Olen sairaanhoitaja, palkkani on 1989e/kk, TEHY vaatii 2190e/kk eli 200e lisää palkkaa.
Miksi työnantaja ei suostu tähän? Ovat koko ajan meuhkanneet mediassa, että 220e on luvattu ja se ei riitä Tehylle. Riittäisihän se mutta kun työnantajan lupaus ei ole edes sitä 200e...
sh, ei liitossa
Kommentit (33)
Olen itse sosionomi ja työskentelen sosiaaliohjaajana väestövastuu periaatteella ja palkkani on huonompi.
Tällä sekunnilla loppui viimeinen ymmärryksen hiven tähän naurettavaan pelleilyyn!
jokainen normaaliälyllä varustettu ihminen tajuaa varmasti jo opiskelemaan hakiessaan sen, miltä aloilta kääritään ne isot rahat ja miltä ei. Se jolle raha on tärkeä motiivi, valitsee alansa sen mukaan. Moni muu valitsee alansa taas muiden arvojen mukaan.
Rakastan omaa työtäni. On varsin palkitsevaa huomata, että muutama luokkaani tullut, jo toivottomaksi " julistettu" tapaus onkin kovalla työllä ym saanut hommasta taas otteen ja pärjää normaalissa opetusryhmässä. Näin syrjäytymisriski myöhemmässä elämässä pienenee. On vaatinut myös minulta paljon työtä ja ylimääräisiä tunteja (ja taas ilman ylityö- tai vuorotyökorvausta)
Millainen arvomaailma on hoitajalla joka kannattaa tehyn toimia?
t. se luokanope
Saman mittainen ja arvoinen koulutus. AMK?
Vierailija:
Olen itse sosionomi ja työskentelen sosiaaliohjaajana väestövastuu periaatteella ja palkkani on huonompi.Tällä sekunnilla loppui viimeinen ymmärryksen hiven tähän naurettavaan pelleilyyn!
Työnantajasi hieroo käsiään yhteen kun ylpeänä esittelet tuollaisia sanoja.
Tosiaan sosionomi AMK ja sairaanhoitaja AMK ovat yhtä laajoja tutkintoja. Sairaanhoitajista on pulaa, sosionomeista ei taida olla. Sinut korvaisi äkkiä joku toinen sosionomi jos ottaisit loparit väestövastuuperiaatteisesta työstäsi.
Vierailija:
Olen itse sosionomi ja työskentelen sosiaaliohjaajana väestövastuu periaatteella ja palkkani on huonompi.Tällä sekunnilla loppui viimeinen ymmärryksen hiven tähän naurettavaan pelleilyyn!
minä olen kaupanalalla ja mulla jää käteen 1000¿ kummankin puolen.. teen pitkiä päiviä, ja tuolla hikisellä palkalla... laskujen jälkeen ei paljoo jää kouraan. jos saisin 1800¿ voikun olisi kissapäivät,kyllä mä sanon ettei oo järkiä tässä touhussa!!!
niin oon itse valinnut ammattini, mutta jonkunhan ne on vaatteetkin teille myytävä!!
Vierailija:
niin oon itse valinnut ammattini, mutta jonkunhan ne on vaatteetkin teille myytävä!!
[/quote]
Siitäkö pitäisi maksaa huippupalkkaa? Siinä tapauksessa assan vessan siivoojan pitäisi saada vähintään kansanedustajan palkkaa. Minusta sen pitäisi olla enemmänkin palkkaa alentava asia, sillä se ei vaadi minkäänlaista ammattitaitoa tai osaamista.
Vierailija:
Vierailija:
eli, jos saadan 2190e/kk, on minun korotus jo hyvä. Mutta suurituloinen en olisi edelleenkään:)
sinä et ymmärtänyt ironiaa. En myöskään kirjoittanut havittelevani suurituloisten joukkoon. Tehyn vaatima 2190e/kk olisi minulle ihan ok palkka. Oma viestini oli aivan asiallinen, mutta saatko kovasti tyydytystä näistä " pikku hoitaja" kommenteista?
Eritteiden käsitteleminen vaatii tietoa ja osaamista aseptiikasta, suojautumisesta, puhdistusaineista ja infektioiden torjunnasta. Aivan erityisesti sairaaloissa, missä potilaiden vastustuskyky on alentunut ja infektiotautiin sairastuminen heikentäisi tilaa entisestään.
Asia ei ole tiedon ja taidon osalta suuren suuri eikä vaativa, mutta sitäkin tärkeämpi. Sairaalainfektioiden torjunta on kansantaloudellisesti ja kansanterveydellisesti ihan merkittävä asia.
Joillakin alueilla on sosiaalityöntekijä käytettävissä työllistävään sosiaalityöhön, mutta sosiaaliohjaaja hoitaa omaa aluettaan ollen siitä yksin vastuussa.
Meidän palkkakuoppamme on tunnustettu asia, mutta koska sosiaalityöntekijöistä on tällä hetkellä pahempi pula kuin sosionomeista tehtiin tuponeuvotteluissa ratkaisu että sossut saavat ensin 400-600¿ korotuksen ja sosionomit seuraavalla kierroksella.
Sosionomeista on pula! Suurin osa sosiaalitoimistoissa työskentelevistä ohjaajista ja sossuista ovat epäpäteviä, koska hakijoita ei ole.
MUTTA se ei ole silti MINKÄÄNLAINEN syy, että minä alkaisin uhkailla tappavani ketään sen vuoksi.
20, joka ei ole Mensan jäsen, eikä täynnä vihaa ja katkeruutta, kuten eräs...