Rehellisesti: Top 2-5 asiaa, jotka aiheuttavat sinussa kateuden pistoksen?
Kommentit (100)
- vauva -- meillä vain yksi lapsi, ja toista yritetty jo 2 vuotta eikä tule kuin keskenmenoja. Syitä tutkittu, muttei löydy. Enkä ole katkera -- rakastan toisten vauvoja ihan vilpittömästi eivätkä ne ole minulta pois. Silti asia, mitä eniten haluaisin elämääni/elämäämme on toinen lapsi.
- tukiverkostot. me asumme 400 kilometrin päässä isovanhemmista ja monilapsiset ystäväperheemme voivat vain harvoin auttaa meitä. Olisi kiva päästä joskus ihan kahdestaan vaikka teatteriin -- nyt se on tosi harvinaista herkkua. me itse autamme mielellämme muita ja saamme kyllä aina apua jos on tunnista tai kahdesta kiinni arkipäivänä -- on paljon ihania ystäviä. Mutta lauantai-illaksi tai ylipäätään illaksi lapsenvahtia on aika vaikea saada.
Muuta en kadehdi. Minulla on ihana mies ja ihana lapsi ja kiinnostava työ ja taloudellisestikin menee suunnilleen hyvin. Elämä on siis periaatteessa onnellista mutta lisälapset ja lapsenvahdit olisivat tervetulleita.
1) Raskaana olevat naiset/pienen vauvan aidit
2) Varallisuus
3) Kotiaitiys
4) Sellaiset joilla paljon laheisia ystavia, joita tavataan usein
5) Ystavani, jolla sama koulutus kuin minulla, huipusti tyoelamassa menestynyt!
MUTTA olipas helpottaa huomata etta jotkut muut kadehtii sita minulla on!! Kun itse niita asioita pitaa itsestaan selvyytena.
1. Itsevarmat, hyvän itsetunnon ja sosiaaliset taidot omaavat ihmiset
2. Toisten mahtavat vanhemmat, isovanhemmat, suvut, tukiverkot
3. Toisten aikaansaavat ja energiset aviomiehet
4. Luonnonkauniit ihmiset, jotka voivat syödä mitä vaan ja ovat aina kauniita ja hoikkia ilman kuntosaleja, hiusvärejä ja meikkejä
meillä ei ole ketään apuna ja turvana lasten kanssa. Kahdenkeskistä aikaa on ollut viimeksi ennen lapsia.
Siis perittyä rahaa ja kotoa saatua sivistystä, käytöstapoja ja kannustusta.
- raha. mulla sitä ei ole ollenkaan liikaa.
- ahkera ja perheelle omistautuva mies. oma on laiska ja liian itsekeskeinen.
- hoikkuus. en ole mikään lihava, mutta 10 kg voisi olla vähemmän.
- kiinnostava työ. kiva nähdä kun työstään oikeasti nauttiva ihminen puhuu työstään.
on iso kaveripiiri. Olen mielestäni sosiaalinen, mutta kavereita on vain muutama. Haluaisin järjestää illanistujaisia tms. mutta en keksi tarpeeksi kutsuttavia, ja kun osa kutsutuista ei kuitenkaan tulisi paikalle olisi "bileissäni" varmaan 2 osanottajaa. Tästä syystä emme ole koskaan järjestäneet tupareita muuton yhteydessä koska tietää etukäteen että juuri kukaan ei tule. Pöh!
2. perheet joiden isovanhemmat haluaa oikeasti auttaa ja olla lastenlasten kanssa
Kadehdin:
- niitä joilla on perittyä tai muuten "ilmaiseksi" tullutta rahaa
- niitä joilla on oikeasti realistiset mahdollisuudet ostaa esim. omakotitalo Helsingistä
- niitä jotka näyttävät myös ilman meikkejä ja suurempia laittamisia kauniilta
- ihmisiä joilla on varma tyylitaito, jotka osaavat ostaa JUURI niitä oikeita vaatteita ja kenkiä että näyttävät aina tyylikkäiltä tai vaikka oliskin rennot vaateet päällä eivät koskaan näytä homsuisilta ja jotka ovat löytäneet sen oman tyyliin
- niitä joilla on vierashuone (meilä vieraat joutuvat nukkumaan sohvalla, olis tosi kivaa jos voisi majoittaa vieraita omaan vierashuoneeseen)
Mutta varmaan muut sitten kadehtii muakin, sillä osaan ulkoapäin esittää erittäin varmaa ja iloista jne.
* Niitä perheitä, joilla on terveet lapset. Vaikka ollaankin "vaan" korvakierteisiä, ei tämä elämä kolmen valvotun vuoden jälkeen ruusunpunaista ole.
* Niitä, joilla on varaa ostaa kunnon auto, joka ei hajoa joka kuukausi jonnekin päin kaupunkia.
Muuten olen elämääni melko tyytyväinen. Olen saanut olla lasten kanssa kotona ja asumme omakotitalossa maalla. Kunhan vain jaksaisi nauttia kaikesta tästä..
- naisia joiden kroppaa raskaudet eivät venyttäneet muodottomaksi (ja joille raskauskilojen pudottaminen oli helppoa)
- ihmisiä jotka asuvat oikeissa suurkaupungeissa (esim. New York)
- ihmisiä joilla on tosi kauniit ja terveet hampaat
- kärsivällistä luonteenlaatua, niin että ihan oikeasti EI hermostuisi pikkuasioista ja suuttuisi esim. kiukutteleville lapsille (sen sijaan että vain pitäisi mölyt mahassaan ja kiehuisi sisäisesti)
- hulppeita ullakkoasuntoja ihanin näköaloin
Naisia jotka pysyvät hoikkina vaikka syövät hyvin ym. Tuntuu että mun paino nousee jo ruuan tuoksusta ja saan tosissani olla tarkkana että pysyn normaalipainoisen.
Äitejä joilla on aikaa ja varaa shoppailla,käydä salilla,hoidoissa,kampaajalla ym.
Mulla oma aika nollassa miehen töiden takia,samoin tili siitä huolimatta;)
Hyväunisten lasten vanhempia kun itsellä takana 5valvottua vuotta.
Hienoja koteja kun itse kökitään 5h rivarikolmiossa.
Ihmisiä jotka viihtyvät työssään/ovat löytäneet oman unelma ammattinsa.
T.kolmen lapsen äiti joka on kyllä kuitenkin tosi tyytyväinen elämäänsä:)
Luonnostaan hoikka sopusuhtainen vartalo
Se, että joku voi tehdä monta kertaa vuodessa ulkomaanmatkoja
Eräs äärettömän nolo juttu: tuttavien poika, joka on hyvä kaikessa: 10 oppilas koulussa, loistava jalkapalloilija, kiltti lapsi ja älyttömän kiva kaveri omalle pojalleni....
1. naiset, joilla on kiva työura... onnistuneet siinä siis.
2. Älykkäitä ihmisiä, itse en sitä ole.
3. Aikaansaavia ihmisiä.
4. KAuniit sääret omaavia.
5. Hyvä sosiaaliset taidot omaavia.
Meillä on puoli tuvallista poikia jotka ovat aivan ihania, mutta silti. Haluaisin niin yhden tytön.
1) Naiset, joilla on kaksi lasta. En uskalla enää yrittää toista lasta, kun mulla on
ikää 39v.
2) Hoikat naiset.
3) Naiset, joilla on rahaa käytettävänään.
4) Naiset, joilla on sellaiset vanhemmat, jotka ovat perheen arjessa usein
mukana, jotka hoitavat silloin tällöin lapsenlapsiaan. Sellaiset naiset, joilla on kunnon "perheenäitiäiti".
1. ihmiset jolla on työpaikka
2. ihmiset jolla on työpaikka ja saavat palkkaa...
joo nämä ovat yks ja sama asia mutta oon niin kateellinen, että ihan suutun...
täytyy nyt rehellisesti sanoa etten keksi mitään mistä olisin kateellinen! Tai siis oishan se kivaa olla laihempi ja rikkaampi mut en mä mitenkään vihreäksi muutu jo joku muu on! Ja jos vaikka ystänäni voittaisi miljoonan lotossa niin tokihan ajattelen että olisipa kiva itsekin voittaa mutta osaan myös olla iloinen ystävääni kohdanneesta onnesta! En osaa olla kateellinen "negatiiviseen sävyyn". =o)