Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini syötti lapsillemme lihaa!!

Vierailija
24.11.2007 |

Miksi mielipiteitäni ei voida kunnioittaa? Ryhdyin kasvissyöjäksi 13-vuotiaana ja se oli äidilleni kova pala. Siitä lähtin tein ruokani itse. Nyt minulla on lapsia, jotka ovat siis myös kasvissyöjiä ja olen moneen kertaan huomannut kuinka äitini yrittää tarjota heille lihaa ja joka kerta olen sanonut, että se ei käy!

Nyt lapset olivat ekaa mummolassa hoidossa ilman meitä vanhempia ja olin pakannut lapsille myös ruuat mukaan, koska äiti ei suostu kasvisruokaa kokkaamaan (ainakaan minulle ja perheelleni). Hain seuraavana päivänä lapset ja huomasin, että mukaan pakkaamiani ruokia ei oltukaan syöty! Kysyin syytä, ja lapset olivat kuulemma syöneet lihakastiketta niinkuin muutkin. Voi että kun raivostuin! Lapset eivät ymmärtäneet ilmeisesti laittaa vastaan, ovat vielä sen verran pieniä etteivät tuollaista ymmärrä.

Lapset taitavat yökyläillä tästä lähtien vain miehen vanhemmilla, he sentään kunnioittavat päätöksiämme :(

Onko teillä muilla ollut samanlaisia ongelmia?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki oikeita ongelmia.

Vierailija
2/44 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustan itse vain pyssyjä. En siis halua, että meillä leikitään oikeannäköisillä pyssyillä.. Noo, mummu on ostanu jo 2 pyssyä. Molemmat on kyllä lentäny roskiin. Ekak kerralla tais mennä ensin hukkaan, ja löydettyäni minä heitin roskiin. Toisella kerralla poika heitti itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että minulla on järkeviä mielipiteitä, joista haluan pitää kiinni ja joita haluan siirtää eteenpäin lapsilleni? Ja siksi että minulla on äiti, joka ei näitä mielipiteitä kunnioita?

ap

Vierailija
4/44 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toisen vakaumusta pitäisi kunnioittaa.

Vierailija
5/44 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitisi ei nyt ymmärrä valintojasi ja halusi antaa lapsille samaa ruokaa kuin muillekin. voisitko sinä hieman joustaa ? antaisit lasten syödä yökylässä mitä mummi laittaa ja kotona yms sitten kasvisruokaa ? mua jotenkin tavallaan säälittää lapset jotka ei anneta syödä vaikka päikkârissä liharuokia ja lapsi ei sitten ymmârrä miksi hän ei saa ja muut saavat. lasten voisi antaa tutustua eri vaihtoehtoihin ja sitten kun osaavat itse päättää asioista niinkuin sinä 13-vuotiaana niin sitten voisi tehdä ratkaisun.

Vierailija
6/44 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivät vanhempasi kunnioita elämäntapaasi? Ja olit vielä laittanut ruuatkin mukaan joten sen ei olisi pitänyt olla ongelma. Minä olin ennen kasvissyöjä mutta nykyään olemme laiskuussyistä kasvispainotteisia sekasyöjiä, suosimme luomulihaa, poroa yms. ja kalaa sekä tofua.

Lihan syönti ei ole minusta tässä se pahin asia vaan se että äitisi vähät välittää siitä mitä sinä olet sanonut ja siten mitätöi sinua ihan kympillä. En antaisi minäkään lapsia hoitoon hetkeen ja kertoisin syynkin.

Vierailija
7/44 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eivät aiemmin ole saaneet lihaa. Vastuutonta.

Vierailija
8/44 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on kyllä oikeus päättää syömisistään sitten kun pystyvät siihen. Tuon ikäisenä he eivät pysty päätöksiä tekemään, joten minulla on oikeus ja velvollisuus tehdä ne. Jos sinun lapsesi haluaisivat syödä pelkkää jätskiä kaikki päivät, niin heillä on varmaan oikeus päättää niin?

ap

Vierailija
9/44 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ymmärrä miksi lapselle ei sitä lihaa voi antaa. Anna lapsen itse päättää haluaako syödä lihaa.

Vierailija
10/44 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(todistuksessa komeilee muutamia vitosia ja kutosia ) en tiedä onko yhteyttä kasvissyöntiin vai ei epäilen näin olevan. Useinkaan kasvisruokavalio ei riitä täyttämään ravintoaineiden saantia kasvuiässä.

Jos haluat lapsistasi tyhmiä syötä vaan salaatinlehtiä.

Vierailija
11/44 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko mielestäsi sama asia syödä pelkkää jätskiä kuin syödä normaalia sekaruokaa ? liharuoka voi ja onkin ihan terveellistä. en ymmärrä vertaustasi.

Vierailija
12/44 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vakaumuksellisista syistä en halua lasten syövän lihaa, saavat sitten syödä isompana jos niin päätävät. Enemmän tosiaan ärsyttää se, että päätöstäni ei kunnioiteta.

ap

Vierailija
13/44 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä perheen vakaumuksia (kun ne ovat oikeita ja hyviä) tulee kunnioittaa.

Ne teistä, joiden mielestä lapsen tulisi itse saada päättää syökö hän lihaa vai ei: jos jokin on moraalisesti tuomittavaa niin lapsi ei itse siitä voi vielä välttämättä päättää. Vai annatteko te lapsenne itse päättää lyövätkö ja potkivatko he muita lapsia tai varastavatko naapurin lapsilta leluja?

Ette tietenkään. Vanhemmat ovat vastuussa lasten moraalikasvatuksesta, kunnes lapset ovat täysi-ikäisiä ja ottavat vastuun itsestään ja toimistaan.

Se, että _sinä_ mahdollisesti itse syöt lihaa ei tee siitä moraalisesti oikeutettua.

Puhumattakaan siitä että jo sisätautilääkärien mukaan lihan syöminen aiheuttaa monenlaisia terveysongelmia. Ekologisesti ajatellen myös saastumista ja ilmastonlämpenemistä (esim. 1 nautakilon tuottaminen saastuttaa yhtä paljon kuin ajaisi autolla 100km). Lisäksi lihan syöminen on globaalisti ongelmallista, koska osa ihmisistä näkee nälkää.

Vierailija
14/44 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin lapsesta. Mutta tuskin äitisi mitään pahaa tarkoittaa. 4

Vierailija
15/44 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teki äitisi väärin.

Lapsiesi suhteen sinun sanasi on laki, jos siitä ei lapselle ole haittaa.

Vierailija
16/44 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tieteellisten tutkimusten mukaan itseasiassa kasvissyönti ja älykkyys korreloivat voimakkaasti, vaikka kausaalisuhdetta ei välttämättä ole.

Vierailija
17/44 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yli 20 vuoden kasvissyönti ei ole ainakaan minua tyhmentänyt, olen opiskellut pitkään hyvin arvosanoin kuten miehenikin.

Ja joo, jätskivertaus oli huono, mutta halusin sillä korostaa, että antaisiko kysyjä tosiaan lapsensa päättää syömisistään.

ap

Vierailija
18/44 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli se nyt sitten uskonnon tai vaikka ruokavalion tms suhteen, niin mennään metsään.

ymmärtäisin jos ap:n kotona ei syödä lihaa, ja kun olette vaikka perheen kanssa ravintolassa tms niin ei tilata lihaa, mutta jos lapset ovat vaikka mummilla sitten yökylässä ilman vanhempia, tai päiväkodissa tms, niin en ymmârrä miksi lapset ei saisi sitä lihaa syödä.

Vierailija
19/44 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kasvinsyöjän elimistölle on aika kova paukku jos yhtäkkiä saa lihaa eli sikälikin ei kyseessä vain pikkujuttu.

Ja toisekseen vanhempien vakaumuksia ja linjoja pitää muiden kunnioittaa, myös isovanhempien.

Olisiko niin ap, että äitisi yrittää jollain tavalla nyt " kostaa" sen, että teit itsenäisen päätöksen 10 vuotiaana hänen tahtonsa vastaisesti.

Ja tee äidillesi nyt selväksi, etteivät lapset enää tule heille hoitoon ja selitä myös miksi. Luultavimmin saat arvostelua osaksesi, mutta äitisi olisi ehkä hyvä huomata, ettei hän voi kävellä ylitsesi.

Vierailija
20/44 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tullut mieleen, että äitisi ei haluakaan hoitaa lapsiasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan