain paljon myöhemmin. Ultrassa kävin tiistaina ja kaikki oli hyvin. Seuraavan kerran pääsen ultraan äitipolille joulukuun puolen välin paikkeilla. Ei siis tarvitse odotella kovin kauaa :)

Letti (18+1)

Vierailija
8/23 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole taaskaan päässyt aikoihin koneelle,oikeen harmittaa!

" ihana" lukea että muillakin on ongelmia iskiaksen ja liitoskipujen takia. Mä jotenkin aattelin olevani yksin sekä koin,että nää ongelmat alko liian aikasin... Mulla on maanantaina ylimääräinen neuvolakäynti selän takia,mä oon koittanut sinnitellä duunissa,mutta se on yhtä helvettiä nykyään!! Multa meinaa lähteä vähänväliä vasen jalka alta,tuntuu että joku lyö puukolla alaselkään,pakara on ihan tulessa yms. Anteeksi tää avautuminen=) Ja vattuttaa se että seksihalut ois kovat, mutta lonkkaa ei pysty laittaa oikeen mihkään asentoon ilman kipua. Mä päätin tällä viikolla duunissa,että jotain apua mun on tähän haettava,mä oon vaikka toukokuuhun asti saikulla jos selkä sen vaatii... En mä voi rääkätä itteäni ja leikkii jotain arjensankaria,en mä mitään kirkkaampaa mitallia duunista saa kuitenkaan!

Mä tahdon kovasti sen äitiyspakkauksen,esikoista kun odotan! Mä oon ihmeen hyvin hillinnyt ostohaluni,vaikka kaikkea kivaa on vastaan tullutkin. Musta on niiiin ihanaa kun mun mies on ihan tohkeissaan tästä raskaudesta.Se on kailottanut kaikille kuinka siitä tulee isä ja vauvat on mahtavia...ihan uusia piirteitä,vaikka satavuotta ollaan yhessä oltukkin.

Ainiin, onko monilla kotona masiinaa jolla voi kuunnella sydänääniä? mä oon jääny ihan koukkuun siihen, sain sen frendiltä " perintönä" ja musta se on kovin kiva!

Jaksamisia ja hyviä vointeja kaikille, matkaa maaliin on viellä paljon ja harmi vaan, oikoreittejä ei tässä pelissä ole...=)

T: Nasu rv 15+0

Vierailija
9/23 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille. On täälläkin pitänyt kiirettä niin vapaa-ajalla kuin töissäkin. Mulla liikkeet tuntuu melkein aina kun tän kaiken koheltamisen keskellä vähäks aikaa istahtaa, on se aika ihanaa ja jotenkin niin paljon todellisempaa.

Äitiyspakkaukkaus ajateltiin ottaa. Siskolta saan vaunut ja kaverilta sängyn. Muut hankinnat jää varmaan aika viimetippaan syystä että meillä on 2 enkeli vauvaa. Kaupassa tulee kyllä hiplailtua kaikkia söpöjä juttuja, mutta sinne ovat saaneet jäädä.

Neuvola on ensi tiistaina ja rakenne ultra 18.12 sitä odotan kovasti.

En muista kirjottelinko silloin kun mun istukka hieman repesi ja aiheutti verenvuotoa ja supistuksia. No jokatapauksessa se asia on korjaantunut, onneksi. Ehdin jo pelästyä aikas pahasti.

Valkeaa joulua odotellessa, voikaahan hyvin.

rv18+1

Vierailija
10/23 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta helpottavaa, kun kurkkukipu vaihtui limaiseen yskään, mutta se taas lisää oksetusta. Ei ole koskaan hyvä. ;>

Ihana kuulla, että sulla cava76 ongelmat meni ohi säikähdyksellä! Meillä on myös enkelivauva, mutta nyt olen ekan kolmanneksen jälkeen antanut itselleni luvan olla pelkäämättä. Toivottavasti päästään tällä kertaa molemmat maaliin asti!!

Meillä on säilynyt vanhempien luona perinteinen yhteinen joulu, jolloin kaikki lapset puolisoineen kerääntyy aatoksi ja joulupäivän aamuksi sinne. Nyt on varmaan viimeinen sellainen joulu tiedossa, et minä ja molemmat veljet on paikalla, kun meidän vauvan syntymän jälkeen aletaan sitten muodostamaan niitä omia jouluperinteitä omassa kodissa. Vähän vaan jännittää, miten se joulu tänä vuonna menee, kun äidin kanssa välit ei ole olleet parhaimmillaan sen jälkeen, kun se suhtautui tosi nihkeästi meidän vauvauutisiin. Saa nähdä... Odotan joulua joka tapauksessa, koska tykkään siitä tosi paljon. :) Täällä jo joululaulut soi ja miehen kanssa ollaan avattu Muumi-joulukalenterin luukkuja kuin pikkulapset.

Vierailija
11/23 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi tervetuloa taas uudet mukaan!

Kiitos Typolle kommentista. Mä olen samaa mieltä, että on helpompi lukea listaa kun fontti on pienempi, varsinkin kun meitä toukotuhisijoita on niin monta.

(.)Mä tunsin eilen selvästi kun tuo sintti masussa piti jumppaa. Ei todellakaan voinut enää erehtyä. Jännä tunne! Aikaisemmin liikkeitä on tuntunut ehkä kerran tai pari päivässä, mutta eilen ne tuntuivat päivän ja illan mittaan useamman kerran. Nukkumaan mennessäkin liikkeitä tuntui, joten taisi sintillä olla vielä jumppa kesken. Toivottavasti tämä nyt tällaisenä jatkuisi; tuntuu tuo masuvauvakin todellisemmalta ja jollakin tapaa läheisemmältä.

Pikkupapu ja sintti rv 18+0

Vierailija
12/23 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Kävin tänään NP-ultrassa ja laskettu aika vaihtui eteenpäin (6.6.2008)...

Luulenpa, että vaihdan tuonne kesäkuisten joukkoon, sillä yksikään lapsosistani ei ole syntynyt ennen laskettua päivää, enkä halua roikkua täällä yksin kun te muut olette jo käärönne saaneet... :)

Hyvää jatkoa Toukotuhisijat!

Kanelisokeri

Vierailija
13/23 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=navy]Hienoa, kun [b]Pikkupapu[/b] jaksat päivitellä meidän tietoja ja tuo pienempi teksti on kyllä kätevämpää lukea.

Mukavaa odotusta [b]Kanelisokerille[/b] kesäkuisten seurassa! :) Mukavaahan se sitten on, kun on niitä kärvistelijöitä vielä muitakin jäljellä porukassa. Esikoisen la oli maaliskuun lopulla ja huhtikuullehan se sitten meni, ennen kuin syntyi. Nyt odotan kuitenkin toukokuussa syntyväksi, kun la on jo 17.5. ;)

Tänään oli neuvola ja siellä kaikki ok. Kaveri ei oikein malttanut pysyä paikoillaan, joten sydänäänet kuului vähän miten sattuu. Kovasti potkiskeli ja kovin eläväiseltä vaikutti! :) Paino oli vielä vähän laskenut, mutta terkka sanoi, ettei mitään hätiä sen takia, että laskenut, ehtii vielä noustakin. Ekassa raskaudessa siitä terkka sillon jotain naputti. Seuraavaksi ois sitten reilun kuukauden päästä se ultra ja heti sen jälkeen neuvola. Liikkeet tuntukin jo aika mukavasti, joten rauhoittaa mieltä ja tuntuu tuo masutyyppi todellisemmalta!

Meillä [b]lasten ikäeroksi[/b] tulee varmaan reilu 2 vuotta, mutta en silti ole aatellut tuplia hommata. Esikoinen on reipas kävelemään, tosin on siitä kyllä oma riesansakin... Kantoliinan ja vaunujen kanssa ajattelin pärjätä, kun ei meille ne tuplat minnekään mahtuis edes.

[b]Äitiyspakkauksen[/b] otan, vaikka esikoiselta kaikki tavarat ja vaatteet tallessa, mutta on se kuitenkin hyvää tavaraa täynnä ja ihana saada se itselle sitten hypisteltäväksi. Jos kuitenkin otettais raha, sijotettais varmaan sitten siihen lapsivakuutukseen, kun on niin pirun kallis... Onneksi noista hankinnoista ei tarvi ressata, kunhan sitten lopussa muistaa itelle hommata liivinsuojat yms.

Paha olo alkaa olla mennyttä elämää, hajut on kyllä voimakkaina vielä nenässä, joten niitä saa kyllä varoa. Tukivyötä kaivelin jo esiin, kun välillä tuntuu niin tympeältä tuossa alavatsassa, varmaan vatsalihakset niin rapakunnossa, että kasvava kohtu tekee kipeää. :/ Tukisukkia olen ajatellut nyt myös ryhdistäytyä käyttämään, heti näytti suonet jo paukanneen pintaan, kun en oo jaksanu käyttää. Esikoisen aikana käytin jostain 12 viikosta alkaen ja isommat kohjut jäi kyllä tulematta.

Pakko hilautua suihkuun ja nukkumaan, että huomenna taas jaksaa! Tosin kivaa tiedossa, kun mennään kaverin reilun viikon ikästä vauvaa katsomaan! :)

t. cadavera rv 15+2[/color]

Vierailija
14/23 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Minun nökö kuplii masussa, ei nuo kutittavat kuplat voi olla mitään muuta kkuin alustavia potkujen yrityksiä pieneltäni..ihanan tuntuista! Aika harvakseltaan nuo tosin vielä tuntuvat iltaisin makuullaan, mutta ehkä parin viikon päästä tuntuu joka asennossakin¿

Masu kasvaa vauhdilla¿ pitää ruveta vähän kontrolloimaan syömisiä, ettei painon nousu pääse yllättämään¿.tällä hetkellä meinaan huvittaa syödä noin 3 mehujäätä päivässä, ei voi olla kauheen terveellistä¿ mutta hyvää on

Äitiyspakkauksesta on ollut puhetta: minä ajattelin ottaa, kun kerta ensimmäinen on kyseessä, ainakin haalarista ja makuupussista tykkään kovasti väriltään tänä vuonna, ja tuo pakkaushan me saadaan??

Leppoisaa odotusta Kanelisokerille kesäkuisten puolella..

t. sylinalle ja nökö 15+6

Vierailija
15/23 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin oltiin eilen neuvolassa ja tällä kertaa sydänäänetkin kuuluivat onneksi ihan kunnolla, kun tuntuvat liikkeet ovat vielä niin hentoisia ja harvinaisia, että niitä ei meinaa todeksi uskoa. Vauva liikkui kovasti ja syke vaihteli 140-150 välillä, viimeksi taisi nukkua, kun syke oli vain 134.

Mä en ajatellut tällä kertaa ottaa äitiyspakkausta, kun vauvanvaatteita on ihan reilusti ja lisää todennäköisesti tulee ennen vauvan syntymää ja viimeksi pakkauksen vaatteista jäi suuri osa käyttämättä.

Ankkis rv17+1

Vierailija
16/23 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei oo mikään muuttunut. Olot on ihan normaalit. Torstaina neuvola, jonka jälkeen voikin enemmän kuulumisia kertoa, kun nyt tuntuu ettei ole mitään kerrottavaa..

Jaksamisia kaikille!

Amy ja Hippu rv 16+1

Vierailija
17/23 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iltaisin tuntunut pitkään jo myllerrystä mahassa. Nyt odottelen, että milloin ne alkais tuntuun näin töissäkin, kun ei voi mennä maaten.

Pakkausta en ota, on kaikki vanhat tallessa ja mieli tekee kuitenkin ostaa uusia.

Viikko vielä niin ois rakenneultra, pääsee näkeen pikkuisen.

-pikkukolmonen3 ja massu 17+6-

Vierailija
18/23 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Ehdin jo elätellä toiveita, että pahoinvointi alkaisi helpottaa, mutta tämä päivä meni taas vanhan kaavan mukaan. Heräsin jo yöllä monta kertaa huonoon oloon ja aamulla heräsin oksentamiseen. Ihanaa... Oonkin sitten ollut koko päivän vuodepotilaana. Paahtoleipä ja pussikeitto on pysynyt sisällä.

No, jotain positiivistakin onneksi. Sunnuntaina tunsin ekat liikkeet! :) Sen jälkeen niitä on tuntunut levossa ollessa aina silloin tällöin. Siinä pientä kuplintaa ihmetellessä unohtuu kummasti pahoinvoinnit ja kaikki muutkin vaivat.

Rinnat on olleet turvoksissa jo jonkin aikaa, mutta sinnittelin vanhoilla liiveillä sillä ajatuksella, että sitten vasta ostaisin uusia liivejä kun rintojen koko jotenkin asettuisi.. Eilen sain sitten tarpeekseni puristavista liiveistä ja siirryin seuraavaan kuppikokoon. Aika hurjaa. Hyllyssä ne D:t näytti ihan valtaisilta! Pukukopissa jouduin kuitenkin toteamaan, että kyllä se pitää tämä vähintään olla. Itse olen turvonneesta varustuksestani vähän kauhuissani, ja on ne tosi kipeät ja aratkin välillä, mutta ainakin mies on tilanteeseen erittäin tyytyväinen. :)

Äitiyspakkauksesta on ollut täällä puhetta. Itse aion sen ottaa, kun ensimmäistä odotan. En silti pysty pitämään itseäni kurissa vauvahankinnoissa, vaikka ylimääräistä rahaakaan ei oikeastaan olisi. Mutta kun ne Lindexinkin retrokuosiset pikkuruiset bodyt on niiiin suloisia!! Eihän niitä voi sinne kauppaan jättää...

rouvapupu + Pompula 17+0

Vierailija
19/23 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan liikkeet ovat alkaneet tuntua jo paremmin, tosi aikaisin kyllä tässä raskaudessa! :D Pari viikkoa sitten olin tuntevinani jonkin ison liikkeen, arvelisin kuperkeikaksi. Ehdin jo ajatella että tuskin oli mitään mutta siitä asti on liikkeitä tuntunut lisääntyvissä määrin ja eilenkin tuntui jo useampi selvä potku peräkkäin. Tavallisempaa on vielä että tuntuu yksi potku ja sitten ei muuta. Mutta liikettä tuntuu olevan :D Hassua miten aikaisin liikkeet tuntuvat nyt, viime raskaudessa oli rv15+ ja sitä edellisessä rv16+. Esikoisesta liikkeet tuntui vasta rv18+. Niin, ja nyt siis on rv14+. Tuskinpa enää tästä aikaisemmaksi voisi mennä vaikka joskus vielä odottaisin, sen verta pieni sintti kuitenkin masussa on vielä näillä viikoilla. Nyt siis en hätäile seuraavan neuvolakäynninkään kanssa, olin suunnitellut että jos liikkeitä ei tunnu vielä rv15 niin sitten voisin mennä kuuntelemaan sydänäänet varmuuden vuoksi. Ensi viikolla mulla olisi mahdollista mennä neuvolaan mutta jätän tämän yhden käynnin väliin ja varaan seuraavan ajan jonnekin sinne rv20 paikkeille jos sitä ennen ei mitään erikoista ilmaannu. Vointi kun on tosi hyvä eikä mikään " paina mieltä" niin turha olisi mennä.

Shelley rv14+3

Vierailija
20/23 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ei ole vikkoon mitään ehtinyt rustailla kun on ollut niin menoa koko ajan. Tuntuu kyllä, että viikot vierivät eteenpäin paljon nopeammin kuin esikoista odottaessa! Ei ehdi koko ajan keskittyä tuohon mahaan.

Äitiyspakkausta en ota tällä kertaa. Kaikki on tallessa ja hyvässä kunnossa. Joitakin ei tullu pidettyä ollenkaan kun sain niin paljon vaatetta lainaan ja tällä kertaa varmaan saan jälleen. Oli tarkoitus ostaa sillä rahalla turvakaukalo autoon. Esikoiselle saatiin lainaan veljeni pojalta, mutta tällä kertaa tarvitsevat sen itse kun saavat kohta toisen lapsen. Mutta sitten yksi toinen ystävä lupasi heidän kaukalonsa lainaan, joten se ongelma ratkesi siinä. Kyllä sille rahalle silti käyttöä löytyy! Kunnon kantoliinan ainakin meinaan hommata. Ja isommalle seisomalaudan vaunuihin. Siinähän se raha sitten jo meneekin...

Pikkupapulle taas kiitokset esittelypinon päivittelystä. Niin ja kiitos vastauksesta tuossa tätisi asiassa. Toivottavasti hänellä menisi kaikki hyvin.

Kanelisokerille toivotan onnellista odotusta kesäkuisten joukossa! Ymmärrän kyllä tuon, että haluat siirtyä sinne. Mulla oli ekan la 30.10. ja syntyi vasta 8.11. Lopussa meitä kirjoitteli 3 lokakuisissa kun muut jo hoivaili vauvojaan :/

Cadaveralta piti tiedustella, että mistä olet löytänyt hyviä tukisukkia ja minkä hintaisia? Muistanko nyt oikein, että sinäkin asut Oulussa?

Rouvapupulle pahoitteluni, että pahoinvointi ei vieläkään ole helpottunut :( Onneksi pikkuisen liikkeet tuovat kuitenkin parempaa mieltä :)

Sokerirasituksesta oli ollut viime viikolla puhetta. Minun pitää mennä sinne automaattisesti kun liian paljon painoa. Esikoisen aikaan kävin myös ja tuli tosi hyvät arvot. Tai tosi alhaiset kyllä. Oli äärettömän huono olo ennen sitä viimeistä verikoetta :( Onneksi olin ottanut voileipää matkaan ja hotkin sen heti kitaani kun lupa annettiin.

MussunMussun kyseli yhdistelmävaunuista. Meillä on Teutonian Mistralit, jotka ovat olleet tosi hyvät *bd* Hintaahan niillä tosin on, että edulliset ne eivät ole.

Sama84:lle tsemppiä muuttoon! Vaihtuuko teillä ihan paikkakunta vai muutatteko saman kaupungin sisällä?

Tuli niin monta keskeytystä tässä kirjoittamisen välillä, että vähän väliä ajatus katkesi. Saattaa siitä syystä olla sekavaa tekstiä välillä :)

Kielo ja Manu rv 15+2