Äitini syötti lapsillemme lihaa!!
Miksi mielipiteitäni ei voida kunnioittaa? Ryhdyin kasvissyöjäksi 13-vuotiaana ja se oli äidilleni kova pala. Siitä lähtin tein ruokani itse. Nyt minulla on lapsia, jotka ovat siis myös kasvissyöjiä ja olen moneen kertaan huomannut kuinka äitini yrittää tarjota heille lihaa ja joka kerta olen sanonut, että se ei käy!
Nyt lapset olivat ekaa mummolassa hoidossa ilman meitä vanhempia ja olin pakannut lapsille myös ruuat mukaan, koska äiti ei suostu kasvisruokaa kokkaamaan (ainakaan minulle ja perheelleni). Hain seuraavana päivänä lapset ja huomasin, että mukaan pakkaamiani ruokia ei oltukaan syöty! Kysyin syytä, ja lapset olivat kuulemma syöneet lihakastiketta niinkuin muutkin. Voi että kun raivostuin! Lapset eivät ymmärtäneet ilmeisesti laittaa vastaan, ovat vielä sen verran pieniä etteivät tuollaista ymmärrä.
Lapset taitavat yökyläillä tästä lähtien vain miehen vanhemmilla, he sentään kunnioittavat päätöksiämme :(
Onko teillä muilla ollut samanlaisia ongelmia?
Kommentit (44)
Ja aion kyllä sanoa äidille, että lapset eivät nyt tule kylään ainakaan vähään aikaan.
ap
hienoa ap, huomaa, että olet pitkälle koulutettu=) Mitäs jos lapsesi vihaavat Sinua isona, kun et ole antanut heidän syödä lihaa, mieti sitä. .
nykyajan hyvinvoinnista ja siitä että on vara nirsoilla ja keekoilla kaikenmaailman ruokavalioilla tyyliin " hui kauhea elukoita tapetaan, en syö lihaa" .
Jotain luomulihaa voisin joskus syödäkin, mutta koska en kaipaa lihaa enkä sen makua, niin en ole siihenkään ryhtynyt. Ja lapset eivät syö lihaa, koska mieheni ja minä olemme kasvissyöjiä, emmekä edes halua käsitellä lihaa. Ja kuten olen monesti sanonut, jos lapset joskus haluavat alkaa syödä lihaa, niin siitä vaan.
Perustelkaa te kaikki puolestanne miksi syötte lihaa, yhtä perusteltava asia sekin!
ap
kun osaa kokata. Liha on myös terveellistä, kun sitä syö kohtuudella.
Lihan syönti ei ole mikään ainoa oikea elämäntapa ja erityisesti kasvissyöntiä terveellisempi, vaikka se Suomessa vallitseva ja siten yleisesti hyväksytty onkin.
Miksi teidän on niin vaikea hyväksyä muiden ihmisten elämäntapaa ja valintoja silloin, kun ne poikkeavat omistanne?
Ei yleisin ole aina ainoa oikea.
t. Sekaravinnon syöjä
Mehukas medium pihvi on niin hyvää! Puhumattakaan ihanista padoista, murusoosista, palapaistista. En voisi elää ilman lihaa!
Vierailija:
Lihan syönti ei ole mikään ainoa oikea elämäntapa ja erityisesti kasvissyöntiä terveellisempi, vaikka se Suomessa vallitseva ja siten yleisesti hyväksytty onkin.Miksi teidän on niin vaikea hyväksyä muiden ihmisten elämäntapaa ja valintoja silloin, kun ne poikkeavat omistanne?
Ei yleisin ole aina ainoa oikea.
t. Sekaravinnon syöjä
niin on teijänki mammojen syytä lopettaa lihan syönti. Pahinta mitä voitte planeetallemme tehdä on syödä lihaa. Nälänhädästä yms. puhumattakaan...
Itsekään en syö lihaa. Tai sori, siis kalaa syön. Ja maitotuotteita. En ole vegaani. Oletko sinä?
Niin eli halusin vain tietää millä sinä perustelet oman ruokavaliosi/elämäntyylisi.
Ymmärrän sua hyvin. Minäkin tunnen kauheaa tuskaa kun näen sikatiloja :(
Kalakin suhteen olen miettinyt monesti sen jättöä mutta toistaiseksi syön sitä vielä, kun tiedän että paikalliset kalastajat ovat sen pyytäneet verkoillaan.
Lapseni ja mieheni ovat täysin sekasyöjiä enkä heidän ruokavalioonsa puutu. Lapseni tekevät päätöksensä elämäntapansa suhteen kasvaessaan.
Äitisi teki väärin minunkin mielestäni. Jokainen vanhempi päättää omien lapsiensa kasvatustavat!
on niuho ja unohtaa ruokahysteriassaan lasten oikeudet isovanhempiinsa.
tuossa kerroit että voisit jopa joskus itsekin syödä luomulihaa. onko se nyt sitten niiiin kauheaa jos lapset syö mummilla lihaa ? vie mummille luomulihaa jos lapset menee yökylään ?
Ilmaston lämpenemiseen voi vaikuttaa muutenkin.
koska siitä saa proteiineja ja liharuokaa syödessä tulee tunne että on syönyt oikein ja kunnolla. Lisäksi syömäni liha on peräisin oman navetan lehmästä, joka on ruokittu pääasiassa omilta pelloilta saadulla rehulla ja valkuaisrehukin on kotimaista rypsiä. Syömääni lihaa ei ole tuotu esim. brasiliasta ja ruoakseni ei tarvitse lennättää soijaa sieltä asti polttoainetta kuluttaen ja ilmastonmuutosta vauhdittaen.
kuin kotimainen, mutta molempia tulee syötyä.
itse olin lukioikäisenä hetken kasvissyöjä ja mummi kysyy edelleen joka kerta kun menen syömään, että voiko laittaa liharuokaa. Minusta se olisi myös ap:n äidiltä oikea asenne, kunkin ihmisen päätöksiä ja arvoja on kunnioitettava ja vieraanvaraisuuteen kuuluu nähdä ennemmin vähän ylimääräistäkin vaivaa että rakkaiden ihmisten toiveita kunnioitetaan.
Meillä ainakin laitetaan aina erikseen vegaaniystävällistä ruokaa jos on bileet tai ihmisiä tulossa syömään, ja jos on pienempi porukka niin kaikki syö vegaaniruokaa, vaikka itse sekasyöjiä ollaankin.
Yhtäkkinen liha-annos aiheuttaa taatusti pienelle tähän asti kasvissyöjänä olleelle henkilölle vatsanväänteitä ja pahan olon, siksikin se on todella typerää toimintaa.
Meidän lapsi on hieman allerginen mansikoille ja omenoille, ja kyllä meidän isovanhemmat kunnioittavat näitä, vaikka oireet eivät sen kummempia olekaan kuin vatsanväänteitä ja pientä ihottumaa. Vaikka heidän mielestään mansikat kuuluvat kesään yhtä lailla kuin kinkku joulupöytään..
johon on pumpattu hormoneja ja joka saa valkuaisrehuksi jättitilojen kananpaskaa ja joden laitumiksi kaadetaan sademetsää yhä kiihtyvämmällä tahdilla.
Inhottaa tommone asenne. En syö lihaaja lapsenikaan ei sitten syö. Anna perkele heidän päättää siitä kun ovaT tarpeeksi isoja.
Susta voisin tehdä vaikka lastensuojeluilmoituksen.
Se on meidän perheen elämänasenne ja näkemys. Haluan heistä kasvavan kansainvälisiä ja viiniasiantuntijoita.
Annan mukaan aina punkkupullon kun menee hoitoon. Koska se on mun elämänkatsomus ja sitä pitää noudattaa. vain minä määrään mikä lapsille on hyväksi. Oli se sitten mitä tahansa ajatusmaailmastani. Jops haluavat lopettaa viininjuonnin ja siirtyä vaikkapa maitoon, saavat tehdä sen vasta kun ovat täysi-ikäisiä. Siihen asti MINÄ MÄÄRÄÄN; MINÄ MINÄ MINÄ......
Miten perustelet syyt miksi et itse eikä myöskään lapsesi syä lihaa?
EN tuomitse sinua vaan haluan vaan uteliaisuuttani tietää miksi olet lihaa vastaan.
( itsellänikin on tietynlainen ruokavalio )