Kuinka te voitte pitää surutta lasta hoidossa 9-10 tuntia päivässä?
Mitä lapsuutta se on? Jos lapsi on hereillä 12 tuntia päivässä niin aika vähiin jää aika lapsen kanssa, jos tämä viettää 9-10 tuntia päiväkodissa. Minusta on olemassa aika ennen lapsia, pienten lasten aika ja aika lasten jälkeen. Ja kun on aika olla vanhempi lapselleen, on oltava tälle myös aikaa. Tämä tuli vain mieleeni tuosta surullisesta laulusta.... Ja niin monta surullista silmäparia tarkasteli minua tänään päiväkodin aidan läpi :(
Kommentit (72)
meidän lapsille olla kokonaan ilman kotia, jollei työssä käytäisi. Ja tosiaankin molemmat vanhemmat ollaan ikävä kyllä matala palkka töissä, joten tuo kotona oleilu lapsien kanssa vuosia ei oikein käy päinsä vaikka kuinka ihanaa se olisikin...
Meillä kuitenkin ollaan iloisina siellä päiväkodissa :o)
Kun MINÄ en viihdy kotona enkä MINÄ ole kotiäitityyppiä enkä MINÄ jaksa laulaa-leikkiä-askarrella-musisoida niin MINÄ lähdenkin töihin ja voi voi,onhan ne viikonloput aikaa jolloin mamman murujen kanssa kierretään Jumbot ja Sellot, se se on sitä laatuaikaa!!
Kunpa oppisitte mammat joskus ymmärtämään että äitiys on paljon muutakin kun MINÄ itte.
joudutte kodittomiksi ilman kahden ihmisen työpanosta? Siis vaikka että lapset on pari ekaa vuotta kotona?
Kannattaisko kouluttautua hippusen lisää..
Vierailija:
meidän lapsille olla kokonaan ilman kotia, jollei työssä käytäisi. Ja tosiaankin molemmat vanhemmat ollaan ikävä kyllä matala palkka töissä, joten tuo kotona oleilu lapsien kanssa vuosia ei oikein käy päinsä vaikka kuinka ihanaa se olisikin...
Meillä kuitenkin ollaan iloisina siellä päiväkodissa :o)
Sori, et onnistunut. En ole marttyyri enkä halua mitään sulkaa hattuun.
MUN mielestä jokaisella on oikeus tehdä perheellensä sopivat ratkaisut. Ei se ole multa pois, jos joku laittaa lapset pienenä hoitoon! Enkä ymmärrä, miten jotkut jaksavat ottaa tämän asian niin henkilökohtaisesti. Arvostele sinä vain kollegoitasi, jos siitä jotain saat.
Halusin vain tuoda esiin, että KAIKKI kotiäidit ei hauku työssäkäyviä vanhempia.
se " marttyyri"
on pakko kantaa vastuuta osaltaan koko perheen elatuksesta, ja kaikille kun tämä ei mahdollistu vain kotona olemalla.
Ai niin, mutta eihän sua kiinnostakaan kun OMAT lapset.
Vierailija:
Sori, et onnistunut. En ole marttyyri enkä halua mitään sulkaa hattuun.MUN mielestä jokaisella on oikeus tehdä perheellensä sopivat ratkaisut. Ei se ole multa pois, jos joku laittaa lapset pienenä hoitoon! Enkä ymmärrä, miten jotkut jaksavat ottaa tämän asian niin henkilökohtaisesti. Arvostele sinä vain kollegoitasi, jos siitä jotain saat.
Halusin vain tuoda esiin, että KAIKKI kotiäidit ei hauku työssäkäyviä vanhempia.
se " marttyyri"
Jos on noin tärkeetä työtä että täällä luuhataan " päivät pitkät" niin oisko omien lapsien seura mitään..?
Vierailija:
Kylläpä sitä ollaan täällä muita haukkumassa päivät pitkät netissä, mutta mites se läsnäolo lapsille...??
Vierailija:
Ai niin, mutta eihän sua kiinnostakaan kun OMAT lapset.
Kumpi on sitten parempi, se että vanhemmat käyvät töissä ja lapset ovat hyvässä hoidossa sen ajan. Vanhemmat jaksavat vapaa-ajan leikkiä ja touhuta lasten kanssa. Vai se, että vanhempi on kotona lasten kanssa " pakosta" , on kireä, pahalla päällä ja lapsetkin vaistoavat vanhemman kireyden?
t. " marttyyri" , joka on tällä hetkellä kotiäitinä lastensuojeluhommista
" Kiitos äiti rakas, että oot löytäny meille hyvän hoitopaikan. On niin kiva olla kavereiden kanssa leikkimässä" (4-vuotias tyttöni, joka on 2-vuotiaan veljensä kanssa ollut elokuusta asti hoidossa).
" Minä, AVARAKATSEINEN kotimamma en arvostele muita" . Hienoa, sulka hattuun.
Minä, työssäkäyvä äiti kyllä arvostelen kollegoita, jotka tekevät uraa tai makselevat lainojaan lastensa kustannuksella.
Meidän 2v ja 4v ovat hoidossa max 6h pvä. Tämä vaatii työajan lyhennystä molemmilta vanhemmilta, joka on taas vaatinut autojen vaihtoa, asunnon vaihtoa pienempään ja urahaaveiden jäädyttämistä mutta kuten joku aiempi sanoi,elämä on valintoja!
Me olemme valinneet lapset. Kun he kasvavat, on taas aika ottaa miljoonalaina taloon ja vaihtaa autot uudempiin plus tehdä sitä uraa.
Vierailija: