Ootteko miettineet että koko ajan leikataan valtiolta mutta veroja kerätään yhtä paljon ja jopa enemmän?
Veroja maksetaan yhtä paljon ja nyt vielä enemmän, kun Orpon hallitus nosti veroja.
Kansalaiset saa yhä vähemmän palveluita. Työpaikkoja on leikattu ihmisiltä. Vammaisilta, sairailta ja vanhuksilta tullaan leikkaamaan vielä lisää.
Valtion laina on kasvanut eniten Orpon hallituskaudella. Ennätyspaljon!
Miten hyväksymme, että leikataan ja leikataan, mutta samalla ja edes kasvaneella veropotilla ei saa sitä mitä ennen? Valtion velkakaan ei lyhene.
Kommentit (13)
Hallituksesta puuttuu talousosaaminen. Leikkaaminen ilman kasvusuunnitelmia on typerysten hommia.
Kansalaiset saa turvallisuutta enemmän nyt kun puolustusmenot ovat kasvaneet. Ja mun mielestä se on hyvä sijoituskohde.
Tajusin vasta nyt, täysin älytöntä!
Kansalaiset haluaa että leikataan, mutta kukaan ei mieti minne ne leikatut rahat menee.
Vierailija kirjoitti:
Kansalaiset saa turvallisuutta enemmän nyt kun puolustusmenot ovat kasvaneet. Ja mun mielestä se on hyvä sijoituskohde.
Hienoa mutta kenen turvallisuutta halutaan turvata ja ketkä ovatkaan sitä tykinruokaa?
Jos veropohjaa ei olisi määrätietoisesti rapautettu, ei olisi mitään leikkauksia. Yhteisöveronkierto, pääomatulojen eriyttäminen, Holding-yhtiöt ja vakuuskuoret,
Niin, koska miljardeja pitää sysätä ulkomaille ja ulkomaalaisille. Hyvin yksinkertaista. Suomen alamäki alkoi tasan siitä, kun ekat miljardit "lainattiin" Kreikkaan. Sitten olikin jonoksi asti valtioita käsi ojossa ottamassa, viimeisimpänä koronatuet. Millonkas Suomi saisi miljardeja meidän talouden tukemiseen? Työttömyys on Euroopan suurinta, olisiko jo aika pyytää ja saada tukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa mutta kenen turvallisuutta halutaan turvata ja ketkä ovatkaan sitä tykinruokaa?
Pitääkö tämäkin nyt selittää? (Huokaus). Suomalaisten tietenkin. Uudet hävittäjät, aseet, dronet maksaa mansikoita. Ja vihollinen ei tule Ruotsista. Joko meni perille?
Vierailija kirjoitti:
Tajusin vasta nyt, täysin älytöntä!
Kansalaiset haluaa että leikataan, mutta kukaan ei mieti minne ne leikatut rahat menee.
Ukrainaan ne menee. Ei kansalaiset sitä halua mutta Suomi ei uskalla sanoa että oma maa ensin.
Nii-i. Meiän ylisuuren julkisen sektorin ylläpito maksaa koko ajan enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Varusmiehille vois vielä alkaa maksaa 2000€/kk palkkaa varusmiespalveluksesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tämäkin nyt selittää? (Huokaus). Suomalaisten tietenkin. Uudet hävittäjät, aseet, dronet maksaa mansikoita. Ja vihollinen ei tule Ruotsista. Joko meni perille?
Niin yleensä turvataan varallisuutta ja omistuksia. Korjaa toki jos olen väärässä. Katsos kun usein päättäjiltä tuppaa unohtumaan se että kuka on valmis uhraamaan henkensä ja minkä vuoksi. Asioilla on erilaisia arvostuksia kuten varmaan ymmärrät. Jos minulla on miljoonatalo niin minulla on toki motivaatiota puolustaa sitä mutta vielä suurempi motivaatio säästää henkeni ja lähettää "ne muut" puolustamaan sitä. Mutta mitä jos niiltä muilta puuttuu se motivaatio puolustaa sitä sinun miljoonataloasi?
Verorahat menevät ulkomaalaisomistuksessa olevien terveysjättien ym. mukana ulkomaille.
Oikeistoahan ei tämä suomalaisten verorahojen ulkomaille vuoto haittaa vaan oikein tekemällä tekevät päätöksiä, joiden avulla tämä lisääntyy.
Leikata pitää leikkaamisen vuoksi. Hyötyjä ei olla saatu. Talous syösty lamaan.