Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heitin 3,5-vuotiaani ulos sukkasillaan

Vierailija
20.11.2007 |

Hän löi mua useampaan kertaan. Laitoin häntä jäähylle, mutta ei useasta kiellosta suostunut istumaan eikä pysymään paikallaan. Lopulta uhkasin ulosheitolla. Ja kun ei totellut, heitin 10 sekunniksi ulos rappusille sukkasillaan sisävaatteissa. Ulosheitto on " viimeinen rangaistuskeino" , johon päädytään kerran 1-2 kk:ssa. Olenko julma?

Kommentit (159)

Vierailija
121/159 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele että suomessa lapset voi pahoin. Jotkut " opettajat" ihan yhtä pahoja. Epäilen että jos olis vielä sallittu, niin nää " opettajat" on just niitä jotka nöyryyttäisivät lapsen laittamalla hänet nurkkaan ja hakkaisivat karttakepillä sormia.

Ja jos mä ikinä näen että joku vanhempi laittaa lapsensa sukkasilleen ulos yksin seisomaan, niin varmasti ilmoituksen teen eteepäin.

Vierailija
122/159 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sitten lopun perheen, vauvaikäisten sisarustenkin vain kärsiä yhden temppuilusta vaikka koko illan pystymättä nukahtamaan? Itse olen satavarma, ettei itse temppuilijakaan nauti käytöksestään, mutta monella pienellä riehuminen ei vain ole katketakseen, ennen kuin aikuinen tulee ja todella KATKAISEE sen, tietenkin ilman väkivaltaa. Kuitenkin päättäväisesti selittäen, ettei toisia voi mielin määrin häiritä, että tässä talossa on tietyt säännöt.

Onko jäähyttäminenkin sinusta epätoivoista eristämistä? Jäähyttämistä sanan varsinaisessa merkityksessä tämä ulos viileään hetkeksi laitto! MEidän esikoisemme kiljuu ihan yhtä kovaa, toivottipa hänet tervemenneeksi jäähylle sitten mihin tahansa, alakertaan, jos riehunta jatkuu yläkerrassa ollessamme, yläkertaan, jos temppuaa alakerrassa jne.

Olisi kiintoisaa kuulla pitkiä ikäeroja puoltavien asiantuntijoiden nimiä. Varmasti niitäkin on. Itse olen elänyt 10 pitkää vuotta ainoana - yksinäisenä - lapsena, sitten lapsia tulikin kolme putkeen. Sisarusparvi on tapellut ja vanhemmilta, opettajia ja varsin humaaneja ihanuuksia molemmat, on pinna palanut rajustikin useampaan otteeseen, mutta mikään ei ole mulle ja muille, tiheään syntyneille perheemme sisaruksille yhtä rakasta ja läheistä kuin omat sisarukset.

Vaan nyt oma pesue tarvitsee meikää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/159 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voit hakea mietteitä varmasti googlesta.

Vierailija
124/159 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, että kun jotain kysyy, jätetään melko olennaisiin kysymyksiin vastaamatta (esim. tuleeko muun perheen sietää yhden henkilön temppuilua koko illan?), ja sitten tämä tyypillinen " En voi, kun tuttavien nimiä nääs!" Mikäli tuttavat ovat varteenotettavia kasvatusalan ammattilaisia, niin eivät he kai salaile periaatteitaan ja mielipiteitään? Eihän SInkkonen tai Cacciatorekaan itsekseen jupise mietteitään ja vannottele sitten tuttaviaan pitämään suunsa kiinni näistä heidän ajatuksistaan!

Jep.

Koululuokasta on kautta aikojen heitetty työrauhaa toistuvasti kehotuksista huolimatta häiritsevät ulos hetkeksi, tai jos on ollut mahdollista, ohjattu erityisopen (minä!) luo tai kuraattorille tai rehtorin juttusille.

JA nyt menee kovasti ohi alkuperäisen aiheen, mutta tiheässä sisaruskatraassa yksilö opettelee elämisen taitoja ja sitä niin kuulua ja J. Kovaleffin telkussa juuri katoavaksi kansanperinteeksi määrittelemää EMPATIAA. Ellei vanhemmilla ole ote ihan hakusessa ja kateissa, jolloin tilanne on tietty eri - eikä surkeus siis silloinkaan johdu lasten lukumäärästä!!! - niin minä tämän maallisen taivallukseni varrella olen kohdannut varsin sosiaalisia, empaattisia ja tasapainoisia ns. suurperheiden lapsia, joiden päälle ei ole esim. kertynyt yksinään kaikki perheen paineet ja ongelmat, kuten usein yksilapsisissa perheissä tuppaa käymään.

NAutitaan perheistämme ja lapsistamme!

Vierailija
125/159 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvatusohjelmia ja raahaamaan vaikka kokopäivän penskaa jäähypenkille ja kanittaa leluja.

Usean lapsen äidit sentään noudattavat omaa vaistoaan ja käyttävät maalaisjärkeä.

Vierailija
126/159 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kasvatusohjelmia ja raahaamaan vaikka kokopäivän penskaa jäähypenkille ja kanittaa leluja.

Usean lapsen äidit sentään noudattavat omaa vaistoaan ja käyttävät maalaisjärkeä.

niin olen mieluusti maalaisjärjetön.

Meillä on 3 lasta, mutta silti mä olen aina pystynyt katsomaan telkkaria, jos vaan olen halunnut. Että tuskin se on lapsien lukumäärästä kiinni?

Vierailija
127/159 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyryyttää nyt lasta heittämällä se ulos omasta kodistaan. En yhtään ihmettele että sillä saa lapsen hiljaiseksi, varmasti järkytys joutua omasta kodistaan ulos.

Hyi!

Vierailija
128/159 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pakannut jopa lapselleni repun poismuuttoa varten. Avasin ulko-oven ja sanoin adjöö, etsi itsellesi koti jossa tuollainen käytös on hyväksyttävää. Täällä se nimittäin ei ole.

Kyllä tehosi. Nykyään ei tarvitse kuin sanoa, että käyttäydyhän kunnolla.

Vierailija
129/159 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä olen pakannut jopa lapselleni repun poismuuttoa varten. Avasin ulko-oven ja sanoin adjöö, etsi itsellesi koti jossa tuollainen käytös on hyväksyttävää. Täällä se nimittäin ei ole.

Kehtaavat vielä retostella teoillaan. Toivottavasti sun lapses ei välitä susta, kun olet vanha ja sairas.

Vierailija
130/159 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tapasi toimia ap on lastensuojelulain vastainen.

T: ammattikasvattaja

Vierailija
131/159 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan voi, kun hei eivät ole tästä virallista kantaansa julkisuuteen tuoneet, eivätkö halua julkisuuteen vaan toimivat ihan tavallisissa työpaikoissa.

Ehkä kaivan sinulle jonkun " nimen" niin olet tyytyäväinen.

Ja kyllä me muutkin nautitaan perheistämme, mielummin niin, että kaikki ovat ovien sisäpuolella eikä ulkoruokinnassa.

Vierailija
132/159 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sellaiset lapsethan nimenomaan kunnioittaa vanhempiaan, joille on näytetty että se maailma on olemassa kodin ulkopuolellakin, ja jos ei kodin säännöt kelpaa, sen kun menevät etsimään uuden kodin. Ne lapset tajuavat jo pienenä, että kaikki ei ole kotonakaan sallittua.

Kärjistettynä sanoisin, että itse ns. vapaan kasvatuksen saaneena en juuri omia vanhempiani kunnioita, mutta mieheni, joka on saanut myös ruumiillista kuritusta lapsena, kunnioittaa vanhempiaan ja pitää heihin yhteyttä ihan eri innolla kuin minä. Tämä on tietysti yleistys, mutta pitäisin sitä jollainlailla järkeenkäypänä. Heidän perheessään on kunnioitettu vanhempia, mutta myös lapsia. Ruumiillistakin rangaistusta (läpsäyttelyä ja tukistuksia) on ilmeisesti käytetty loogisesti ja johdonmukaisesti.

Vierailija
133/159 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ei kyllä ole koskaan niin raivostuttava, että tarvitaan edes jäähyjä. Mutta esikoinen 7v. on pari kertaa ollut rappukäytävässä oven takana. Syynä tolkuton raivari, joita saanut pienestä asti. Olen pitkän raivoamisen jälkeen sanonut, että jos ei lopeta karjumista, saa luvan mennä käytävään. Takaisin pääsee, kun rauhoittuu. Sama se, jos joku pitää sitä pahana.

Vierailija
134/159 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin että jo on ajat muuttuneet, jos 10 sek ulkona pitäminen on lapsen pahoinpitelyä. Läpälää. Tuo jäähylle pitäminen on 10 vuoden kuluttua lähinnä naurunaihe sen ajan kasvattajien keskuudessa.

Johan tuo ap jo kertoi kahdesti, että JÄÄHYLLE pistämistä omaan huoneeseen oli kokeiltu jo ja se oli tehotonta! Ei oikeasti ketään täysjärkinen äiti voi pistää lastansa kymmeniä kertoja uudestaan omaan huoneeeseensa jäähylle, pakottaa siis istumaan tuolille puoliväkisin paikoilleen, pakottaa pysymään omassa huoneessaan vaikka lapsi sieltä ulos pyrkisi! Tuo jos joku on henkistä väkivaltaa, ja sen voi todeta ilman mitään kasvatusoppaita.

Joku jo hyvin totesi, että koulussa viimeistään pistetään häiriköt ulos luokasta. Juuri tuollainen lepsuilu mitä täällä harrastetaan on aiheuttanut sen, että lapset ei kunnioita vanhempiaan vaan elävät kuin pikkukuninkaat. Opettajillakaan ei ole lupaa tähän enää puuttua. Kyllä ne selkeät rajat on asetettava ajoissa.

Ja eihän kukaan ole pistämässä pikkulasta sukkasillaan PAKKASEEN! Voi tsissus että täällä vedetään heti pahimmat kauhuskenaariot esille, ihan hysteeristä!

Vierailija
135/159 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten vielä aikusenakin ottaa yhteyttä innolla? Ei jumalauta, mitä paskaa!

Vierailija
136/159 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä joku kehottanut läpsimään lasta, tukistamaan tai edes HEITTÄMÄÄN ulos?? Onko? Täällä puhuttiin alunperin 10 sek pitämisestä raikkaassa ulkoilmassa.

Ja täällä etelässä oli kyllä eilen + 5 astetta lämmintä.

Ite en ihan oven taakse pistäis, mutta ihan hyvä keino on sillä uhkailla. Jos tuo on jonkun mielestä traumaattista, niin sääliksi käy enemmänkin hysteeristen ja yliherkkien mammojen lapsia kuin niitä vanhempia jotka oikeasti sisäistävät sen mitä rajojen asettaminen tarkoittaa.

Vierailija
137/159 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pitäisitte varmaan miehiänne julmureina ja nöyryyttäjinä. Mä ainakin pitäsin.

Mutta joo, lapsellehan se on ihan okei tehdä noin, siis teidän eräiden mielestä.

Tämä kävi minullakin mielessä. Olin naimisissa (pahoinpitelevän, lievästi pahoinpitelevän) miehen kanssa, joka muun muassa teki juuri noin, ts. iski minut pihalle sisävaatteissa pakkasella hetkeksi. Oli minua isompikokoinen jne.

Sanomattakin lienee selvää, että olemme eronneet?

Oletan kyseisellä miehellä väkivaltaisuutensa takana olleen muuten ihan hyvän + rakastavan kasvatuksensa, johon liittyi juuri tällaisia överiksi menneitä rangaistuksia (tyyliin istutettiin lasta pimeässä komerossa). Kun ei opi hallitsemaan tunteita ja oppii vaan, että vahvempi voi tehdä mitä vaan ja oppii senkin, että suuttumus on pahasta, niin lopputulos voi olla tuota...

(ja tällä en nyt tarkoita ap, että lapsellesi käy noin, vaan että tällä miehellä oli niin)

Vierailija
138/159 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan lasteni tietävän, että tämä on heidän kotinsa, minä rakastan heitä ja heille on täällä aina sija.

On eri asia sanoa klassisesti " niin kauan kun täällä asut, on sun tahtosi mun taskussani" (kärjistäen :), oikeasti en halua lasten tahtoa taskuuni), kuten omassa kodissani todettiin, jos meno ei miellyttänyt, kun sanoa " jos ei täällä kotona käyttäydytä, saa lähteä pois" , kuten miehen äidillä oli tapana sanoa.

Kuria voi pitää, rajat voi olla jne myös siten, että perusturva (=äiti ja isä eivät ikinä hylkää) on siellä takana. Minä haluan ennen kaikkea, että lapseni tajuavat että minä olen aina heidän äitinsä. Ikuisesti. Vaikka tehtäisiin mitä, mutta että en sitten anna tehdä ihan mitä vaan.

Vierailija
139/159 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tässä kasvatetaan persoonallisuushäiriöistä... Ihan järkyttävää :o ja säälin syvästi tätä lasta. :(.

Vierailija
140/159 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kova maailma, missä ei löytyisi vaihtoehtoja ap:n toiminnalle.