Auttakaa kotiäitiä cv:n kanssa
Hirveän monen kotiäitivuoden jälkeen yritän laatia elämäni ensimmäistä cv:tä. Kaikki vinkit olisivat nyt tervetulleita! Esim. esitänkö ja miten nämä kotiäitivuoteni siinä? Ja linkki hyvännäköiseen pohjaan olisi myös kiva.
Kommentit (5)
olen oppinut priorisoimaan, järjestelykykyä ja keskeneräisyyden hallintaa. Tein hoitovapaan aikana myös osa-aikatöitä ja kuvailin taidoissani juuri sitä miten keskittymiskykyni on parantunut ja olen oppinut asettamaan asioita tärkeysjärjestykseen
Laita cv:n selkeästi ja lyhyesti aika järjestyksessä (viimeisin ylimpänä) tiedot koulutuksesta ja työkokemuksesta (aikaväli, yritys, tehtävä). Tämän kohtaan voit laittaa myös kotiäitiys ajan. Lisäksi cv:ssä voi esittää kielitaidon, muut aktiviteetit, esim järjestötoiminnan ja harrastukset. Hyvä cv on maksimissaan yhden A4-arkin kokoinen. Lisäksi siis tietysti perustiedot sinusta (nimi, ikä, osoite, puhelin jne.) Sen sijaan laveammin kertomisen jättäisin työhakemukseen tyyliin toimiessani kotiäiniä olen kehittänyt ......
Riippuu myös työpaikasta miten ja missä mittakaavassa kotiäitivuosistasi kannattaa mainita. Ainakin olet oppinut järjestelmällisyyttä ja organisointi. Olet oppinut laatimaan suunnitelmia, mutta myös yhtä nopeasti muuttamaan niitä joustavasti.
Mielestäni kannattaa kertoa, että olet hoitanut lapsiasi kotona, ettei työnantaja ihmettele " puuttuvia" vuosia.
Tsemppiä työnhakuun!