Antaisitko mieskoululääkärin tutkia murrosikäisen tyttösi pimpin ja tissit?
Kommentit (59)
Itse käyn sekä mies että naisgynekologilla. Ihan sama kumpaa sukupuolta on. Mies voi olla ehkä jopa helläkätisempi kuin nainen.
Meillä kurkattiin vain housun liitingistä, että karvoja on.
tosin ' pimppiä' ei noin niinkun rutiinisti tutkita, kuten pojilla esim. kivekset. Mutta jos aihetta olisi niin of cource.
t. (nais)lääkäri
en päästäisi mitään opiskelulääkäriä lastani tutkimaan
harjoittakoon muiden lapsilla
Meillä koululääkäri on terveysaseman yleislääkäri. Joten jos olisi syytä sinne pimppiin katsoa niin totta kai!
Eihän kukaan lääkäri huvikseen niitä toosia sorki!
Vierailija:
en päästäisi mitään opiskelulääkäriä lastani tutkimaanharjoittakoon muiden lapsilla
LUuleeko joku vielä, että nuo lääkärintarkastukset olisivat jotenkin pakollisia??? MInun lapseni eivät sinne mene. Enkä taatusti toimita mitään todistuksiakaan.
teini-iässä ujompi, vien yksityisesti gynelle. Ei väliä onko mies vai nainen, mutta tarkkaan katson, mitä lapseni kestää.
Mutta viekää yksityiselle ne lapsenne ja itsenne muissakin tapauksissa niin kyllä jonot lyhenee julkisilla. Kiitollisia olisi siitä monet!
Mutta höpö höpö, kunhan uhootte.
Meille ei ainakaan pääse opiskelemaan ilman lääkärintodistusta. Lisäksi jokainen joutuu käymään terveystarkastuksessa. Jos ei suostu, niin erotetaan koulusta.
Näin se vain menee.
Vierailija:
Meille ei ainakaan pääse opiskelemaan ilman lääkärintodistusta. Lisäksi jokainen joutuu käymään terveystarkastuksessa. Jos ei suostu, niin erotetaan koulusta.Näin se vain menee.
kun meidän piti murkkuikäisinä kaikkien tyttöjen riisuutua ihan alasti ja sitten mennä th:n huoneeseen tutkittavaksi. Ei varmaan onnistuisi nykyään. Lääkäri oli mies, mutta huoneessa oli myös nainen läsnä.
Vuosi oli -95. Eikä todellakaan katsottu pimppiä tai rintoja =O
Katsottiin näkö (sekä värinäkö), pituus, paino, kyseltiin allergiat, kuunneltiin sydän, mitattiin verenpaine. Sain lapun siitä, kuinka rinnat tutkitaan kotona.
Mihin tarvitaan alapään katsomista, jos ei tarvi pillerireseptiä?
Ja se nuoren terveystodistuskaan ei sisällä mitään pimppi/tissi-kohtaa.
Vierailija:
kun meidän piti murkkuikäisinä kaikkien tyttöjen riisuutua ihan alasti ja sitten mennä th:n huoneeseen tutkittavaksi. Ei varmaan onnistuisi nykyään. Lääkäri oli mies, mutta huoneessa oli myös nainen läsnä.
Eikä kukaan ihmetellyt, eikä jäänyt traumoja.
Aikuisena onkin sitten jäänyt, kun on kaikennäköisiin NAISgyneihin törmännyt, jotka käyttää kouriaan kun tunkkia!
Helvetti, että yhtä meinasin läpäyttää kun sorkki niin rumasti!
Et ilmeisesti tajunnut pointtia ollenkaan. Yksi kirjoittaja tässä ketjussa oli sitä mieltä, että hänen lapsensa ei ikinä mene koululääkärille. Fine by me, mutta jatko-opintojen suhteen voi tulla ongelmia. Katsos, kun lääkäri tutkii siellä, suoriutuuko opinnoistaan, täyttääkö alan terveysvaatimukset, pystyykö työskentelemään, jne. Ja ihan vain vinkkinä: terveysvaatimukset ovat tulossa pakollisiksi kaikille aloille.
lapseni eivät edes tule menemään koululääkärintarkastuksiin.