No, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, että
kaikki muut pojat hänen luokallaan saavat pelata sotapelejä.
Löytyisikö täältä ketään äiti tai isää, jotka eivät anna 11-vuotiaansa pelata sotapelejä?
Kommentit (167)
Veljeni pelasi k18 peliä ensimmäisen kerran noin 10-vuotiaana, minä samaista peliä 11-12 vuoden ikäisenä. Vanhemmat eivät kieltäneet. Ei jäänyt traumoja tai tullut muitakaan haittoja. Itselläni oli yli 9 keskiarvo peruskoulun päättötodistuksessa. Kaikki eivät muutenkaan pelaa 10h päivässä. "Lapsi joka tappaa ihmisiä pelissä haluaa tappaa oikeassakin elämässä" -pöh, kyllä normaali, hyvin kasvatettu lapsi tietää mikä on oikein ja mikä väärin. Tämä minun mielipiteeni, perustuu tosiaan omiin kokemuksiini. Vanhemmilla tietenkin vastuu lapsistaan ja ymmärrän, jos jotkut haluavat kieltää kys. pelit
Niin, totta noita ikärajoja laittaa joku lapsi vihaaja
Moikka. Itse olen sitä mieltä että niissä sotapeleissä ja tappelupeleissä ei ole hirveästi mitään vakavaa koska esim. battlefield vain opettaa nuoria poikia kun menee armeijaan ja tietää miten aseita käsitellään mms ladataan ja ammutaan. Mutta kyllä pojan pitää vähintään olla 12-13v! Tietysti riippuu alkaako hän pelkäämään vai ei ja tuleeko siitä mitään ongelmia.
Tässä ois 13 vuotiaan äiti, joka ei anna poikansa pelata sotapelejä. Ikärajat on käytössä, sekä peleissä että leffoissa. Ja on mulla 11vuotiaskin poika, eikä sekään saa niitä pelata.
Onko sill niin väliä jos menee tappeluksi? Kyllä kai nyt telkkarista voi katsoa jääkiekkoa (Ja telkkarissa alkaa menee mailma saman laiseksi kuin peleissä...)
Meillä lapset 8- 12 v. Eivät saa pelata mitään väkivaltapelejä. Eivätkä kyllä ole halunneetkaan. Lähinnä pelaavat Minecraftia ja autopelejä.
Televisiosta katsovat pääosin lastenohjelmia, top gearia, myytinmurtajia, kissakuiskaajaa ym ohjelmia.
Kaikki peitteli nyt nukkumaan mennessään pehmoeläimet sänkyynsä. Päivällä tekivät lumilinnoja ja askartelivat porukalla jne.
Olen tyytyväinen että ovat vielä lapsia. Ja elävät turvallista lapsuutta.
Ja ennen kiviryöppyä, kavereita on.
Kaveripiiristä noin 20 lapsesta pari saa pelata iän perusteella kiellettyjä pelejä muut eivät. Eli ei aloittaja tosiaankaan ole ainoa joka pitää kiinni ikärajoista.
Meidän Markus, 10v, pelaa joka päivä Batle Fieldiä ja Grand Theft Auto pelejä.
Tänään meidän Markus puukotti mummoa. :)
No tässä on 14 vuotiaan äiti, jonmka antaa pelata vain niitä pelejä johon ikä riittää. Tosin esim sellainen peli kuin Plants vs Zombies, ikäraja on 7v ja kyseessä on ihan puhdasverinen sotapeli, kukat ja zombiet vaan ampuu ja räjäyttelee toisiaan.
No, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, ettäNo, niin... 11-vuotias poikani väitti juuri, että
Saa pelata tankkipeliä. Se on enemmän koneiden taistoja ja strategiaa, siinä ei ihmisiä silvota.
Muuten pelaa Minecraftia, Robocraftia, Terrariaa, tämäntyyppisiä. Tietää että jos kerrankin jää kiinni k18pelistä niin siinä ei hyvä heilu. Todennäköisesti takavarikoin kaikki ruudut ja saa ne takaisin ehkä eläkkeellä.
ime n wikipediaa AS/DS/&ASDSA/DS&ADS5t&DSA/DSA&DSA%87
VUAVA.FI OON HOMOJA TÄNYYNÄ ::D:D::D HUONO SIV US >TOA _________ D:ED::D:D:DA&S&DD/&
ETTTE TIETÄD MIUN MEMEM ;;:X::XSA(D HUAHUHAUAHUHAA
Meilläkin pian 13v poika hokenut tuota jo muutaman vuoden. Ja moni kavereistaan saakin pelata, mutta hän ei. Tiedän kyllä, että on pelannut niitä kavereilla, mutta kotiin ei tule ja lupa ei ole. Ikärajoja noudatetaan.
ok
ok
ok
ok
ok
ok
ok
ok
ok
ok
ok
ok
ok
ok
ok
ok
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 14:36"]
No tässä vaikka, tammikuussa täyttää poika 12v, mitään jonka ikäraja ei anna myöden ei pelata. Ei edes NHL '13:sta. Meillä kanssa on muutaman kerran yritetty tuota argumenttia "kun KAIKKI muut saa", sitten kun olen vaatinut nimiä tilille, niin itseasiassa yksi (ja aina se sama) saa, muut ei. Poika tietää, että tarkistan asian vanhemilta, niin nyt on lopettanut tuon käytönkin kokonaan.
Meillä on esikoinen vasta 9- vuotias mutta tahtoisi pelata NHL-peliä. Siis onko se väkivaltaa? Vai jääkiekkoa? Saako lapsenne käydä katsomassa pelejä livenä ja onko se jotenkin eri kuin pelit?
Eli onko NHL- pelissä joku ikäraja? Tuskin kovin pieni lapsi konepelejä osaa edes pelata kovin näppärästi niin se varmaan enempi siinä on rajoite.. :)
NHL:ssä on myös väkivaltaa. Voi alkaa nyrkkitappeluun vastustajan kanssa. Ihan hölmöä, minusta!
pelasin synnyin vuonna 1982 ja pelasin gta ja muita väki valta peleitä kuten duk nukum silloin ja minusta kasvoi väkiavaltainen.
hakasin miehen baarin kulmalla lal
minut ajettiin laitokseen jossa olin vuoden
nyt olen karkuassa
netisä on paljon hirveita sivustoja........
lapsi voi etsia pahaa vaki valtaa ja seksia esim. googlesta hakusanoin "RAPE SEX KILL MURDER MEXICAN"
osta peleja
Riippuu kyllä niiin paljon lapsesta. Nyt 11v on mätkimisen perään ja haluaisi pelata vain tappopelejä niin paljon kuin sielu sietää, kaveriporukassa on oikein kisa että kuka tappaa Call of Dutyssä eniten. Kun nyt 16-vuotias oli 13, hän oli taas hyvin kiinnostunut sotahistoriasta ja politiikasta (on edelleenkin). Hänen kohdallaan teimme päätöksen, että isänsä kanssa saa pelata valikoituja pelejä, jotka liittyvät esimerkiksi historiaan tai ovat poliittisia strategiapelejä. Pelasi mm. Assassin's Creediä ja oppikin siinä sivussa paljon.
Nykyään 16-vuotiaana poika pelaa lähinnä strategialautapelejä ja satunnaisesti tietsikkapelejä. :D Saa pelata aika vapaasti, hänen kanssaan on näistä niin paljon jauhettu ja ymmärtää niin paljon enemmän sodista kuin me vanhemmat. Yhdeksännen luokan yhteiskuntaopin työnä tekikin 15-sivuisen tutkielman sotaetiikasta, sitä läpi lukiessani mietin että miten ihmeessä lapsi on niin a) kiinnostunut b) tietäväinen ja c) järkevä...
Ei meillä ainakaan pelata, lapset 9 ja 11. Kaikki muut kuulemma saa pelata. Myös vanhempainilloissa on otettu kiinni aiheesta mutta minkäs teet kun vanhemmat pokka päällä toteaa opettajalle ettei voi jatkuvasti valvoa mitä lapsi tekee. Oma ratkaisu, peli pois, ei kuulemma tule kuuloonkaan. Paitsi meillä onnistuu sekin.