Kukaan ei halua ostaa meidän asuntoa :( Kohtalotovereita?
Kommentit (112)
Meillä nyt lähdössä myyntiin 50-luvun tönö 1600neliön tontilla. Tampereelle 20 km, suoraa tietä 15 min ajomatka.
3 kerrosta 4h+ keittiö, kellarissa kylmät saunatilat. Kunto ei ole häävi, mut uusi katto ja kunnallistekniikka on, rantaan 100m.
Hintaa pitäis saada 150t. kuulostaisko kohtuulliselta ja minkälaiseen myyntiaikaan pitäis varautua? Kauppa, koulu+pk 5km.
Rintamamiestaloja ei näytä juuri nyt olevan myynnissä täälläpäin, joten hintoja vaikea verrata.
Olen käynyt katsomassa useampaakin rm-taloa K:alla tänä syksynä, kunto on kyllä kaikissa ollut huono. Näyttävät olevan vieläkin myynnissä.
Suinulassa. Ei tänkään kunnolla voi kehuskella. Puulattoitten päälle vedetty huonosti muovimattoo, osissa puulattiat näkyy, mut tosi naarmuset. Vanhat kaapistot keittiössä, puuta kuitenkin. Vessa kuin pommin jäljiltä, koska purkaminen kesken ja kellaritilat tosiaan kylmät ja kosteat.
Mitään lisäeristyksiä taloon ei oo tehty, tulisijoja joka huoneessa. Lämmitys puilla ja sähköllä.
Remontoitava ainakin pinnat ja putkiremontti edessä myös. Saunatilat laatotettu kämäsesti n 10 v sitten, mut vanhat putket jätetty sillon ja minkäänlaisia saunan lämpöeristyksiä ei oo tehty, betonia siis koko kellari.
Kattelinkin noi muut talot läpi, mut vaikee kuvista verrata.
Ei ole mitään järkeä laittaa asuntoa myyntiin, jossa keskeneräisiä remontteja yms. Tai voihan sen laittaa, mutta kukaan ei tolla hinnalla osta.
Vain jos on ison tien, kerrostalon tai huoltoaseman naapurissa, voi myyntiaika venyä.
AP:lle: minusta 2kk on tosi lyhyt aika vasta. Sitten kun 10 kk olette yrittäneet, voi jo sanoa pitkäksi myyntiajaksi.
varaa eikä taitoa ole. Ostaja voi itse laittaa mieleisensä pinnat. Ne, jotka haluavat valmiin laitetun talon, eivät edes katsele tän hintaluokan tönöä.
Reilu pari v sitten välittäjä arvio sen noihin hintoihin. Tontissa suurin osa hinnasta. Itse talo ei ole arvokas, kuoret innokkaalle remppaajalle.
Tarkotus myydessä kertoa kaikki nuo huonot puolet, eikä yrittää saada rohjoa näyttämään nätiltä.
Mutta tosiaan, ihan joka perheen unelmalta kotinne ei kuulosta.
Kerran olen asuntoa epäyoivoisesti myynyt ja kamalaa oli (vaikkakin meni kaupaksi puolen vuoden jälkeen)
Ei enää ikinä.
jos olisin tiennyt millaista tässä on asua:(((. Kaduttaa todella!! Asuttaispa vaan vuokralla niin vois muuttaa pois vaikka uutenavuotena!
kytänneet asuntoja, mutta kun hinnat ovat mielestämme karanneet täysin käsistä joten olemme odotelleet hintojen merkittävää laskua ennen tarjouksen tekemistä yhdestäkään. Aivan sairasta ja kestämättömällä pohjalla, kun ihmisressukat ottavat 40-vuoden asuntolainoja so asuvat pankille vuokralla.
Tänään meillä kävi mahd. ostajaehdokas. On eräs tyyppi joka on käynyt täällä aikaisemminkin ihan heti kun talomme tuli myyntiin. Sitten emme kuulleet mitään 2 kuukauteen ja nyt yhtäkkiä hän taas ilmestyi pihaan ja oli kuulemma_tosi_kiinnostunut!!!! Voi jee, jos tää menisikin kuitenkin!! Tosin katsotaan millä hinnalla hän olisi kiinnostunut ostamaan.
Meillä siis se 70-luvun rempattu talo maalla, paljon ulkorakennuksia ja iso tontti ja 2 kk ollut myynnissä. Haaveissa uuden talon rakentaminen (ja sen suhteen kaikki jo reilassa, vain tämän myynti on esteenä).
Mutta pitäkää peukkuja meidän puolestamme! Voin nostella tätä ketjua silloin tällöin niin voimme seurata toinen toistemme tilanteita:).
eläinten haju voi vaikuttaa siihen, ettei koti mene kaupaksi.
Koska tällä hinnalla millä me tämän talon myymme, ei uutta saa millään rakennettua (joudumme itsekin ottamaan puolet enemmän lainaa kun rakennamme uuden ensi vuonna).
Monet ovat sanoneet, että onpa alhainen hinta. Voiko sekin säikyttää asiakkaita? Alkavatko miettiä että onko jotain vikaa?
Meillä vaan tää sijainti (maaseudulla) vaikuttaa niin paljon hintaan... Ei oo kysyntää tällä alueella.
möi talonsa vuoden kaupittelun jälkeen. Pyyntö oli aluksi 298 te, meni 190 te:lla...
kolmessa viikossa. Kunto aivan perustasoa, ei kaupungin keskustassa mutta hyvät yhteydet ja ulkoilumaastot. Näköalana molemmin puolin oli kerrostaloja ja asfalttitietä.
Stailaus saattaa auttaa tai sitten ihmisiä jo ällöttää se, kun televisiokin on täynnä näitä stailausohjelmia. Joku koti voi olla jo liiankin steriili, että se tuntuisi mahdollisesta ostajasta kodikkaalta. Meitä on niin moneen lähtöön.
Tosiasia on kuitenkin, että tällä hetkellä asuntomarkkinat ovat aika lailla hyytyneet. Maaliskuun jälkeen kauppa alkoi takkuamaan ja aika moni saa odotella ostajaansa kuukausikaupalla :( Eikä monellakaan ole kyse kunnosta, sijainnista tai hinnasta. Joku onnekas tietenkin aina myy sen asuntonsa heti alkumetreillä.
Olen oman asuinpaikkakuntani markkinoita seurannut aktiivisesti nyt 10 kuukautta ja 8/10 asunnosta on EDELLEEN myynnissä :/ Asunnot ovat siistejä, hinnat halvempia kuin viime keväänä - eikä vaan mene.
ja en ihmettele miksi...
Jos miettii ihan todella, että onko esim. tavis yksiö oikeissa hinnoissa, jos hintaa on päälle 100´000euroa?!
Ihan konkreettisesti jos miettii, että mitä kaikkea saisi 100´000eurolla ostettua! Ja sitten kun seisoo keskellä kerrostalo yksiötä, joka voi olla varsin uusi, jossa voi olla siistit lattiat, seinät, sijainikin ihan kiva jne. alkaa miettimään (minä ainakin;) että onko tämä asunto TODELLA pyyntihinnan arvoinen...???
Ennen miljoonan markan omakotitalo oli todella hieno, käsitääkseni 90-luvun alussa 300´000markalla (n. 60´000eurolla) sai rakennettua omakotitalon, nyt tuolla hinnalla ei saa edes kerrostalo yksiötä kun jostain pikkupaikkakunnalla.
Onko asuntojen ARVO, materiaalit, työkustannukset ymv. todella nousseet noin paljon? Minusa eivät ole.
Kun olin teini (=n. 15-vuotta sitten) kaverini isän rakennusfirma rakennutti kerrostalon miljoonalla markalla...
mutta väritys ei ainakaan ole tumma. Remontissa käytetty väreinä lähinnä valkoista ja vaaleaa beigeä. Se 6 vastailee taas.
En halua tässä sen tarkemmin alkaa paikkakuntaa kertomaan. Talo on siis 1980 rakennettu ja ollaan lähes kaikki pinnat laitettu uusiksi viimeisen kahden vuoden aikana. Plus siis keittiö ja kylppäri kokonaan. Tampereelle n 15-20 min matka. 6 siis vastailee.
[/quote]
[/quote]
Eikö kannattais mainostaa aina kun voi vai miksi esim av-mammojen rahat ei myyjälle kelpaa.
Minä etsin ensiasuntoa ja täytyy sanoa, että moni asunto roikkuu pitkään myynnissä täällä pk-seudullakin. Itse seuraan minua kiinnostavia kohteita pitkään. Minulla on nyt varaa odotella, sillä asoasuntoni saan myytyä kun se aika tulee takaisin asoyhtiölle.