Rehellisesti: Top 2-5 asiaa, jotka aiheuttavat sinussa kateuden pistoksen?
Kommentit (100)
1. Ihan omilla ansioillaan työelämässä hyvin menestyneet naiset
2. Erinomaiset kasvattajat, itsestäni kun välillä tuntuu siltä etten aina jaksa taikka osaa
-- niille joilla on oikeasti hyvät turvaverkot ja hoitajia lapsille. Me olemme oikeasti jo miehen kanssa k*sessa kun emme koskaan pääse minnekään kahdestaan. Loppuunpalaminen on lähellä!
-- niille joilla kaikki lapset ovat jotain superlahjakkaita ja hyvin kehittyneitä. Yksi lapsistamme on kehitysviiveinen ja joskus mietin onko omaa syytämme (huonot geenit?). Mietin myös mitä ihmiset ajattelevat tästä.
-- niitä joilla on hyvä ja hyvinpalkattu työ. On varaa tarjota lapsille hyvät olosuhteet.
Nuorena olin kateellinen kavereilleni jotka olivat syntyneet kultalusikka suussa.
Olin niin kateellinen heille että tästä syntyi voimavara itselleni ponnistaa ja pinnistää itsenikin huipulle eli hyväpalkkaiseen työpaikkaan. Aina ei ollut helppoa, mutta tästä kateudesta tuli sellainen "voima-raivo" että pääsin, kun pääsinkin sinne minne halusin.
Eli minusta tässä kateudessa on myös positiivistä, ei se aina ole pelkkää negatiivistä.
...ja jaksavat touhuta kaikenlaista aktiivista sekä lasten kanssa että ilman. Samaan liittyy se, että kadehdin niitä naisia/miehiä, jotka jaksavat pitää kodin siistinä tekemättä asiasta itselleen tai muille stressiä.
Lisäksi myönnän olevan kateellinen niille, joilla rahatilanne on sellainen, että on varaa (oikeasti) matkustaa vaikka kerran parissa vuodessa ulkomaille lasten kanssa.
Lisäksi vielä kadehdin niitä, joilla on lähellä asuvia sukulaisia/ystäviä, jotka hoitavat lapsia vaikka kokonaisen viikonlopun niin, että vanhemmat pääsevät omalle vapaalle, joskus.
lapsiahoitavat isovanhemmat on kateuden aihe numero 1.
Minä olen tuntenut viimeaikoina kateuden pistoksen tuttavastani,
Hän on kaunis ja hoikka, tai minun mielestäni kropaltaan täydellinen.
Hänellä on ihana mies joka tienaa tosi hyvin.
Eli hänellä on kaikki se mitä minä haluaisin/tavoittelen, kauneus, laihuus, varakkuus... on munkin mies ihana ja kovasti teen töitä jotta pysyisin hoikassa kunnossa (lihon vaan tosi herkästi, ei tarvii kun nähdä sipsipussi niin kiloja ropisee :D ) mutta meillä ei oo varaa matkustella eikä sisustella ja shoppailla kuten heillä enkä mä oo mielestäni yhtään kaunis... :(
Eli siinäpä se, en ole mistään muusta kateellinen..
- joilla on isä joka osaa ja haluaa rakennella kaikenlaista, esim. talon tyttärelleen...
- joilla ei ole estoja seksiasioissa ja joilla on hyvä ja tyydyttävä seksielämä
- jotka osaavat pitää kodin aina siistinä eikä tavarat kerry lojumaan kaikkialle
- jotka osaavat ja jaksavat leikkiä lastensa kanssa
- joilla on upea kroppa ja ihana luonne
- jotka ovat itsevarmoja ja osaavat esittää asiansa vakuuttavasti
Kateudessa rypijät ovat säälittävän heikkoitsetuntoisia luusereita, jotka haluavat lahjattomuudessaan pilata muidenkin elämän. Heille ei riitä mikään ollakseen tyytyväisiä.
kaikki terveinä.
Normaalisti en ketään koska pidän itseäni onnekkaana ja ajattelen että jos minulla on jotakin lisää niin se on jostain muualta pois (ja uskomukseni näkyy käyvän toteen),
- elämä menee suunnitelmien mukaan
- lapsia tulee silloin kun halutaan ja niin monta kuin halutaan
- asuntokaupat menee putkeen ja varallisuutta kertyy
- puolison on saanut hyvän kotikasvatuksen
- on aidosti buddhalainen elämänasenne
- ei ole taipumusta murehtia kaikkia öitään valveilla ja velloa omissa murheissa ja ahdistuksessa vaikka olisikin jotain vastoinkäymisiä
- on rohkeutta jättäytyä oravanpyörästä ja miettiä ja toteuttaa, mitä ihan itse elämältään haluavat
1. Naisia, jotka ovat kauniita ja itsenäisiä
2. Naisia, joille mies näyttää rakkauttaan (muidenkin nähden) ja on halunnut vaimokseen
3. Perheitä joissa mies tietää mikä on elämässä tärkeintä (perhe)
4. Naisia, joista miehet ovat kiinnostuneita
5. Pariskuntia jotka puolustavat kumppaniaan
Niin..noista voi päätellä elämän jota minä elän :(
muttei mitenkään järjestyksessä:
- hoikat ja tyylitajuiset naiset: miksi oi miksi en omista tyylitajua??? ja sama pätee hiusmalleihin, en ole koskaan tyytyväinen, en edes tiedä mitä haen
- hyvä taloudellinen tilanne, ei siis upporikkaus vaan ihan se että on sen verran löysää että vois itsellekin joskus jotakin ostaa (olen kotihoidontuella, siis oma valinta johon olen tyytyväinen muuten kaikinpuolin mutta jatkuva kieltäytyminen omista kivoista tympii välillä)
- ihmiset jotka elävät elämäänsä intohimoisesti ja uskaltavat ottaa pieniä riskejäkin, itse en uskalla, tyytdyn turvallisuuteen ja kadehdin
- matkustelevat ihmiset: itse pitäisin matkustelusta mieheni kanssa, mies ei pidä matkustelusta ja koko perheellä ei ole mahdollisuuksia lähteä niin että kaikkis iitä nauttisivat vielä (kolme lasta 1-5v)
- ihmiset jotka ovat löytäneet rinnalleen sielunkumppanin. Oma mieheni on kyllä hyvä mies ja hyvä isä, mutta tunteista puhuminen ottaa tiukille ja muutenkin keskustellaan todella vähän mistään, mikä ei liity taloudelliseen tilanteeseen, yhteisiin tuttaviin tai yhteisiin lapsiin, kaipaan sielujen sympatiaa
1. Perhettä jossa ihania lapsia, älykkäitä ja suloisia, terveitä
2. Perhettä joilla iso puutarha ja hyvin hoidettu sellainen (en niinkään hyvin sisustettua taloa :)
3. Naisia, jotka menestyvät työssään ja ovat silti hyviä äitejäkin yhtäaikaa
4. Naisia, joilla älykäs ja menestynyt mies
5. Kauniskasvoisia ja kauniskroppaisia naisia, jotka jaksavat urheilla ja kuntoilla
6. Äitejä, jotka hoitavat lapsiaan todella hyvin ja lapset käyttäytyvät hyvin ja lapset ovat silminnähden iloisia ja onnellisia.
7. Naisia, joilla on mies, jolle perhe on kaikki kaikessa, silti mies urallaan menestynyt
8. Äitejä, joilla paljon ystäviä ja suhteet sukulaisiin kunnossa
9. Naisia jotka itsevarmoja ja luonnollisia, pitävät luonto- ja ympäristöarvoja tärleinä
10 perheitä missä matkustellaan, tehdään matkoja lasten ehdoilla ja pidetään lemmikkieläimiä paljon ;)
on näitä..
1) Jatko-opiskelijuus ja väitöskirjan teko
2) Onnellinen parisuhde, jossa on jonkinlaista kipinää
3) Kaunis mutta persoonallinen ulkonäkö
helpot raskaudet
helpot synnytykset
muuta en jaksa kadehtia=)
tai uima-allas on kyllä aina ollu mun haaveissa,että jos jollain teistä semmonen on niin piru teidät vieköön! =D
joilla on ihanat omat vanhemmat ja hyvä kielitaito.
lapsiperheitä, joilla isovanhemmat asuvat lähellä ja pystyvät tulemaan apuun hetken varoitusajalla.
Meillä läheiset ja hyvät suhteet molempiin isovanhempiin, mutta kun toisilla on matkaa n 200 km (ja ei autoa käytössä) ja toisilla n 350 km, niin ihan tuosta vaan ei heitä lapsenvahdiksi kutsuta.
Mä haluaisin olla rikas!
Hyvät tukiverkot ja mukavat sukulaiset.
Onnellinen lapsuus/menneisyys.
Hyvä terveys.
Näitä näköjään riittää... :(
Itselle ajatus hampaiden kuorittamisesta on niin karmiva (porataan omista sellaiset piikit... yök), että en pysty tekemään sitäkään. Oikeasti hampaani ovat keskiverrot, eikä kukaan varmaan pidä niitä erityisen huonoina, jossei kauniinakaan. Mä silti haluaisin Hollywood-hymyn ilman sitä ylivalkoisuutta.
Lisäksi kadehdin ihmisiä, jotka tulee helposti raskaaksi... Olen kärsinyt lapsettomuudesta vuodesta 2002 ja yksi lapsi tänä aikana. Kadehdin niitä, jotka pystyy suunnittelemaan noita asioita. Tää kateus on tosi pahaa ja ajoittain hallitsee elämää.
Näin se menee näköjään, minä kadehdin niitä asioita, jotka monille on itsestäänselviä kuten raskautuminen. Sen sijaan meillä taas on varallisuutta, hyvät palkat, suku ympärillä, ei päihdeongelmia, paljon ystäviä, terveyttä (lukuunottamatta hedelmättömyyttä) Aina ne asiat tasaantuu kuitenkin.
Listani olisi ollut kaksi vuotta sitten ihan erinäköinen. Tapasin kuitenkin elämäni miehen, saimme lapsen (3 kk vanha) ja tulemme taloudelisesti mukavasti toimeen.
Mutta kateuden aiheisiin:
1) Kadehdin niitä naisia/miehiä, jotka ovat osanneet valita puolisonsa heti ekalla kerralla niin, etteivät ole joutuneet eroamaan. (ei tarvi käydä typeriä kinoja aivoruhjevammaisen exän kanssa.)
2) Ehjiä perheitä, joissa on isä, äiti ja kaksi (tai useampia) lasta iältään lähellä toisiaan. (lapsista iloa toisilleen enemmän - leikkivät keskenäään)
3) mummola tahi kaksi, jonne voisi viedä lapsen hoitoon (miehen äiti on kuollut ja oma äiti on yli 80 vee)