+++Toukotuhisijat vko 48+++
Linkki edelliseen keskusteluun:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11762171&p=3&tm…
Hyvää viikonjatkoa!
Kommentit (23)
On ollut hässäkkää, esikoinen on viettänyt synttäreitään ja niissä on ollut vaikka mitä järjestelyä. Töissä on ollut kiireistä ja tähän hössäkkään mieskin pääsi lähtemään työmatkalle, huh huh! Se mikä on hirvittänyt tässä eniten, on tuo lisääntynyt supistelu...
Onko teitä muita jo ketään supistellut? Mua nyt lähipäivinä, ei kipeästi mutta selvästi silloin kun on liian kiire ja hösä. Vatsaa kiristelee ihan kunnolla. siksi olen vähän huolissani, kun toisessa raskaudessani jouduin supistelujen vuoksi lepolomalle useamman viikon ajaksi. Kurjaa, jos näin kävisi nytkin!
Muuten on onneksi olo ollut oikein hyvä ja suorastaan energinen, kun niistä ikävistä pahoinvoinneista pääsin.
Burmilla kyseli mistä liikkeet tunnistaa. Mä aloin tuntea tässä kolmannessa odotuksessa liikkeitä rv 13 alkaen (aika aikaisin mielestäni!), aiemmin oon tuntenut esikoisesta rv 19 ja toisesta rv 16 alkaen. Ne ihan ekat on mulla olleet sellaista mahansisäistä kutittelua, sipaisuja, ja sitten välillä sellaisia pieniä kuplia. Nyt tuntuu jo ihan kunnon tönimistä, ja ihan säännöllisesti pitkin päivää. Selvästi riehakas tapaus kasvaa mahassa, heilunta on virkeänoloista :)
Äitiyspakkauksista on ollut puhetta. Mä olin aikaisemmin sitä mieltä, että otetaan se, kun olemme lahjoittaneet kaikki vauvakamat aikaisemmin jo eteenpäin. Mutta nyt näitä lahjoituksia on ystäviltä alkanut tulla takaisin meillepäin :) mikäs sen mukavampaa. Joten luultavasti sittenkin rahana, voimme ostaa uuden autoistuimen tms tarpeellista.
Nyt pitää mennä, hyvää vointia kaikille!
Niipa 18+2
Siis voi kurjuus, nyt ne jo alkoivat! Osasin kyllä odotella että tulossa on mutta että jo näin ajoissa... :/ Esikoisesta tulivat joskus rv30+, kakkosesta rv20 ja kolmosesta rv18. Blaah!
Ihmettelin joskus viikko sitten kun pitkään poissapysytellyt iskias alkoi taas ilmoittelemaan olemassaolostaan. No, eihän sekään mikään ihme ollut. Eilen aamulla huomasin että joka askeleella lonkat paukkuu, tuntui että olisi väljyyttä siinä jalan ja lonkan kiinnityskohdassa (miksi sitä sitten sanotaankin! :D ). Pidempiä askeleita ei voinut ottaa ettei olisi vihlonut lonkkiin. Iltapäivästä lyhyetkin askeleet vihloivat ja mitään kiertoliikkeitä lantiolla ei voinut ajatellakaan. Illalla sitten tajusin että liitoskipuja ovat ja tänään on kävely ollutkin jo enemmän tai vähemmän tuttua ankkatyyliä ;) Voi kökkö! Saa taas alkaa kehittelemään kaikenmaailman temppuarsenaalit että pysyy tenavien perässä, keskimmäinen eli 3v ehti jo multa karata tänään kun perhekerhoon oltiin menossa, lähti vaan juoksemaan autolta ja enhän mä pysynyt perässä! Tätä sitten jatketaan 25viikkoa, kuulostaapa houkuttelevalta. :/
Supistelua on ollut mullakin, alkoi joskus pari-kolme viikkoa sitten. Ensin en sitäkään tajunnut, mietin että mikä siellä alavatsassa kiristää mutta kohtuhan onkin niin pieni ettei voinutkaan tuntua ihan samalta mitä viime raskauksissa (silloin suppailut alkaneet n.kk myöhemmin). Nyt sitä on ollut tällä viikolla vähemmän, siivotessa innostui supistelemaan mutta normaalitilassa ei ole ollut. Mulla on kyllä ollut tässä aika paljon stressiä joka selittää kyllä tuon suppailun jota välillä oli paljonkin. Miehen kanssa muutettiin erilleen viime viikolla ja sitä asiaa on käsitelty viimeiset viikot joten ihmekös tuo että stressaa! Nyt onneksi on jo vähän helpottanut, lasten ja miehen kanssa totutellaan uuteen arkeen tapaamisineen ja muun arkirumban suhteen (ja sitähän riittää kun kolmikko jäi asumaan mun kanssa).
Mutta nyt kotihommiin!
Shelley rv14+4
Ajattelin nyt koittaa osallistua näihin keskusteluihin. Kävin kyllä kertomassa aikoja siten kuumeilijoiden puolella, että plussa tuli. Täälä oon silloin tällöin käyny lukemassa. Kävn laittamassa esittelypinoon jo tarvittavia tietoja:)
Tähän asti ei pahoinvoinnista ole ollut tietoakaan.Väsymystä on ollu sitten enempi ja vähempi. Muuten kaikki mennyt kivasti. Kolmivuorotyötä, kun teen, niin yövuorojen jälkeen on migreenikohtaukset alkanu. Neuvolalääkäri kirjotti panacod reseptin ja nyt ei enää oo tarvinnu kärsiä päiviä kestävistä päänsäryistä.
Painoa on tullu ihan kiitettävästi. Alkupaino oli 53kg ja tällähetkellä sitä on 61. Ilmeisesti toisille tulee alkuun nopeasti kiloja ja loppuajasta ei niinkään enää? Tosin kaikkihan lähtee sitte silmänräpäyksessä poiskin;) Vaatekaapin sisällön sainkin uusia jo ihan alkumetreillä.
Neuvolassa oon käynyt kaks kertaa. Neuvolantäti on oikein mukava. Huumorintajuinen, eikä niuhota.. ainakaan vielä:) Viimeksi oli neuvolalääkäri. Kaikki on ollu hyvin toukalla ja mulla. Rakenneultra on 21.12 ja silloin näkee ja kuulee taas vähä enemmän. NPultrassa kävin ja turvotusta oli vain 0,9mm?? Verikokeissa kävin myös, vaikk olen kuullut, ettei niihin kannata täysin luottaa. Tuloksista ei ole kuulunut mitään, joten olettaisin niiden olleen myös ok.
Liikkeitä en ainakaan vielä ole osannut tunnistaa. Kertokaahan te joilla on jo aikasempaa kokemusta, että miltä ne liikkeet oikeen tuntuu? Neuvolalääkäri sanoikin, että kohta ne liikkeet alkaa tuntua ja sillä niitä olen yrittänyt " kuulostella" :)
Esikoista odottaessa olin ajatellut ja varmaankin otan äitiyspakkauksen. Toisaalta sisko sai juuri lapsen ja sieltä sais samat vaatteet jokatapauksessa. Milloinkas tuo pakkaus muuttuu. Onkohan toivettakaan saada uutta? No sen näkke sitten mihin päädyn.
Sukulaiset on osatnu jo lähes kaikki tavarat, eli itelle ei juurikaan hankittavaa ole jääny. Tokihan sitä tavaraa tulee vielä ostettua, kun H-hetki lähestyy.
Synnytystä en suostu edes vielä ajattelemaan. Aikasemmin ajattelin, että pakotan lääkärin leikkaamaan, mutta nyt , kun on kuullu miten kipeä sen jälkeen on niin se on laittanut pasmat sekasi. Synnytystä " pelkään" , tai ainakin kammoksun. Perhevalmennukseen ollaan kyllä menossa siinävaiheessa, kun puhutaan synnytyksestä jne.
Tulipas paljon kirjorusta ja kaikki oman navan ympäriltä, mutta ens kerralla ajattelen sitte teitä muitakin:D
Burmilla ja toukka 16+5