Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen lapsen 'hankinta' - koitko painostusta?

Vierailija
04.11.2008 |

Meillä asia ollut tapetilla jo aika pitkään. Esikoinen nyt 2 v 4 kk. Kesällä olinkin jo raskaana, mutta sain keskenmenon. Ikäeroksi olisi tullut 2 v 9 kk. Keskenmeno läälleellisine tyhjennyksineen oli kamala ja ahdistava kokemus, mutta jälkikäteen olen ehkä hieman helpottunutkin siitä, ettei meille vielä tule toista lasta. Ei ole oikein tukiverrkoja meillä, ja esikoinenkin osaa olla tosi hankala. Totta puhuen, joskus olen miettinyt, jaksanko lähteä siihen vauvarumbaan yöheräilyineen ym. ollenkaan uudestaan.

Toisaalta rakastan lastani enemmän kun mitään ja haluaisin toisen lapsen ja lapselleni sisaruksen. Mietityttää vaan tuo ikäerojuttu, kun tosiaan välillä nytkin väsyttää niin miksi pitäisi hankkia se toinen lapsi tähän, koska rankkaahan kahden kanssa välillä on väistämättä. Mietin, kuinka paljon esim kesäisestä raskaudestani oli ihan sitä, että toinen lapsi 'pitäisi' hankkia suht pienellä ikäerolla. Jotkut jo kyselivätkin, että 'onkos toinen jo tulossa' jne, usein kyllä ne, joilla ei itsellään vielä lapsia ole.

Miten, kokevatko muut, että toinen lapsi hankitaan usein jopa enemmän muiden painostuksesta ja siitä oletuksesta, että se hankitaan, vai halusitteko sitä aidosti itse sillä hetkellä? Kaduttaako esim alle 3 vuoden ikäero?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kukaan painostanutkaan. Päinvastoin, kun aloin toista odottaa, niin sain negatiivisia komenteja. Kuinka sä kahden kanssa sitten jaksat, kun isäkin aina töissää ja jne.

Halusin 2 lasta mahdollisimman pienellä ikäerolla. Jotta pääsee nopeammin eroon vauva/taapero vaiheesta. Lisäksi olin esikoisen saadessani jo melkein 27 v ja mielestäni ne lapset on hyvä tehdä alle 30v.

Lapsilla ikäeroa 2 v 2 kk.

En kuitenkaan suosittele toista lasta jos ei sellaista välttämättä halua. Huomaa niin hyvin aina kun toinen lapsista on poissa kotoa, kuinka helppoa yhden kanssa on. Kahdestaan lapset tappelevat, sotkevat paljon enemmän, riehuvat, keksivät kaikkea vähemmän kivaa. Lisäksi on mustasukkaisuutta ja jne.

Onhan nuo tietenkin toistensa parhaat kaverit ja yksin ollessaan niillä on tylsää.

En olisi kuitenkaan tehnyt toista isolla ikäerolla, sitten mielummin vain se yksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi