Onko kellään ollut Sympatex-materiaalista kenkiä?
Siis sellaisesta kankaasta, kengät on Ricosta-merkkiä? Onko mistään kotoisin?
Kommentit (10)
Mitkä on vedenpitävyys ja hengittävyys arvot? Onko halvempia kuin goretex kengät?
Nykyisin kun ei voi tietää mikä on oikeasti hyvä kun kaikista kalvon yritelmistäkin myyjät sanoo että on sama asia kuin goretex, vaikka oliskin vaan vettähylkivä.
masunasu:
Mulla on ollut yhdet Dachsteinin vaelluskengät, joissa mainitsemasi Sympatex-kalvo. Erittäin hyvin toimi ainakin noissa kengissä - käytin niitä useita vuosia erittäin märissäkin olosuhteissa... Kalvona siis toimiva - kosteus pysyi poissa ja kengät " hengittivät" .Ricosta-merkistä ei kokemuksia.
Meillä on ollut Rhoden talvikengät eli kokonahkaiset ihan kuin tavalliset hienot talvikengät, joissa on Sympatex kalvo ja olivat todella hyvät ja kaikista parhaat kengät mitä talvelle on ollut vettä pitävinä (muut kun on olleet melkein aina sellaisia " vaelluskenkätyyppisen näköisiä" nuo goret yms., paitsi Pionit).
Tuosta sinun mainitsemastasi merkistä ei ole kokemusta.
...siis rohden lastenkengät, joissa sympatex kalvo. Ne päästi kosteuden läpi ja kun olivat kastuneet niin kosteus siirtyi sisäpuolelle ja sen jälkeen piti huoneenlämmössä kuivattaa kenkiä 2-3 vuorokautta! En tiedä oliko maanantaikappaleet mutta meillä ei toimineet.
Meillä ollut kahdet sympatex-kalvolliset ricostan kengät. Toiset oli välikausikengät ja toiset talvikengät. Talvikengät päästi kesken talven vedet läpi. Ekat kalvolliset kengät jotka tuon ovat meille tehneet. Käytetty on monta merkkiä ja nämä niis ainoat, jotka ovat pettäneet. Muuten kyllä ricostat hyviä kenkiä, meillä ollut siis kävelykenkiä ja sandaaleitakin.
lapsilla muutamat parit. En löydä niistä huomautettavaa puoleen enkä toiseen. Itsellä oli ROHDEn easywalking jokasäänkengät. Ne päästivät veden läpi (suorastaan imivät) käyttökerrasta yksi. Mutta uskon että vika ei ollut itse kalvossa.
ja pitivät täysin veden! ja vedenpitävinä ne ostinkin. Hinta oli musta edullinen vedenpitäviksi nilkkureiksi...muistelen 50 luokkaa. Yhdellä lapsista oli myös Ricostan talvimallin kengät kevättalvella vastaavalla kalvolla ja täysin vedenpitävät myös. Meillä menty oikeesti vesilätäköissä noilla joten upposukellus-testattu on :)
Ricostan kengät on ylipäätänsä ollut musta hyviä kenkiä, mutta kuten varmaan joka merkillä, myös niitä huonompia (ei hyvän kengän kriteereitä täyttäviä löytyy).
otetaan vastaan. Nämä kyseiset kengät on talvikengät, lampaankarvavuori ja päällinen nupukkia ja kangasta sympatex-kalvolla. Tilasin ne netistä, ajattelin tilatessani niiden olevan nahkaa kokonaan, mua epäilyttää tuon kankaan toimivuus talvikengässä (vedenpitävyys ja lämpimyys). Ehkä ne on samantyyppiset kuin Ida-Antoniinan kengät. Voin kyllä aivan hyvin lähettää ne takaisin, lähetän yhdet samassa satsissa tilaamani omatkin kenkäni. Pitää miettiä vielä... Muuten ne ovat kyllä mielestäni hyvät kengät ja melko leveää lestiä (minkä poikani tarvii).
näissä meidän talviversioissa myös aito lampaankarvavuori. Sivut nupukkia ja päältä kiiltävän oloista kangasta?
Nämä oli meillä siis vain kevättalvella käytössä ja nyt keväällä niin pitkään kun oli viileää. oli hyvin toimivat. Mudat vain pesin päältä pois suihkulla.
Eli meillä ei kokemusta siitä kuinka lämpimät oikeilla pakkasilla, mutta vedenpitävinä kevätloskaan ne ostettiinkin. Veden pitää ainakin ja ihanan kevyet. Meillä kanssa tarvitaan leveähköä lestiä ja ricostalta on löytynyt hyvin.
itse ostin nämä -70%alella joten meillä ainakin osoittautuneet hintansa arvoisiksi :)
Mulla on ollut yhdet Dachsteinin vaelluskengät, joissa mainitsemasi Sympatex-kalvo. Erittäin hyvin toimi ainakin noissa kengissä - käytin niitä useita vuosia erittäin märissäkin olosuhteissa... Kalvona siis toimiva - kosteus pysyi poissa ja kengät " hengittivät" .
Ricosta-merkistä ei kokemuksia.