Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa pienille (2 v) sopivia Raamattu/uskontoaiheisia videoita.

16.11.2007 |

Jotain lempeää ja helposti ymmärrettävää siis. :)

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kannattaisi todellakin tutusta ensin siihen ankaraan ja kiivaaseen kristityn Jumalaan joka ei armoa tunne. Se on ota tai jätä. Ei auta ihmisen hyvyys ja hyvä tahto.

Vierailija
42/61 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Anne, en edelleenkään allekirjoita näkemyksiäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minäkin.

Vierailija
44/61 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta alkaa kyllästyttää tuon pointin jauhaminen. Lue koko ketju, niin näet vastaukseni.

Vierailija
45/61 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideologina se on hirveintä sadismia ja pahoinpitelyä.

Jumala ei suostu sovittamaan ihmisen syntiä muuta kuin veriuhrin kautta. Uhrin on oltava ihminen ja oma lapsi. Uhrin on ehdottomasti oltava poika koska tytöt ovat saastaisia. Ei siis ole olemassa muuta keinoa vaikka Jumala on kaikkivaltias.

Jumala loi ihmisen, mutta hän loi ihmiseelle myöskin kiusauksen nähdäkseen miten heikko ihminen toimii (eikö hän tuntenut luomaansa) Kosto oli hirveä...alastomana ihmnen pakeni paratiisista sairauksien ja kipujen saattelemana.

Tulee sellainen vaikutelma että et ole tainnut lukea raamattua vaan olet kuunnelut saarnaajien tulkintoja.

Se mihin sinä uskot ei ole raamatun Jumala.

Kun tutustut eri uskontojen historiaan opit ymmärtämään miksi ihminen loi Jumalan eikä päinvastoin. He jotka loivat esim. raamatun Jumalan olivat valtaa haluavia barpaareja ja papistoa.

Vierailija
46/61 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et selvästikään ole lukenut kuin uskontotieteitä ja korkeintaan vanhan testamentin. :p

Vierailija
47/61 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tunsit armoa kun kuulit sen joltakin toiselta.

Olit pohjalla ja tarvitsit jonkun joka nostaa sieltä. Psykologiaa...

Suosittelen sinua lukemaan kirjan " alitajuntasi voima" . Kirjassa on myös Jeesuksen oppeja.

Tiedätkö miksi Jeesus " oikeasti" tapettiin? Pappien sepitelmät ovat satua. Sinä olet vastuussa teoistasi ei niitä toisten kontolle laiteta. Voi tätä ihmisen itsekkyyttä mitä hän oikein luulee...väärintä vallankäyttöä maailman historiassa. Ihmisiä on peloteltu tuhansia vuosia mitä ihmeellisimmin keinoin ja aina siis ihan aina on ollut kysymys vallankäytöstä.

Vierailija
48/61 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt on kyllä pakko todeta, että olen jollain tapaa surullinen puolestasi. Kuulostat siltä, että olet kyllästänyt elämäsi kyynisyydellä ja keinotekoisella itseriittoisuudella. Jos olen ihan rehellinen, niin häivähdyksenomaisesti tyylisi muistuttaa jopa erästä äskettäin pinnalle noussutta surullisenkuuluisaa " ajattelijaa" .

Haluat selvästikin olla viisas, mutta viisautesi rajoittuu kylmästi pään tasolle eikä ulotu sydämeen. Usko taas elää ennen muuta sydämessä.

Minulle on sinänsä aivan sama, mitä juuri minusta ajattelet. Itsehän minä elämääni elän ja usko on parhaita asioita, joita olen tässä elämässä saanut.

Vierailija
49/61 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kirjastoon kysymään tai kirjakauppaan. Susta saa olla montaa eri mieltä! Olet aika paljon ihmisten mieliä kohauttanut noilla viimeaikaisillasi.

Hyvä, että tunnet vastuusi kasvattajana, mutta tutkiskele ensin itsesi läpikotaisin.

Vierailija
50/61 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko meistä muista siihen?

Vierailija
51/61 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiven päälle ei jää kiveäkään. Mainitsemasi henkilö sankaroitui jumalaksi vai mitä? Hänelle syötettiin negatiivinen maailmankuva. Mieti siis mitä lapsillesi syötät. Olen huolissani sinusta ja lapsestasi.

Ymmärrän että on niin helppo käyttää tämän sairaan ihmisen kohtaloa toisten lyömäaseena kun parempaa ei ole.

Sinulla on alitajunta vaikka et sitä tiedosta se on kaikilla. Miten se toimii niin ota siitä selvää bliis. Mainitsemasi henkilökin olisi pitänyt tutustua siihen koska minäkuva oli hukassa. Katkelma Murphyn kirjasta...

Usko niin näet

Joseph Murphyn klassikkoteoksessa Alitajuntasi voima esitellään suorastaan läkähdyttäviä visioita alitajunnan ja uskon mahdollisuuksista. Alitajunta voi tehdä ihmeitä ja sinulla on tietoisena olentona kyky valjastaa tuo voima käyttöösi, sanoo Murphy. Taustalla on näkemys, jonka mukaan ihmisen alitajunta toteuttaa hänen mielessään olevan ajatuksen tai mielikuvan. Toisin sanoen maailma todistaa uskomuksesi oikeaksi.

Lakkaa siis uskomasta pelkoihin, rajoituksiin ja epäilyihin. Muodosta mieleesi kirkas kuva siitä, mitä haluat ja pyydä alitajuntaasi toteuttamaan se, Murphy neuvoo. Oman mielen voi kokea ikään kuin puutarhana, jonne kylvää sellaisia siemeniä eli ajatuksia, joiden haluaa itävän. Mitä kylvät alitajuntaasi, sitä niität kehossasi ja elämässäsi. Ulkoiset olosuhteet ovat seuraus, johon voi vaikuttaa muuttamalla syitä eli ajatusmalleja.

Murphyn mukaan alitajuntaan syötetyillä suggestioilla on joko rakentava tai tuhoava vaikutus niiden sisällöstä riippuen. Tärkeää on olla sisäistämättä ulkopuolelta tulevia negatiivisia suggestioita, jotka vähentävät omaa voimaasi. Vastaavasti voit muokata todellisuuttasi rakentavilla ja myönteisillä suggestioilla, kuten: " Minussa on kyky tulla terveeksi. Löydän tähän ratkaisun. Asiat tapahtuvat juuri oikeaan aikaan." Alitajunta ei väitä vastaan...

Ajatus on luova

Jonkinlaisen käsityksen alitajunnan merkityksestä saa, kun miettii hypnoosin toimintamekanismeja. Olethan nähnyt, miten taitava hypnotisoija saa ihmisen kuin ihmisen käyttäytymään täysin järjen vastaisesti? Juju perustuu siihen, että hypnotisoija " kaappaa" ihmisen alitajunnan otteeseensa ja uskottelee sille mitä haluaa. Aika pelottavaa. Niin sanotussa hypnoosihoidossa ihminen pysyy tietoisena, mutta on samalla unenomaisessa tilassa, jolloin pääsy alitajuntaan helpottuu ja sinne voi syöttää vahvistavaa materiaalia.

Kysymys on samasta suggestiosta, josta Murphy kirjoittaa. Yleisesti puhutaan affirmaatioista eli voimalauseista. Niiden avulla voit muuttaa rajoittavia ajatuksiasi sellaisiksi, että ne palvelevat elämääsi. Tärkeää on kuitenkin luoda affirmaatioita, joihin voit aidosti uskoa. Ei ole järkeä toistella " Olen rikas, olen rikas" , jos tiedät olevasi köyhä. Muotoile uskomus sen sijaan niin, että tiedät sen olevan mahdollista, esimerkiksi: " Olen avoin vastaanottamaan yhä enemmän runsautta elämääni."

Paitsi ajatukset myös sanat luovat todellisuutta tehokkaasti. Jos haluat kohentaa itsetuntoasi, tarkkaile miten puhuttelet itseäsi. Millaista tarinaa sanasi kertovat sisäisestä todellisuudestasi?

Vierailija
52/61 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nämä asiat ole hyökkäyksen ja puolustuksen kysymyksiä, eikä niistä väitteleminen johda mihinkään. Alitajunnan olemukseen liittyvää luennointia en tarvitse, sillä käsittelen varsin tuttua aihepiiriä työssäni.

Tästä nimeltämainitsemattomasta henkilöstä muuten sen verran, että hän sai innostuksensa ennen muuta evoluutioteoriasta, ei ilmestyskirjasta.

Vierailija
53/61 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis olemassa jumalalle kelpaamattomia. Hitler haki samat opit lutherilta ja raamatusta. Lue hyvä ihminen historiaa.

Vierailija
54/61 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole, niin toivottavasti mahdatko itse ollenkaan huomata, millainen viha ja katkeruus jutuistasi paistaa? Sovitaan, että minä luen mieliksesi jonkin uskontotieteen perusteoksen - pohdi sinä puolestasi minun mielikseni tuota vihajuttua.

Hyvää yötä, lähden nukkumaan. Porvoo-toivein. ;)

Vierailija
55/61 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toivottavasti otat ne aivot sieltä narikasta joskus ja tutustut itseesi ja siihen uskoosi.

Ja kyllä sinä näitä luentoja todellakin tarvitset.

Vierailija
56/61 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siis usko on?

Usko on luottamusta.

Ei ole väliä mihin uskot, mutta jos usko on vahva se toimii aina.

Ap synnyit eskimoksi ja sinulla ei ollut yhteyttä ulkomaailmaan. Uskosi " Jumalasi" muokkautui olosuhteiden pohjalta.

Vierailija
57/61 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain tietoa mitä sinulla ei vielä ole. Se tieto sotii sinun ideologiaasi vastaan. Sinulla ei näytä olevan kokonaisvaltaista kuvaa raamatun ideologiasta. Poimit ja muokkaat sen itsesi muotoiseksi. Kun pappi saarnaa sinulle hävityksestä kuulet vain sen mitä haluat kuulla.

Esko Valtaojalta on ilmestynyt kirja Avointie. Lukemisen arvoinen...

Anna lasten olla lapsia jooko. Kysyitkin vinkkejä sopivista lapsille tarkoitetuista filmeistä...siis itsekkin tiedät ettei kristillisyys/raamattu ole sellaisenaan sopivaa lapsille, vaan sitä on muokattava ja sensuroitava toiseen muotoon.

Arvojen opettaminen onnistuu ilman mitään uskontoja ja henkiolentoja.

Vierailija
58/61 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

www. deikauppa. fi/index. html?target=p_435. html&lang=fi

Vierailija
59/61 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla on vain tietoa mitä sinulla ei vielä ole.

Sinä luotat katoavaan ja muuttuvaan ihmisviisauteen, me uskovat luotamme ikuiseen, kaikkivaltiaaseen Jumalaan. Jos luet Raamattua (Uutta Testamenttia, ei Vanhaa!) avoimin mielin, löydät sieltä aarteita, joista sinulla ei selvästikään ole toistaiseksi mitään hajua. Uskalla heittää voimakkaat ennakkoasenteesi pois ja pohtia, olisiko Jumalalla sittenkin jotain sanottavaa myös sinulle. :)

t. eräs uskis

Vierailija
60/61 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä välitä noista mukaviisaista kirjoittajista. Heillä on toki oikeus mielipiteeseensä, mutta tässä ketjussa heidän ainoa tavoitteensa on asettua muiden yläpuolelle, lytätä ja loukata.

On täysin ok miettiä hengellisiä asioita ymmärtämättä heti kaikkea ja minusta on hienoa, että haluat välittää lapsellesikin Jumalan rakkautta. Tsemppiä. =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan