Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (5529)

Vierailija
1/5529 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Hes 38:11 ja sanot: Minä hyökkään suojattomaan maahan, karkaan rauhallisten ihmisten kimppuun, jotka asuvat turvallisina - asuvat muuria vailla kaikki tyynni, ja joilla ei ole salpoja, ei ovia.

Onko tämä mielestäsi tapahtunut jo vai tapahtumassa? Tietääkseni juutalaiset ovat aina joutuneet olemaan valmiina sotaan vihollisia vastaan.

Vierailija
2/5529 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pohdituttaa miksi raamatulla mielipiteitään perustelevat eivät ole sisäistäneet lukemastaan olennaista. Vai ovatko lukeneet vain ne muiden näyttämät kohdat, jotka sopivat muiden tuomitsemiseen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5529 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt, että raamattu on vain ihmisten keksimiä tarinoita muinaisina aikoina, ei sen kummenpaa. Maailmassa on n. 10000 erilaista ihmisten keksimää ns. Uskontoa.

Vierailija
4/5529 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä mietityttää se, koska uskossa oleminen saa oman F-koodinsa.

Vierailija
5/5529 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa, jos Nannapatukka kiepsahtaa Saranasta lattialle?

Vierailija
6/5529 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen kanssa Aatamin ja Eevan lapset meni naimisiin?

Vierailija
7/5529 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kohta missä sanotaan että Jumala katui että oli tehnyt ihmisen (1. Moos 6?) Sitä kohtaa muunmuassa oon miettinyt.

Ja siis mä olen tavallaan fundamentalisti, että ajattelen Raamatun olevan kokonaan Jumalan sanaa.

Olisi kiva jos joku joskus selittäisi tuota ja miten se alkukielellä lukee. Raamattuhan on kokonaisuus, sieltä ei voi oikein irrottaa tällasta, eli ajattelen että tässä on varmaan joku isompi merkitys takana.

Ehkä tämä aukenee joskus. Mutta jokatapauksessa mua kiehtoo Raamatussa nyt just nämä kaikkein "pöyristyttävimmät" kohdat. Kun aavistan että niihin kätkeytyy jotain upeaa.

Vierailija
8/5529 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa, jos Nannapatukka kiepsahtaa Saranasta lattialle?

Se on ihme, joten en voi antaa selitystä siihen. Ihmeet ovat Jumalan töitä.

Vierailija
9/5529 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki siinä on täyttä humbuukia  ja huijausta.

Vierailija
10/5529 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te lainaatte Raamattua niin että Valituilla on oikeus tuohon koko maahan eikä toisilla valtiota? Kun Jeesus ei nimenomaan ollenkaan ole maallinen kuningas maalliselle Israelille? Mikä teidät saa sionistikiimaan?

Vierailija
11/5529 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän oletettu Jumala suhtautuu siihen, jos on tavallaan uskossa että tämä on todellinen mutta tuntee silti vetoa buddhalaisuuteen? Olen saanut kaiksita syvällisimmät henkiset kokemukset buddhalaistemppelissä. Kaipa jumala voi tätäkin kautta kutsua luokseen?

Vierailija
12/5529 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua pohdituttaa miksi raamatulla mielipiteitään perustelevat eivät ole sisäistäneet lukemastaan olennaista. Vai ovatko lukeneet vain ne muiden näyttämät kohdat, jotka sopivat muiden tuomitsemiseen? 

Varoittaminen on eri asia kuin tuomitseminen. Jos joku ystäväsi olisi putoamassa kalliolta alas etkö varoittaisi häntä siitä?

Vierailija
13/5529 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ateisti, en lue satukirjoja.

Vierailija
14/5529 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleesta nousu, neisyestä syntyminen - noin aluksi.

Vierailija
15/5529 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen kanssa Aatamin ja Eevan lapset meni naimisiin?

Aatamin ja Eevan dna oli täydellinen. Heidän lapsensa tekivät keskenään lapsia, siinä ei ollut mitään terveydellistä ongelmaa.

Vasta Moosekselle Jumala antoi käskyn ettei lähisukulaisen kanssa saa mennä naimisiin. Siinä kohtaa perimä oli rappeutunut sen verran, että lähisukulaisen kanssa ei voinut tehdä lapsia.

Vierailija
16/5529 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pari juttua kyllä! 

Kun en osaa sisäistää että mikä tolkku oli siinä että kun me (ihmiset) rääkättiin Jeesus hengiltä kauhean raakalaismaisesti, niin hänen isänsä siitä hyvästä antoi meille synnit anteeksi.

Eikö isän reaktion olisi pitänyt olla päinvastainen?

Ethän sinäkään antaisi lapsesi murhaajalle palkintoa!

Vierailija
17/5529 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ateisti, en lue satukirjoja.

Miksi sitten tulit tähän ketjuun?

Vierailija
18/5529 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi perustelette ahdasmielisyytenne vanhalla testamentilla, vaikka sen määräykset eivät olekaan uuden testamentin ansiosta enää voimassa? Ja miksi yleensäkin perustelette ahdasmielisyytenne Raamatulla, kun ei kuitenkaan nappaa noudattaa itse kuin niitä juttuja mitkä kokee kivoiksi?

Vierailija
19/5529 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kohta missä sanotaan että Jumala katui että oli tehnyt ihmisen (1. Moos 6?) Sitä kohtaa muunmuassa oon miettinyt.

Ja siis mä olen tavallaan fundamentalisti, että ajattelen Raamatun olevan kokonaan Jumalan sanaa.

Olisi kiva jos joku joskus selittäisi tuota ja miten se alkukielellä lukee. Raamattuhan on kokonaisuus, sieltä ei voi oikein irrottaa tällasta, eli ajattelen että tässä on varmaan joku isompi merkitys takana.

Ehkä tämä aukenee joskus. Mutta jokatapauksessa mua kiehtoo Raamatussa nyt just nämä kaikkein "pöyristyttävimmät" kohdat. Kun aavistan että niihin kätkeytyy jotain upeaa.

1.Moos 6:5 Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat,

6:6 niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä.

Jumala loi ihmiset täydellisiksi mutta syntiinlankeemuksen takia ihmisestä tuli täysin päinvastainen joka ei ollut Jumalan tarkoitus.

Vierailija
20/5529 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi perustelette ahdasmielisyytenne vanhalla testamentilla, vaikka sen määräykset eivät olekaan uuden testamentin ansiosta enää voimassa? Ja miksi yleensäkin perustelette ahdasmielisyytenne Raamatulla, kun ei kuitenkaan nappaa noudattaa itse kuin niitä juttuja mitkä kokee kivoiksi?

Ketkä ihmeen te?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi