Antaisitko mieskoululääkärin tutkia murrosikäisen tyttösi pimpin ja tissit?
Kommentit (59)
On se kumma, kun kaikissa muissa sivistysmaissa ihmiset saavat valita lääkärinsä melko lailla itse.
Täällä yksi kirjoittaja kirjoitti, että hänen lapsensa ei mene ollenkaan koululääkärille. No, selvä. Sitten ei tule meille opiskelemaan eikä kohta minnekään muuallekaan. Jos et osaa erottaa alapään karvoitusta soveltuvuudesta alalle, niin mene ihmeessä jollekin työväenopiston sisälukutaidon kurssille.
Jos tyttöä ujostuttaisi, voisin viedä yksityiselle ja valita naislääkärin.
Jos jossain vaaditaan lääkärintodistus, sen voi hankkia ihan keneltä vain laillistetulta lääkäriltä.
Mukana ovat KOULUlääkäri ja KOULUterveydenhoitaja. He nimenomaan arvioivat opiskelijan kykyä selviytyä opinnoista, työssäoppimisista ja alalla työskentelystä.
Jos tästä kieltäytyy, niin menettää opiskelupaikan.
Get it?
Kyllä on saattanut kysyä karvoituksesta, muttei tasan ole kurkkinut housuihin. Ja rintojen kasvun näkee samalla, kun auskultoi keuhkoja... ei niitä sen kummemmin ole tarvinnut kopeloida. Mullakin tuli vähän sellainen tunne, että jotkut täällä ovat käyneet jonkun pervotohtorin vo:lla.
tyttöjen ottaa housut kokonaan pois ja jalat levälleen makuulla?
oletteko ihan aikuisia vai itse sinne menossa?
että, lääkäri tai terkkari (jotka ovat käytännössä kaikki naisia) tarkistaa kivekset????? Se on ihan normaalia. Sillä siitä toisesta ketjustahan tämäkin ketju on saanut alkunsa. Ihme touhua. Omat pelot ja estot ovat ilmeisesti tärkeämmät kuin lapsen terveys!
Kerropa oppilaitos niin otetaan selvää.
Vierailija:
Mukana ovat KOULUlääkäri ja KOULUterveydenhoitaja. He nimenomaan arvioivat opiskelijan kykyä selviytyä opinnoista, työssäoppimisista ja alalla työskentelystä.Jos tästä kieltäytyy, niin menettää opiskelupaikan.
Get it?
Yök yök yök yök!
Vierailija:
Totta kai. Lapsen etuahan siinä ajetaan. Haluaisin kyllä itse olla silloin sermin takana.
Väärin on tehty jos ei ole ollenkaan kurkattu koululääkärin tarkastuksessa. Mieslääkärit ottaa yleensä naispuoleisen terveydenhoitajan samana huoneeseen ettei tule väärinymmärryksiä, teinitytöillä(kin) kun on vilkas mielikuvitus
Lähihoitajakouluko?
Vierailija:
Täällä yksi kirjoittaja kirjoitti, että hänen lapsensa ei mene ollenkaan koululääkärille. No, selvä. Sitten ei tule meille opiskelemaan eikä kohta minnekään muuallekaan. Jos et osaa erottaa alapään karvoitusta soveltuvuudesta alalle, niin mene ihmeessä jollekin työväenopiston sisälukutaidon kurssille.
Vierailija:
Kerropa oppilaitos niin otetaan selvää.
No, voin lohduttaa sinua, että se ei ole uskon asia. Ammatillisiin oppilaitoksiin valitut opiskelijat on valittu ehdollisesti, kunnes he toimittavat lääkärintodistuksen ja käyvät KOULUterveystarkastuksessa, jossa on siis KOULUlääkäri ja KOULUterveydenhoitaja.
Koskee kaikkia ammatillisia oppilaitoksia, joten KVG.
Lukioon ja yliopistoon ei onneksi tarvita lääkärintodistusta.
Tämä tapahtui yläasteella.