Heitin 3,5-vuotiaani ulos sukkasillaan
Hän löi mua useampaan kertaan. Laitoin häntä jäähylle, mutta ei useasta kiellosta suostunut istumaan eikä pysymään paikallaan. Lopulta uhkasin ulosheitolla. Ja kun ei totellut, heitin 10 sekunniksi ulos rappusille sukkasillaan sisävaatteissa. Ulosheitto on " viimeinen rangaistuskeino" , johon päädytään kerran 1-2 kk:ssa. Olenko julma?
Kommentit (159)
Mutta sitten tunnin väkisinpito holding-otteessa ei ole? Okei. :) Kysykääs lapselta kumman se valitsisi?
ap ei ole sanojensa mukaan " viskannut" lasta ulos vaan nostanut ja lapsi on ollut siellä lyhyen hetken. Meillä ainakin lapset saattavat saunan jälkeen käydä juoksentelemassa paljain jaloin pyyhe päällä lumihangessa ihan vapaaehtoisesti, onko sekin väkivaltaa, häh?
Vierailija:
Mutta sitten tunnin väkisinpito holding-otteessa ei ole? Okei. :) Kysykääs lapselta kumman se valitsisi?
no mikähän ero noissa on? MIKÄHÄN? MIETI
Vierailija:
mua harmitti, olin kiukkuinen ja hankala ja äiti heitti ulos. Ei hyvä.
Vierailija:
ap ei ole sanojensa mukaan " viskannut" lasta ulos vaan nostanut ja lapsi on ollut siellä lyhyen hetken. Meillä ainakin lapset saattavat saunan jälkeen käydä juoksentelemassa paljain jaloin pyyhe päällä lumihangessa ihan vapaaehtoisesti, onko sekin väkivaltaa, häh?
Hyvä vertaus, oikein hyvä!!
omaan huoneeseen saa laittaa rauhoittumaan, mutta ulko-oven taakse ei, ei edes sekunteiksi. Lapsi ravaa loppuikänsä terapiassa jos sen virheen teet kerrankin. Ymmärräthän ystäväni? :)
et mikä on/olisi hyvä rangaistuskeino sitten?
ei kuulemma paleltanut yhtään. se 10 sekunttia nyt tuskin kärsimystä aiheutti.
Johtunee varmaan siitä että mut on heitetty ulos kodistani kun oli 11-vuotias. Pääsin onneksi mummille yöksi.
Mä olin jo siis vähän vanhempi, mutta silti se tuntui ihan kammottavalle.
Muita keinoja pitää olla, kuin että heittää/kantaa lapsen ulos omasta kodista.
Ja kun laitetaan omaan huoneeseen pitemmäksi aikaa miettimään YKSIn ja ERISTYKSIIN muista, niin montako vuotta sitten juostaan terapiassa vanhempana??? " Äiti hylkäsi minut pitkäksi ajaksi, kun olin tuhma"
Vierailija:
omaan huoneeseen saa laittaa rauhoittumaan, mutta ulko-oven taakse ei, ei edes sekunteiksi. Lapsi ravaa loppuikänsä terapiassa jos sen virheen teet kerrankin. Ymmärräthän ystäväni? :)
Toteutit uhkauksesi....meni varmaan ainakin viesti perille.
Kyllä näillä viesteillä tehdään kasvatuksesta hankalaa. Ei ne lapset ihan pienestä rikki mene (joo, en kannata fyysistä väkivaltaa) ja nuo teidän kodista hylkäämis kokemukset. Nauran niille ja kovaa!! Valitettavasti tuon ikäisten ajattelu ei ihan vielä yllä tuolle tasolle.
Ei ihme, että tässä maassa on paljon väsyneitä ja neuvottomia äitejä. voi, voi ja lässyn, lässyn!
En tajua mikä siinä on niin vaikea nähdä miksi se on väärin. Lapsen saa siis hylätä, heittää ulos (varsinkin kylmällä ilmalla, siis HÄH?) jos hän ei käyttäydy hyvin? Teistä se on ok? Jos on niin taidatte lähteä niin eri lähtökohdista jo asiaan...
Olen pahoillani, tuo sinun tilanteesi ON ollut julma. Mutta ap:n lapsi oli ulkona 10 SEKUNTIA!!!!!
Vierailija:
Johtunee varmaan siitä että mut on heitetty ulos kodistani kun oli 11-vuotias. Pääsin onneksi mummille yöksi.Mä olin jo siis vähän vanhempi, mutta silti se tuntui ihan kammottavalle.
Muita keinoja pitää olla, kuin että heittää/kantaa lapsen ulos omasta kodista.
Vierailija:
et mikä on/olisi hyvä rangaistuskeino sitten?
No johan se sanottiin. Jäähylle/arestiin kannetaan mitään sanomatta vaikka 100000000000000 kertaa. Lelutakavarikko voisi olla hyvä lisä.
nyt puhuttiin kymmenestä sekuntista!!
kun äidillä voi olla vähän muutakin puuhaa kuin kantaa makaroonina raivoavaa holtitonta lasta jäähypenkille. Monessa perheessä kun on muitakin lapsia.
3-5 kerta vien jäähypenkille ja jos ei tehoa, vie eteiseen " eteisen jäähypenkille" ja siitä seuraava askel on oven takana ulkona.
En vertaisi väkivaltaan. Selitän joka välissä, että et voi käyttäytyä noin, miksi teet noin, oletko kiukkuinen,koska... jos löisin tai tukistaisin, tapahtuisi se ilman mitään selittelyjä tai " välirangaistuksia" .
edes takaisin, jos äiti kerran oli niin vihainen.
Vierailija:
Vierailija:
ei sama asia. ulos kylmään, haloo? aivan eri asia kuin ULOS. ja mitä, oliko ap:n lapsi jotain 3,5 v.... ULOS?????????????????????????????
Vierailija: