Heitin 3,5-vuotiaani ulos sukkasillaan
Hän löi mua useampaan kertaan. Laitoin häntä jäähylle, mutta ei useasta kiellosta suostunut istumaan eikä pysymään paikallaan. Lopulta uhkasin ulosheitolla. Ja kun ei totellut, heitin 10 sekunniksi ulos rappusille sukkasillaan sisävaatteissa. Ulosheitto on " viimeinen rangaistuskeino" , johon päädytään kerran 1-2 kk:ssa. Olenko julma?
Kommentit (159)
Kyllä se muutaman kerran jälkeen tajuaa että on turha pullikoida. Niinhän ne tekee siinä Supernanny-ohjelmassa ja taatusti siinä on kymmenen kertaa hankalampia lapsia kuin ap:llä. Taas kerran ongelma on äidin lyhytpinnaisuus...
Hyvä idea, otan käyttöön!
Vierailija:
3-5 kerta vien jäähypenkille ja jos ei tehoa, vie eteiseen " eteisen jäähypenkille" ja siitä seuraava askel on oven takana ulkona.
Ap oli kyllä vihainen, mutta rauhallinen. En siis huutanut suuna päänä hermoni menettäneenä, mikä olisi pelottavaa lapselle. Mutta kiitos, että minulle riitti ymmärrystä. En siis kovin mielelläni tuollaista rangaistusta anna, mutta tämä oli sellainen tilanne. ap
hei oikeesti, miten pöhköjä täytyy kysyä. Lapsi, jota ei ikinä ole hylätty, ei pelkää että hänet hylätään. Minä ainakin olen sanonut rappusille viedessäni, että olet siinä hetken ja mietit miten tyhmästi teit. Pääset pian takaisin. Eiköhän apkin näin tehnyt.
Joo, mutta mistä voimme olla niin 100% varmoja ettei lapsi ajattele yksinkertaisesti siltä kannalta että o olemassa se vaara että äiti hylkää minut jos en ole kiltti... Tuolloin lapsi saattaa elää pelossa ja kärsiä siitä kauan. Etenkin jos kyseessä konsti jota käytetään kuukausittain!
Mieluummin niitä lelutakavarikkoja, jäähyjä tms. Ja jos on aivan pakko jotain radikaalimpaa, niin mieluummin sinne lasten huoneeseen rauhoittumaan kuin ulos turvallisesta kodista!
Meillä on aivan turha ottaa lasta syliin ja alkaa " holdata" . Lapsi saa siitä ihan tolkuttomat raivarit ja ei rauhoitu millään. Pari kertaa olen sen erehtynyt tekemään. Tuo ulkona nakottaminen hetken tehoaa. Minä luulen, että siinä lapsi pysähtyy ja miettii, että helvetti tänne jouduin.. miten täältä pääsee pois? Pois pääsee heti, kun on rauhoittunut ja yleensä siihen menee max 5 sekuntia.
etkä tosiaan ainoa joka joutuu välillä turvautumaan koviin sanoihin ja tekoihin. tärkeintä tuossa oli se että toteutit uhkauksen. eli pahinta olisi ollutt sanoa " heitän sut kohta pihalle jos et rauhoitu" ja jatkaa tekemättä mitään. kaikille jeesustelijoille tiedoksi että kaikki kolmevuotiaat eivät ole samanlaisia kuin tiedän pikkuenkelit...
Vierailija:
Ja jos on aivan pakko jotain radikaalimpaa, niin mieluummin sinne lasten huoneeseen rauhoittumaan kuin ulos turvallisesta kodista!
kun kerran kastelin kukkia ulko-oven edessä, eikä ollut avaimia mukana. Tuuli paiskasi oven kiinni, ja lapsi (sen verran ap:n lasta nuorempi ettei osannut avata ovea) alkoi sillä sekunnilla kun ovi paiskautui kiinni itkemään elämänsä hädässä kun tajusi etten pääse sisään. Meinasin saada sydänhalvauksen. Onneksi mies oli juuri rulossa kotiin. Tuli nyt vaan mieleen.
Kaikista kauheinta siinä on juuri se, että ulko-ovi on KIINNI eikä tiedä kauanko ulkona joutuu olemaan. Hyi, kun inhottaa ajatellakin sitä tunnetta.
Vierailija:
etkä tosiaan ainoa joka joutuu välillä turvautumaan koviin sanoihin ja tekoihin. tärkeintä tuossa oli se että toteutit uhkauksen. eli pahinta olisi ollutt sanoa " heitän sut kohta pihalle jos et rauhoitu" ja jatkaa tekemättä mitään. kaikille jeesustelijoille tiedoksi että kaikki kolmevuotiaat eivät ole samanlaisia kuin tiedän pikkuenkelit...
Mutta ei mun ole koskaan tarvinnut heitä ulos heittää, ei ole tullut edes mieleen. Kyllä luulis nyt aikuisilla ihmisillä olevan muita konsteja, kuin omasta kodista lapsi laittaa ulos sukkasillaan.
Täällä tuntuu olevan paljon näitä joiden mielestä ap:een teko oli ihan ok! Mä en kyllä onnekseni tunne ketään, enkä ole koskaa tollaista episodia joutunut näkemään. Hävettää teidän puolesta!
Niin, meillä on kotona sellainen pikkuenkeli joka pahimmissa uhmissaan on aikanaan hakannut nyrkillä, puremista on kokeiltu, potkimista, maahan heittäytymistä, huutoa, raivoamista, tavaroiden heittelyä jne...
Nyt poika on 4v. ja kärsivällisyydellä ja maltilla ollaan selvitty noista kaikista. Huudettu ollaan, jäähytetty toistamiseen ja keskusteltu... Kyllä se lopulta tasaantuu...
haluaako asettua lapsen tasolle vai haluaako nujertaa.
on verrattu kasvatusta ym. toimintatapoja vuonna 1963 ja 2006!!
käytössä silloin, kun lapset eivät oikeasti tottele tai lopeta väärää käytöstään. Tehoaa hyvin nopeasti!
Katson tiukasti silmiin kerron että hän tekee väärin, pidän sylissä ja rauhoittelen, toimii.
En huuda, tai uhkaa saati sitten kohtele kaltoin ja heitä pakkaseen.
Maltilla, maltilla, koko ajan menee parempaan ja kärsivällisyyttä tulee lapseen koko ajan.
Jos itse menettäisin malttini niin sehän vaan antaisi singnaalin, että on ok, tulistua ja satuttaa (mitä ulos hylkääminen on).
On tasan tarkkaan ainoa keino saada jotain kuria ja kokeiltu on kaikki mahdolliset keinot.
Meillä varoitetaan kahdesti ja sitten viedään eteiseen ja seuraavaksi nostan ulos.
Joo, tosi vitsikästä läppää... heh heh!
Mutta jos tahdotaan tasapainoisia ja onnellisia ihmisiä, on olemassa kultainen keskitie!
Ja melko surkeaa verrata kasvatusta vuoteen -63... Mitä näistä onkaan tullut juu... työnarkomaanista, loppuunpalanutta, huonolla itsetunnolla varustettuja, varallisuuteen pyrkiviä, mielenterveysongelmallisia, alkoholisteja ja väkivaltaisia... On siellä välissä paljon hyvääkin mutta turha nostaa noita vuosia miksikään kukoistuksen esimerkiksi!
nimimerkillä 27 vuotta vanhemmilleen ja sukunsa vanhemmalle väelle terapeuttina toiminut...
mutta kun niitä uhmiksia 2 ja vielä vauva päälle.
Tämä toimii meillä ja jollain toisella toinen tapa, sellaista se on.
toi lelutakavarikko ei pitkään tehoa. ja eikös se mene niin, et kun vie lapsen jäähylle, niin hänelle nimen omaan selitetään miksi hänet on viety jäähylle? voi pikkunen ihmettellä kun mutsi kärrää hänet kokoajan jäähylle " tuupisuuna" .
ja en jaksa oikein ymmärtää, miksi oma huone on jäähypaikka....siellähän voi keksiä kaikkea kivaa tekemistä. on muita leluja siellä millä leikkiä. ei lapsi tajua, et pitäis harmitella huonoa käytöstään.
Vierailija:
et mikä on/olisi hyvä rangaistuskeino sitten?
No johan se sanottiin. Jäähylle/arestiin kannetaan mitään sanomatta vaikka 100000000000000 kertaa. Lelutakavarikko voisi olla hyvä lisä.
Ei tosiaan ole oikein rankaista lasta, heittämällä se ulos oven taakse. Voin kuvitella miltä lapsesta on tuntunut kun ovi menee kiinni, ja hän itse sukkasillaan ulkona.
Joo, ap voi nyt olla tyytyväinen, lapsi on peloteltu hiljaiseksi ja häntä nöyryytetty laittamalla oma kotiovi kiinni nenän edestä.