Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka te voitte pitää surutta lasta hoidossa 9-10 tuntia päivässä?

Vierailija
20.11.2007 |

Mitä lapsuutta se on? Jos lapsi on hereillä 12 tuntia päivässä niin aika vähiin jää aika lapsen kanssa, jos tämä viettää 9-10 tuntia päiväkodissa. Minusta on olemassa aika ennen lapsia, pienten lasten aika ja aika lasten jälkeen. Ja kun on aika olla vanhempi lapselleen, on oltava tälle myös aikaa. Tämä tuli vain mieleeni tuosta surullisesta laulusta.... Ja niin monta surullista silmäparia tarkasteli minua tänään päiväkodin aidan läpi :(

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että alle 3-vuotias joutuu vanhempien rahan- ja kunnianhimon takia viettämään valtaosan ajastaan päiväkodissa MUIDEN HOIDETTAVANA?

Vierailija
22/72 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä voi olla lukemattomia, miksi töihin on mentävä ja miksi kumpikaan vanhemmista ei pysty joustamaan työaikojensa takia.

Ja harvempi sitä varmaan surutta noin pitkää aikaa hoidossa pitää joka ´päivä, eikö?

Itse olen lapseni muuten kotona hoitanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsähtävät vasta viimeisen puolituntisen aikana, kun kaverit lähtee. Pienessä ryhmässä heitä huomioidaan paremmin.

Vierailija
24/72 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit olla noin tyhmä ettet sitä tajua?

Vierailija
25/72 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työajat ei jousta kuin vähän ja molemmilla menee työmatkoihin melkein tunti suuntaansa. Toki pitkät päivät surettavat, mutta en tiedä parantaako se lapsen oloa, että vanhemmat vielä itkeä pillittävät huonoa omaatuntoaan sen vähäisen yhteiden valveillaoloajan.

Vierailija
26/72 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä nyt on laskuja maksettavana eikä kaikkien tarvi muuttaa halpaan vuokrakaksioon siksi aikaa, että hoitais lapset 10 vuotta kotona. Tärkeintä on, että lapselle ollaan läsnä, kun lapsen kanssa on. Kaikki kotiäiditkään eivät ole LÄSNÄ lapsilleen.

Vierailija
27/72 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kotiäiti, mutta aika paljon mun pitää myös " omille avoille" vakuutella, että kyllä kotiäidin tehtävä on tärkeä. Ja tiedän, että on, kun omia lapsiani katson, mutta " yhteiskunnan" silmin näin ei ole.

Ei yleensä paljon kotiäitejä arvosta. Joo, kyllä aina sanotaa, että hyvä ja hieno homma, mutta kuitenkin tuntuu siltä, että ajatellaan, että tuokin on vaan kotiäiti.

Tuli vaan tästä aloituksesta mieleen...

Vierailija:

että alle 3-vuotias joutuu vanhempien rahan- ja kunnianhimon takia viettämään valtaosan ajastaan päiväkodissa MUIDEN HOIDETTAVANA?

Vierailija
28/72 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten syntymää? Säästää esim niin paljon, että voi olla kotona pari ekaa vuotta tai tehdä lyhennettyä päivää? Jos ei ole varaa olla lasten kanssa, miksi lapsia pitää tehdä?

Tätä yksinkertaista logiikkaa en ymmärrä. Älkääkä tulko mussuttamaan että " sunko mielesä vaan rikkailla on oikeus lapsiin plaa plaa" . Vähälläkin tulee toimeen kun ei hanki sitä okt-taloa just samaan syssyyn kun lapsia ja harkitsee vähän mihin saumaan ne lapset hankkii.

Vierailija
29/72 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma työpäivä on se 8h...sinulla on varmaan paremmin raha asiat kun voit noin sättiä meitä *huonompia* äitejä.

Vierailija
30/72 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnot on mulle todella tärkeät. Nautin todella siitä, mitä teen. Mä en kyllä ole lainkaan kotiäitityyppiä. Olosuhteiden pakosta tän lukuvuoden teen todella pitkää päivää. Toisaalta välillä on extravapaapäiviä keskellä viikkoa niiden 10 tunnin päivien lomassa.

Kyllä välillä on surkea olo siitä. Mutta illat ja viikonloput sitten touhuillaan. Lapsikin on ihan tyytyväinen. Tietty vaatii syliä pitkän päivän jälkeen, mutta kun on illalla ruuat valmiiksi tehty niin suon mielelläni jakamattoman huomion lapsen kanssa.

Vierailija
31/72 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan sanottuna kaikkien elämä ei pyöri sen oman navan ympärillä, eli siis kaikki eivät ajattele minä-olen-maailman-paras-pullantuoksuinen-kotiäiti-ja-olen-sitä-vaikka-hampaat-irvessä-koska-vain-ne-äidit-ovat-hyviä-jotka-ovat-kotona-ja-kaikki-muut-äidit-ovat-huonoja.

Se on mielestäni vähän niin, että kun siellä kotona pyörii yöpaitasillaan kolmekin vuotta niin sitä kummasti ajattelu kääntyy vain sen oman ratkaisun puoleen, joka tietysti on aina se paras kaikista. Ja helposti omissa pienissä piireissään tulee miettineeksi, että pakkohan noita muitakin on jostain syyllistettävä, kun minäkin syyllistän itseäni siitä, että olen vain kotona ja en oikeasti jaksaisi.

Vierailija
32/72 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuntuu olevan pätevä selitys hoidossa pitämiseen. Voisittehan te pistää ympä vuorokautiseen hoitoon viikolla ja olla sitten vaiika viikonloput läsnä. Hah hah.

Vierailija
33/72 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lasten syntymää? Säästää esim niin paljon, että voi olla kotona pari ekaa vuotta tai tehdä lyhennettyä päivää? Jos ei ole varaa olla lasten kanssa, miksi lapsia pitää tehdä?

Tätä yksinkertaista logiikkaa en ymmärrä. Älkääkä tulko mussuttamaan että " sunko mielesä vaan rikkailla on oikeus lapsiin plaa plaa" . Vähälläkin tulee toimeen kun ei hanki sitä okt-taloa just samaan syssyyn kun lapsia ja harkitsee vähän mihin saumaan ne lapset hankkii.

Ei ole todellista. Ihanko totta luulet että kaikki isoa ok-taloa hankkii ja ottaa hirveät lainat??

Joillakin se ihan peruseläminen, ihan perus kolmiossa voi olla niin kallista että pakko mennä töihin jotta saa ruokaa ja laskut maksettua.

Täällä Suomessa kun ei pienipalkkaisilla aloilla kauheasti elä. Ja tuskin kukaan ( tai ehkä sinä ja kaltaisesi ) hankkivat niitä llapsia vain pikkulapsivuosien ajaksi?

Vierailija
34/72 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies terveydenhoitaja, palkka 1500e puhtaana. On asuntolainaa, on autolainaa ja kalliit vakuutukset. Minä kotona kolmen lapsen kanssa. JA SILTI ELÄMME! EMMEKÄ EDES SITKUTTELE!

Joten ei ole " elämisestä" kyllä kiinni! 3vuotta pystyy elämään hieman vähemmällä ja luulis että lapsen takia voisi luopua muutamasta manikyyristä.

Vierailija
35/72 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästää esim niin paljon, että voi olla kotona pari ekaa vuotta tai tehdä lyhennettyä päivää? Jos ei ole varaa olla lasten kanssa, miksi lapsia pitää tehdä?

Niin ja sitten ruikutetaan tuolla toisella palstalla, että nyt mä oon 40v. ja nyt tuntuis ett raha-asiat täsmää vauvan tekoon ja miks ihmeessä en tuu raskaaks...ollaan mun 60v. miehen kaa TOSI TOSI kummissamme!!!!!

Vierailija
36/72 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä lapsuutta se on? Jos lapsi on hereillä 12 tuntia päivässä niin aika vähiin jää aika lapsen kanssa, jos tämä viettää 9-10 tuntia päiväkodissa.

Nukutaanhan päiväkodissakin onneksi päiväunet, joten sentään vähän enemmän aikaa jää kotiin kuin mitä annat ymmärtää. Ja viikonloppuisin tietysti enemmän.

Eihän se kivaa ole, mutta jos käy normaalissa työssä normaalilla työajalla (eikä edes luo " uraa" ) ja työpaikka ei ole aivan päiväkodin vieressä, niin tämä aikahan siihen nyt vain menee.

Vierailija
37/72 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kiihkokotiäidin maailma tosiaan näin mustavalkoinen? Itse olin kotona kolme vuotta. Mutta tajuan kuitenkin, että ei ole yhtä ainoaa oikeaa ratkaisua. Se, mikä sopii minulle, ei sovi välttämättä sinulle. Miten on niin vaikea tajuta?! Aina täällä jauhetaan näitä samoja juttuja!!

Vierailija
38/72 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voi joillakin olla niin mustavalkoinen maailmankuva, että aina jos on pakko mennä töihin, kyse on uran luomisesta ja että ajatellaan perheessä olevan vain yksi lapsi, jolloin kyse on siitä " parista vuodesta" . Meillä on ollut pieniä lapsia jo perheessä 18 vuoden ajan, joten ihan niin paljon en ole sukan varteen onnistunut ennen lapsia säästämään.

Vierailija
39/72 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitinäkin voi kehittää itseään. Voi ulkoilla, harrastaa ja vaikka opiskella. Kertoo sinun tyhmyydestäsi luulla että kotona olo on sitä että hermot kireella huudetaan päivästä toiseen yöpaitaisilleen. ;)

Vierailija
40/72 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole pullantuoksuinen kotiäiti, enkä edes hampaat irvessä -kotiäiti. Rakastan lapsiani, rakastan kotiani ja koko perhettäni. Arvostan lapsiani niin paljon, että mikään muu ei mene sen edelle. Ja juu, asutaan ihan vaan 70-luvun rivitalokolmiossa - koko 4-henkinen perheemme. Ruokaa riittää, kun ei sisäfilettä joka päivä syödä. Vaatteitakin on kaikille (kiitos kierrätyksen). Huonekaluja on (käytettyjä)... Eli ihan valintakysymys tämä on. Muuta väitettä en voi uskoa.

Mutta jos haluaa asua prameilevasti ja ajella hienolla (ja status-perheellä pitää olla 2 autoa) autolla niin siitä vaan. Ehkä lapsenne ovat SEN arvoisia.