Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Joulukuisten torstai***

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin jo neljältä, hirvittävään päänsärkyyn. Nukun yleensä tosi sikeästi, että se oli siis tosi kova päänsärky. Piti ottaa pari panadolia. Nyt on särky poissa, mutta silti päässä " epävakaa" olo. Eilen just terveydenhoitaja kyseli, ettei ole myrkytysoireita, mutta ei ollu, eikä välttämättä tämäkään. Mistä johtuneen???? Mutta kun eilen paineet ok, pissa ok, niin eihän tässä pitäis huolta olla?

Hippuskainen: onpa hyvä että vauva on oikeinpäin. Hurjan tuntuista kun niinkin iso pakkaus heittää volttia masussa;-)

Tuossa vielä emmitty, lähdettäiskö viikon kuluttua isomummun synttäreille, ajoa yli 1000 km. Terveydenhoitaja tuumas siis eilen, että onhan niitä sairaaloita matkan varrella.... Ehkä ei kuitenkaan lähdetä vaikka toisaalta, eipä tuo haittais vaikka pääsis hyvissä ajoin synnärille.

Kuopuksen lupasin viedä tänään uimaan, tuossa päänsäryn keskellä murehdin, että miten mahtaa onnistua. Ei kyllä pysty pikkuiselle tekemään pettymystä, se on aina niin onnellinen, kun uimaan pääsee.

P-M 36+4

Vierailija
2/43 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juniori huudollaan piti siitä huolen, että tänään noustaan ajoissa, kiljui suoraa huutoa ja sitä piti tässä ensin rauhoitella..Tuli mieleen, että toisessa kainalossako kanniskelen sitten vaavia ja toisessa tätä 1v7kk, joka painaa reilut 10kg.... Mikään sylityttö tämä meidän pienin ei ole, mutta aamuisin huudetaan kovaa ja korkeelta ja sylikyydissä on alakertaan päästävä. Yö meni muutenkin nukkuessa, aamulla on niin hirveä vessahätä, ja vauva painaa, että hyvä jos sängystä ylös pääsee, mutta öisin en siis vessassa vieläkään käy, ihme kyllä.

Eilen supistelikin pitkästä aikaa, astetta napakampia, tuntui jo sisuskaluissakin asti, mutta loppuivat onneksi ennenkun ehtivät kunnolla jatkua, muuten saa tämä vauva kyllä jo syntyä, mutta aika kohtalon ivaa olisi, että syntyisi juuri häihimme tai vielä hankalemmin, että joutuisimme häät peruutamaan... No ei tosiaan varmaan ihan vielä ole tyyppi tulossa, mutta kyllä supparit palautti mieleen, että mitä peruuttamatonta tässä on edessä...

Eilen juur mietin, että ens viikolla alan sitten touhuamaan vauvan vermeitä, sänkykin pitäisi pikkuhiljaa hilata meidän makkariin ja muutkin jutut laitella/pestä valmiiksi. Mutta eihän tässä vielä kiire ole...kai..

Neuvola tänään ja kotihommia, ei muuta kun mukavaa päivää kaikille mammoille!

Ponnari ja itu 36+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut kiva seurata keskustelua

ja lueskella teidän kuulumisia.Taidan olla joko arka tai laiska kun en ole

aikaisemmin osallistunut keskusteluun.Itse siis joulutonttulaisia, erä-

päivä olisi 14.12 mutta luultavasti käynnistys ensi viikon keskiviikkona.

Olen Ponnarin kanssa samoilla päivillä, tänään siis 36+6.Taustana

vähän että 5 kyseessä, nuorimmainen tällä hetkellä 1v9kk(tyttö).

Muut sitten 5v ja 8v tytöt ja 12 v poika.Tästä ei tietoa eikä tuntemuksia

mikä olisi. Näkeehän sen sitten!

Käynnistys sen takia että ahdas lantio ja viimeisin sektiolla ja sitä en

halua kokea uudestaan.Koon puolesta on 3,5kg minulle maksimi, sitten

alkaa olemaan ongelmia ulossaamisessa.

Painoarvio tällä on nyt jo 3-3.3kg joten jää nähtäväksi miten homma

loppujen lopuksi menee.Viime ä-polikäynnillä paikat pehmennyt ja 2cm

auki.Pää ei vielä kiinnittynyt.Supistuksia pitkin vuorokautta mutta ihan

säyseitä vielä.Ainut ikävä riesa minulla on pissalla käynti.Koko aika

pissattaa eikä tule kun muutama lusikallinen kerralla.

Vähän hermostuttaa ensi viikko, ei olla aikaisemmin käynnistetty.No,

olenpahan hyvissä käsissä ja katsoo sitten tilanteen mukaan.Onhan

tämä vähän kun kalenteria aukaisis päivän kerrallaan ja saa sitten

joululahjan vähän aikaisemmin.Niin, mikäli se käynnistys onnistuu.

Meidän perhe asustelee etelä-Suomessa ja ihan maalla, kaiken

maailman karvaisten otuksien kanssa.Tsemppiä kaikille tonttulaisille,

viimeisiä viikkoja viedään....t.Tussilaago

Vierailija
4/43 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules Manja, mä tulen ens viikolla Mikkeliin, päivää en tiedä varmaksi mutta tulossa olen. Haluaisitko tavata?

Enhän mäkään alvariinsa siellä kerkiä ravaamaan mutta mä olen hyvä puhumaan puhelimessa ja mesetyskin sujuu kiitettävästi =)

Musta tuntuu niin pahalta, että sä koet itsesi yksinäiseksi ja luulen, että mä voisin ainakin jotenkin auttaa edes sitä tunnetta.

Tilannehan meillä ei ole sama mutta mua se ei ainakaan haittaa.

Toivottavasti et pane pahaksesi tunkeilua mutta haluaisin ihan oikeasti auttaa.

Oletko muuten tarkistanut MLL:n hoitajat, olisko siellä tällä hetkellä sellaisia jotka pääsisi ihan milloin vain apuun? Jostain olen kuullut ainakin olevan tälläisiä mahdollisuuksia.

Niin ja heippa kaikille muillekin taas!

änkeävä *Rilla-ma-rilla*

Vierailija
5/43 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hatunnostot teille joilla on nykyinen kuopus alle parivuotias... Itse en tiedä miten jaksaisin... Eilen havahduin siihen että vitsi kun mulla on helppo elämä, yöt menee hyvin. Ei kukaan huuda (paitsi satunnaiset painajaiset tietty herättää joskus) ja muutenkin elämä helppoa kun lapset vajaa 6v ja 3,5v... Helppoa on. Vauva taas mullistaa kaiken kun on tottunut siihen helppouteen ;-) !

Meidän poju 3,5v on ruvennut temppuilemaan tosissaan, mietin et voisko se johtua siitä ettei viihdy päiväkodissa... Oon huomannut että on kotona oma itsensä mut aina kun vien päiväkotiin, on hiljainen ja jotenkin surkea... Sit kotiintullessa temppuilee ja pahasti.

En tiedä onko tuo jotain uhmaikävaihetta vai voisiko johtua päiväkodista... Ja jos johtuu päiväkodista niin meneekö ajan kanssa ohi, eli pidetään tämä nykyinen systeemi ja odotellaan että " karaistuu" vai otetaanko suosiolla mamman luokse kotiin... :-S Vaikeeta. Ton ikäisestä vaikea päätellä onko oikeesti paha olo.

En tietenkään haluais et pojalla paha olo... Mutta omaa aikaa on ihana pitää tuo 16 tuntia viikossa... Ei ole autoa ei pysty viedä kerhoonkaan kun tyttö eskarissa vastakkaisella suunnalla enkä anna vielä itse kävellä kotiin... Ja poika on vähän sellainen mammanpoju että jotenki tuntuu et olis hyvä ikä vähän " itsenäistyä" .

Omaa napaa..........

Muutaman kerran kun oon käynyt pissalla, on sattunut sairaasti alavatsaan sit sen jälkeen (ei siis pissatessa). Eilen sattui niin pahasti etten pystynyt kävelemään enkä suoristamaan itteeni moneen minuuttiin :-( Kumartelin siinä vessanoven pielessä sit pari minuuttia ennen ku helpotti... Ihan kamalaa. Mut sit kun kävin tuntia myöhemmin niin ei sattunut mihinkään ollenkaan.

Ylävatsakin kipuilee, se ei kai ollut mitään vakavaa? Selkeesti ei oo mitään ruoansulatuskipua vaan kohdunpohjan kohdalla. Ei oo mitään myrkytysoireita kuitenkaan. Vauva liikkuu kamalan vähän. Hitsi nyt kun kirjoitan näitä tähän niin rupean huolestumaan vaikken äsken ollutkaan juurikaan huolestunut :-P

Pakko mennä syömään...

Sintagma 35+1 (kyllä ne viikot kasvaa kun niitä ei koko ajan mieti ja pohdi...) :-D

Vierailija
6/43 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rilla-ma-rilla tervetuloa-ihan milloin vaan=) siis mä kyynel silmäs luin sun tekstin ja ihanaa et on ihmisiä ketkä haluu auttaa ...mä teen oikein kunnon kahvi nannat meille=)

siis jos en oo synnyttämäs nii tääl mä joka päivä neljän seinän sisäl tuon tytsin kaa oon...

viime yö oli osittain jopa hyvä...mut siihen se sit 4.00 loppui...mä nukuin siihen asti hyvin ja sen jälkeen en yhtään...toi mun rakas aviomieheni...en tiedä mitä sen kansaa tekisin ku toi kuorsaus on vihoin viimeistä ja miettiny ite et miten mä jaksan ku vaavi syntyy kun herään öisin sitä syöttämään ja ukko kuorsaa ja sitä pitää tökkiä ja sit tytsi saattaa herätä yöl pahoihin uniin...en voi korvatulppia pitää et kuulen lapsien äänet(itkut) ja mies ei yöl herää vaik vieres pommi räjähtäis...

jatkuu kohta....

manja tonttu 37+1

Vierailija
7/43 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne pitää taas tulla valittamaan....

Taannoin kerroin kun terveydenhoitaja laittoi valituslapun koululta, ettei kolmasluokkalainen syö tarpeeksi säännöllisesti. Noh. tässä sitten on taisteltu, iltaisin neiti vetää valtaisat määrät ruokaa. Aamut ne ongelmat on. Tänäkin aamuna piti monta kertaa kehoittaa syömään ja kun ei meinaa ruveta, pitää sanoa ette lähde mihinkään jos et syö. No tytön aamupalaksi riitti täysin yksi hapankorppu. Kiva vahtia ovella, että tyttö syö ainakin banaanin lisäksi. Muistan kyllä omasta lapsuudesta, ettei aamuisin ruoka maistunut. Äiti joskus pakotti syömään ja oksensin muutaman kerran koululla, siihen loppui pakottaminen. Voi pahus. Onko muilla vastaavia muksuja jotka ei aamuisin oikein syö? Ja jos on, niin pakotatteko syömään aamuisin?

Kirppikselle tässä lähdössä, otetaan myös uimakamat mukaan:-)

P-M

Vierailija
8/43 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, just katselin kalenterin, mun on tultava maanantaina! uskomaton miten tuo kalenteri täyttyy!

Miten mä löydän sut? Nähdäänkö jossain teidän lähellä? Ehdota paikkaa! Tai laita ohjeita osotteeseen kaisajj@jippii.fi niin ja aika myös. Me pojan kanssa lähdetään aamusta ja kotiin on lähdettävä siinä yhden paikkeilla. Me siis käydään vähän asioilla samalla.

Rilla-ma-rilla

Vierailija
9/43 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitin siellä tosta eilisestä päänsärky kohtauksesta joka ei hellittänyt edes panadolilla..aamulla särki päätä vielä yhtä paljon. Viime yönä en sen takia juuri nukkunut. Ja aamulla iski taas joku pahoinvointi kohtaus oksetti mutta mitään ei tullut yök!!

No kuitenkin siitä neuvolasta verenpaine oli taas 141/95 ja painoa oli lähtenyt 400g viimeksi punnittu siis 2 päivää sitten. Pissa oli puhdas eli ei näytä raskausmyrkytykseltä ja ei ole ollut ylävatsakipua mikä yleensä on raskausmyrkytyksen oire..Mutta mikäs ihme ton päänsäryn sitten laukaisi?

Mulla nostettiin verenpaine lääkityksen annosmäärää 2 tablettia 3 kertaa päivässä..jos sillä nyt saataisiin toi verenpaine laskemaan.. Maanantaina taas neuvola jossa katsotaan miten toi annostus tehoaa.

Nipistelee alamahaa ja limaa erittyy koko ajan..koko aikainen pissähätä myös vaivaa varmaan vauvan pää jo niin alhaalla että painaa virtsarakkoa. Nyt lähden nukkumaan jos vaikka saisin unen päästä kiinni.

sannis85 ja masuasukki 38 JO NÄIN PITKÄLLÄ!!!

Vierailija
10/43 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tussilaago tervetuloa! Jos haluat käydä laittamassa tietojasi tuonne jouluisten esittelypinoon, niin nostelin sitä juuri ylemmäksi. Sinulla ei sitten ole enää kauaa nyytin noutoon :)

Eikös joku joulukuinen lähtenyt tänään käynnistykseen vai oliko sektioon?? Nyt on nikki unohtunut, mutta muistanko oikein?

Veikkaan, että kohta alkaa joulukuisiakin jakautua ihan kunnolla. Sen verran monella on samoihin aikoihin lasketut ajat ja oireet kuulostaa siltä...

Täällä on ihan hyvin nukuttu yö takana. turvotusta alkaa taas tulla aika lailla, pitäisi nyt vaan kitata vettä ja jaksaa juoksennella veskissä. Yölläkin, kun heräsi, oli sormet ihan supernakit. Kireät kuin mitkä.

Lisää kahvia, että herää kunnolla...

Gaiole ja piiperö 35+0

JEE, uusi viikko alkaa taas :D

Vierailija
11/43 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on harvinaisen hyvin nukuttu yö takana :)

Kerran kävin vessassa ja kerran peittelemässä ton keskimmäisen neidin ku heräsi kesken unien ja kävi pyytämässä et äiti peittelis. Mutta mutta kuopus siis nukkui koko yön ilman heräilyä!!! (On ollu vähä vaikeampi vaihe menossa ton nukkumisen suhteen ja useana yönä on heräilly monta kertaa...)

Piitu-Miinako pohti lasten aamusyömistä, meillä varsinkaan vanhin (4v) ei kyllä syö mitään ennen kuin on ollu jonku aikaa hereillä, samanlaisia vinkeitä näyttää kuopuksellakin olevan... Olenkin ajatellut että on onni ettei noita tarttee aamusin minnekkään kiikuttaa nii saavat heräillä rauhassa ennen aamupalaa. Minusta tuntuu että lapsissa on tuossakin asiassa eroja niinkuin meissä isommissakin, meillä esimerkiks mies on sellanen ettei paljo aamupaloja syö ja vasta muutama tunti hereillä olon jälkeen saattaa pistellä jotain poskeen. Voisitkohan laittaa tytölle jotain evästä matkaan että voi vaikka sitten ekalla välkällä syödä? Kysy vaikka opettajalta et onnistuisko semmonen järjestely kun onhan se nyt inhottava väkipakolla syöttää, mutta voi olla ettei lapsi jaksa ruokailuun asti vireänä ihan ilman aamupalaa....

Meillä on suunniteltu vkonlopulle vähä vauvashoppailua.... Vaippoja pitäis hankkia ja liivinsuojia ja ajattelin uudet liivitkin hommata valmiiks. Koon saan aika hyvin edellisistä imetysliiveistä katottua. Ja tutti pitää myös hankkia jo valmiiks :) Tytöt oottaa innolla että käydään ostamassa vauvelille jutskia!!!

ponnari: Katselin tuossa tota laskettujen aikojen listaa ja huomasin että meidät on merkattu samalle päivälle, kuitenkin sulla näissä pinoissa päiviä enemmän, onko sulla la muuttunut vai merkataanko me vaan päivät eri lailla?

daisy82 rv 36+2

Eipä tässä kummempia tällä kertaa...

Vierailija
12/43 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole taas pitkään aikaan käyny kirjottelemassa mutta lukenut kyllä oon pinoja...

Täällä sitä vaan puhistaan ison mahan kanssa, mutta olo kuitenkin ihan jees. Turvotuksia jonkun verran, mutta niin aina näin loppuvaiheessa.

Viime viikolla oltiin vielä juupa eipä että onko vauva perätilassa mutta ei onneksi sitten ollu, huh.

Nyt vaan ootellaan vauvaa saapuvaksi, mutta yksikään kun näistä ei ole etuajas tullut niin ei varmaan tämäkään neiti :)

Synnytystapa-arvio mulla on 3.12 kun takana yks sektio ja silloin siis vasta saadaan jotain kokoarviota vauvasta.

La mulla myös? kun siis alkuperäinen oli 18.12 sit np ultras kätilö vaihtoi 25.12 ja rakenneultran kätilö oli taas sitä mieltä et 18pv. on se oikea eli nyt siis mennään sen 18pv.n mukaan :) Käy mulle...

Nyt äitiä kaivataan... Meillä siis toiset lapset 14, 12, 5, 3 ja 1,5v.

Minni 36+2

Vierailija
13/43 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mulla on aikaistettu kesällä hiukan laskettua aikaa, elikkäs 14.12 Pitis käydä tuonne esittelyynkin se ilmoittamassa;-)

Vierailija
14/43 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli tuossa puheluita-yks sun toinen soittaa aina aamusta et no mikä tilanne,oletko jo synnärillä?!....

rilla-ma-rilla laitan sinulle sähköpostia hiukan myöhemmin ja maanantai sopii kyllä minulle...kiva olisi ite vaik päästä kaupunkii jos siellä kahviteltais tai jos miehel on menoja nii sit ainut et meille päin tulisitte...mut katellaan sitä viellä...

mul tänään neuvola ja katotaa mitä ne mulle sanoo ku alotan tämän valitus virren...mul jotenkii olo ihan tööt...tosin tietää sen miks se on ihan tööt ku on valvonu puolet yöstä....

taidan lähtee nyt juomaa glögiä ja syömää eilen tehtyä mustikka piirasta jospa olo parantuis kun herkuttelee..

manja ja poitsu 37+1

Vierailija
15/43 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kuin ei inspis riittäisi mihinkään. Olen mä kyllä puolikuntoinenkin tämän flunssan kanssa.

Lauantaina on tytöillä prinsessajuhlat ja pitäisi tehdä perussiivous tänään, jottei tarvitse lauantai -aamuna kuin hiukan pyyhkästä pölyjä. Huomenna käväisen vielä kaupassa, leivon piirakat ja kakut ja laitan koristeita jo laittovalmiiksi tai jo paikoilleen. Olisi mahdollisimman vähän tekemistä sitten aamulla, kun juhlat alkaa klo12.

Mä olen niin kauhean omanapainen ana, anteeksi. Kyllä mä teidän kuulumiset luen, mutta unohdan aina kommentoida.

Toi ehdotus eväistä koululaiselle kuulostaisi hyvältä, joko matkalle tai sitten just välitunnille jos mahdollista. Meidän kuopus 3v ei syö mitään aamulla, mutta kouluun otetaan " aamiainen" ja se syödään kymmenen jälkeen, kun koulu alkaa klo9. Sillä se sitten vetelee klo 14.30 asti, kun ovat kotona ja ruoka mulla pöydässä, sitten illalla yritän saada sen puuroa syömään. Esikoinen syö kyllä aamulla aamiaisen, koulussa eväät, kotona lounaan ja välipalaakin kyselee ennen illallista/iltapalaa. Lapset on niin erilaisia. Samoin kun mun mies ei tee aamulla mitään, ennen kuin on lapannut puol jääkaappia mahaansa, kun taas mä voisin olla vaikka kokonaan syömättä puoleen päivään.

Kiva jos Rillamarilla ja Manja tapaavat Mikkelissä. Teillähän voi synkata oikein hyvin :)

Eilen olin neuvolassa. Painoa tullut 500g/vko, eli yhteensä 10kg.

Vauvan syke oli 142, mulla verenpaine 105/60. sf -mittaa ei ollut merkattu neuvolakorttiin, enkä tajunnut kysyä kun oletin näkeväni sen siitä kortista :(

Lääkäri oli kauhean ivallinen mulle, olisikohan johtunut kun siinä oli harjottelija vieressä. Normaalisti tuo lääkäri on ollut asiallinen ja ihan mukava. Täällä pitää pyytää resepti raudalle !??! Ja kun sitä pyysin, kun olen niin väsynyt, kyllä mä sen voin tietää, että johtuu hempasta...

Katsoi mun verikokeen tuloksia (kuukauden takaisia) ja nauroi vain, että eihän sulla mitään anemiaa ole. Sä olet väsynyt sen takia, kun olet raskaana ja nukutkin huonosti. Siis haloo!!!!

Kuukaus siitten mun hemppa oli 115, joka mulla normaalisti on 145. Niin kai se väsyttää, kun paljon on laskenut. Mistä se lääkäri tietää miten mä nukun, kun en ole siitä hänen kanssaan keskustellut. Sitä paitsi silloin kun multa se verikoe otettiin, olin Floravital -kuurilla. Silloin jaksoin ihan ok, mut nyt alkaa tuntua että kroppa väsähtää. Kyllä se sen reseptin kirjoitti, mutta kyllä mulla oli typerä olo.

Muutenkin hermot kireellä tämän vatsan ja hormoneiden kanssa.

Parastahan olisi, että hb on mahdollisimman hyvä synnytykseen/sektioon mentäessä, toipuu nopeammin yms.

Nyt tuota tyttöjen huonetta järjestämään, jos se edes jotenkin pysyisi lauantaihin asti siistinä.

Doshijas ja Nuppu 36+4

Vierailija
16/43 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten nukkunu kunnolla päikkärreitä ennen virallisia yöunia ja kostautu sillä että olin todella todella yliväsyny ja unta en saanu ja huono olo iski ja ja ja..Pukamatki kiusas oikeen olan takaa säryllään ja jalat ja kädet tuntu tosi levottomilta..olo oli suoraan sanottuna jokseenki kamala!!

Lopulta pyysin miestä tuomaan panadol Zappia ja kasattiin sohvalle lastenhuoneen lattiatyynyt ja niiden kanssa sain kohtuullisen asennon salin sohvalle jossa ei pukamat särkeny ja huono-olo ei vaivannu. Olin lopulta nukahtanu ja nukuinki pari kolme tuntia siinä. Siirryin sitten makkariin sänkyä kokeileen uudelleen ja nukuttiinki sitten tyttöjen kanssa sinne 10 asti!!

Vieläkin olo on aika sellanen että kyllä kelpais synnytys ihan koska vaan ja että tää olo jo menis pois! Mut nyt ei kyllä yhtään oo sellanen olo että synnytys olis mitenkään lähellä. Limaa välillä tulee mutta niin pieniä määriä vielä ettei siitä paljon iloa ole!!

Ajatus olis tänään siivoilla mut ei oikeen oo voimia..Ilmakin on niin super harmaa ja vettä tulee kaatamalla et sekin masentaa!!

Mut kolme viikkoa maksimissaan enää ja sit on pakko olla jakautunu ;)

masu 38+6

Vierailija
17/43 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla väsytti ihan hirveesti mut auta armias ku pääsin sänkyyn, uni karkas samantien. Jossain vaiheessa oon nukahtanu mut heräilin yöllä ku supisteli. Tänäänki tullu aika ajoin, mutta ei mitään maata kaatavia. Eikä mieltä kyllä kauheesti piristä toi ilma, vettä sataa ja mittari näyttää +3. Lumet sulaa kiitettävää vauhtia.. =(

Neuvolassaki tuli käytyä, siellä näytti tältä;

hb 110/68

paino +500g/vko

sf 34

rt

liikkeet ++

äänet 130-150

Terkkari meinas että vaikka yli menis nii ei paina 4kg enempää, onneks. Oon ite ollu iso syntyessä joten hiukka on mietityttäny tuo vauvan koko, täällä kun ei tehdä sen kummempaa kokoarviota, käsikopelolla arvioidaan vain.. Viikon päästä taas uudelleen mut toivon todella että en oo enää yhtenä kappaleena sillon.

Mä en oo ite syöny oikeestaan koskaan aamupalaa, se tekee niin hirveen pahan olon että mielummin syön muutaman tunnin päästä heräämisestä. Muistan et koulu aikaan terkkari siitä aina paapatti mutta minkäs sille tekee ku ei voi syödä. Tuo eväiden mukaan otto kuulostaa ihan järkevältä.

jonskeli ja eemeli 38+2

Vierailija
18/43 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on nukuttu ja olo on selkeesti pirteempi kuin aamulla. päätä ei enää särje mutta heräsin tohon alamaha viiltelyyn. Sitä on tullut jo vähän aikaa. Sovin miehen kanssa että tänään lämmitellään saunaa jos vaikka pääsisi lähiaikoina tositoimiin.

Nyt meen syömään ja tuun myöhemmin taas katselemaan kuulumisia!

sannis85 ja masuasukki 38

Vierailija
19/43 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla valittelin niitä alavatsakipuja ja soitin sekä nlaan et jorviin ja kummassakin oltiin sitä mieltä että lääkäriin. Sain onneks gynen sit illaks tosta Lepuskista :-) pääsee ultralla kurkistamaan masuunkin samalla, kivaa! Ja näkee myös kohdunsuun tilanteen.

Sämpylöitä leivoin ja nyt taidan tehdä lounaaksi jonkun pussikeitto-kuppikuuman ja syödä pari ihanaa höyryävää kaurasämpylää... Nam. :-)

Sintagma 35+1

Vierailija
20/43 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uintikin jäi väliin, kun kuopuksen uimapuku oli tehnyt katoamisen.

Eli kirppis kierretty ja pari kauppaa, syöty mäkkärissä pahaa hampparia ja istuttu tovi bussissa. Päikkäreiden tarpeessa olen kyllä. Mutta hyvä reissu sinänsä. Löysin nimittäin kirppikseltä untuvatakin tuolle aamusyömättömälle tyttelille. Tosi hyvä kuntoinen ja hieno takki ja hinta ihan naurettava.

Eväät on muuten loistava idea tuohon aamusyömättömyyteen. Pitääkin laittaa opettajalle samantien viestiä, että tyttö syö ekalla välkällä kun aamulla ei ruoka maistu:-D

Oliko se puolkymppi joka meni tänään käynnistykseen? Eli kyllä sittenkin saadaan vauvauutisia jo tältä kuulta, vai istutaanko jalat ristissä mahdollisimman kauan;-)

Unet kutsuu, kuopus tuijottaa juniorikanavaa ja isosisko tulee just koulusta, voi itse puoltuntia torkkua

P-M