Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin huolestua korkeaksi nousseesta sykkeestä?

Vierailija
06.02.2024 |

Leposyke on tavallisesti ollut max 60. Nyt reilun kuukauden ollut noin 70. Tätä huolestuttavampaa taitaa kuitenkin olla, että jalkeilla olo (esim. ruuanlaitto tai suihkussa käynti) nostaa sykkeen 110-120 välille. Myös rauhallinen kävely pitää sykkeen lähempänä 120. Tavallisesti reippaan kävelylenkin keskisyke on vain 100... Nyt en ole sellaisia uskaltanut kokeillakaan.

Pitäisikö tästä huolestua? Muutenkin olo ollut sumuinen ja väsynyt, mutta sitä on ollut jatkuvasti jo vuosia... Muistaakseni alkusyksystä otettu sydänsähkökäyrä tmv. joka oli normaali. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/27 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo leposyke ole paljon mitään, minä huolestuin ja menin lääkäriin vasta kun minun leposyke oli kokoajan 150.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin.

Vierailija
4/27 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko stressaantunut ja/tai ylirasittunut? Minä olin, ja yksi oire oli juuri sykkeen nousu pienestäkin rasituksesta tai kiihtymisestä. Myös pitkään jatkunut sumuisuus ja väsyneisyys ovat tuttuja. Valitettavasti en mennyt lääkäriin ennen kuin romahdin aika totaalisesti. Yritin sinnitellä.

Vierailija
5/27 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko stressaantunut ja/tai ylirasittunut? Minä olin, ja yksi oire oli juuri sykkeen nousu pienestäkin rasituksesta tai kiihtymisestä. Myös pitkään jatkunut sumuisuus ja väsyneisyys ovat tuttuja. Valitettavasti en mennyt lääkäriin ennen kuin romahdin aika totaalisesti. Yritin sinnitellä.

Olen ollut sairaslomalla masennuksen takia melkein 8 kk, ja nyt alkanut helpottaa. Eli stressiä on elämässä tällä hetkellä harvinaisen vähän. Masennuksen ja stressin ollessa pahempana tälläistä ei ollut. :/ 

-ap

Vierailija
6/27 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko syke tasaista vai epätasaista, voit kokeilla ranteesta..

Vierailija
7/27 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut sairaslomalla masennuksen takia melkein 8 kk, ja nyt alkanut helpottaa. Eli stressiä on elämässä tällä hetkellä harvinaisen vähän. Masennuksen ja stressin ollessa pahempana tälläistä ei ollut. :/ 

-ap

Ehkä kehosi vain hakee uutta tasapainoa pitkän alivirittyneisyyden jälkeen. Lähtee pikkuhiljaa käyntiin, mutta kierrokset eivät jääkään keskitasolle, vaan nousevat liian korkeiksi. Josko se olisi vain viimeinen vaihe ennen tervehtymistä. 

Vierailija
8/27 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko syke tasaista vai epätasaista, voit kokeilla ranteesta..

En oikein osaa arvioida, joten veikkaan, että on tasaista. :D

-ap

Vierailija
9/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä oli leposyke 100. Kävin lääkärissä ja määräsi beetasalpaajat. Nyt leposyke 70.

Vierailija
11/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humenna

Vierailija
12/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ollut flunssaoireita? Joskus sydänlihas tulehtuu flunssan yhteydessä ja silloin syke nousee. Pitää välttää rasitusta pari viikkoa. Ei sitten mitään lenkkeilyä.

Vierailija
13/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi syke pitkän sairauden takia eikä palautunut koskaan vanhalle tasolle. Sairaudesta on jo 15 vuotta aikaa ja kunto on kyllä muuten palautunut normaaliksi. Lääkärin mielestä asiasta ei tarvitse olla huolissaan, se on vaan kohdallani uusi normaali.

Vierailija
14/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo eivät kuulosta kovinkaan suurilta muutoksilta tavallisiin lukemiisi nähden. Minulla itselläni vaihtelee leposyke 60-75 välillä, se on joka vuosi korkeimmillaan tammi-helmikuussa (aktiivisuusranneke seuraa sitä), matalimmillaan heinäkuussa ja kevyessä liikkeessä ollessani hyvinkin syke nousee tuonne 110 tasolle.

Vierailija
15/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös sepelvaltimotauti. Ainoa oire on juurikin sykkeen nousu ja korkea verenpaine.

Vierailija
16/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo leposyke ole paljon mitään, minä huolestuin ja menin lääkäriin vasta kun minun leposyke oli kokoajan 150.

Ai vasta kun leposyke 150? Esim 100-120 ei riittänyt? Hyvä ettei sydän poksahtanut jessus 

Vierailija
17/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matala hemoglobiini ja/tai ferritiini nostaa sykettä. 

Vierailija
18/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea verenpaine, lihavuus, liikunnan vähäisyys. Perukset. 

Vierailija
19/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona.

Vierailija
20/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan jälkeen oli tuollaista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi